LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] essent is niet eerlijk met zijn tarieven

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
struijer
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 okt 2007 11:16

essent is niet eerlijk met zijn tarieven

Ongelezen bericht door struijer »

in de periode 3-6-2007t/m 10-6-2008voor elect 00723 per kwh en gas 03377 per m3 betaaldin de periode 11-06-2008voor elect 00790en voor gas 03838 per m3 in sep 2008 contract voor 3 jaar vast latenleggen wegens grote verhoging die eraan kwam zouden we niet omhoog gaan nu we de afrekening krijgen blijk dat ze in oct toch verhooging hebben toegepast namelijk elect 00991 en gas 05146 bij het gebruik van 2007 en 2008 zit geen vershil moet toch 380 euro meer betalen ik vool mij opgelicht heb ook maar een aowtje

zjwaemke
Berichten: 119
Lid geworden op: 22 mar 2008 02:17

Re: essent is niet eerlijk met zijn tarieven

Ongelezen bericht door zjwaemke »

Dat heeft niks met oplichten te maken. Dat is het risico van het vastzetten van de prijs voor 3 jaar.

Om de vergelijking wat duidelijker te maken:

Ik ga vandaag naar de bank en sluit een hypotheek vast voor 10 jaar tegen 5% rente. 6 maanden later is de rente ineens 4.5%. Ga je dan ook naar de bank toe en zeggen dat je opgelicht bent?

ander voorbeeld.

Ik ga vandaag naar de benzinepomp en betaal 1.30 euro per liter. Volgende week betaal ik 1.20 per liter. Ga je dan ook zeggen dat je opgelicht bent de vorige week?

Vastzetten van de prijs brengt altijd een risico mee. Een vaste prijs biedt zekerheid, je weet wat je in dit geval de komende 3 jaar kwijt bent voor de energie.

De kunst is natuurlijk de prijs vast te zetten op het laagste moment.
Wanneer dat is weet niemand... je kunt niet in de toekomst kijken.

forumessent
Berichten: 321
Lid geworden op: 19 nov 2008 09:26

Re: essent is niet eerlijk met zijn tarieven

Ongelezen bericht door forumessent »

Beste struijer,

In uw bericht van 7 juli op dit forum geeft u aan dat er bij u een en ander onduidelijk met betrekking tot de tarieven op de jaarafrekening.

Graag wil ik telefonisch contact met u opnemen zodat ik het voor u kan uitzoeken.

Indien u hier geen bezwaar tegen heeft, kunt u uw klantnummer mailen naar [email protected]. Hiermee kan ik uw contactgegevens opzoeken in onze administratie. Ik neem dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Alvast bedankt voor de moeite.

Met vriendelijk groet,

Annemarie
Essent medewerker

struijer
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 okt 2007 11:16

Re: essent is niet eerlijk met zijn tarieven

Ongelezen bericht door struijer »

Beste zjwaemke je heeft volkomen gelijk maar als je in aug-sep dit contract aangaat moeten ze niet in oct toch nog verhogen dacht ik

zjwaemke
Berichten: 119
Lid geworden op: 22 mar 2008 02:17

Re: essent is niet eerlijk met zijn tarieven

Ongelezen bericht door zjwaemke »

Ik weet toevallig dat de 3 jarige vaste prijs contracten bij Essent per kwartaal uitgegeven worden. Dat verklaard in iedergeval waarom net daar een verhoging is geweest

h@rm@n
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 nov 2006 14:40

Re: essent is niet eerlijk met zijn tarieven

Ongelezen bericht door h@rm@n »

Misschien overbodig, maar voor de duidelijkheid:

Het vastzetten van de elek. c.q. gasprijs voor 3 of 5 jaar geldt in het algemeen uitsluitend voor het leveringsgedeelte en niet voor het transportgedeelte, energiebelasting en B.T.W. :roll:

Juul80
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 sep 2009 21:40

Re: essent is niet eerlijk met zijn tarieven

Ongelezen bericht door Juul80 »

H@rm@n heeft helemaal gelijk.. je zet alleen het leveringsgedeelte vast. en altijd per kwartaal .. dus 1 jan, 1 april, 1 juli en 1 oktober.

Energiebelasting en BTW word namelijk bepaald door de Belastingdienst en Netwerkkosten etc door de netbeheerder. Die kunnen niet gewijzigd worden door de leverancier.

ALs u per augustus vast zet, dan geld dat voor het eerst komende kwartaal dus inderdaad per 1 oktober. Maar dat staat ook heel duidelijk in de overeenkomst die u van essent heeft ontvangen. en daarbij heeft u ook nog een opzegtermijn die u kunt gebruiken om de overeenkomst alsnog te annuleren. hiervoor is zelfs een speciaal telefoonnummer in de overeenkomst vermeld.

misschien toch de overeenkomst beter lezen? gebeurt vaker hoor, lezen is bij contracten meestal een heikel punt (ik kan het weten, is mij ook al eens overkomen) :)

Gesloten