LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Defecte electriciteitsmeter Eneco

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Bart.kreikamp
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 jul 2009 16:07

Defecte electriciteitsmeter Eneco

Ongelezen bericht door Bart.kreikamp »

Ik ben als Koi liefhebber met een hoofdvijver van 30.000 liter , en een quarantaine bak van een ca 2.500 liter water en de daarbij benodigde filter apparatuur en pompen en UV lampen als particulier een energie grootverbruiker. Heb in het verleden bijna 20.000 kWh verbruikt, dit al fors terug gedrongen door energie zuinige pompen te gebruiken en door efficienter met de apparatuur om te gaan.

Nu hebben we afgelopen winter nog forsere maatregelen genomen en de hoofdvijver gedurende de gehele winter stil gelegd en de vissen laten over winteren in de Quarantaine bak. Geschatte besparing deze winter ca 3500 kWh.

Ik kijk vorige week in de meterkast en de digitale Landys en Gyr meter is volkomen dood geen knipperende Led geen display niks. En dit is niet de eerste keer in 2004 ook al een defecte meter gehad.
Na zoveel inspanningen voor de tweede keer geconfronteerd te worden met een defecte meter zorgde wel voor een enorme frustratie.

Kontakt met de klantenservice leverde standaard antwoord op hoe ik kon bezuinigen en hoe ik storingen kon melden. Op mijn reactie daarop kreeg ik een telefoontje geen enkele afspraak te maken. De dame begreep weinig van wat mijn probleem was. Ze zouden het verbruik wel berekenen. Waarmee en gebasseerd op wat. Op mijn verbruik van de laatste paar jaar? Ik heb al heel fors bezuinigd in de voorliggende jaren nu nog een grote stap gemaakt en die wordt me naar het schijnt door een defecte meter door de neus geboord. Kortom ik verwacht bij een berekend gebruik over voorgaande jaren dat ik een 3000 kWh meer met afrekeken dan vorig jaar daarbij de mis gelopen bezuiniging van 3500 kWh ga ik het schip in voor een 6500 kWh. Wat kan je tegen een dergelijk machtig log orgaan doen om dit te voorkomen.

Iemand tips?

Bart.kreikamp
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 jul 2009 16:07

Re: Defecte electriciteitsmeter Eneco

Ongelezen bericht door Bart.kreikamp »

Net gesproke met iemand van Stedin (Net beheer van Eneco) hier moest ik mee bellen voor de vervanging van de elektra meter.

Hij gaf aan dat er bij een aantal van die digitale Elektrameters batterijen in gebruik zijn voor het display. En dat het er op lijkt of deze leeg zijn. Kan je zelf niet vervangen maar hiervoor komt volgende week iemand van Stedin om deze te vervangen. Indien dit het geval is zijn de meterstanden gewoon geregistreerd en is er dus niets verloren. Echter dit weet ik pas na dat die monteur van Stedin is geweest.

Je bedenkt het toch niet dat een meter die altijd aan de netspanning hangt voorzien is van een batterij voeding die je niet zelf mag en kan vervangen.

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Defecte electriciteitsmeter Eneco

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Je bedenkt het toch niet dat een meter die altijd aan de netspanning hangt voorzien is van een batterij voeding die je niet zelf mag en kan vervangen.
Kan je nagaan hoe verwend we zijn in dit kikkerlandje met een stabiele stroomvoorziening
(geen dank, graag gedaan hoor 8) )

Wel eens aan stroomuitval gedacht!?

Sommige meters geven overigens van tevoren een foutcode als het batterijtje bijna leeg is.

Neem je verder regelmatig de meterstanden op? Neem aan van wel aangezien je druk aan het besparen bent geweest.

Bart.kreikamp
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 jul 2009 16:07

Re: Defecte electriciteitsmeter Eneco

Ongelezen bericht door Bart.kreikamp »

Helaas,

Eneco heeft na een aantal maanden denken besloten mijn verbruik te baseren op het verbruik van vorig jaar. De besparingen welke niet geregistreerd zijn brengen ze dus gewoon in rekening. Welke stappen kan ik nu nog ondernemen.

Ze benadelen me voor een 4200 KWH en zeggen in hun reactie dat dit niet nadelig is voor mij. En spreken in de uiteindelijke antwoord mail over gas verbruik ipv Electra. Kortom heel weinig aandacht voor de klant en uiterst onzorgvuldig.

Is er juruspredentie over geschat verbruik bij defecte electra meter? Het kan toch niet zo zijn dat ze maar wat verzinnen en je dat moet betalen?

Wie heeft er tips

Gesloten