LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klacht over Nuon Liander stroomuitval

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
ryhoka
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 aug 2009 10:25

Klacht over Nuon Liander stroomuitval

Ongelezen bericht door ryhoka »

Op maandag 20 april 2009 is de hele dag de stroomvoorziening op mijn adres uitgevallen. Alles in mijn koelkast was reeds aan het ontdooien, te weten 8 bakjes vlees en 2 bakjes roomijs. Het geheel voor bijna € 150,00 de vuilnisbak ingegooid.
Hierover heb ik bij Liander om schadeloosstelling verzocht.
Dit is afgewezen. Liander beroept zich op een overmachtsituatie. Ik heb hierop gereageerd dat ik het uiteraard niet mee eens ben. Bij schade door een ongeluk dat niet door opzet of grove schuld is te verwijten zegt een verzekeringsmaatschappij ook niet dat een gedupeerde dan maar pech heeft gehad.
In elk geval nooit meer iets vernomen van Liander.

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Klacht over Nuon Liander stroomuitval

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Wordt een zaak aanspannen tegen degene die het dan wel veroorzaakt heeft. Als Liander zich op overmacht beroept zou het bijvoorbeeld zo kunnen zijn dat er een graafmachine door een kabel heen is gegaan en dat de oorzaak niet direct in hun bedrijfsvoering ligt. Denk alleen dat je voor 150 euro schade geen rechtsbijstand aan de gang krijgt.

h@rm@n
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 nov 2006 14:40

Re: Klacht over Nuon Liander stroomuitval

Ongelezen bericht door h@rm@n »

Je zult diepvries bedoelen ryhoka? In de regel blijft het artikel in een diepvries tot wel 24 uur bevroren, mits hij dicht blijft. Heb je al bij je eigen verzekering geinformeerd? Daarnaast heb je misschien hier iets aan.
http://www.liander.nl/informatieopmaat/ ... =Storingen
Compensatie
De netbeheerder zal de afnemer compenseren, indien de afnemer door een onderbreking in het transport geen
ongestoorde afname van de overeengekomen diensten kan genieten. De compensatieregeling, gebaseerd op de
Elektriciteitswet 1998, is vermeld op http://www.liander.nl.
Heb ik bij een storing recht op compensatie?
Mocht u door een storing aan één van de netten geen elektriciteit of gas ontvangen, dan heeft u mogelijk recht op een vergoeding. Deze compensatievergoeding is een tegemoetkoming voor het ongemak dat een ernstige storing met zich meebrengt. De compensatieregeling staat los van aansprakelijkheid.
U hoeft zelf geen actie te ondernemen om de compensatie te ontvangen. Deze wordt, als u daar voor in aanmerking komt, automatisch door Liander aan u overgemaakt nadat een onderbreking in de energievoorziening heeft plaatsgevonden.
Wanneer u precies voor compensatie in aanmerking komt, kunt u nalezen in de PDF op de pagina over storingen.

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Klacht over Nuon Liander stroomuitval

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Liander beroept zich op een overmachtsituatie.
Ryohka is al een stapje verder Harman.

stofzuigertje

Re: Klacht over Nuon Liander stroomuitval

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Een goede vriezer moet 24 uur zonder kunnen, pas na langer zullen ze vergoeden.

Als je vriezer binnen 24 uur problemen zou geven moet je een nieuwe kopen, gelijk energie zuiniger.
Dit zijn de voorwaarden van de meeste netbeheerders en hun verzekeraars.

Dus als je bij minder als 24 uur en niet openen in dit geval problemen kreeg is Uw vriezer niet goed.
Bij meer dan 24 uren kunt U pas claimen.

Ik weet het niet voor vriezers maar mijn goede koelkast van 18 jaar word binnenkort vervangen, alles is nog goed, zelfs de deurrubbers maar.....
Na 4,2 jaren is via lagere stroomverbruik deze terug verdiend.
Eigenlijk nog eerder maar ik koop een grotere en daarom 4,2 jaar, anders zou het omgerekend per liter het ongeveer 2,9 jaar zijn!

Dit zou voor U vriezer ook wel eens kunnen, afhankelijk leeftijd, isolatie en of je A of A+ of A++ terug zult kopen.
Dus de aanbieding met A hoef ik niet omdat de A++ goedkoper is na 2,6 jaar!
Ik heb dus 7 verschillende berekend en die over 10 jaar goedkoopste was genomen en dat was de middelste wat prijs betreft.

h@rm@n
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 nov 2006 14:40

Re: Klacht over Nuon Liander stroomuitval

Ongelezen bericht door h@rm@n »

Code: Selecteer alles

Ryohka is al een stapje verder Harman
.
Ik wilde alleen maar aangeven wanneer het zin heeft om te reclameren, Ali Bensalah :? . Overigens op de site van Enexis staat een overzichtelijk lijstje m.b.t. storingen e.d.
En wat een aannemer betreft die een mogelijke storing veroorzaakt moet volgens zijn verzekering een KLIK melding hebben gedaan. Hierdoor is hij dan niet aansprakelijk en de verzekeringsmaatschappij zal in hun voorwaarden de aansprakelijkstelling ook wel geregeld hebben.

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Klacht over Nuon Liander stroomuitval

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Enige maanden geleden viel mijn Nuon stroom uit, daarna deed mijn tv/dvd combinatie (die altijd op stand-by stond) het niet meer, de voeding bleek kapot te zijn.

Nu is het verband natuurlijk niet aan te tonen, maar het is toch wel erg toevallig dat het apparaat precies op die dag kapot gaat......

stofzuigertje

Re: Klacht over Nuon Liander stroomuitval

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Een storing zal zelden een apparaat stuk maken...

Wel bij plotseling inschakelen is soms een spanning piek mogelijk die hoger is dan normaal.

Een overspanningsbeveiliging , een soort tussen stekken kan Uw kostbare apparaten beveiligen.
Ook bij onweer en inslaan in grond kan de spanning tijdelijk oplopen en ik vervang liever een klein kastje van €2,95 dan wat er achter zit.

Dus voor Radio, Tv, Computers en magnetron...
Er kunnen vaak meerdere via stekkerdoos op 1 beveiliging aangesloten worden!

h@rm@n
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 nov 2006 14:40

Re: Klacht over Nuon Liander stroomuitval

Ongelezen bericht door h@rm@n »

Een overspanningsbeveiliging , een soort tussen stekken
Je bedoeld natuurlijk een soort tussenstekker.

Om een piekspanning tengevolge van wat dan ook te beveiligen kun je het beste je apparatuur beveiligen door een overspanningsbeveiliging in de meterkast te installeren. Hierdoor is de gehele installatie beveiligd, waardoor dus niet alleen het gevoelige elektronica apparatuur maar ook bijvoorbeeld een diepvries niet uitvalt.
Ook is deze eigenlijk een must in installaties c.q. woningen van hulpbehoevende mensen.
Ook worden deze in de meterkast toegepast bij bedrijven die buiten de bebouwde kom van een dorp/stad liggen en waar niet de hele dag iemand aanwezig is.
Denk daarbij bijvoorbeeld aan een grote varkensstal waar m.n. in de zomer de hele ventilatie m.b.t. de temperatuur voor de dieren van levensbelang is.

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Klacht over Nuon Liander stroomuitval

Ongelezen bericht door jlthkoch »

stofzuigertje schreef:Een storing zal zelden een apparaat stuk maken...

Wel bij plotseling inschakelen is soms een spanning piek mogelijk die hoger is dan normaal.

Een overspanningsbeveiliging , een soort tussen stekken kan Uw kostbare apparaten beveiligen.
Ook bij onweer en inslaan in grond kan de spanning tijdelijk oplopen en ik vervang liever een klein kastje van €2,95 dan wat er achter zit.

Dus voor Radio, Tv, Computers en magnetron...
Er kunnen vaak meerdere via stekkerdoos op 1 beveiliging aangesloten worden!
Ok, de stroom is uitgevallen en (plotseling) weer ingeschakeld, de spanningspiek kan het apparaat dan toch wel degelijk stuk gemaakt hebben, de voeding is namelijk toevallig daarna stuk. Maar ja, aan te tonen is dit natuurlijk niet. Ik vindt het alleen wel erg toevallig dat een apparaat precies op die dag dat de stroom uitvalt stuk gaat.
(Ja had ik maar geen standby moeten gebruiken en had ik maar een spanningsbeveiliging gebruikt)

Henk25
Berichten: 227
Lid geworden op: 03 sep 2008 10:40

Re: Klacht over Nuon Liander stroomuitval

Ongelezen bericht door Henk25 »

Vroeger zat er meestal een zekeringetje in audio apparatuur, dan had jlthkoch dat probleem niet gehad. Bijna iedereen kan kan een zekeringetje vervangen en anders kan de buurman dat wel. Zo gingen je spullen langer mee.
Een overspanningsbeveiliging hoort eigenlijk in de meterkast te zitten, energiebedrijven moeten inspelen op zulke veranderingen want je kan bijna geen dingen meer kopen die je helemaal uit kan zetten.

Gesloten