LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Betalingsregeling en overstappen Nuon

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Gesloten
jeroenz

Betalingsregeling en overstappen Nuon

Ongelezen bericht door jeroenz »

Wie kan mij helpen, ik heb een betalingsregeling bij de Nuon waar ik de Nuon maandelijks 250 euro betaal naast mijn vast maandelijkse tarief. Dit komt doordat Nuon ooit in het verleden toen wij in ons huis trokken een verkeerde begin stand heeft ingevoerd en dit hebben wij jaren later pas ontdenkt. Nou wil ik overstappen naar een andere leverancier, kan ik dit zomaar zonder deze regeling te verliezen ? Of kan de Nuon zeggen, jij bent geen klant meer van ons dus de regeling vervalt je moet dan een een keer alles terug betalen?

Wie kan me helpen!!

Voor alle duidelijkheid ik wil overstappen maar wel dat de regeling bij de Nuon in stand blijft.

Al vast bedankt Jeroen

jlthkoch

Re: Betalingsregeling en overstappen Nuon

Ongelezen bericht door jlthkoch »

jeroenz schreef:Wie kan mij helpen, ik heb een betalingsregeling bij de Nuon waar ik de Nuon maandelijks 250 euro betaal naast mijn vast maandelijkse tarief. Dit komt doordat Nuon ooit in het verleden toen wij in ons huis trokken een verkeerde begin stand heeft ingevoerd en dit hebben wij jaren later pas ontdenkt. Nou wil ik overstappen naar een andere leverancier, kan ik dit zomaar zonder deze regeling te verliezen ? Of kan de Nuon zeggen, jij bent geen klant meer van ons dus de regeling vervalt je moet dan een een keer alles terug betalen?

Wie kan me helpen!!

Voor alle duidelijkheid ik wil overstappen maar wel dat de regeling bij de Nuon in stand blijft.

Al vast bedankt Jeroen
Als jij gewoon contact opneemt met NUON dan zullen ze daar echt geen probleem van maken, zeker omdat je aangeeft dat de betalingsachterstand aan NUON te wijten is. NUON hanteert wel vaker verkeerde standen, al is het wel vreemd dat je er pas na jaren achter bent gekomen, want je krijgt toch ieder jaar een afrekening met daarop (ook) de eindstanden?

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

Dit komt doordat Nuon ooit in het verleden toen wij in ons huis trokken een verkeerde begin stand heeft ingevoerd en dit hebben wij jaren later pas ontdenkt.
Ja hoor, de leverancier heeft het weer gedaan. Dat er ook een verantwoordelijkheid bij de klant zelf ligt..
Had u destijds uw beginstanden wel bijtijds doorgegeven? Zoniet, dan worden de beginstanden door de desbetreffende netbeheerder geschat.
Verder verbaasd me dit topic. U vraagt hier om advies, een antwoord terwijl het veel slimmer en verstandiger is om de Nuon zelf deze vraag voor te leggen. (telefonisch of via het contactformulier) Zij kunnen u hierop het sluitende antwoord geven. Uit uw schrijven maak ik op dat u dit nog niet hebt gedaan. Ik zou zeggen doe dat nou eens éérst.

jeroenz

Ongelezen bericht door jeroenz »

@Shine jazeker het ligt zeker aan provider ik had het oude overschrijf formulier ook nog alleen zegt dat niks ik ben er een jaar mee bezig geweest. Het probleem ligt bij de callcenters die toezeggen van alles te doen en uit te zoeken maar er gebeurt vervolgens niks. Het is een heel verhaal maar geloof me ik kon er niks aan doen na een persoonlijk gesprek is alles pas opgelost,. Dus zoals je misschien wel begrijpt hecht ik niet zoveel waarde wat aan wat iemand mij uit een callcenter mij zegt. Ik vroeg me dus af of hier juridisch iets te zeggen valt of iemand die hiermee ervaring heeft.

Jeroen

jlthkoch

vogels schreef:@jlthkoch: waarom zit je iedere keer totaal onnodig te quoten? Maakt het er echt niet leesbaarder op. Misschien eens nagaan wat het doel/nut van quoten is?
Ik vindt dat leesbaarder en daarom doe ik dat. Ik ben overigens niet de enige. Misschien moet je je gewoon lekker met iets nuttigs gaan bezighouden?

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik ben het toch met vogel eens. Ik lees van boven naar beneden en vind het niet erg praktisch om dan twee keer het zelfde bericht tegen te komen.

AGGB

Ongelezen bericht door AGGB »

Idem. Quoten is alleen nuttig bij een al wat eerder geplaatst bericht.
Het is ook mogelijk een deel van een bericht te citeren, alleen dat gedeelte dat van belang is ivm met het te geven antwoord.
Naar mijn mening zou het beheer van het Forum kunnen besluiten het geciteerde deel in een ander lettertype weer te geven, dat voorkomt nmm mogelijke fouten en mogelijke irritaties.

jlthkoch

vogels schreef:Zoals AGGB al aangeeft: quoten is alleen nodig als je reageert op een al wat oudere bijdrage of alleen wilt reageren op een deel van de bijdrage. Het doel van quoten is om iets duidelijker/leesbaarder te maken, niet onduidelijker/onleesbaarder.

En omdat meer mensen het doen, moet jij het ook maar doen? Slap excuus!
Leren lezen vogels, ik zei Ik vindt dat leesbaarder en daarom doe ik dat.

Maar dat neemt niet weg dat ik de hier gegeven tips in overweging zal nemen.

Inode

Ongelezen bericht door Inode »

Vogels heeft altijd commentaar die moeten ze maar een poosje in een kooitje stoppen 8)

Inode

Ongelezen bericht door Inode »

Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is. .. :roll:

antileugens

Ongelezen bericht door antileugens »

Ik heb dit zelf meegemaakt, ook bij Nuon. Kreeg een narekening van ruim €2500. Dus maar een betalingsregeling geregeld. Toen ik vervolgens over wilde stappen kon dat absoluut niet (terwijl de fout ook in mijn geval voor de volle 100% aan Nuon te wijten was) en heb ik het maar in één klap afbetaald. Blij dat ik van dat zooitje ongeregeld af ben.

Maar om je vraag te beantwoorden: Volgens mijn ervaring kan je met een betalingsregeling die nog loopt NIET overstappen. Jammer, want ik bespaar nu aanzienlijk en bij het nieuwe bedrijf hebben ze de administratie wél op orde.

praatstoel

Ongelezen bericht door praatstoel »

Ten eerste jammer dat er zoveel commentaar is op de reactie van een ander.Er wordt een vraag gesteld en iemand wacht op advies!!!!!

Als oud medewerker van Nuon wil ik toch wel iets zeggen over hoe verkeerde begin standen tot stand komen.

In het verleden werden de standen doorgegeven door woningbouw verenigingen of makelaars. Dit als service van genoemde bedrijven.
Waar gewerkt word worden fouten gemaakt, je moet ter alle tijden altijd zelf de standen opnemen en doorgeven. Hierdoor voorkom je moeilijkheden.

Ook dit is niet altijd van toepassing. Als er al een beginstand in staat en jij belt dan ligt het aan de klantenmedewerkster of zij de stand wil aanpassen.Dit geld natuurlijk niet voor alle medewerkster.

Antwoord op de vraag of je met een betalingsregeling kunt overstappen.Dat hangt meestal af van het bedrag wat openstaat.

Meestal accepteert een andere energie bedrijf je dan niet, ook zal de NUON je meestal niet laten gaan als het om een groot bedrag gaat wat nog openstaat.

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

Praatstoel schreef:
Als er al een beginstand in staat en jij belt dan ligt het aan de klantenmedewerkster of zij de stand wil aanpassen.Dit geld natuurlijk niet voor alle medewerkster.
Ook al oud medewerker van nuon. Zag dat dit ook al van toepassing was bij Vitens.
Los daarvan, ik weet niet hoe lang u al bij Nuon weg bent, maar wat u hier beweert is niet helemaal correct.
Een eenmaal ingevoerde beginstand kan niet zomaar weer eventjes veranderd worden door een medewerker. Al was het maar omdat die beginstand al gecommuniceerd is naar de netbeheerder via een speciaal gekoppeld formulier. Een beginstand kan pas gecorrigeerd worden als de 1ste jaarafrekening is opgemaakt. Dan kan de klant bellen voor een correctie beginstanden (waarbij er ook nog eens marges zijn).
Dat is ook wat gecommuniceerd wordt naar de klant die over zijn foutieve beginstand belt als hij de bevestiging van zijn aanmelding heeft ontvangen en foute standen vermeld ziet staan.

Het verhaal van woningcor/makelaars etc. klopt. Maar dat is alweer vele jaren geleden. Vervelend is en blijft wel dat vooral makelaars dit stukje service naar hun klanten BLIJVEN communiceren (wij geven het door en regelen het allemaal voor u) maar ondertussen doet die makelaar dat helemaal niet. Een enkele uitzondering daargelaten.
Kortom, als een makelaar u dit soort toezeggingen doet, controleer zelf ALTIJD of de makelaar zich aan deze belofte heeft gehouden. En,... belangrijk: noteer zelf en bewaar uw beginstanden.

Vogels heeft de voorwaarden mbt de betalingsregeling netjes geciteerd. Overstappen naar een andere leverancier kan dus niet. Mocht Nuon het toch goed vinden, dan zal dit hooguit plaatsvinden omdat Nuon een coulance toepast,of wellicht in dit geval een door haar gemaakte fout erkend.

Gesloten