LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Korting Essent

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
dijkmans
Berichten: 104
Lid geworden op: 23 mar 2007 17:21

Korting Essent

Ongelezen bericht door dijkmans »

Kijk naar mij eindafrekening en zie staan korting ivm automatisch betalen € 12,00
maar een regel er boven staat, service administratiekosten (verwerking betalingsverkeer) € 12,00
Hoe bedoel je korting. Ik heb navraag gedaan (bij 4 personen van Essent) maar van de reactie's die je daar word je niet wijzer, telkens verzinnen ze iets anders, zo van: ja we doen de papieren incasso's de deur uit maar omdat u automatisch betaald is dat voor ons een onkostenpost, en: eigenlijk moet u € 12,00 meer betalen want dat zeg mijn chef hier.
Dus mijnsinziens krijg je voor het automatisch betalen helemaal geen korting.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Korting Essent

Ongelezen bericht door Henri42 »

Euro 1 p/maand :D

dijkmans
Berichten: 104
Lid geworden op: 23 mar 2007 17:21

Re: Korting Essent

Ongelezen bericht door dijkmans »

je krijg toch geen € 12,00 korting als je iets eerst € 12,00 duurder maakt, het is toch net als bij Mediamarkt, als je zg de btw niet hoeft te betalen maar in de weken er voor de artikelen 19 % duurder maakt

alfatrion
Berichten: 21907
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Korting Essent

Ongelezen bericht door alfatrion »

In de algemene voorwaarden heb ik niets gelezen waaruit zou blijken dat de klanten van Essent administratiekosten zou moeten betalen, dus ik zou zeggen dat u deze niet hoeft te betalen. Korting staat ook nergens, maar dat is u toegezegd.

Klanten die niet automatisch betalen kunnen de korting op eisen door een beroep te doen op redelijkheid en billijkheid.

forumessent
Berichten: 321
Lid geworden op: 19 nov 2008 09:26

Re: Korting Essent

Ongelezen bericht door forumessent »

Beste dijkmans,

In uw bericht van 29 oktober op dit forum geeft u aan dat u een vraag heeft over de service- en administratiekosten op uw afrekening.
Graag wil ik telefonisch contact met u opnemen zodat ik het voor u kan uitzoeken.

Indien u hier geen bezwaar tegen heeft, kunt u uw klantnummer mailen naar [email protected]. Hiermee kan ik uw contactgegevens opzoeken in onze administratie. Ik neem dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Alvast bedankt voor de moeite.

Met vriendelijk groet,

Annemarie
Essent medewerker

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Korting Essent

Ongelezen bericht door Ron58 »

Als je per acceptgiro wilt betalen kost dat 1 euro per acceptgiro, deze 12 euro wordt bij iedereen op de factuur gezet, bij diegenen die automatisch betalen wordt dat weer als "korting" er afgetrokken.
Voor mij is het gewoon een toeslag die je dan niet hoeft te betalen, maar om het nu een korting te noemen?
Ze zouden slimmer doen om de mogelijkheid te bieden een digitale acceptgiro te sturen, die je dan per internetbankieren betaalt. (zonder toeslag)

Ron L
Berichten: 18
Lid geworden op: 23 nov 2008 05:19

Re: Korting Essent

Ongelezen bericht door Ron L »

Daar zeg je zoiets... "digitale acceptgiro" BESTAAN die dingen uberhaupt???
mijn.ing.nl en voorheen postbank.nl en girotel had deze mogelijkheid al JAREN (minimaal 5 jaar) maar ik heb er verder NOOIT ergens iets over gehoord. Heeft iemand ooit ervaring met deze vorm van rekening gehad?

Om weer even on-topic te komen: De consumentenbond stelt dat vanaf heden niet meer toegestaan is om extra kosten in rekening te brengen voor een acceptgiro als het enige alternatief een automatische incasso is. Dit is dus WETTELIJK bepaald nu. Volgens mij mag je dan ook geen korting meer geven aan mensen die met automatische incasso betalen, want dat komt op hetzelfde neer, toch???

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Korting Essent

Ongelezen bericht door Ron58 »

Volgens mij mag je dan ook geen korting meer geven aan mensen die met automatische incasso betalen, want dat komt op hetzelfde neer, toch???
Technisch gesproken is het ook geen korting, het is een toeslag voor een acceptgiro. Bij automatische incasso hoef je die toeslag niet te betalen.
Als die toeslag inderdaad verboden zou worden, dan ga ik onmiddellijk terug naar de acceptgiro's, want veel bedrijven misbruiken de automatische incasso om steeds vroeger te gaan incasseren, of eerst je eindafrekening te incasseren en achteraf de factuur te sturen, hetgeen soms heel beroerd uitkomt als je het niet verwacht.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Korting Essent

Ongelezen bericht door Shine »

Zie topic: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 51&t=75584

Rechter doet uitspraak.... en doe er je voordeel mee. M.a.w. teken protest aan bij de leverancier. Met deze gerechtelijke uitspraak is absoluut een precedent geschapen.

Gesloten