LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vreemde afhandeling door Nuon Helpdesk

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
CeesCappelle
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 nov 2009 16:11

Vreemde afhandeling door Nuon Helpdesk

Ongelezen bericht door CeesCappelle »

Hallo,
Wij kregen een afrekening van 2100m3 en kijken tegen een electra verbruik aan van 5700 kWh.
In de voorgaande jaren lag dat op resp. 1500m3 en 3000kWh.
Nuon gebeld en die kwam met een leuterverhaal over strenge winter. Nu is er twee jaar geleden een 'slimme' electra meter geplaatst. Ondertussen is de verwarmingsboer langs geweest en die kan geen vreemde zaken vinden die het hoge gasverbruik kan verklaren. Nuon wil de meter niet controleren zonder daarvoor erg hoge kosten in rekening te brengen. Hoe moet ik hier verder mee?

Cees Cappelle

stofzuigertje

Re: Vreemde afhandeling door Nuon Helpdesk

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Was het vorig jaar een schatting of ook opgenomen standen.

Dus als het vorig jaar te laag geschat is moet je nu flink bij betalen.

Als je dit jaar niet thuis was en zij een schatting maakte omdat je niets instuurde is correctie met werkelijke standen mogelijk.

Dus lees de rekening goed en kijk of vorig of dit jaar de meter standen opgenomen of geschat zijn.
Ook de oude meter had U moeten opschrijven en de begin stand van de nieuwe indien deze niet op 0 stond.

Dus controleer eerst eens of alles wel klopte en oudere meters geven wegens slijtage soms lagere standen dan werkelijk gebruikt door.

CeesCappelle
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 nov 2009 16:11

Re: Vreemde afhandeling door Nuon Helpdesk

Ongelezen bericht door CeesCappelle »

Vorig jaar waren het net als dit jaar opgenomen standen.

Jeroen1234
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 nov 2009 13:58

Re: Vreemde afhandeling door Nuon Helpdesk

Ongelezen bericht door Jeroen1234 »

Ik heb precies hetzelfde meegemaakt bij de NUON. 2 jaar lang liepen de energiekosten op onverklaarbare wijze steeds hoger op en kreeg ik ook antwoorden van de helpdesk dat het aan de strenge winter heeft gelegen.

Het vreemde was dat onze buren een veel lager energieverbruik hadden, we betaalden op een gegeven moment bijna 2 x zoveel als zij. Maar daar hadden ze geen boodschap aan.

Inmiddels heb ik alle energiemaatschappijen vergeleken ben ik via energievergelijker.nl overgestapt naar de Nederlandse Energie Maatschappij en betaal nu € 159,- ipv € 219 p/m.

Als ik jou was zou ik ook eens om me heen kijken en alternatieven vergelijken, want het lijkt anders net als bij mij een gebed zonder eind te worden.

Succes verder!

TonGr
Berichten: 158
Lid geworden op: 21 dec 2007 07:48

Re: Vreemde afhandeling door Nuon Helpdesk

Ongelezen bericht door TonGr »

overgestapt naar de Nederlandse Energie Maatschappij en betaal nu € 159,- ipv € 219 p/m.
Owwwwwwww nou komt het goed :D

Vattenfall Webcare
verified
Berichten: 355
Lid geworden op: 28 mei 2008 10:49

Re: Vreemde afhandeling door Nuon Helpdesk

Ongelezen bericht door Vattenfall Webcare »

Geachte Cees Cappelle,

Uit uw bericht op dit forum maak ik op dat er onduidelijkheid is over uw jaarafrekening.

Als u er geen bezwaar tegen heeft, neem ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op om dit uit te zoeken. Kunt u mij hiervoor uw contractrekeningnummer opgeven? Dan kan ik op basis daarvan uw telefoonnummer achterhalen. Alvast bedankt voor de moeite.

Uw contractrekening begint met (000)300 en staat bijvoorbeeld op acceptgiro’s of uw jaarafrekening. Om u gerust te stellen: met uw contractrekening hebben anderen geen toegang tot uw klantgegevens. U kunt beter niet uw klantnummer op dit forum plaatsen.

Met vriendelijke groet,

De Nuon medewerker

Gesloten