LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Energieprijzen gaan nog weer eens omhoog

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Oosterkamp
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 nov 2009 12:57

Energieprijzen gaan nog weer eens omhoog

Ongelezen bericht door Oosterkamp »

Stop deze waanzin en laat het kabinet merken dat dit niet kan! Het kabinet heeft destijds deze handel geprivatiseerd en moet daar dan ook maar garant voor staan. Iedereen mag zijn eigen stroom inkopen net zoals de zorg. Alles wordt beter..... ja ja! Voor de handel is het goed maar voor de bevolking begint dit toch dieptriest te worden! Het kabinet had NOOIT groen licht moeten geven voor privatisering, een ontzettende DOMME beslissing welke gewoon terug moet worden gedraaid. En denk niet dat het niet kan, want als iedereen in protest komt zullen ze wel moeten! Alleen dus nog even iedereen bereiken..........

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: Energieprijzen gaan nog weer eens omhoog

Ongelezen bericht door ron1 »

Het is toch logisch, de salarissen stijgen ook weer een beetje, nogmaals je mag niet boven die 0 lijn uitkomen, sparen is ten strengste verboden hier.

Kropsla
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 nov 2009 21:36

Re: Energieprijzen gaan nog weer eens omhoog

Ongelezen bericht door Kropsla »

Ja zeg, hoe haalt u het in uw botte hoofd om te gaan klagen?
Mensen gebruiken spaarlampen, ledlampen, energiezuinige apparaten en dus verdient men niks meer aan die energiehandel. Prijzen drastisch omhoog is de enige remedi voor ons arme land. Dat in omringende landen de energie goedkooper is is natuurlijk iets waar we over zwijgen. Die hebben het gewoon niet goed begrepen.

Ik kan u mededelen dat er zelfs onverlaten zijn die een zuinige auto kopen! The horror!!! Weer een melkkoe die naar de slachtbank wordt gebracht! En onze arme regering kan er niks tegen doen vanwege mogelijke imago schade.

Verspilling is big business...

dijkmans
Berichten: 104
Lid geworden op: 23 mar 2007 17:21

Re: Energieprijzen gaan nog weer eens omhoog

Ongelezen bericht door dijkmans »

jaja, 't is weer zover, allemaal weer klagen "op papier", maar er iets aan doen,
ho maar.
km rijden, lonen bevroren, ozb omhoog, pensioenen bevroren,
en nu dit weer en er volgt nog meer, reken maar.
maar we blijven (bijna) allemaal achter de comp zittten "klagen', want als er gedemonstreerd/geprotesteerd moet worden geven de meesten daar geen gehoor aan.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Energieprijzen gaan nog weer eens omhoog

Ongelezen bericht door Ron58 »

Mensen gebruiken spaarlampen, ledlampen, energiezuinige apparaten en dus verdient men niks meer aan die energiehandel. Prijzen drastisch omhoog is de enige remedi voor ons arme land.
M.a.w. we worden zelf niets beter van onze besparingen, het milieu profiteert er (een druppel op een gloeiende plaat) van en de energiemaatschappij profiteert er van, ze hoeven minder te produceren, maar vangen evenveel. :-)

Oosterkamp
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 nov 2009 12:57

Re: Energieprijzen gaan nog weer eens omhoog

Ongelezen bericht door Oosterkamp »

Bij deze een oproep om te demonstreren :!:
Maar met een paar man maken we geen indruk.
Hopelijk pikken ze dit op bij de redactie en komt er een oproep via het programma om te demonstreren maar dan wel met heeeeeeeeeel veeeeeeel mensen! Een demonstratie tegen verhogingen energie en zorg. Laten zien dat het ons serieus is en dat het maar is afgelopen moet zijn met alle bestuurslagen welke enorm veel belastinggelden kosten, Europa er ook nog bij.... iets waar we nee tegen zeiden maar toch via een omweg is het kabinet er in geslaagd om dit om te vormen in een ja. Democratie? Wat wordt Nederland beter? Ik herinner mij een tijd dat ik voor ziekenfonds 17,50 Gulden betaalde en hier zat alles bij in! Dit is 20 jaar geleden, ongelofelijk!
Dan krijg je nog een oproep om in deze tijd te kiezen voor eerlijke import chocolade !!!! In Nederland krijgen de boeren al geen eerlijke prijs voor de melk! Kijk eens niet zo ver buiten de grenzen!
Het is afgelopen met schikken en ja knikken.
Dit zou in elk land zo moeten gelden! Je mag en moet elkaar wel helpen maar niet ten koste van!

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: Energieprijzen gaan nog weer eens omhoog

Ongelezen bericht door ron1 »

Ik vraag me toch eens af welk effect er komt als 5 miljoen mensen geen euro uit geeft aan kados met de Kerst......gewoon echt niks kopen...als zijnde signaal......................elk jaar stijgen de lonen een beetje, van andere mensen waarvan bijna niemand weet wat ze nu werkelijk doen, bv de 35 DUIZEND ambtenaren in Brussel met heel erg veel, elk jaar worden en mogen de energieleveranciers doen wat ze willen, met allemaal elk jaar de rotsmoesjes als dat de energie duurder is geworden etc etc....alsmede de OZB en de zorgverzekeraars...met andere woorden, je mag en zal NIET boven die 0 lijn uitkomen, maar waarom mogen die ANDEREN dat wel dan met hun nog steeds toegepaste ruime bonussen, er worden verdomme bonussen uitgedeeld aan mensen die voor instanties wereldwijd zoals banken werken en diezelfde banken hebben ons in een recessie gegooid, ik begrijp helemaal niks van heel die vicieuze cirkel !!! In de tweede kamer gaat het 8 van de 10 keer over wie welke stoel en post krijgt.....MAG ik dan even klagen als burger zijnde !!

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Energieprijzen gaan nog weer eens omhoog

Ongelezen bericht door kweenie »

Oosterkamp schreef:Ik herinner mij een tijd dat ik voor ziekenfonds 17,50 Gulden betaalde en hier zat alles bij in! Dit is 20 jaar geleden, ongelofelijk!
Het zou aardig zijn als je daarbij vermeldt dat het grootste deel van de kosten voor het ziekenfonds toentertijd door de werkgevers werd betaald. De kosten voor het ziekenfonds zag je toen dus helemaal niet. Dat zoveel mensen boos/verbaasd zijn over de kosten van de huidige ziektekostenverzekering toont dus vooral aan dat het inzicht in de kosten van de zorg blijkbaar inderdaad afwezig was.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Energieprijzen gaan nog weer eens omhoog

Ongelezen bericht door Shine »

Kosten vergelijken met een zorgstelsel van 20 jaar geleden gaat mij echt te ver en acht ik niet realistisch. Het hele stelsel zat toen anders in elkaar en lagen de kosten ook beduidend anders. Wel ben ik het eens dat het huidige ziektekostenstelsel en daarmee haar kostenplaatje absoluut haar doel voorbij is geschoten. Maar goed, dat is een andere discussie met een ander onderwerp.

Ik begrijp topicstarter niet zo goed met zijn openingszin: Energieprijzen gaan nog weer eens omhoog.
Hmz, waar is het topic - ergens in juni/juli- dat luidde: Energieprijzen gaan omlaag?
Toen zijn de gas- en elektraprijzen namelijk aanzienlijk gezakt ten gevolge van de economische krisis. Inmiddels trekt de wereldwijde economie weer wat aan en is de vraag naar olie ook weer wat gestegen. Logischerwijs vertaald zich dit o.a. terug in de energieprijs. Vooral in het product gas, wat sterk aan de olieprijs is gekoppeld.
In januari 2010 zal de gasprijs dus weer wat stijgen, maar de elektraprijs nóg wat verder dalen. Elektra is namelijk nauwelijks tot niet aan de olieprijs gekoppeld. Dus om dan maar te roepen wat topicstarter roept: energieprijzen gaan nog weer eens omhoog' vind ik niet helemaal op haar plaats.
Sterker nog, als je goed kijkt zitten we in iedergeval nog steeds ver beneden de prijs die we amper anderhalf jaar geleden betaalden per M3/KwH.

Enneh tankt u wel eens? Dan hebt u ongetwijfeld kunnen vaststellen dat de benzineprijs (ook sterk aan de olieprijs gekoppeld) de laatste 5 maanden weer behoorlijk is gestegen. De benzineprijs is vaak een goede graadmeter.

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: Energieprijzen gaan nog weer eens omhoog

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Wat een kolder, de energie prijzen gaan niet stijgen, maar de belasting daar op !
Als burger wordt je gestimuleerd om te bezuinigen op gas en elektra, nou dat doen sommige mensen massaal, dus minder inkomsten voor de staat!
Moet dan weer gecompenseerd worden, want ze krijgen te weinig binnen!
Dat arme mensen met een uitkering, niet eens meer een lichtje aan durven te doen, word even niet vermeld, want we leven in welvaart! Dat maken ze ons elke dag wijs, we hebben het niet slecht, nou een heel groot deel in Nederland, heeft het wel degelijk heel erg slecht, de voedsel banken hebben tig wachtlijsten, worden tal van mensen op straat gezet. Volgens de regering kunnen die niet met geld omgaan, ook de mensen die vroeger een modaal inkomen hadden, zitten na het betalen van de lasten onder minima! Sluiten leningen af om maar rond te kunnen komen, Zalm lacht, was ooit de minister van Financie, hij heeft de dsb om zeep geholpen, de abn, maar hij blijft lachen, de kwal!

Volgend jaar stijgen de kosten weer en de burger vraagt zich af, waar moeten we het van gaan betalen, terwijl de bonussen gewoon doorgaan en de nevenfuncties!
Dito trouwens met de zorg verzekering, je betaald je scheel, maar even langs de tandarts ga je niet, **** je moet geopereerd worden, kost je al meteen 165, laat maar zitten! Dagelijks zie je wel spotjes voorbij komen op tv, we denken aan u, goede zorg!

Ik vloek niet vaak, maar ik vind het een *** kloten land worden, waar de burger mag opdraaien voor de salarissen van zittend Pluche!
Als ik toch bezig ben, waarom is het kwartje van Kok nog steeds niet terug gedraaid, of betalen we daar het nieuwe stukje land van voor Maxima?
Dat tijdelijke hebben we nu wel gehad denk ik, na hoeveel jaar?
Kilometer heffing, wat word er in gehouden voor de kijk kosten, iemand een idee?
Ik bedoel dan kijk en luister geld, ik heb hier niet eens een radio, maar ik betaal er wel voor?
Waarom moet ik op mijn zorg verzekering betalen voor kraamzorg, ik heb drie kids, ik heb mijn deel al betaald!

Als iemand gaat zeggen voor de generatie van morgen, nou stop dan maar meteen, want die bijdrage is al verloren omdat ze die belegt hebben en verloren!

Ik ga morgen maar weer een stapel kaarsen kopen, voordat dat ze ook verboden worden!
Wat een kloten land!

EagleOne2002
Berichten: 375
Lid geworden op: 18 sep 2009 09:15

Re: Energieprijzen gaan nog weer eens omhoog

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

ron1 schreef:
Ik vraag me toch eens af welk effect er komt als 5 miljoen mensen geen euro uit geeft aan kados met de Kerst......
gewoon echt niks kopen...als zijnde signaal......................elk jaar stijgen de lonen een beetje, van andere mensen waarvan bijna niemand weet wat ze nu werkelijk doen, bv de 35 DUIZEND ambtenaren in Brussel met heel erg veel, elk jaar worden en mogen de energieleveranciers doen wat ze willen, met allemaal elk jaar de rotsmoesjes als dat de energie duurder is geworden etc etc....alsmede de OZB en de zorgverzekeraars...met andere woorden, je mag en zal NIET boven die 0 lijn uitkomen, maar waarom mogen die ANDEREN dat wel dan met hun nog steeds toegepaste ruime bonussen, er worden verdomme bonussen uitgedeeld aan mensen die voor instanties wereldwijd zoals banken werken en diezelfde banken hebben ons in een recessie gegooid, ik begrijp helemaal niks van heel die vicieuze cirkel !!! In de tweede kamer gaat het 8 van de 10 keer over wie welke stoel en post krijgt.....MAG ik dan even klagen als burger zijnde !!
Geloof me dan vinden ze wel wat anders om je leeg te zuigen, maar inderdaad het wordt tijd dat nederland de regering eens wakker schudt en ze een halt toe roept, anders zijn we gewoonweg verloren, en onze kinderen, tja die zitten met de rommel die op dit moment gecreeerd wordt.
Een ding staat voorop, er wordt de bevolking niets gevraagt, het wordt gewoon in je strot geduwd ( zoals destijds de euro ) en als je niet kunt slikken, tja pech dan dan stik je maar is het motto.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Energieprijzen gaan nog weer eens omhoog

Ongelezen bericht door Shine »

Mogelijk dat mij iets ontgaat, maar waar staat dat de belasting op energie omhoog gaat?
En nog steeds snap ik de aanhef van dit topic niet."Energieprijzen gaan nog weer eens omhoog.
Wij consumenten zijn helemaal niet energie bewust. We denken en handelen in en op korte termijn besparingen, maar vertikken het om lange termijn energiebesparingen door te willen voeren. We draaien een spaarlampje in, maar nog steeds laten we tal van apparaten op de standby staan. Hopla, en weer schaffen we een apparaat aan met een stekker.
Over investeren in grotere isolatie mogelijkheden nog maar te zwijgen. (vloer/bodem/dak etc isolatie) Die kosten ervaren we als te duur. Merken we het niet direct in onze beurs, dan zijn wij consumenten maar moeilijk te porren.
Het moet gezegd, afgezien van onze eigen individuele verantwoordelijkheid, stimuleert de overheid het ook niet bepaald. Het doorgevoerde capaciteitstarief voor elektra is daar een klinkend voorbeeld van. Over zonne-energie nog maar te zwijgen.
Ik mag geen panelen op mijn dak plaatsen want het tast het autentieke straatbeeld aan.
en onze kinderen, tja die zitten met de rommel die op dit moment gecreeerd wordt.
Rommel creeert de mensheid al eeuwen lang. Dat is niet iets van de laatste jaren. Ook wij zijn kinderen van,...en zitten met de rommel die onze -voor-ouders weer gecreeerd hebben. We betalen allemaal de tol voor ons voortdurend en overdadig consumptie gedrag.
Om de 2 jaar moet er een nieuw mobieltje aangeschaft worden, terwijl er niets mis is met het bestaande mobieltje.
Is het makkelijker om wegwerp batterijen te gebruiken in plaats van te werken met oplaadbare batterijen.
Waarom moet ik op mijn zorg verzekering betalen voor kraamzorg, ik heb drie kids, ik heb mijn deel al betaald!
Dit beste Kaarsje is het sociale stelsel. Samen betalen we voor elkaar. Zo betaal ik al jarenlang en tot op de dag van vandaag voor zwangerschaps onderdelen waar ik nog nooit gebruik van heb gemaakt (bewust kindvrij) of gebruik van zal gaan maken. En zo zijn er wel meer posten en belastingheffingen die ik én u beta(a)l(en), maar waar ik/we nooit gebruik van zullen -gaan- maken.
Zo draag ik o.a belasting af ten behoeve van uw kinderbelasting! Stelt u zich nou eens voor als ik zou roepen: waarom zou ik betalen voor uw kinderbijslag. Me dunkt, mijn deel aan u en uw kinderen heb ik zolangzamerhand wel betaald!

Er wordt geklaagd en geprotesteerd, maar vooralsnog lees ik geen constructieve oplossingen in bovenstaande reacties.
Ennehm, voor hoeveel knalt u op 31-12 de lucht in?

Shindai
Berichten: 21
Lid geworden op: 17 nov 2007 17:23

Re: Energieprijzen gaan nog weer eens omhoog

Ongelezen bericht door Shindai »

Shine schreef:Mogelijk dat mij iets ontgaat, maar waar staat dat de belasting op energie omhoog gaat?
Hier:

link1: prijsverhoging http://www.nu.nl/economie/2131067/reken ... mhoog.html

Het verhogen van de prijzen om de reden CO2 te gaan reduceren omdat deze verantwoordelijk zou zijn voor de opwarming van de aarde , terwijl blijkt dat dat helemaal niet het geval is. Geen broeikas, geen globale opwarming, geen zure regen maar wel 300 Miljard naar Afrika ( Het hoogste continent van de wereld ) om zich te beschermen tegen de zeespiegelstijging. Van uw en mijn belastingcenten.

link2: global cooling http://www.nu.nl/tech/2128211/hackers-k ... ering.html

link3: Nog meer cooling http://www.depers.nl/wetenschap/356188/Zon-is-dood.html

En Brussel geeft zichzelf nog wel even een genereuze loonsverhoging..

http://www.nu.nl/economie/2131531/forse ... naren.html

En die verdienen nog maar 20.000 euro per maand!

Oosterkamp
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 nov 2009 12:57

Re: Energieprijzen gaan nog weer eens omhoog

Ongelezen bericht door Oosterkamp »

Wat ik bedoel te zeggen is dat 20 jaar geleden de zorg voor weinig geld gerealiseerd kon worden voor de burger maar dat dit inmiddels niet meer zo is.
De werkgever betaalde dit deels maar had hier ook weer meer belastingvoordelen. Dus, waar is het fout gegaan?
Heeft dit te maken met het niet om kunnen gaan met geld door ons kabinet. Dat er beslissingen over investeringen zijn genomen welke uitgelopen zijn tot een fiasco? De dure straaljagers, het leger dat is ingezet op plekken waar je vraagtekens bij moet zetten, Pensioenfondsen welke in rook zijn opgegaan.
Dit heeft Nederland echt heel veel geld gekost.
Dan het fileprobleem: werkgevers stimuleren vakkundig personeel eerst in eigen plaats te gaan werven indien niet aanwezig verder werven in omliggende plaatsen. Kunnen werknemers met de fiets en dus ook nog eens goed voor het milieu! Natuurlijk telt dit niet voor vrachtwagenchauffeurs, koeriers en of vertegenwoordigers die moeten wel.
Er worden honderd duizenden Euro's uitgegeven voor het in kaart brengen van rapporten en adviesen en daar wordt vervolgen helaas ook nog eens niets mee gedaan en liggen ze daar te liggen. Het zou zo mooi zijn dat die personen in Den Haag zich eens zouden realiseren dat ze zonder stemmen nergens zijn en dat ze eens duurzaam met onze centjes moeten omgaan. Maar het is toch zo gemakkelijk met die coalities.
Er worden constant consesies gemaakt waardoor er niemand meer met de vuist op de tafel slaat dat het tijd is voor hervormingen! Dit zou de werkende Nederlanders ten goede komen, net zoals de zieken en de zwakken onder ons.
Mensen die niet mee willen werken omdat ze opstandig zijn of domweg niet willen moeten inderdaad naar een trainingscentrum waar ze discipline zal worden bij gebracht, in ruil voor deze opleiding werken ze zelf voor hun eten en slaapplaats, etc, want ik ben niet van plan om te betalen voor dit zooitje ongeregeld.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Energieprijzen gaan nog weer eens omhoog

Ongelezen bericht door kweenie »

Oosterkamp schreef:Wat ik bedoel te zeggen is dat 20 jaar geleden de zorg voor weinig geld gerealiseerd kon worden voor de burger maar dat dit inmiddels niet meer zo is.
De werkgever betaalde dit deels maar had hier ook weer meer belastingvoordelen. Dus, waar is het fout gegaan?
De zorgkosten zijn inderdaad wat gestegen, wat voornamelijk door het toegenomen aantal oudere mensen ligt. Met name de vergrijzing zorgt namelijk voor een toename van de zorgkosten.

Maar het grootste verschil zit hem er in dat men de mensen tegenwoordig meer wil laten zien wat alles kost en dus ook voor alle afzonderlijke zaken apart laten betalen. Wellicht herinner je je ook nog wel dat twintig jaar geleden dee belastingtarieven flink hoger lagen dan nu, en niet alleen met het hoogste belastingtarief van 72%. Uit die hoge algemene belastinginkomsten werden veel meer dingen gedaan dan uit de huidige algemene inkomsten.

De meerderheid van de mensen wil tegenwoordig liever niet dat zaken uit de algemene pot worden betaald. Die willen lage belastingtarieven en dan dus apart voor de afzonderlijke diensten een forser bedrag betalen.

Het "leuke" is dat juist de partijen als PVV en VVD achter deze methodiek staan, maar het zielige is dat veel mensen die het niet eens zijn met de consequenties van deze mehodiek voor het zorgstelsel, energieprijzen etc. uit protest op de pvv gaan stemmen...

Oosterkamp
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 nov 2009 12:57

Re: Energieprijzen gaan nog weer eens omhoog

Ongelezen bericht door Oosterkamp »

Het is inderdaad zou dat de VVDérs en dat is ook Geert Wilders er voor gezorgd heeft dat het nu zo is zoals het is. Het is ook zo dat alle ander politieke partijen hier geen vuist heeft gemaakt. Niemand heeft de vooruitziende blik gehad dat de consequenties zo groot werden.
Dus wat is wijsheid? Wat is de stem heden ten dage waard? Constant compromissen sluiten is waarop het heeft uitgedraaid waardoor het flauwtjes wordt geregeerd.
Het hele sociale stelsel is drijfzand en teveel Nederlanders leven op de armoedegrens. De Europese fooien welke men in het verleden kreeg voor het opvangen van asielzoekers is peanuts vergeleken met de kosten die het land er uiteindelijk zelf voor moet betalen. Dit waren private stichtingen welke rijk zijn geworden aan de subsidies uit Europa. Helaas zijn de asielzoekers niet beter geworden maar ook Nederland niet.
Ook hier is de politiek te gemakkelijk in geweest. Alles onder de noemer je moet elkaar helpen en mag de medemens niet laten stikken.
Helemaal mee eens hoor! Alleen het mag dan niet zo zijn dat er andere mensen beter van worden van de ellende van deze nieuwe nederlanders.
Toch heeft dit plaatsgevonden. Weer ontbrak de vooruitziende blik.
Men trekt geen lering uit het verleden.
Alles draait, de economie althans, inderdaad om de olieprijzen wat erg dubieus is in deze tijden.
Het zou prachtig zijn dat de nieuwe economie zou draaien om een schone wereld, gezonde mensen en gelijkheid. Geen armoede meer maar ook geen overdreven luxe. Er lopen enorm veel pijpleidingen voor olie over de wereld. Hier hadden ze ook een leiding van water kunnen naastleggen. Maar dat is dan weer een investering welke niets opleverd economisch gezien.
Ze kunnen het overschot van water op het ene front vervoeren naar het andere front waar enorme droogte heerst.
Waarom verdient de een meer dan een ander ook al is er meer verantwoordelijkheid. De een kan niet zonder de ander en dat zou toch volgens mij de ideale eerlijke wereld zijn.

Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Energieprijzen gaan nog weer eens omhoog

Ongelezen bericht door Radar »

Uit deze discussie zijn enkele off-topic berichten verwijderd. Gelieve vanaf dit bericht weer on-topic verder te gaan.

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: Energieprijzen gaan nog weer eens omhoog

Ongelezen bericht door ron1 »

Wel jammer, want berichten die LIJKEN offtopic te zijn, hebben DIRECT te maken met het stijgen met bijvoorbeeld energieprijzen.Dus ergens klopt dit verhaal ook niet.

Concreet, de lonen stijgen, dus de rest gaat mee, blijf allemaal op de 0 lijn.

Gesloten