LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eneco

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
skippy2009
Berichten: 62
Lid geworden op: 28 okt 2009 17:22

Eneco

Ongelezen bericht door skippy2009 »

Ik heb me in maart 2010 ingelogd bij mijn Eneco en zag dat er een bedrag van 10 euro openstaat. Maar ik betaal altijd alles automatisch met de computer per maand stel ik een datum in dat het overgemaakt wordt naar Eneco. Ik ben in maart 2010 van bank veranderd en Eneco mijn nieuwe rekeningnummer gegeven en gevraagd waar die 10 euro voor bedoeld was. De medewerkster vertelde mij dat alles keurig betaald was, en het gecorrigeerd zou worden. Wat schetst mijn verbazing omdat ik afgelopen maand voor het eerst met Ideal betaal dat die 10 euro er nog steeds staat. Ik een klachten e-mail gestuurd waarop ik geinformeerd wordt dat het een bedrag van September 2009 betreft nou ik heb het op tijd betaald hun beweren het te laat binnen gehad te hebben. Waarop ik niet blij wordt. Ik heb een klein bedrag per maand te besteden en kan dus geen bankafschriften opvragen omdat mij dat teveel geld kost wat ik niet te besteden heb. Ik ben blij dat ik mijn vaste lasten betaald heb en dan heb ik niet veel te besteden voor de boodschappen. Ik ben een alleenstaande jonge vrouw.

Heb nu een mail gehad in de mailbox dat ze niet meer op mijn e-mail reageren klantontvriendelijk trouwens.

Heeft iemand hier ervaring mee.

vandeberg
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 apr 2010 21:20

Re: Eneco

Ongelezen bericht door vandeberg »

U kunt ook via internet een printje maken en naar Eneco sturen met een brief erbij.

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: Eneco

Ongelezen bericht door gerland »

Heb nu een mail gehad in de mailbox dat ze niet meer op mijn e-mail reageren klantontvriendelijk trouwens.
Niks klantonvriendelijk. Men kan niet aan de gang blijven (herhaling van zetten). Kost te veel.
U zult het er wel naar gemaakt hebben.

U zegt dat u geen kosten kunt maken voor het opvragen van bankafschriften.
Uit u verhaal maak ik echter op dat u via internetbankieren ("automatisch met de computer") betaalt.
U kunt dan toch via internetbankieren ook precies nagaan wanneer u hoeveel betaald hebt aan Eneco? Afschriften opvragen hoeft dan niet (geen kosten). Afschriften downloaden kan mogelijk ook via internetbankieren.

Controleer dus via internetbankieren, en betaal direct het achterstallige bedrag als Eneco gelijk blijkt te hebben (om erger te voorkomen).
Als Eneco ongelijk heeft, toon dat dan aan met behulp van de afschriften van internetbankieren (want dat heeft u tot dusver niet gedaan).

skippy2009
Berichten: 62
Lid geworden op: 28 okt 2009 17:22

Re: Eneco

Ongelezen bericht door skippy2009 »

Wat ik al vertelde het bedrag is voor de juiste data overgemaakt omdat ik het voor het hele jaar al klaargezet had in het systeem dat het begin van de maand overgemaakt wordt automatisch.

Wat u ook kunt lezen in de mail is dat ik van bank veranderd ben en dus niet meer bij de oude bank online in kan zien.
Wat logisch is als je de bankrekening opgeheft heb omdat je naar een andere bank gaat.

Wat is er zo moeilijk aan aan lezen. Het staat er toch duidelijk al in vermeld

skippy2009
Berichten: 62
Lid geworden op: 28 okt 2009 17:22

Re: Eneco

Ongelezen bericht door skippy2009 »

vandeberg schreef:U kunt ook via internet een printje maken en naar Eneco sturen met een brief erbij.

Lees even goed, er staat bij dat ik van bank veranderd ben. Dan lijkt het mij moeilijk om een printje te maken van september als het rekeningnummer er niet meer is

skippy2009
Berichten: 62
Lid geworden op: 28 okt 2009 17:22

Re: Eneco

Ongelezen bericht door skippy2009 »

Niks klantonvriendelijk. Men kan niet aan de gang blijven (herhaling van zetten). Kost te veel.
U zult het er wel naar gemaakt hebben.

U zegt dat u geen kosten kunt maken voor het opvragen van bankafschriften.
Uit u verhaal maak ik echter op dat u via internetbankieren ("automatisch met de computer") betaalt.
U kunt dan toch via internetbankieren ook precies nagaan wanneer u hoeveel betaald hebt aan Eneco? Afschriften opvragen hoeft dan niet (geen kosten). Afschriften downloaden kan mogelijk ook via internetbankieren.

Controleer dus via internetbankieren, en betaal direct het achterstallige bedrag als Eneco gelijk blijkt te hebben (om erger te voorkomen).
Als Eneco ongelijk heeft, toon dat dan aan met behulp van de afschriften van internetbankieren (want dat heeft u tot dusver niet gedaan).[/quote]


Hoe kan dat als je van bank veranderd ben in Maart.

Dan kan je het toch niet meer nagaan. !!!!

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: Eneco

Ongelezen bericht door gerland »

Skippy,

U kunt andere wel verwijten dat ze niet goed lezen, maar het is toch echt zo dat de informatie die je nu geeft afwijkt van wat je eerder schreef.

Nu pas geeft u vol overtuiging aan dat u "het bedrag voor de juiste data overgemaakt heeft". Dat heeft u niet eerder gemeld.
Sterker nog u bestrijdt in uw openingspost niet eens dat Eneco ongelijk heeft als zij stelt dat er een bedrag te laat is betaald. Conclusie op basis van de door u verstrekte informatie: u weet het zelf niet en kunt het niet meer controleren.

Daar wordt op gereageerd. Niet op wat u niet vertelt!
Maar ik betaal altijd alles automatisch met de computer per maand stel ik een datum in dat het overgemaakt wordt naar Eneco


Afijn, als u er van overtuigd bent dat u gelijk heeft en op tijd heeft betaald, dan laat u het er toch gewoon bij zitten? En dan ziet u wel wat er van komt.
Als Eneco het er dan niet bij laat zitten, dan kunt u alsnog kosten maken om afschriften op te vragen en uw gelijk aan te tonen.
Geen enkele risico. U hebt immers gelijk. (hoewel ik niet weet welke rechten u heeft bankafschriften geleverd te krijgen als u geen klant meer bent).

Verwijzen naar het niet kunnen betalen van de kosten voor het opvragen van bankafschriften terwijl u ze niet meer op de website kunt raadplegen, is enigszins misplaatst.
Het is immers volledig uw verantwoordelijkheid hoe u omgaat met af- en bijschrijvingsinformatie zodra u van bank verandert.
U had destijds gewoon deze afschriften kostenloos veilig kunt stellen. Het is uw keuze geweest dat niet te doen.

Wat is nu nog het probleem?

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Eneco

Ongelezen bericht door Shine »

(..)dat het een bedrag van September 2009 betreft nou ik heb het op tijd betaald hun beweren het te laat binnen gehad te hebben.
Wat ik al vertelde het bedrag is voor de juiste data overgemaakt omdat ik het voor het hele jaar al klaargezet had in het systeem dat het begin van de maand overgemaakt wordt automatisch.
(..)
Hoe kan dat als je van bank veranderd ben in Maart.

Dan kan je het toch niet meer nagaan. !!!!
U kunt het toch op uw papieren bankafschrift zien! Daar staat de datum van afschrijving op vermeld. Ook al ontvangt u 1 papieren afschrift per maand, op dat afschrift staat ook deze overmaking vermeld. Bij die overmaking, dus afschrijving staat een datum vermeld.
Zoek dus eerst uw papieren bankafschrift van die periode op en kijk welke datum er bij vermeld staat.

Wat me wel verbaasd is dat we hier over een bedrag van 10,- praten wat betrekking heeft op een te late ontvangen termijnbetaling van september 2009 betreft. We zijn inmiddels 7 maanden verder. Dan zouden de kosten inmiddels giga moeten zijn (aanmaning/incasso) zoniet bij het incassobureau moeten liggen.
Ik zou daarom dus eerst van de kant van Eneco duidelijk willen hebben waaruit deze 10,- bestaat. Wat voor kosten dit precies zijn.

Athoz
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 jan 2010 07:55

Re: Eneco

Ongelezen bericht door Athoz »

Als ik het goed gelezen heb zijn die 10 euro van administratie/herinnerings kosten omdat september te laat betaald zou zijn.

Beetje vreemd dat er inderdaad nog geen extra kosten overheen gegooid zijn, maar in geval van TS zou ik er toch 4 euro aan uitgeven om de papieren versie van die maand op te vragen.. Dat scheelt je nu 10 euro, straks 43,03 euro, en als ze heel moeilijk doen een veelvoud daarvan..

En ja als men een rekening opheft is daar geen internet toegang meer tot mogelijk. Als je zoals ik geen papieren afschriften meer ontvangt kan je ook op die manier geen bewijs leveren.. Die 4 euro is echt de moeite wel waard..

skippy2009
Berichten: 62
Lid geworden op: 28 okt 2009 17:22

Re: Eneco

Ongelezen bericht door skippy2009 »

gerland schreef:Skippy,

U kunt andere wel verwijten dat ze niet goed lezen, maar het is toch echt zo dat de informatie die je nu geeft afwijkt van wat je eerder schreef.

Nu pas geeft u vol overtuiging aan dat u "het bedrag voor de juiste data overgemaakt heeft". Dat heeft u niet eerder gemeld.
Sterker nog u bestrijdt in uw openingspost niet eens dat Eneco ongelijk heeft als zij stelt dat er een bedrag te laat is betaald. Conclusie op basis van de door u verstrekte informatie: u weet het zelf niet en kunt het niet meer controleren.

Daar wordt op gereageerd. Niet op wat u niet vertelt!
Maar ik betaal altijd alles automatisch met de computer per maand stel ik een datum in dat het overgemaakt wordt naar Eneco


Afijn, als u er van overtuigd bent dat u gelijk heeft en op tijd heeft betaald, dan laat u het er toch gewoon bij zitten? En dan ziet u wel wat er van komt.
Als Eneco het er dan niet bij laat zitten, dan kunt u alsnog kosten maken om afschriften op te vragen en uw gelijk aan te tonen.
Geen enkele risico. U hebt immers gelijk. (hoewel ik niet weet welke rechten u heeft bankafschriften geleverd te krijgen als u geen klant meer bent).

Verwijzen naar het niet kunnen betalen van de kosten voor het opvragen van bankafschriften terwijl u ze niet meer op de website kunt raadplegen, is enigszins misplaatst.
Het is immers volledig uw verantwoordelijkheid hoe u omgaat met af- en bijschrijvingsinformatie zodra u van bank verandert.
U had destijds gewoon deze afschriften kostenloos veilig kunt stellen. Het is uw keuze geweest dat niet te doen.

Wat is nu nog het probleem?
Als je goed leest in de eerste mail zie je dat ik in maart veranderd ben van bank, dus dat betekent dat je niet meer bij je vorige bank kan bekijken naar de bij en afschrijvingen.

Tevens toen ik bij de oude bank vermeldde dat ik van bank veranderd ben en mijn rekening op wil heffen, werd mij verteld dat het 3 weken duurt voor de rekening opgeheft is en dat ik dus nog wel in zou kunnen loggen.
Ik kom thuis en kon niet meer inloggen, anders had ik de afschriften nog uitgeprint.

Hoezo weet ik zelf niet??? Ik heb het 1 september overgemaakt en het moest de 13e op de rekening staan. dus hoezo weet ik zelf niet verklaar.

Dus het stond wel in de eerste bericht goed geschreven

skippy2009
Berichten: 62
Lid geworden op: 28 okt 2009 17:22

Re: Eneco

Ongelezen bericht door skippy2009 »

Mensen voor de duidelijkheid,

Ik ben een alleenstaande jonge vrouw die van 10 euro in de maand de boodschappen moet doen en geen geld heeft voor papieren bankafschriften te laten sturen. Ben allang blij dat ik de vaste lasten o.a. dit per maand kan betalen en voldaan is.

In maart mijn rekeningnummer laten veranderen bij Eneco en gevraagd waar die 10 euro voor stond die nog openstaat.
Je hebt het voldaan en we corrigeren het.

Vervolgens begin april een betaling via IDEAL voor de nieuwe maand met nieuwe rekeningnummer voldaan en mijn verbazing staat nog steeds die 10 euro open. Daarop een mail naar klachten afdeling gestuurd hoe en wat en waarom.
Bleek een bedrag van september 2009 te zijn werd mij verteld , waarop ik natuurlijk aangaf begin september al voldaan te hebben. Nou nee is niet gebeurd. Ik zeg wel waarop ik dus een scan met de acceptgiro waar ik overigens ook altijd bij iedereen een datum opzet dat ik het die dag overgemaakt heb. Zodat je geen verwarring voor jezelf kan krijgen.
Krijg ik als antwoord terug is geen bewijs. Ik na lang aandringen mijn VORIGE bank gebeld of ik een afschrift kon krijgen door dat hun zo snel de rekening opgeheft hadden en ik 3 weken de tijd zou hebben voor alles bij de vorige bank in orde zou zijn. Moet ik er voor betalen, niet mee eens omdat ik 3 weken de tijd zou hebben!!

Na lang aandringen konden ze mij een e-mail sturen met een afschrift die hun in word doorgemaild hebben met de bij en afschrijvingen van 1 t/m 29 september 2009 Dus ik die weer doorgemaild te hebben krijg ik een mail dat dit ook niet goed is. Zoals ik voorheen tot augustus 2009 het ook zo bij mijn printer uitgeprint kreeg en niet met een logo. Tevens iemand reageerde met 1x p.m. een papieren afschrift die verstuurde mijn oude bank al van eind december 2008 al niet meer. Omdat dat te duur is.

Trouwens mijn huidige bank doet dat ook niet alleen als je er om vraagt. Dat kost voor zover ik weet nog niets. En daar heb ik nu al 2 keer een afschrift van in de mailbox gezien en al uitgeprint.

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: Eneco

Ongelezen bericht door gerland »

U verhaal is mij nu wel duidelijk.

Hoewel u zo juist opnieuw een hoop relevante informatie toevoegt, waarvan u eerder geen melding maakte.

Dat u niet meer bij de informatie van de oude bank kon, was allang duidelijk, en behoefde geen herhaling.

Het belang van volledig in juist informeren om zo alleen nuttige reacties te krijgen, mag nu wel duidelijk zijn.
Hoezo weet ik zelf niet??? Ik heb het 1 september overgemaakt en het moest de 13e op de rekening staan. dus hoezo weet ik zelf niet verklaar.

Dus het stond wel in de eerste bericht goed geschreven
Het is mij nu duidelijk dat u het zelf wel wist. Dat schreef u echter niet goed in het eerste bericht. U voegt nu opnieuw informatie toe die duidelijk maakt dat u het wist, maar die in uw eerste bericht ontbrak. Ik ben geen helderziende (en niet alleen ik)

Nogmaals:
-bewijs met echte afschriften (tegen geringe kosten) dat Eneco fout zit, of
-betaal wat nog openstaat om er van af te zijn, of
-doe niets en laat het op zijn beloop met alle risico's van dien

Aan u de keus!

skippy2009
Berichten: 62
Lid geworden op: 28 okt 2009 17:22

Re: Eneco

Ongelezen bericht door skippy2009 »

gerland schreef:U verhaal is mij nu wel duidelijk.

Hoewel u zo juist opnieuw een hoop relevante informatie toevoegt, waarvan u eerder geen melding maakte.

Dat u niet meer bij de informatie van de oude bank kon, was allang duidelijk, en behoefde geen herhaling.

Het belang van volledig in juist informeren om zo alleen nuttige reacties te krijgen, mag nu wel duidelijk zijn.
Hoezo weet ik zelf niet??? Ik heb het 1 september overgemaakt en het moest de 13e op de rekening staan. dus hoezo weet ik zelf niet verklaar.

Dus het stond wel in de eerste bericht goed geschreven
Het is mij nu duidelijk dat u het zelf wel wist. Dat schreef u echter niet goed in het eerste bericht. U voegt nu opnieuw informatie toe die duidelijk maakt dat u het wist, maar die in uw eerste bericht ontbrak. Ik ben geen helderziende (en niet alleen ik)


Als je alles goed lees stond het wel in de eerste bericht die ik schreef, alleen alles achter elkaar. En nu met alenea`s.

Ik ben nog steeds aan het mailen met het bedrijf en ze zijn nog echt niet klaar met mij alleen heb ik iets meer mijn hoop gevestigd met Tros Radar vandaar dat ik het er hier ook neergezet heb.

Heb eerlijk gezegd met een ander verhaal ook naar Tros Radar gegaan en het is zeer goed verlopen. En dat was de schuld ook van het bedrijf.

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: Eneco

Ongelezen bericht door gerland »

@skippy2009

Over uw eerste bericht zal ik maar ophouden, zou te zien is het te veel gevraagd om daar echt kritisch naar te kijken.

Voor wat betreft uw probleem en de hoop die u kennelijk gevestigd hebt op Tros Radar:

Tros Radar gaat dit echt niet voor u oplossen. De mensen die hier reageren ook niet. U zult zelf een keuze moeten maken (zie mijn vorige post).

Eneco mdw
Berichten: 183
Lid geworden op: 03 feb 2010 11:43

Re: Eneco

Ongelezen bericht door Eneco mdw »

Beste Skippy2009,

Uit uw reactie op dit forum begrijp ik dat u het niet eens bent met de herinneringskosten van € 10,00 die we bij u in rekening hebben gebracht. Ik kan me goed voorstellen dat u het vervelend vindt om extra kosten te betalen.

Eneco brengt herinneringskosten van € 10,00 in rekening wanneer klanten hun rekening voor de tweede keer in een kalenderjaar niet op tijd betalen. Wanneer u van mening bent dat u de betaling op tijd heeft verricht, kijk ik dat natuurlijk voor u na.

Graag bekijk ik samen met u de betalingen. Wanneer u ons een betaalafschrift toestuurt, waaruit blijkt dat u de betaling op tijd heeft verricht, laten we de herinneringskosten vervallen. Ook zijn we bereid om, in het geval van een tijdige betaling, de kosten voor het opvragen van uw betaalafschrift te vergoeden. Als u dit op prijs stelt, geeft u dan uw contactgegevens, samen met het onderwerp van dit forum, aan mij door via het e-mailadres [email protected].

Met vriendelijke groet,

Kelly, medewerkster Eneco

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Eneco

Ongelezen bericht door snepke »

Nou dat is netjes van eneco

skippy2009
Berichten: 62
Lid geworden op: 28 okt 2009 17:22

Re: Eneco

Ongelezen bericht door skippy2009 »

snepke schreef:Nou dat is netjes van eneco

Als ze er ook wat mee doen, maar ik ben nog steeds geen stap verder met hele rot eneco.

Heb gevraagd de jaarnota te corrigeren met de standdata van 27 april en wat hebben ze gedaan de stand veranderd maar op de 14e april van hun geschatte standen. Dat klopt ook niet als het later doorgegeven wordt moeten ze de datum veranderen naar de datum waarop het hun doorkomt. En hun geschatte standen op 14 april is lager geschat en t gas veel hoger. Maar logisch dat op 27 april de standen hoger zijn en dat kan nooit van 14 april zijn de standen.

Dus kortom mijn ervaring met Eneco en de service is een 1 waard.

.

Fire87
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 apr 2010 21:02

Re: Eneco

Ongelezen bericht door Fire87 »

Skippy,

Volgens mij maak jij er zelf een aardig rommeltje van. Het is heel makkelijk om de schuld bij de leverancier neer te leggen, maar deze toont zijn bereidheid om de betalingen verder uit te zoeken en eventuele kosten alsnog te vergoeden.

Het verhaal over de standen is wederom heel onduidelijk en niet echt te volgen. Als de standen geschat zijn, en je hebt de werkelijke meterstanden alsnog, dan kun je altijd een correctie aanvragen, mits er voldoende verschil zit tussen de geschatte en werkelijke meterstanden.

Veel succes maar ik denk dat je dit gewoon met Eneco moet proberen op te lossen en niet hier.

Gesloten