LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Electronisch aflezen verdamping meter

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
ramrod
Berichten: 33
Lid geworden op: 15 apr 2004 16:47

Electronisch aflezen verdamping meter

Ongelezen bericht door ramrod »

In ons appartementen complex wordt de verwarming van de woningen voorzien dmv blokverwarming,met verdampings meters op de radiatoren .Deze worden nu jaarlijks door een opnemer afgelezen en de verdampings vloeistof buisjes worden dan weer vervangen .

Nu stelt het bedrijf dat de meterstanden komt aflezen voor om op alle radiatoren electronisch afleesbare meters te plaatsen het gebruik nu op afstand af te lezen, de vervanging van deze meters gebeurt gratis .

Hoe is de ervaring met deze meters is dit betrouwbaar of komen hier veel vage klachten over,is het fraude gevoelig,waar moeten we eventueel op letten bij een overgang.Kan je zelf ook nog zien hoe veel je verbruik is ?

Ik moet zeggen dat bij de huidige manier van opnemen vrij weing klachten voorkomen vanuit ons complex,

Graag jullie advies en tips , Willem

troubleshooter
Berichten: 471
Lid geworden op: 08 mar 2008 07:39

Re: Electronisch aflezen verdamping meter

Ongelezen bericht door troubleshooter »

De elctronische verbruiksregistratie kan men niet op afstand aflezen, men blijft u jaarlijks bezoeken om de meters op te nemen. Dit moet ook want u moet tekenen voor akkoord. Indien de monteur dit verklaard heeft dan heeft deze u voorgelogen.
De meetmethodieken van zowel de verdampingsmeters als de electronische meters zijn omstreden daar het subjectieve meters betreffen. Nu makt dit in uw geval bij blokverwarming niet zo heel veel uit daar het totaalverbruik deelbaar is over het toale blok maar het is niet je van het te noemen..Succes.

oetje
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 jul 2010 10:50

Re: Electronisch aflezen verdamping meter

Ongelezen bericht door oetje »

heeft er iemand een tabel voor de omrekenings factoren van grootte van verwarmingen ik heb 1verwarming in de douch en die is 50bij 60cm en die van mijn buurman is 60bij60 cm hoort mijn omrekings factor dan ook niet ongeveer
10%kleiner te zijn als bij mijn buurman?
de verwarming in de slaapkamer is precies het zelfde als bij mijn buurman en bij mij is de omrkingsfactor 1,8000 en bij de buurman is die0,87500 hoe kan dat
dat is meer als50% ik woon hier al 20jaar ? tel uit je winst
de verwarming in de woon kamer is ongeveer 1/3groter als mijn slaapkamer
en die heeft ook 1,800 als omrekings factor?
ik heb ista gemailt of ze zoon tabel wilde op stuuren

Wij hebben niet de mogelijkheid u zo’n tabel te sturen. De omrekenfactor wordt zorgvuldig en aan de hand van bepaalde programma’s berekend. Wanneer u een controle op de omrekenfactor wilt, kunt u het beste contact opnemen met Woonbedrijf SWS.Hhvl om toestemming hiervoor te vragen. Zij zullen dan bij ons aangeven dat er een controle moet plaatsvinden.
dit kreeg ik als reactie

ik heb de maaten van de verwarmingen door gegeven en ook die van de buurman en nog zeggen ze dat het klopt uitgaande van dat ista ook naar de omrekings factor op mijn afrekkening van de laatste 20jaar en daar zal neem ik aan ook omrekenings factor1,8000 staan
weet niet of ze zo slim zijn geweest
wordt vervolgt
gr,oetje

oetje
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 jul 2010 10:50

Re: Electronisch aflezen verdamping meter

Ongelezen bericht door oetje »

nog een vraagje weet iemand of wat wij gezamelijk aan gas betaalen aan de wooningstichting blokverwaming ook het zelfde bedrag is wat de sws aan het gas bedrijf betaald of mag het woon bedrijf daar winst op maaken
en wie binnen een woonbedrijf sws mag de leveransier uit kiezen
en voor hoelang en mogen de bewooners daar over me beslisen
welke de goedkoopste is
ivm dat de engerie markt vrij is nu
is daar een wetelijke regeling voor
gr,oetje

Gesloten