LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opvragen kopie jaarafrekening Nuon

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Mira77
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 aug 2010 14:24

Opvragen kopie jaarafrekening Nuon

Ongelezen bericht door Mira77 »

Sinds onze verhuizing eind 2009 naar een andere plaats, zitten wij bij Nuon. Elke maand wordt dit automatisch afgeschreven van onze rekening.
Afgelopen maand werd er in eens € 500,00 afgeschreven. We hadden de meterstand ook doorgegeven en hadden zelf al uitgerekend dat we veel moesten bij betalen. Maar zonder een jaarafrekening te hebben ontvangen, werd het geld eraf geschreven.
Mijn vriend heeft gebeld met Nuon of ze een kopie op konden sturen.
Dat kon (jippie) tevens begon de Nuon mederwerkster over het vastleggen van de stroom voor 3 jaar. Mijn vriend gaf aan dit eerst te willen bespreken met mij en wilde hier wel informatie over thuis gestuurd krijgen. Dus dat kon ze dan mooi met de jaarafrekening mee sturen.
Twee dagen later een brief van Nuon. Niet met de jaarafrekening maar met de mededeling dat wij onze stroom voor 3 jaar vast hadden gelegd???
Nou ik weet het niet maar hier heeft mijn vriend helemaal geen toestemming voor gegeven.
Ik vind dit rond uit schandalig. je belt voor een kopie van de jaarafrekening en dan krijg je dit. Overigens blijken ze de jaarafrekening naar ons oude adres te hebben gestuurd waar wij nooit stroom van Nuon hebben gebruikt.

Wij gaan zodra dit kan weer terug naar onze oude energie leverancier want hier zijn wij absoluut niet van gedient.

janneman22
Berichten: 34
Lid geworden op: 13 mei 2010 20:20

Re: Opvragen kopie jaarafrekening Nuon

Ongelezen bericht door janneman22 »

aanmelden op mijn nuon, daar staan al je jaarafrekeningen op een rijtje.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Opvragen kopie jaarafrekening Nuon

Ongelezen bericht door Shine »

Het factuuradres staat helaas nog fout. Dit kunt u via MijnNuon aanpassen.
Super slordig en erg vervelend dat u toch een 3jarig contract, onder de noemer van 'informatie' thuisgestuurd krijgen. Hierover had de nuon mederwerker duidelijker moetne zijn. Er is geen enkele leverancier die informatie omtrent leveringscontracten thuis stuurt. Het zijn altijd, onthoud dit goed!!, tijdelijke contracten, die na 7 werkdagen en mits geen op-/afzegging in gaan.
Neem contact op met nuon en geef ze te kennen dat er eerste overleg gepleegd moest worden, u vroeg om een informatiepakket maar géén contract! Dat u dit ook niet verteld was. Ik vind het zeer kwalijk dat leverancier toch nog steeds op deze manier werken. Misleidend vind ik het.
Overigens kunt u online, nuon.nl, hierover ook een klacht indienen. Misschien is dat zelfs nog wel een betere zet.

Vattenfall Webcare
verified
Berichten: 355
Lid geworden op: 28 mei 2008 10:49

Re: Opvragen kopie jaarafrekening Nuon

Ongelezen bericht door Vattenfall Webcare »

Geachte Mira77,

Uit uw bericht op dit forum maak ik op dat u onder andere ongewenst bericht heeft gekregen dat u een Vasteprijscontract met ons bent aangegaan.

Als u er geen bezwaar tegen heeft, neem ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op om dit uit te zoeken. Kunt u mij hiervoor uw contractrekeningnummer opgeven? Dan kan ik op basis daarvan uw telefoonnummer achterhalen. Alvast bedankt voor de moeite.

Uw contractrekening begint met (000)300 en staat bijvoorbeeld op acceptgiro’s of uw jaarafrekening. Om u gerust te stellen: met uw contractrekening hebben anderen geen toegang tot uw klantgegevens. U kunt beter niet uw klantnummer op dit forum plaatsen.

Met vriendelijke groet,

De Nuon medewerker

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Opvragen kopie jaarafrekening Nuon

Ongelezen bericht door Shine »

En, wat was er nou daadwerkelijk aan de hand hoe dit probleem heeft kunnen ontstaan en....... hoe is deze zaak nou opgelost?
Een terugkoppeling zou prettig zoniet ook wel zo netjes en fatsoenlijk zijn!

Gesloten