LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] energieverbruik blijft hoog

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
vorobeva
Berichten: 42
Lid geworden op: 15 sep 2010 21:33

Re: energieverbruik blijft hoog

Ongelezen bericht door vorobeva »

buddy5 schreef:Als de meter inderdaad klopt dan zit er niks anders op dan de vijver wegdoen..
We wilde eerst de amerikaanse koelkast weg doen omdat we vermoedde dat hij de boosdoener was, maar het blijkt niks uit te maken of hij aanstaat of niet, gezien dat we op 11 kw blijven staan.
Schakel toch gewoon 1 keer die vijver uit en kijk naar de meter of deze stuk minder draait.
Zoals al iemand aangaf.
- schakel alle groepen uit.
- schakel vervolgens 1 groep in en kijk naar de meter en daarna uit
- herhaal vorige stap voor iedere groep

Een paar minuten de vijver uitschakelen kan echt geen kwaad, en anders heb je toch een groot probleem als ooit een keer kortstondig de stroom uitvalt.

Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat de meter sneller draait dan die zou moeten, eerder langzamer door slijtage. IJk problemen zullen naar mijn idee ook geen grote afwijkingen geven.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: energieverbruik blijft hoog

Ongelezen bericht door tennis »

buddy5 schreef:
h@rm@n schreef:@buddy5, er zijn meerdere conclusies te trekken.
1) In de 2 weken dat je niet thuis was is het verbruik 11 kWh per dag, (77 kWh / week).
2) In de 2 weken dat je wel thuis was, was het verbruik (1e week) 147 kWh respectievelijk (3e week) 112 kWh per week. Per dag: 21 resp. 16 kWh per dag.
Dus er is al verschil in de weken dat je thuis bent (5 kWh per dag). Om te achterhalen waar het verbruik door wordt veroorzaakt moet je telkens opschrijven wat je wanneer gebruikt, c.q. welke apparaten zijn in gebruik. Hierdoor krijg je ook meer inzicht in het verbruik.
Maar.... in de weken dat je niet thuis was is er 11 kWh per dag verbruikt. Dit komt neer op 365 x 11 = 4015 kWh op jaarbasis die je zonder iets te doen "kwijt" bent. Maw de hobby, lees vijverpomp, kost je +/- € 800,00 op jaarbasis. Even voor het gemak de koelkast niet meegerekend, anders kom je op ongeveer 3500 kWh uit dat overeen komt met € 700,00. Het is maar wat je wilt :).
Overigens doordat ik mijn oude diepvries heb omgeruild door een nieuwe ben ik in verbruik terug gegaan van ongeveer 80 kWh naar ongeveer 55 kWh per week :D .
Als de meter inderdaad klopt dan zit er niks anders op dan de vijver wegdoen..
We wilde eerst de amerikaanse koelkast weg doen omdat we vermoedde dat hij de boosdoener was, maar het blijkt niks uit te maken of hij aanstaat of niet, gezien dat we op 11 kw blijven staan.


Hier schrijf je dit:
buddy5 schreef:
tennis schreef:Dat is ook nog teveel, want het gemiddeld is dan nog 23 Kwh per dag.
Het zou best kunnen zijn, dat de pomp de boosdoener is.
Hoeveel Watt heeft deze?

Ik heb ook een vijver, maar een energiezuinige pomp.
Mijn gemiddeld is 14 Kwh per dag.
De pomp heeft 180 watt
Dat is voor een vijver pomp niet teveel.
En als ik de kosten uitreken, dan zit je op 180x24x365 op 1576 Kwh per jaar, dan heb je nog van 10350 - 1576 = 8774 Kwh met jou andere apparaten verbruikt.
Dus hier klopt echt niets van.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: energieverbruik blijft hoog

Ongelezen bericht door Chanmaster »

De pomp kan dagelijks maximaal 4,3 Kilowatt verbruiken, ik vindt dat nogal wat maar goed, het zijn uw centen. U kunt overigens de pomp nu rustig uitzetten maar wat u daarmee denkt aan de weet te komen heb ik al vermeld. Het verbruik van de pomp alleen bedraagt op maandbasis 132 Koliwatt. Op jaarbasis verbruikt uw pomp 1.582 Kilowatt. Meer kan ik er niet van maken maar vindt het fors en adviseer dan ook dringend op dat apparaat uit te zetten.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: energieverbruik blijft hoog

Ongelezen bericht door tennis »

Chanmaster schreef:De pomp kan dagelijks maximaal 4,3 Kilowatt verbruiken, ik vindt dat nogal wat maar goed, het zijn uw centen. U kunt overigens de pomp nu rustig uitzetten maar wat u daarmee denkt aan de weet te komen heb ik al vermeld. Het verbruik van de pomp alleen bedraagt op maandbasis 132 Koliwatt. Op jaarbasis verbruikt uw pomp 1.582 Kilowatt. Meer kan ik er niet van maken maar vindt het fors en adviseer dan ook dringend op dat apparaat uit te zetten.
Nu weten wij echt, wat er aan de hand is,
zelf het laatste berichtje niet gelezen! :lol:
tennis schreef: De pomp heeft 180 watt
Dat is voor een vijver pomp niet teveel.
En als ik de kosten uitreken, dan zit je op 180x24x365 op 1576 Kwh per jaar, dan heb je nog van 10350 - 1576 = 8774 Kwh met jou andere apparaten verbruikt.
Dus hier klopt echt niets van.[/quote]

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: energieverbruik blijft hoog

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Goedzo Tennis je leert snel :-)

Even naar TS, je kan natuurlijk denken over alternatieve energiebronnen zoals zonne-energie en windkracht! Maar een idee hoor!

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: energieverbruik blijft hoog

Ongelezen bericht door tennis »

Chanmaster schreef:Goedzo Tennis je leert snel :-)

Even naar TS, je kan natuurlijk denken over alternatieve energiebronnen zoals zonne-energie en windkracht! Maar een idee hoor!

Papagaaienpraat!
Goed advies een windmolen in de tuin!

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: energieverbruik blijft hoog

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Goed advies Tennis :arrow: :idea: :arrow: :shock:

h@rm@n
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 nov 2006 14:40

Re: energieverbruik blijft hoog

Ongelezen bericht door h@rm@n »

Tennis,
Dat is voor een vijver pomp niet teveel.
En als ik de kosten uitreken, dan zit je op 180x24x365 op 1576 Kwh per jaar, dan heb je nog van 10350 - 1576 = 8774 Kwh met jou andere apparaten verbruikt.
Dus hier klopt echt niets van
Dit bedoel ik nou.
Op de vraag van Buddy5, welke conclusies kun je hieruit trekken, heb ik puur met zijn geregistreerde kWh-en gerekend en niet rekening gehouden met een vermogen van 180 W. Daardoor kom ik op een vermogen van de pomp uit op ± 400 Watt ervan uitgaande dat mijn eerdere suggestie dat de meter defect kan zijn niet aan de orde is.

h@rm@n
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 nov 2006 14:40

Re: energieverbruik blijft hoog

Ongelezen bericht door h@rm@n »

Hoe is dit verhaal nou eigenlijk afgelopen?
Ik baal er van dat men hier post, maar dan vervolgens na laat de afloop terug te koppelen.
Om jou voorbeeld maar eens te volgen shine.
Jammer dat dit in het algemeen geldt voor de meeste topics die hier gestart worden. Doe je moeite om mee te denken over "het" probleem, geeft advies en suggesties, en vervolgens sterft de topic langzaam uit. :( :?

Gesloten