LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oxxio een oplichters bende die minimaal 30 miljoen opstrijkt

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
vorobeva
Berichten: 42
Lid geworden op: 15 sep 2010 21:33

Re: Oxxio een oplichters bende die minimaal 30 miljoen opstrijkt

Ongelezen bericht door vorobeva »

DePienMasjien schreef:@vorobeva: Sorry hoor maar jesus wat een vermoeiende persoonlijkheid heeft u...En maar denken waarom u zo weinig mensen om u heen heeft?hierom dus..
Dat ik consumenten wil attenderen op de praktijken van Oxxio om daar vooral geen klant voor langere tijd te worden, zie jij als vermoeiend, dat is toch zeer zielig voor jou.

De kortingen kunnen soms aantrekkelijk zijn om jaarlijks te switchen. Hoewel de huidige 1000 kWh kortingen eigenlijk niets meer voorstellen. Daar had ik mij ook op verkeken. De eerste keer kreeg ik 750 kWh gratis wat ver boven de Euro 100,- uitkwam doordat ik geen energiebelasting (Euro 70,-) en BTW hoefde te betalen.
En toen hoefde je alleen klant te zijn en niet 1 jaar energie af te nemen, wat ik ook nog had gedaan voor de zekerheid.
Bijlagen
oxxio-voucher.jpg
(88.5 KiB) 1240 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

AGGB
Berichten: 371
Lid geworden op: 20 jan 2008 13:23

Re: Oxxio een oplichters bende die minimaal 30 miljoen opstrijkt

Ongelezen bericht door AGGB »

Vorobeva schreef:
Het dossier is nog wachtende op een vragen formulier die ik moet opsturen binnen een maand van dagtekening anders wordt het dossier gesloten.
Doe dat dan onmiddellijk, anders kunt u het wel schudden! Men moet goed beslagen ten ijs komen voor de Geschillencommissie.
Zonder het terugsturen van het formulier is de zaak niet aangemeld.
En houd op met die reklame van Oxxio hier te posten. Ik ga over mijn nek van dat irritante reclame Pinoxxio-ventje.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Oxxio een oplichters bende die minimaal 30 miljoen opstrijkt

Ongelezen bericht door Shine »

En toen hoefde je alleen klant te zijn en niet 1 jaar energie af te nemen, wat ik ook nog had gedaan voor de zekerheid.
Hoe komt u hier nou toch bij?
Het staat notabene met koeiletters op deze lokkende reklame uiting!!
Verder is, zoals algemeen gebruikelijk en bekend dat bij reklame uitingen ALTIJD de pakkende roepen staan. In de voorwaarden die vergezeld gaan bij dergelijke acties staan dan de aanvullende totale voorwaarden om voor een actie aanbieding in anmerking te komen.
Dit past niet alleen de energiewereld toe, maar winkels, kabelbedrijven, telefonie, garagebedrijven en noem ze/het allemaal maar op.

Verder sluit ik me aan bij AGGB:
Vragenformulier invullen en opsturen.
Succes ermee.

vorobeva
Berichten: 42
Lid geworden op: 15 sep 2010 21:33

Re: Oxxio een oplichters bende die minimaal 30 miljoen opstrijkt

Ongelezen bericht door vorobeva »

AGGB:
Sorry voor het plaatsen van de voucher. Ik ben namelijk ontzettend anti Oxxio geworden mede omdat ik niet serieus door Oxxio werd genomen, letterlijke woorden van incasso bureau.

Shine:
Dit was dus een voucher en geen reclame folder. Verder staat er toch heel echt dat je klant moet zijn. Ik mag aannemen dat je weet wat een voucher betekend.

Ik moet morgen alleen even bellen, om dingen te verifieren. Bij de geschillencommissie zie ik namelijk niet dat Oxxio daar in 2006/2007 bij aangesloten was. In de contracten wordt hier wel naar verwezen. Als Oxxio niet was aangesloten, heeft het niet eens zin om verder te gaan omdat het niet in behandeling wordt genomen.

vorobeva
Berichten: 42
Lid geworden op: 15 sep 2010 21:33

Re: Oxxio een oplichters bende die minimaal 30 miljoen opstrijkt

Ongelezen bericht door vorobeva »

Ik heb net met de geschillencommissie gesproken en de zaak wordt nu ingewikkelder.
Oxxio is daar pas vanaf 1-1-2008 bij aangesloten zodoende kan ik voor het geld terug eisen over 2006/2007 alleen nog naar de rechter gaan.
Wel vreemd dat in contract vermelding stond over geschillencommissie.

Ik ga nog wel uitstel aanvragen voor 2010 zaken. Maar moet eerst een nieuwe brief sturen naar Oxxio en hun 4 weken de tijd geven om te reageren.

Het blijven toch oplichters, zoals Euro 398,76 vragen voor 71 m3 gas (betreft korte periode).

AGGB
Berichten: 371
Lid geworden op: 20 jan 2008 13:23

Re: Oxxio een oplichters bende die minimaal 30 miljoen opstrijkt

Ongelezen bericht door AGGB »

Wat een vreemd verhaal. Als je even in dit energie forum had gekeken, had je bv dit kunnen lezen:
gepost door Pieter100 op 23 dec 2005 15:48 http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=35995
Oxxio/Uitspraak Geschillencommissie
Vorige week heb ik de bindende uitspraak ontvangen van de Geschillencommissie betreffende het geschil over het niet ontvangen van de jaarafrekening 2003/2004 van Oxxio.
Volgens de uitspraak moet Oxxio mij binnen 6 weken de jaarafrekening sturen. Voldoen ze hier niet aan, dan moeten ze mij 'n dwangsom betalen van € 250,00. Tevens moet Oxxio mij 'n vergoeding betalen van € 50,00.
Blijft natuurlijk op dit moment de vraag of Oxxio zich iets van de bindende uitspraak zal aantrekken?
Eind januari 2006 weet ik meer.
Dit alles gepost dec 2005
Hoe komt u bij dat verhaal van eerder niet aangesloten zijn bij de Geschillencommissie!? Het is niet een keurmerk van de eigen branche, waar je je wel of niet geheel uit vrije wil bij kunt aansluiten, zoals de Keurslager.
Wat was dat voor een mal telefoontje dat u gepleegd heeft.

vorobeva
Berichten: 42
Lid geworden op: 15 sep 2010 21:33

Re: Oxxio een oplichters bende die minimaal 30 miljoen opstrijkt

Ongelezen bericht door vorobeva »

AGGB schreef:Wat een vreemd verhaal. Als je even in dit energie forum had gekeken, had je bv dit kunnen lezen:
gepost door Pieter100 op 23 dec 2005 15:48 http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=35995
Oxxio/Uitspraak Geschillencommissie
Vorige week heb ik de bindende uitspraak ontvangen van de Geschillencommissie betreffende het geschil over het niet ontvangen van de jaarafrekening 2003/2004 van Oxxio.
Volgens de uitspraak moet Oxxio mij binnen 6 weken de jaarafrekening sturen. Voldoen ze hier niet aan, dan moeten ze mij 'n dwangsom betalen van € 250,00. Tevens moet Oxxio mij 'n vergoeding betalen van € 50,00.
Blijft natuurlijk op dit moment de vraag of Oxxio zich iets van de bindende uitspraak zal aantrekken?
Eind januari 2006 weet ik meer.
Dit alles gepost dec 2005
Hoe komt u bij dat verhaal van eerder niet aangesloten zijn bij de Geschillencommissie!? Het is niet een keurmerk van de eigen branche, waar je je wel of niet geheel uit vrije wil bij kunt aansluiten, zoals de Keurslager.
Wat was dat voor een mal telefoontje dat u gepleegd heeft.
Hardstikke bedankt voor deze link.

Ik vroeg gewoon per wanneer Oxxio aangesloten was bij de geschillencommissie omdat ik dat niet via hun web-site kon achterhalen. Als ik hierop een mededeling krijg dat dit was per 1-1-2008 dan ga ik ervan uit dat dat klopt, ongeacht dat in het contract hier wel naar verwezen werd.
Volgens mij kan een bedrijf zelf de keus maken om hierbij aan te sluiten, als dit niet via de branchorganisatie is.

In ieder geval door jouw link heb ik maar contact opgenomen met Oxxio en zij zijn sinds 2005 hierbij aangesloten.

Een nieuwe brief verstuurd zodat ze vier weken de tijd hebben om te reageren en bij de geschillencommissie uitstel aangevraagd in afwachten van reactie van de ondernemer Oxxio.

AGGB
Berichten: 371
Lid geworden op: 20 jan 2008 13:23

Re: Oxxio een oplichters bende die minimaal 30 miljoen opstrijkt

Ongelezen bericht door AGGB »

En daarvoor heette Pinoxxio Evolta en Durion. Ook die waren aangesloten bij de Geschillencommissie.

vorobeva
Berichten: 42
Lid geworden op: 15 sep 2010 21:33

Re: Oxxio een oplichters bende die minimaal 30 miljoen opstrijkt

Ongelezen bericht door vorobeva »

AGGB schreef:En daarvoor heette Pinoxxio Evolta en Durion. Ook die waren aangesloten bij de Geschillencommissie.
Die namen was ik wel tegengekomen op de site van de geschillencommissie, maar kende dit verleden niet.

Trouwens na mijn vorige bericht toevallig een e-mail bericht gekregen van Intrum Justitia:
Dank u wel voor uw reactie.

Wij hebben de door ons aan u gestuurde post teruggekregen.
Als u verhuisd bent, verzoeken wij u uw nieuwe adres door te geven, teneinde de zaken op de juiste manier
Te kunnen afwikkelen.
Met vriendelijke groeten,


Ik ben dus niet verhuisd hoor en verder benieuwd wat zij een juiste manier vinden.

MisW
Berichten: 91
Lid geworden op: 24 sep 2010 14:37

Re: Oxxio een oplichters bende die minimaal 30 miljoen opstrijkt

Ongelezen bericht door MisW »

Aan Vorobeva een vraag:
Klopt het dat u vorige week een soort gelijk onderwerp had gemaakt waarbij u sprak over 80 miljoen. U gaf ook een mooi voorbeeld van een rekening overzicht met duidelijke uitleg. Ik heb daarop mijn jaarafrekeningen bekeken en zag dat bij mij hetzelfde geldt. Bij mij worden ook de meterstanden aan het einde van de maand opgenomen en zoals u al aangaf worden de in rekening gebrachte voorschot bedragen niet meegenomen in de jaarafrekening. Ik kan echter dat onderwerp niet meer terug vinden. Waarom heeft u dat onderwerp verwijderd ?
Welke stappen heeft u ondernomen richting Oxxio.
mvg, MisW

vorobeva
Berichten: 42
Lid geworden op: 15 sep 2010 21:33

Re: Oxxio een oplichters bende die minimaal 30 miljoen opstrijkt

Ongelezen bericht door vorobeva »

MisW schreef:Aan Vorobeva een vraag:
Klopt het dat u vorige week een soort gelijk onderwerp had gemaakt waarbij u sprak over 80 miljoen. U gaf ook een mooi voorbeeld van een rekening overzicht met duidelijke uitleg. Ik heb daarop mijn jaarafrekeningen bekeken en zag dat bij mij hetzelfde geldt. Bij mij worden ook de meterstanden aan het einde van de maand opgenomen en zoals u al aangaf worden de in rekening gebrachte voorschot bedragen niet meegenomen in de jaarafrekening. Ik kan echter dat onderwerp niet meer terug vinden. Waarom heeft u dat onderwerp verwijderd ?
Welke stappen heeft u ondernomen richting Oxxio.
mvg, MisW
Ik vond dit zelf ook al gek dat deze was verdwenen, maar bij deze voeg ik deze toe. Ik heb daar melding van gedaan bij Oxxio, echter later kwam ik erachter dat dit ook in het contract staat.
Algemene voorwaarden 14.4
...
Bij de gespecificeerde nota, die overeenkomstig lid 1 ten minste éénmaal per jaar plaatsvindt, worden ten minste de reeds in rekening gebrachte en/of betaalde voorschotten verrekend.

Dit is niet helemaal eenduidig over de betaalde voorschot eind april voor de maand mei op het moment dat de jaarafrekening is opgesteld. Echter mijn betaalde voorschot voor april, betaald op 30-3-2010 is duidelijk niet in rekening gebracht zoals het contract aangeeft.


Mijn nieuwe energie leverancier is hier heel duidelijk over:
Alle voorschotten die ontvangen zijn tot de datum van de meteropname zijn meegenomen in de afrekening. De voorschotten die wij na die datum ontvangen hebben, worden verrekend op de volgende jaarafrekening.

Ik ben dus overgestapt en de nieuwe leverancier hanteert ook het geschat jaarverbruik van de netbeheerder waardoor ik nu 41,9% goekoper uit ben in mijn voorschot bedragen.
Het zou mij verbazen dat er 1 klant bij Oxxio bestaat die geld bij zou moeten betalen op zijn jaarafrekening.

Het is jammer dat de toezichthouders hier niets aan doen.
Bijlagen
afrekening.jpg
(41.86 KiB) 1041 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

weegschaal58
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 apr 2010 13:50

Re: Oxxio een oplichters bende die minimaal 30 miljoen opstrijkt

Ongelezen bericht door weegschaal58 »

ook ik heb een aantal jaren geleden oxxio gehad.
ben overgestapt naar oude leveransier maar kreeg een afrekening van 1000 kw meer dan op de meter stond.ben 3 jaar bezig geweest om dit aan hun verstand te brengen.oxxio bleef incasso naar mij toe sturen.Mijn oude leveransier had gelukkig de goede meterstanden opgenomen maar daar wilde niet aan.
Is uiteindelijk toch gelukt.

vorobeva
Berichten: 42
Lid geworden op: 15 sep 2010 21:33

Re: Oxxio een oplichters bende die minimaal 30 miljoen opstrijkt

Ongelezen bericht door vorobeva »

vorobeva schreef:....
....
De oxxiomedewerker heeft wel gereageerd maar kijkt alleen naar het heden en niet naar het verleden, dus aan die persoon had ik niets. Tevens kon ze het einde van de levering niet meer terug draaien, die ingaat op 6-10-2010.
Maar ze schreef wel dat ik nog een toekomstig voorschot bedrag moet betalen d.d. 29-9-2010 die zou dus voor 8 dagen moeten gelden. Dit zou echt fantastisch zijn als ze dat nog deden.

Met huidige voorschotten zou ik al op Euro 5,53 per m3 gas zitten als ik alles had betaald.
Afgerond ruim 10x de prijs die je ergens anders kwijt zou zijn. Wel brieven geschreven met welke bedragen ik wel akkoord zou gaan, maar die werden altijd wel ontvangen maar genegeerd, een Oxxio traditie.

...
Ik moest binnen drie dagen andere leverancier vinden en ben dus per 16 of 23 september dus al overgestapt. Geen klant meer bij Oxxio omdat zij dit eenzijdig stopten, maar zoals ik al aangaf hebben ze vandaag toch het voorschot bedrag voor oktober afgeschreven.

Wat zijn het toch een stel oplichters, 10x de gas prijs betalen en geld blijven incasseren als je geen klant meer bent, dat vindt je alleen bij Oxxio.

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: Oxxio een oplichters bende die minimaal 30 miljoen opstrijkt

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

Met huidige voorschotten zou ik al op Euro 5,53 per m3 gas zitten als ik alles had betaald.
Afgerond ruim 10x de prijs die je ergens anders kwijt zou zijn. Wel brieven geschreven met welke bedragen ik wel akkoord zou gaan
10 keer de gasprijs betaal je nergens, voorschotten zijn gebaseerd op gasprijs, vastrecht, leveringskosten en heel veel accijns en BTW.
Je hebt het nog steeds over voorschotten, let er op dat je op de dag van overstap de meterstand goed noteert (misschien ook fotografeert). Dit is je eindstand voor de eindafrekening van Oxxio en de beginstand van je nieuwe leverancier.
Let er op dat dit bij beiden dezelfde stand is!
Oxxio maakt (als het goed is) een eindafrekening op werkelijk gebruik en verrekent dit met de voorschotten, pas dan kun je zeggen of je echt zoveel keer de gasprijs betaald hebt

vorobeva
Berichten: 42
Lid geworden op: 15 sep 2010 21:33

Re: Oxxio een oplichters bende die minimaal 30 miljoen opstrijkt

Ongelezen bericht door vorobeva »

CaptainSlow schreef:
Met huidige voorschotten zou ik al op Euro 5,53 per m3 gas zitten als ik alles had betaald.
Afgerond ruim 10x de prijs die je ergens anders kwijt zou zijn. Wel brieven geschreven met welke bedragen ik wel akkoord zou gaan
10 keer de gasprijs betaal je nergens, voorschotten zijn gebaseerd op gasprijs, vastrecht, leveringskosten en heel veel accijns en BTW.
Je hebt het nog steeds over voorschotten, let er op dat je op de dag van overstap de meterstand goed noteert (misschien ook fotografeert). Dit is je eindstand voor de eindafrekening van Oxxio en de beginstand van je nieuwe leverancier.
Let er op dat dit bij beiden dezelfde stand is!
Oxxio maakt (als het goed is) een eindafrekening op werkelijk gebruik en verrekent dit met de voorschotten, pas dan kun je zeggen of je echt zoveel keer de gasprijs betaald hebt
Ik weet precies welke eindafrekening ik moet betalen, staat in excel sheet met opgegeven meterstanden. Moet inderdaad op Oxxio wachten wat normaal al twee maanden duurt. De voorschot bedragen die Oxxio heeft willen incasseren zijn 10x gasprijs, vastrecht, leveringskosten en heel veel accijns en BTW.

Per m3 gas heb ik moeten voorschieten Euro 5,61.
Dus eigenlijk is dat nog veel meer dan 10x de prijs van gasprijs, vastrecht, leveringskosten en heel veel accijns en BTW.

Maar ja, het hielp ook nooit om zoiets aan hun domme verstand te brengen dat ik veel te veel betaal met mijn voorschot bedragen. Ze willen alleen incasseren en nog eens een heleboel incasseren.

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: Oxxio een oplichters bende die minimaal 30 miljoen opstrijkt

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

Per m3 gas heb ik moeten voorschieten Euro 5,61
.

Oke, ik had het even iets beter tot me door moeten laten dringen, je had het bedrag per m3 genoemd.
Omdat we al jaren stadsverwarming hebben wat per GJ afgerekend wordt is me niet opgevallen dat het bedrag per m3 wat je noemt natuurlijk idioot is, of het nu de kale of de complete prijs is.

Als ik dat omreken naar wat wij vroeger gemiddeld verbruikten, 1200 m3 per jaar, dat er dan voor het gas alleen al in een jaar ruim 6700 aan voorschotten geïnd zou zijn?
Als ze dat serieus menen bij Oxxio kan ik me je boosheid goed voorstellen.

Leuke spaarpot, alleen krijg je geen rente over hetgeen je terug moet krijgen. :evil:

vorobeva
Berichten: 42
Lid geworden op: 15 sep 2010 21:33

Re: Oxxio een oplichters bende die minimaal 30 miljoen opstrijkt

Ongelezen bericht door vorobeva »

CaptainSlow schreef:
Per m3 gas heb ik moeten voorschieten Euro 5,61
.

Oke, ik had het even iets beter tot me door moeten laten dringen, je had het bedrag per m3 genoemd.
Omdat we al jaren stadsverwarming hebben wat per GJ afgerekend wordt is me niet opgevallen dat het bedrag per m3 wat je noemt natuurlijk idioot is, of het nu de kale of de complete prijs is.

Als ik dat omreken naar wat wij vroeger gemiddeld verbruikten, 1200 m3 per jaar, dat er dan voor het gas alleen al in een jaar ruim 6700 aan voorschotten geïnd zou zijn?
Als ze dat serieus menen bij Oxxio kan ik me je boosheid goed voorstellen.

Leuke spaarpot, alleen krijg je geen rente over hetgeen je terug moet krijgen. :evil:
Doordat Oxxio het contract heeft verbroken gaat het nu over een half jaar en heb een beetje rekening gehouden met de gasprijs, vastrecht, leveringskosten en heel veel accijns en BTW. Wat ik aan voorschotten moest betalen is dan nog steeds 3,5x aan wat ik heb verbruikt.
Ik ben vooral boos omdat Intrum Justitia heeft gezegd dat ik door Oxxio niet geloofwaardig was. Daarom werden dus mijn klachten nooit behandeld. Jammer genoeg heeft Oxxio wel 8x contract breuk gepleegd en dat is dus voor hun de normaalste manier om met klanten om te gaan.

In 2006 al aan consuwijzer aangegeven dat Oxxio niet het geschatte verbruik van de netbeheerder gebruikt maar een factor 1,5-2 hierover toepast. Consuwijzer is echter een instantie die alleen informatie opneemt en geen informatie naar buiten brengt, waardoor je hier ook niets aan hebt.

Over spaarpotjes gesproken. Het feit dat Oxxio de laatste betaalde voorschot v/d maand van jaarafrekeningen niet meeneemt in de berekeningen en de consument dus dubbel betaald en het consequent verhogen van het geschatte verbruik levert Oxxio een hele grote spaarpot op.
Die spaarpot zal minimaal Euro 100 miljoen zijn, en zal me ook niet verbazen als dit een factor 2-4 hoger is. En zoals je zegt hier hoeven zij geen rente over te betalen.

Daarom kan ik ook gerust vertellen dat Oxxio een hele grote oplichters bende is.

Als Oxxio al het geld waarop ze geen recht hebben aan de consument terugbetaald, dan zou dit voor de Nederlandse economie ook goed zijn. De Oxxio klanten (wat ik dus sinds 1-2 weken niet meer ben) krijgen dan Euro 100-400 miljoen terug die ze weer kunnen besteden.

deoxxiomedewerker
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
Contacteer:

Re: Oxxio een oplichters bende die minimaal 30 miljoen opstrijkt

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Geachte Vorobeva,

Naar aanleiding van uw brief heb ik een aantal vragen gesteld. Ik wil u graag helpen, echter heb dan wel aanvullende informatie nodig. Daarom wil ik u op deze wijze verzoeken te reageren op mijn vragen. Bij voorbaat dank voor uw reactie.

Met vriendelijke groet,

Fabienne
De Oxxiomedewerker

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: Oxxio een oplichters bende die minimaal 30 miljoen opstrijkt

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

Oxxio is nu eenmaal voortgekomen uit o.a. Durion, het bedrijf wat het systeem heeft bedacht meteen een contract te sturen als een klant alleen informatie vraagt.
Door list en bedrog hebben ze een bedrijf uit de grond gestampt, kennelijk zijn ze nog geen steek veranderd.

vorobeva
Berichten: 42
Lid geworden op: 15 sep 2010 21:33

Re: Oxxio een oplichters bende die minimaal 30 miljoen opstrijkt

Ongelezen bericht door vorobeva »

deoxxiomedewerker schreef:Geachte Vorobeva,

Naar aanleiding van uw brief heb ik een aantal vragen gesteld. Ik wil u graag helpen, echter heb dan wel aanvullende informatie nodig. Daarom wil ik u op deze wijze verzoeken te reageren op mijn vragen. Bij voorbaat dank voor uw reactie.

Met vriendelijke groet,

Fabienne
De Oxxiomedewerker
De nummers van de meters kon ik niet direct vinden en dat volgt.

Ik begrijp alleen één vraag niet, waarom weet u mijn woon adres niet ?
U heeft zelf de band opname ten tijde van contract afgesluisterd en toch weet u niet wat mijn adres is ?

Gesloten