Radar

toggle menu

Energie Direct en "Besparen Kan"

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.

Energie Direct en "Besparen Kan"

door lolieman65 » 16 sep 2010 19:43

Op 15 september heb ik een mail ontvangen van een, voor mij onbekend bedrijf, "klantenservice@besparen-kan.nl".
In deze mail staat de volgende tekst: "Allereerst willen wij u nogmaals bedanken voor de getoonde interesse in Besparen-kan en hopen dat u tevreden bent met het advies dat u gekregen hebt van uw bespaaradviseur. (Geen flauw benul wie of wat dit geweest is)
De overstap werkt als volgt:
U ontvangt een bevestigingsmail van EnergieDirect.
U ontvangt binnen drie dagen een mail met de inloggegevens van MijnEnergie waar u uw aanmelding (??? ik heb me nooit hiervoor aangemeld) kunt volgen en contractgegevens en tarieven kunt inzien of downloaden.
Wanneer u kiest voor Prijszeker Garantie voorkomt u verdere prijsstijgingen in 2010, 2011 en 2012. Dit kunt u eenvoudig doorgeven via MijnEnergie (uw persoonlijke pagina) .
Vanaf de ingangsdatum heeft u de laagste prijsgarantie voor uw stroom=stroom Garantie pakket, op dezelfde vertrouwde manier.
Na ontvangst van de welkomstbrief heeft u nog zeven werkdagen bedenktijd.
Mochten er nog vragen of onduidelijkheden zijn met betrekking tot de overstap neem dan contact op met onze klantenservice: 0900-3366699 (lokaal tarief). Onze klantenservice is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 09.30 uur tot 20.30 uur".

Vervolgens heb ik vandaag inderdaad 2 mails van EnergieDirect ontvangen met als kop: "bevestiging aanmeldingen" en "aanmelding". In deze mail wordt mij gevraagd in te loggen en oa een password aan te maken.

Ik heb niets met de mail gedaan, mijn huidige energiebedrijf gebeld, die hebben aangegeven dat ik nog bij hun geregistreerd sta en dat eea niet kan gewijzigd worden zonder een getekend contract.
Wie herkent deze manier van opereren? Zijn dit soort mails toegestaan?

lolieman65
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 16 sep 2010 19:20

RE: Energie Direct en "Besparen Kan"

door Shine » 16 sep 2010 23:24

U weet zeker dat u nooit op de site: http://www.besparen-kan.nl bent geweest en gewoon om eens te kijken ene of ander formulier hebt ingevuld om te weten welke leverancier voor het goedkoopste zou kunnen zijn?
Of misschien uw partner............?
Shine
 
Berichten: 2487
Geregistreerd: 17 jan 2007 12:02

RE: Energie Direct en "Besparen Kan"

door killRdevil » 19 sep 2010 00:26

lolieman65 schreef:Op 15 september heb ik een mail ontvangen van een, voor mij onbekend bedrijf, "klantenservice@besparen-kan.nl".
In deze mail staat de volgende tekst: "Allereerst willen wij u nogmaals bedanken voor de getoonde interesse in Besparen-kan en hopen dat u tevreden bent met het advies dat u gekregen hebt van uw bespaaradviseur. (Geen flauw benul wie of wat dit geweest is)
De overstap werkt als volgt:
U ontvangt een bevestigingsmail van EnergieDirect.
U ontvangt binnen drie dagen een mail met de inloggegevens van MijnEnergie waar u uw aanmelding (??? ik heb me nooit hiervoor aangemeld) kunt volgen en contractgegevens en tarieven kunt inzien of downloaden.
Wanneer u kiest voor Prijszeker Garantie voorkomt u verdere prijsstijgingen in 2010, 2011 en 2012. Dit kunt u eenvoudig doorgeven via MijnEnergie (uw persoonlijke pagina) .
Vanaf de ingangsdatum heeft u de laagste prijsgarantie voor uw stroom=stroom Garantie pakket, op dezelfde vertrouwde manier.
Na ontvangst van de welkomstbrief heeft u nog zeven werkdagen bedenktijd.
Mochten er nog vragen of onduidelijkheden zijn met betrekking tot de overstap neem dan contact op met onze klantenservice: 0900-3366699 (lokaal tarief). Onze klantenservice is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 09.30 uur tot 20.30 uur".

Vervolgens heb ik vandaag inderdaad 2 mails van EnergieDirect ontvangen met als kop: "bevestiging aanmeldingen" en "aanmelding". In deze mail wordt mij gevraagd in te loggen en oa een password aan te maken.

Ik heb niets met de mail gedaan, mijn huidige energiebedrijf gebeld, die hebben aangegeven dat ik nog bij hun geregistreerd sta en dat eea niet kan gewijzigd worden zonder een getekend contract.
Wie herkent deze manier van opereren? Zijn dit soort mails toegestaan?



Goh, ben dus niet de enige die gezeik met hun heeft??
Ik moet ook gaan betalen, omdat ze mij gas hebben gegeven, terwijl ik hier nooit om heb gevraagd (is geen bandopname van op te vragen, dus ik heb genoeg om te winnen)!!!
Uitvoerig contact met allerlei deurwaarders gehad, die de opdracht voor hun uitvoerden, nu is t Intrum Justitia te Den Haag...
Krijg dan doodleuk te horen dat ik niet mee wil werken, terwijl ik alles probeerde om tot een vreedzame oplossing te komen!
Dat zij gaan leveren, is niet mijn probleem, ik heb hier immers nooit om gevraagd en zal dus ook niet betalen...
Laat een rechter dan maar eens zeggen dat ik fout zit, dan ga ik deze of gene toch echt keihard uit staan lachen...
Zij hebben totaal geen bewijs tegen mij, dus ik denk niet dat een rechter kan oordelen dat ik fout zit...
Mocht ik in het gelijk worden gesteld, zal ik intrum laten hangen voor valsheid in geschrifte en intimidatie...
killRdevil
 
Berichten: 57
Geregistreerd: 24 dec 2008 01:53

RE: Energie Direct en "Besparen Kan"

door energie:direct » 23 sep 2010 13:55

Beste lolieman65,

Ik ben sinds kort namens energie:direct gestart met het verlenen van online service. In uw bericht van 16 september 2010 geeft u aan onterecht een aanmeldings e-mail te hebben ontvangen van energie:direct.

Helaas vind ik in uw profiel en het bericht geen persoonlijke gegevens, waarmee ik de huidige status kan achterhalen. Ik wil graag met u kijken hoe we dit kunnen oplossen, want gezien de e-mails die u heeft ontvangen vermoed ik dat u bent aangemeld bij energie:direct.

Uit uw bericht maak ik op dat u zich hier niet bewust van bent. Wanneer u een e-mail stuurt met uw persoonlijke gegevens naar onlineservice@energiedirect.nl, dan zal ik nagaan wat er heeft plaats gevonden. Vermeld bij uw reactie ook de titel van dit bericht.


Met vriendelijke groet,

Jochem, van energie:direct
energie:direct
 
Berichten: 54
Geregistreerd: 09 jul 2010 10:52
Woonplaats: Best

RE: Energie Direct en "Besparen Kan"

door energie:direct » 23 sep 2010 13:59

Beste killRdevil,

Ook voor u zou ik graag na willen gaan wat de huidige status is. Ik wil graag met u kijken hoe we tot een oplossing kunnen komen. Het is namelijk nooit de intentie van energie:direct om mensen onbewust klant te laten worden.

Als u dat ook wilt, laat dan uw persoonlijke gegevens achter via onlineservice@energiedirect.nl. Vermeld bij uw reactie uw alias en de titel van dit bericht


Met vriendelijke groet,

Jochem, van energie:direct
energie:direct
 
Berichten: 54
Geregistreerd: 09 jul 2010 10:52
Woonplaats: Best

RE: Energie Direct en "Besparen Kan"

door macadamia » 23 sep 2010 16:35

Dit is hetzelfde consept als het Nederlands Bespaar Instituut.
Ook de site ziet er bijna hetzelfde uit.
Bovenstaand bedrijf is failliet.
Zou het nu in Geleen zitten met dezelfde directie???
macadamia
 
Berichten: 82
Geregistreerd: 03 jan 2010 11:08

RE: Energie Direct en "Besparen Kan"

door killRdevil » 24 sep 2010 17:10

energie:direct schreef:Beste killRdevil,

Ook voor u zou ik graag na willen gaan wat de huidige status is. Ik wil graag met u kijken hoe we tot een oplossing kunnen komen. Het is namelijk nooit de intentie van energie:direct om mensen onbewust klant te laten worden.

Als u dat ook wilt, laat dan uw persoonlijke gegevens achter via onlineservice@energiedirect.nl. Vermeld bij uw reactie uw alias en de titel van dit bericht


Met vriendelijke groet,

Jochem, van energie:direct


Hier ben ik op in gegaan, Energie: Direct heeft de fout in gezien en alles definitief terug gedraaid, zaak gesloten...
killRdevil
 
Berichten: 57
Geregistreerd: 24 dec 2008 01:53

RE: Energie Direct en "Besparen Kan"

door Bespaarder » 26 nov 2010 02:45

lolieman65 schreef:Op 15 september heb ik een mail ontvangen van een, voor mij onbekend bedrijf, "klantenservice@besparen-kan.nl".
In deze mail staat de volgende tekst: "Allereerst willen wij u nogmaals bedanken voor de getoonde interesse in Besparen-kan en hopen dat u tevreden bent met het advies dat u gekregen hebt van uw bespaaradviseur. (Geen flauw benul wie of wat dit geweest is)
De overstap werkt als volgt:
U ontvangt een bevestigingsmail van EnergieDirect.
U ontvangt binnen drie dagen een mail met de inloggegevens van MijnEnergie waar u uw aanmelding (??? ik heb me nooit hiervoor aangemeld) kunt volgen en contractgegevens en tarieven kunt inzien of downloaden.
Wanneer u kiest voor Prijszeker Garantie voorkomt u verdere prijsstijgingen in 2010, 2011 en 2012. Dit kunt u eenvoudig doorgeven via MijnEnergie (uw persoonlijke pagina) .
Vanaf de ingangsdatum heeft u de laagste prijsgarantie voor uw stroom=stroom Garantie pakket, op dezelfde vertrouwde manier.
Na ontvangst van de welkomstbrief heeft u nog zeven werkdagen bedenktijd.
Mochten er nog vragen of onduidelijkheden zijn met betrekking tot de overstap neem dan contact op met onze klantenservice: 0900-3366699 (lokaal tarief). Onze klantenservice is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 09.30 uur tot 20.30 uur".

Vervolgens heb ik vandaag inderdaad 2 mails van EnergieDirect ontvangen met als kop: "bevestiging aanmeldingen" en "aanmelding". In deze mail wordt mij gevraagd in te loggen en oa een password aan te maken.

Ik heb niets met de mail gedaan, mijn huidige energiebedrijf gebeld, die hebben aangegeven dat ik nog bij hun geregistreerd sta en dat eea niet kan gewijzigd worden zonder een getekend contract.
Wie herkent deze manier van opereren? Zijn dit soort mails toegestaan?




Sorry, ik zelf begrijp niets van jullie argwaan.

Ik heb via besparen-kan.nl op meerdere gebieden besparingen behaald op mijn energierekening, maar ook op mijn internet-, telefoon- en tv-rekening. Ik heb het vertrouwen dat ik ook op bijna al mijn verzekeringen goedkoper uit kan zijn.

De argwaan die jullie hier uiten komt mij vreemd en erg ongeloofwaardig over.

Ik ben dus wel tevreden met de diensten die zij aanbieden en ben er ruim 500
euro per jaar goedkoper door uit.

Misschien een tip voor jullie allemaal: Zelden hoor je hier mensen die tevreden zijn zoals ik!!!! Maar mensen die zich benadeeld voelen spuien kritiek in overvloed. Kijk gewoon alles zelf na en mocht je er toch niet akkoord mee gaan
heb je nog steeds de wettelijke 7 werkdagen bedenktijd volgens de Wet Koop Op Afstand.

Groetjes,

van een weldegelijk tevreden bespaarder.

N.B. www.besparen-kan.nl nogmaals bedankt voor al uw service en uw hulp om
mij dus echt honderden euro's goedkoper uit te laten zijn.
Bespaarder
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 26 nov 2010 01:31

RE: Energie Direct en "Besparen Kan"

door hdpaddy » 26 nov 2010 08:52

Misschien moeten de mensen eens zelf gaan nadenken en gaan surfen naar http://www.besparen-kan-jezelf.nl
hdpaddy
 
Berichten: 89
Geregistreerd: 02 dec 2007 09:21

RE: Energie Direct en "Besparen Kan"

door Ma25an » 30 mei 2013 18:17

Zojuist ben ik gebeld door een telefonist/verkoper van Besparen Kan. Uiteraard onder een afgeschermd nummer.

Gedurende het gesprek met deze persoon werd gevraagd naar mijn huidige leverancier van gas en licht. Dit werd volgens hem gevraagd om te bekijken of ik met een andere goedkopere leverancier beter uit zou kunnen zijn. Deze persoon vroeg naar mijn persoonlijke gegevens naam, postcode, straat+huisnummer, energieleverancier, enkele of dubbele meter, contract voor bepaalde tijd of niet, om zo de stand van zaken te kunnen bekijken. In mijn geval zou mijn huidige leverancier op plaats 8 staan en ElectraBel bovenaan. Het kwam er op neer dat deze volgens deze persoon aanzienlijk zou schelen voor mij. Er werd min of meer gezegd zonder te vragen dat er een informatiepakketje opgestuurd zou worden van ElectraBel met de nodige informatie erin waaronder prijslijst en productinformatie. Echter zou deze pas na 14 dagen afgeleverd worden. Er werd mij gevraagd naar mijn rekeningnummer voor het geval ik uiteindelijk besluit om met ElectraBel in zee te gaan. Dan zou de afhandeling sneller verlopen. Ik heb hem gezegd dat het om een informatiepakket gaat en hij geen rekeningnummer van mij krijgt. Natuurlijk heb ik wel toegestemd met een vrijblijvend informatiepakket. En voor andere vragen, informatie of om met ElectraBel in zee te gaan kon ik bellen naar: Besparen Kan (0880550110) en ElectraBel (0884446688). Dit werd door hem geadviseerd te noteren.

Toen zei de persoon in kwestie dat hij nogmaals alles ging herhalen wat we besproken hebben en dat dit opgenomen zou worden i.v.m. dat zijn baas kan kijken of hij zijn werk wel goed doet. Ik moest overal duidelijk JA of NEE op antwoorden.

De persoon ging van start: ........ zijn uw persoonlijke gegevens.
Ik: Ja
De persoon: U krijgt een pakketje thuisgestuurd zoals wij hebben afgesproken in het voorgaande gesprek.
Ik: Dat klopt
De persoon: Daarin zit onder andere de prijslijst, productinformatie en de overeenkomst. Indien u niet met ElectraBel in zee zou willen dient u deze overeenkomst binnen 7 dagen na dagtekening te annuleren.

En toen voelde ik hem hangen... Ik brak deze persoon af in zijn verhaal en zei hem dat wij dit niet hadden afgesproken in voorgaande gesprek. Ik zou een informatiepakket ontvangen. Deze persoon ging verder: Dit is wel wat wij hebben afgesproken in voorgaande gesprek!! Zo gaan wij nu eenmaal te werk en is het voor u als klant makkelijker!!

Ik heb deze persoon in kwestie nogmaals en zeer duidelijk benadrukt dat we dit niet hadden afgesproken, dat ik geen informatiepakket of overeenkomst wil ontvangen!! Ik heb hem bedankt, een prettige werkvoortzetting toegewenst en de verbinding verbroken!!

~ Uiteraard zit ik nu met enkele vragen:
Heb ik juist gehandeld? Kunnen ze mij nog iets maken? Wat als ik alsnog het "informatiepakketje" met overeenkomst krijg? Moet ik contact opnemen met mijn eigen leverancier en of ElectraBel?
Ma25an
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 30 mei 2013 16:48

RE: Energie Direct en "Besparen Kan"

door Driek11 » 22 dec 2014 18:22

Ook hier een soortgelijk gesprek gevoerd waarin mij werd gevraagd of men mij een voorstel mocht doen. Achteraf blijkt nu dat men een meerjarig contract bij Essent heeft vergeleken met mijn huidige, contractloze energieleverancier.

Ik mag binnen twee weken ANNULEREN....WTF?
Ik heb toch niets afgesloten?? Maar ala ik annuleer het contract en krijg daarvan keurig een bevestiging van besparenkan.nl Helaas denkt Essent er anders over en volhardt in het opvragen van mijn meterstanden. Communicatie blijkt bijna onmogelijk. Mijn huidige leverancier bedankt me voor het in hen gestelde vertrouwen en doet me een laatste aanbieding als ik zeg toch echt niet bij hen weg te willen gaan... ?
Essent gaat de meterstanden schatten en de rekening opmaken??

Iemand een idee waar ik e.e.a. geregeld kan krijgen?
Driek11
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 06 jun 2012 10:10

RE: Energie Direct en "Besparen Kan"

door Pepermunt » 08 mei 2015 16:51

Op 7 mei werd ik gebeld door een medewerker van besparenkan.nl.
Hij raadde mij 1 maal per jaar van energieleverancier te veranderen omdat dat geld oplevert.
Energiedirect was voor mij de voordeligste klant wist men mij snel te vertellen.
Er wordt een mail gestuurd met een voorstel waar je dan binnen twee weken nog vanaf kunt.
Hun verkooptechniek is zeer overdonderend en voor je het weet heb je de mail al te pakken en is alles geregeld. Zij hebben 6 leveranciers waaruit ze voor jou een keuze maken.
Boetes worden overgenomen en alles wordt geregeld.
Het groene stroom verhaal wordt gebagatelliseerd.
Omdat ik twijfelde of ik wel de juiste beslissing had genomen belde ik terug en uitte mijn twijfel en benoemde de overrompelende manier van verkopen.
Toen sprak men langzamer maar argumenten bleven dezelfde.Ik had twee weken bedenktijd waarvan ik er 1 op vakantie ben en de andere volle bak moet werken en dan kon ik op de maandag van de tweede week hem bellen,persoonlijk.
Na de telefoon opgelegd te hebben bekroop mij toch het gevoel dat ik het niet goed had gedaan. Nogmaals hun mail bekeken en besloten om er een punt achter te zetten want zo wilde ik het niet.
Servicebalie gebeld en gevraagd of ik er meteen vanaf kon.Men probeerde mij weer te overtuigen van het feit dat dat geen verstandige beslissing zou zijn maar ging uiteindelijk akkoord. Binnen 10 seconden was het toen afgelopen na noemen van dossiernummer.
Opgelucht ging ik verder met mijn bezigheden.
Prompt belt de verkoper terug en wijst mij op mijn afspraak om over een week terug te bellen. Dat was niet netjes van mij en zo gaan we niet met elkaar om enz. enz. enz.Ik vertelde hem dat ik besloten had om naar Qurrent te gaan. Dat was niet verstandig want dat was niet goedkoper en wist ik wel wat ze aan vastrecht rekenden.Voor mijn idee over groene stroom was weinig belangstelling behalve dan dat zij ook wel iets met groen konden regelen.
Ik heb besloten rustig te blijven en hem zijn gelijk te geven. Volgens de letter van de wet was dat ook zo. Maar ondertussen kon ik hem wel...
Kortom, als je je graag laat overdonderen, laat je bellen door "Besparenkan" en zij doen de rest.
Ik zeg niet dat ze slechte diensten leveren maar de manier waarop er een koopovereenkomst binnengehaald moet worden spreekt mij niet aan.
Het enige wat ze bereikt hebben is dat ik hier mijn ervaring opgetekend heb.
Pepermunt
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 08 mei 2015 16:27

RE: Energie Direct en "Besparen Kan"

door EsterLatama » 24 sep 2015 15:00

besparenkan.nl of 0880550114.
wat een onbeschofte meneer!!!

Ik werd gebeld. Kon niet tijdig opnemen en heb het nummer teruggebeld.
Kreeg een man aan de lijn die mij aan gaf dat ik toestemming heb gegeven voor het bellen omtrent energievergelijk.
Na enig (nogal snel pratende man) moment gaf hij aan dat ik goedkoper uit zou zijn met Energiedirect.
Ik moest wat vragen doornemen en mijn e-mailadres opgegeven, dan kreeg ik een mailtje en moest ik het bevestigen. Nogmaals aangegeven dat ik op mijn werk ben en niet kan inloggen.
Enfin, op het moment dat hij zei, ja, nu moet u naar uw e-mailaccount om het mailtje te bevestigen, gaf ik aan dat ik nu niet op mijn mailaccount kon.
De meneer beetje geergerd en ging hij steeds meer zijn stem verheffen. Hij gesprek begon steeds meer van zijn kan harder te klinken en steeds meer geergerd. Ik probeerde rustig te blijven en hem aan te geven dat ik dit gesprek niet meer leuk begon te vinden en ik hem vroeg waarom hij zijn stem steeds meer begin te verheffen. Hij kon mij ineens niet meer goed verstaan i.v.m. de verbinding. Gek genoeg ging al die tijd alles goed en zat ik onverroerd op mijn stoel.
Kortom, hij werd steeds agressiever (leek wel alsof ik een relatie met hem had, het uit wilde maken en hij het woord nee niet begreep) en het gesprek steeds onaangenamer omdat ik niet direct in mijn mailaccount kon inloggen.
Tot vroeg hij om de inloggegevens....... huhhhhh? inloggegevens van mijn e-mailaccount???? JA INDERDAAD, die gegevens wilde hij hebben om in te loggen omdat hij dit al vaker doet....... Ik dacht oh ja, dan ben jij niet te vertrouwen.
Kortom, nadat hij dit WILDE HEBBEN, heb ik het gesprek direct afgekapt en wilde wel zijn naam hebben. Hij gaf mij ene heer Peters aan en toen ik vroeg met 1 of 2 eee's, zij hei: doe maar met 1 ''e''. Vervolgens heb ik gezegd dat ik het gesprek zou beeindigen en heb opgehangen. Blijkbaar heeft hij nog ettelijke malen mij geprobeerd telefonisch te bereiken (gezien de gemiste calls vanuit een afgeschermd nummer). Ik kreeg van deze man echt de kriebels. Hostmanship zou hem goed passen. Bah, hij verpest het voor alle andere callcenters die wel netjes zijn.
EsterLatama
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 24 sep 2015 14:42

RE: Energie Direct en "Besparen Kan"

door maya01 » 13 sep 2016 20:39

He dat is grappig. Ik kreeg vandaag ook een heel opdringerige meneer aan de lijn. Ik had via FB iets ingevuld om energie te besparen. Hij kwam direct aan met Energiedirect en wilde graag mijn gegevens inclusief rekeningnummer hebben. Deze heb ik uiteraard niet gegeven, maar hij stuurde mij wel een mail terwijl ik aan de lijn hing. Hij zou vrijblijvend een mail met het aanbod naar mij sturen. Ik zou 2 weken de tijd hebben om te beslissen of ik met het aanbod akkoord zou gaan.

Na binnenkomst van de mail vroeg hij mij om meteen even op de grote oranje knop te drukken. Er stond op deze knop letterlijk:"Bevestig uw contract" :shock: :lol:

Natuurlijk vertelde ik deze meneer vriendelijk dat ik uiteraard niet op deze knop zou drukken, waarna hij steeds opdringeriger werd om vooral toch maar even op de knop te drukken. Ik denk dat hij zichzelf wel een keer of 8 herhaalde :? Uiteindelijk hem maar verteld dat deze manier van verkopen en communiceren niet ok was en wenste hem verder een fijne avond. Morgen maar eens contact opnemen met :?: :?: :?:
maya01
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 13 sep 2016 20:21

RE: Energie Direct en "Besparen Kan"

door korvee » 07 okt 2016 16:45

Ik ben vandaag ook benaderd door besparenkan.nl
met dezelfde vragen en verkoop praatjes als hier voor beschreven,echter ik heb wel mijn bankrekening nummer doorgegeven.!!!!
Heb binnen een half uur terug gebeld dat ik er vanaf zie,ik heb immers twee weken bedenktijd.
Ik zou een bevestigings mail krijgen,moet 24 uur wachten.(dus kan nog)
wat nou als alles scheef loopt ze hebben mijn rekeningnummer(DOM DOM) hun praatjes en verkoop truckjes waren mij te slim af...
Help wat an i doen????
korvee
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 07 okt 2016 16:38

RE: Energie Direct en "Besparen Kan"

door Thomas van Hulst » 12 okt 2016 14:30

Hier precies hetzelfde. Toen ik op de knop moest drukken ' bevestig contract' heb ik dat geweigerd omdat ik eerst e.e.a. na wilde zoeken en dat ik het vreemd vond dat ik op een dergelijke knop moet drukken om mij een aanbieding te laten doen. Na een uur zou hij mij terugbellen. Toen ik ondertussen o.a. dit forum gezien had en dat vertelde als een van de argumenten dat ik het niet vertrouwde kreeg ik een grote mond dat ik geen argumenten had en dat ik net een afspraak zou hebben gemaakt. 'Ok, dan kan je nooit meer overstappen, want over alle leveranciers is wel iets te vinden'. Hij voelde zich persoonlijk aangevallen omdat hij voor de werkwijze van zijn bedrijf stond waarop ik aangaf dat we gewoon een verschil van inzicht hadden: hij keurde de werkwijze goed en ik niet. Na wat heen en weer gekibbel werd de toon wat grimmiger en heb ik aangegeven dat hij mij zo zeker niet gaat overhalen en dat ik het gesprek ging beëindigen.

Inderdaad Esther Latama, jammer deze werkwijze voor andere bureaus.

Overigens ook wel bijzonder dat de enige positieve reactie in dit topic van iemand komt die zijn naam en gegevens niet heeft gegeven...
Thomas van Hulst
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 12 okt 2016 14:06

RE: Energie Direct en "Besparen Kan"

door alfatrion » 12 okt 2016 14:52

korvee schreef:Help wat an i doen????

Brief sturen waarin je annuleert, desnoods aangetekend.
alfatrion
 
Berichten: 13329
Geregistreerd: 25 jul 2006 21:05

RE: Energie Direct en "Besparen Kan"

door Rad48fan » 31 mei 2017 16:38

Besparen kan is weer zeer actief bezig.
Je krijgt zoals boven al beschreven geen aanbieding of offerte zoals je vraagt… maar in plaats daarvan per mail een contract wat je met een druk op de knop moet bevestigen.

In die mail zit een bevestigingsknop waar je op kunt drukken. Er wordt telefonisch een ongelofelijke hoeveelheid druk op je gezet om op die knop te drukken. "Je zit er beslist niet aan vast als je drukt, want je hebt 7 dagen de tijd om het op te zeggen".... zo blijft men dit met steeds meer druk vele malen herhalen.

Voor de rechter is dit echter een duidelijke bevestiging. Wanneer je blijft herhalen dat je zeker niet op die bevestigingsknop zult gaan drukken, neemt onverwacht 'Jeroen' het gesprek over en voert hij de druk nog verder, zéér agressief op!... Hij probeert je een schuldgevoel aan te praten als je met je muis niet op de knop wilt drukken. Zij hebben er al zoveel werk aan gehad… bla bla bla….

Ik denk dat de grap er in zit dat dit agressieve marketingbureau een afspraak heeft gemaakt met één of meer energieleveranciers (in dit geval EON) dat het bureau betaald krijgt, zodra iemand op de bevestigingsknop drukt. Wat er daarna gebeurt dat boeit ze natuurlijk voor geen meter. Kunnen je alles beloven... als jij maar drukt.....
Ik kan mij erg goed voorstellen dat vele mensen zullen bezwijken onder deze absurd agressieve verkoopmethode.

Energiebedrijven zouden medeverantwoordelijk gesteld moeten worden voor deze zeer agressieve verkoopmethoden van de de marketingbedrijven welke ze contracteren. Verder zou er een anti-gladde-aal-wet moeten komen die rechters meer mogelijkheden biedt, als ze zien dat er duidelijk misbruik gemaakt wordt van mazen in de wet.
Rad48fan
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 31 mei 2017 15:36

Geef de vorige berichten weer
Sorteer op

Keer terug naar Energie