LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oxxio luist je er gewoon in

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
dewendt
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 nov 2008 13:21

Re: Oxxio luist je er gewoon in

Ongelezen bericht door dewendt »

Met vriendelijker dank aan allen die het leuk vinden om mensen de les te lezen en er op te wijzen dat ze dom zijn geweest. Dat geeft je zelf een gevoel dat je een hele vent bent. Toch zeker? Als iedereen de kleine lettertjes leest was Oxxio nooit groter geworden als een paar honderd klanten. Maar ja...... dat zegt alleen maar een vrouw die BlonT is. Toch? Want een vent ben ik zeker niet. Daar kom ik een stukje voor te kort!

Ik blijf er bij dat ik er ingeluisd ben!
Laatst gewijzigd door dewendt op 21 sep 2010 22:58, 1 keer totaal gewijzigd.

mje
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jul 2010 21:37

Re: Oxxio luist je er gewoon in

Ongelezen bericht door mje »

Oxio is een prima leverancier van gedistilleerd want niemand kan met ze communiceren. Bij hun komt iedereen te kort 8)

FiscaalJurist
Berichten: 579
Lid geworden op: 05 dec 2008 09:39

Re: Oxxio luist je er gewoon in

Ongelezen bericht door FiscaalJurist »

dewendt schreef:Met vriendelijker dank aan allen die het leuk vinden om mensen de les te lezen en er op te wijzen dat ze dom zijn geweest. Dat geeft je zelf een gevoel dat je een hele vent bent. Toch zeker? Als iedereen de kleine lettertjes leest was Oxxio nooit groter geworden als een paar honderd klanten. Maar ja...... dat zegt alleen maar een vrouw die BlonT is. Toch? Want een vent ben ik zeker niet. Daar kom ik een stukje voor te kort!

Ik blijf er bij dat ik er ingeluisd ben!
Je hebt recht op jouw mening en ik op de mijne. De heeft niks met "de les lezen" te maken. Ik vind dat je eerst alle ins en outs van een contract tot je moet nemen alvorens dit aan te gaan. Pas als het bedrijf in kwestie zaken gaat eisen die niet in het contract of bijgeleverde algemene voorwaarden staan of als er sprake is van een wilsgebrek, is er juridisch een casus. Zo is de wet en die is democratisch tot stand gekomen

vorobeva
Berichten: 42
Lid geworden op: 15 sep 2010 21:33

Re: Oxxio luist je er gewoon in

Ongelezen bericht door vorobeva »

FiscaalJurist schreef:Het wordt steeds meer usance. Contracten sluiten via internet en dan niet de kleine lettertjes lezen. Uiteraard wordt dan onmiddelijk het bedrijf van oplichterij, luizenstreken ed beticht.

De hand in eigen boezem steken is er nooit bij. Helaas :(

En nee ik werk niet voor Oxxio, Essent, de Nederlandse energie maatschappij, nuonetc
Ik ben ook iemand die weet dat Oxxio consumenten oplicht. Jammer genoeg kan er niets aan gedaan worden (consuWijzer neemt alleen informatie/klachten op en brengt geen informatie naar buiten).
Ik ben echter ook iemand die altijd de kleine lettertjes leest, echter heel veel dingen staan ook niet in de kleine lettertjes.

Dus zeg nooit, nooit.

Een heel simpel voorbeeld:
een eindafrekening elektra waarvoor ik geld terug krijg werd pas negen maanden later met een betaling voor gas verrekend.
Eindafrekeningen duren langer dan twee maanden en daarna mag je nog een maand wachten op je geld.

FiscaalJurist
Berichten: 579
Lid geworden op: 05 dec 2008 09:39

Re: Oxxio luist je er gewoon in

Ongelezen bericht door FiscaalJurist »

[/quote] Ik ben echter ook iemand die altijd de kleine lettertjes leest, echter heel veel dingen staan ook niet in de kleine lettertjes.
[/quote]

Wat niet in de kleine lettertjes staat is dan ook geen onderdeel van de overeenkomst. Zich kunnen zich daar dan ook niet op beroepen. In zo'n geval staat u gewoon in uw recht.

vorobeva
Berichten: 42
Lid geworden op: 15 sep 2010 21:33

Re: Oxxio luist je er gewoon in

Ongelezen bericht door vorobeva »

FiscaalJurist schreef:
Ik ben echter ook iemand die altijd de kleine lettertjes leest, echter heel veel dingen staan ook niet in de kleine lettertjes.
Wat niet in de kleine lettertjes staat is dan ook geen onderdeel van de overeenkomst. Zich kunnen zich daar dan ook niet op beroepen. In zo'n geval staat u gewoon in uw recht.
Ik bedoelde meer omgekeerd, 90% (of meer) van een overeenkomst gaat over waar een contractant aan moet voldoen. Die 10% (of minder) gaat te weinig over waaraan een energie leverancier moet voldoen.

Opnieuw bezig met kleine letters te lezen, weer Oxxio betrapt op twee contract breuken, 1 voor elektra en 1 voor gas.

vorobeva
Berichten: 42
Lid geworden op: 15 sep 2010 21:33

Re: Oxxio luist je er gewoon in

Ongelezen bericht door vorobeva »

dewendt, mag ik weten op welke datum de meterstanden zijn opgenomen en vervolgens welke maanden er op de jaarafrekening in rekening zijn gebracht. Dit is i.v.m. het feit dat Oxxio bij mij eigenlijk alles doet wat niet mag, maar wil juist weten hoe dat bij andere Oxxio klanten gaat.

Heb je al opgezegd, die 1000 kWh moet je gewoon verrekend krijgen op je eindafrekening, dus nog een paar maanden wachten. Dat je bij moest betalen is verbazend. Oxxio gebruikte bij mij niet het geschatte verbruik die de netbeheerder doorgaf. Bij mij werd deze 55% verhoogd en via de site van Oxxio kan je deze maar maximaal 25% laten verlagen. Na 3/4 jaar was het pas gelukt om deze 35% te verlagen tot exact de waarden die de netbeheerder doorgaf, maar toen had ik eigenlijk al lang voor het hele jaar betaald.

Bij mij ging het om honderden Euro's die ze bewust teveel in rekening brachten. Uiteindelijk krijg ik dat wel terug, maar ik wil geen bank instelling voor hun zijn om gratis geld te lenen. Door consumenten hogere voorschot bedragen in rekening te brengen kan Oxxio zo enorm veel geld gratis op hun rekening bijschrijven. Tel maar uit, honderden Euro's per klant en naar mijn mening 800.000 klanten.

max86
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 okt 2010 18:47

Re: Oxxio luist je er gewoon in

Ongelezen bericht door max86 »

U geeft aan "niet aan ze vast te zitten maar alleen een contract te hebben van 18 maanden.
Met een contract gaat een verbintenis aan en zit u daar aan vast voor de looptijd van dit contract.

Webbie
Berichten: 76
Lid geworden op: 08 nov 2005 22:34

Re: Oxxio luist je er gewoon in

Ongelezen bericht door Webbie »

Oxxio is een van de zeer schimmige bedrijven die met hele grote advertenties mensen verleiden door slim met woorden te spelen in hun advertenties.
Ik zelf heb heel slechte ervaring met dit bedrijf want men vind het bij oxxio maar heel normaal om na 3 jaar pas een jaar rekening te sturen en dan vervolgens deze te berekenen met de bedragen die dan gelden en niet 3 jaar terug.
Een ieder die met dit bedrijf zaken gaat doen zal vroeg of laat doorkrijgen dat ze beslist niet zo goedkoop zijn als ze plegen u te laten geloven.
Tel daarbij op de beroerde service en de nog slechtere helpdesk medewerkers en het plaatje is compleet ( in mijn ogen kun je bijna geen slechter bedrijf treffen )

Rikro
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 okt 2010 14:40

Re: Oxxio luist je er gewoon in

Ongelezen bericht door Rikro »

Ja ik weet niet beter dan dat Oxxio een te wantrouwe energie maatschappij is. dit was al in het begin het geval. toen ze net op de markt kwamen.
Voor mij heeft zo'n bedrijf altijd schade opgelopen.

En ja gratis Energie daar geloof ik niet in.
Beter, en dit is een tip voor velen :lol:
als de energie kosten laag zijn zoals de periode voor juli 2010 kan je het bestzelf wat ergergie inkopen. Je geeft gewoon 20% meer kWh door dan je verbruikt heb. dus gaat de rekening inderdaad 20% omhoog. maar dit zijn goedkope kWhtjes


Als de energie dan duur is kan je per jaar minder door geven aangezien je in de goedkope periode al meer had opgegeven. Zal dat op een gegeven moment weer recht getrokken zijn. :twisted:
dit werkt alleen als je zelf de meterstanden opneemd

:P

Rikro
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 okt 2010 14:40

Re: Oxxio luist je er gewoon in

Ongelezen bericht door Rikro »

Wat misschien wel leuk is,
OXXIO medewerkers een contract bij de NEM geven.
Dit kan blijkbaar heel makkelijk door op hun adres gegevens een contract bij de NEM af te sluiten.
De NEM neemt direct het nog lopende contract over.

Achter de adressen van werknemers komen is niet zo erg lastig (Hyves e.d Twitter Facebook)


Rikro :twisted:

Gesloten