LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eneco / Stedin: van het kastje naar de muur

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
TimDaalderop
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 sep 2010 15:07

Eneco / Stedin: van het kastje naar de muur

Ongelezen bericht door TimDaalderop »

Eneco en Stedin verwijzen en sturen mij met mijn probleem herhaaldelijk naar elkaar door zonder dat het probleem wordt opgelost. Het probleem: mijn meterstand voor de warmte wijkt af, omdat de nieuwe meter die Stedin heeft geplaatst, niet door Stedin is doorgegeven. Eneco heeft mij al 4 keer naar Stedin doorverwezen en Stedin blijft de verantwoordelijkheid bij Eneco leggen. Stedin wil geen afspraak maken voor het noteren van mijn meter en Eneco zegt dat Stedin dit moet doen. Na 8 telefoontjes en meer dan een uur aan telefoonkosten, weigert zowel Eneco als Stedin deze telefoonkosten te vergoeden. Eneco geeft aan dat Stedin dit zal vergoeden, Stedin zegt dat Eneco dit moet doen.

Een afspraak met de monteur maken? Tijdens kantoortijden, dan werk ik. Dat betekent dat ik vrij moet nemen, waardoor ik inkomsten mis en dus nog meer kosten maak. Dit is al het derde probleem met Eneco. Waardeloze service!

Hans8008
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 okt 2010 10:46

Re: Eneco / Stedin: van het kastje naar de muur

Ongelezen bericht door Hans8008 »

Hallo Tim.
Dhr. R.de Vos zeker?
Bij mij hetzelfde aan de hand. Een nieuwe meter geplaatst in mei waarbij de installateur iets vergeten is in te vullen. Nu verwacht Eneco(nee dringt er zelfs op aan) ik de installateur ga bellen om e.e.a. te regelen.
Mijn advocaat van de Arag rechtsbijstand (want ik heb nog veel meer problemen met Eneco waarvoor wij straks zelfs voor de Geschillencommissie Energie een zitting hebben) vertelde mij dat Eneco de plicht heeft om voor een correct jaarafrekening te zorgen. M.a.w. het is niet jou (en mijn probleem).
Groeten,
Hans.

Eneco mdw
Berichten: 183
Lid geworden op: 03 feb 2010 11:43

Re: Eneco / Stedin: van het kastje naar de muur

Ongelezen bericht door Eneco mdw »

Beste TimDaalderop,

Uit uw reactie op dit forum lees ik dat er een aantal zaken rondom de plaatsing van de nieuwe warmtemeter niet juist zijn verlopen. U heeft hierover al enige tijd contact met Stedin en Eneco. Dit heeft niet geleid tot de gewenste oplossing.

Graag kom ik met u in contact om uw situatie te bekijken. Wanneer u dat op prijs stelt, vraag ik u om uw contactgegevens samen met het onderwerp van dit forum, te mailen naar [email protected].

Met vriendelijke groet,

Hosnia, medewerkster Eneco

Gesloten