LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onbeschoft en misleidend: Energie Direct

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
IDWR
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 mei 2010 14:10
Locatie: Amersfoort

Onbeschoft en misleidend: Energie Direct

Ongelezen bericht door IDWR »

Naar aanleiding van het invullen van de enquete Besparen Kan, werd ik gebeld door een zelfbenoemd 'onafhankelijk vergelijkingsbureau'. Prima...ik heb aangegeven dat ze mij altijd mogen bellen.

De meneer ging de meest gunstige leverancier voor mij berekenen. Hij vroeg mijn huidige leverancier en of ik een enkele/dubbele meter had. Ik zeg: Essent, dubbele meter.
Vervolgens wist deze meneer mij te vertellen dat ik 300 euro per jaar ging besparen bij het 'mooie' bedrijf Energie Direct (hij wist nog niet eens wat ik nu voor aansluiting had: groen/grijs, variabel/vast...bijzondere berekning dus!) Toen hij het 'mooi' noemde groeide mijn argwaan omtrent hun onafhankelijkheid.

Hij zei mij direct een bevestigingsmail te gaan sturen, zonder verdere verplichtingen MAAR... ik moest wel even een belletje geven als ik bij nader inzien toch van de aansluiting afzag.

Ik stelde voor het om te draaien en mij eerstd e voorwaarden rustig door te laten lezen en mij dan te laten beslissen om al dan niet over te stappen. Iets onbekends afsluiten om vervolgens af te moeten bellen doe ik niet.
Hij begon te lachen en zij dat er op internet alleen amar vanalles stond over de manager en het bedrijf. In de mail stond de echte informatie. Ik verzocht hem toch mij mijn gang te laten gaan, maar hij lachte minachtend en zij: "u gaat dus een keuze maken op basis van informatie over de manager e.d.?". Ik vertelde hem het gewoon op mijn manier te gaan doen.

Hij zei na een korte discussie akkoord te gaan en mij terug te willen bellen. Ik zei het wel via internet af te sluiten als ik dat wilde, waarop hij antwoordde: "is goed, dan bel ik u volgende week terug, wanneer komt het uit?" Ik gaf aan gewoon neit gebeld te willen worden waarop hij zei: "maar meneer, dat is voor u het makkelijkst!". Nee, dat is voor u het makkelijkst, antwoordde ik. Ok, dan bel ik u terug", zei hij toen. Ik werd geirriteerd, benadrukte dat ik het niet wilde van hen, waarop hij nogmaals zei: is goed, ik bel u nog terug.

Ik heb geirriteerd opgehangen.

Deze man gaf misleidende informatie: 300 euro zou ik besparen (hij wist mijn huidige aansluiting niet eens!)
Deze man loog: hij was onafhankelijk maar had er wel opvallend veel baat bij dat ik direct akkoord ging, daarbij loog hij over de vrijblijvendheid van de email.
Deze man was zeer onbeschoft: uitlachen, opdringerig, schijt hebben aan wat ik hem vertelde en alleen aan zijn bonus denken.


Kortom: als hij terugbelt, kan ik zijn naam vragen en kan ik er iets mee gaan doen. Wat een verschrikkelijk bedrijf!!!!!

VTO1
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jan 2009 15:26

Re: Onbeschoft en misleidend: Energie Direct

Ongelezen bericht door VTO1 »

je bent vast gebeld door allesoverbesparen.nl
op hun site doen ze of ze onafhankelijk zijn maar Energiedirect komt altyd als goedkoopste uit de bus. Dus hun doel is alleen om Energiedirect te verkopen, gene andere maatschappijen, dus onafhankelijk zijn ze niet. dat is een marketingtruc.

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: Onbeschoft en misleidend: Energie Direct

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

pfaessen schreef:Als u onze website bezoekt krijgt u een eerlijke prijsvergelijking van de energieleveranciers. Wij verwachten van onze bespaaradviseurs ook dat ze een eerlijke vergelijking maken.
Gelukkig schrijf je zelf al dat er van een onafhankelijk advies geen sprake kan zijn. :lol:
1. Wie is Besparen-kan?
Besparen-kan is een objectieve website met als doel om u als consument optimaal te laten profiteren van de beste prijzen en diensten die worden aangeboden door verschillende leveranciers.
2. Hoe verdient Besparen-kan haar geld?
Besparen-kan biedt al haar diensten gratis aan de consument aan. Wanneer u een nieuw contract aangaat bij een nieuwe leverancier, krijgen wij een minimale vergoeding van uw nieuwe leverancier.
Als ik die 2 zaken boven elkaar zet krijg ik al spontaan een lachstuip.
En wat moet ik onder een minimale vergoeding verstaan?

Zet eerst maar eens die objectieve vergelijkingen online, zonder eerst d.m.v. de verplichte NAW-gegevens de broek van ieders kont te trekken.
Dan praten we verder.

Overigens, o.a. een mobiel nummer opgegeven is een verplicht veld.
Krijg ik dan zo'n ding van jullie als ik een 'objectieve vergelijking' wil aanvragen?
Ik heb er geen.

majakabin
Berichten: 43
Lid geworden op: 23 feb 2007 07:18

Re: Onbeschoft en misleidend: Energie Direct

Ongelezen bericht door majakabin »

Ik ben ook al 2 keer gebeld door deze lui en ze zeggen inderdaad onafhankelijk advies te geven hoe je kunt besparen maar het enige waar die persoon die jij aan de lijn hebt dan verstand van heeft is van energie.
En natuurlijk staat EnergieDirect als goedkoopste.
Het vreemde is alleen dat ze onduidelijk zijn over wie er onderaan het lijstje staat pas op het moment dat ze weten bij wie je zit staat deze natuurlijk als duurste in hun vergelijkingsonderzoek.
Hoe bedoel je onzin.
Ik ben er gelukkig niet ingetrapt en hopelijk bellen ze niet meer want geen zin in dit gezeur.

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: Onbeschoft en misleidend: Energie Direct

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

majakabin schreef:Ik ben er gelukkig niet ingetrapt en hopelijk bellen ze niet meer want geen zin in dit gezeur.
Aanmelden bij het bel-me-niet-register wil ook nog wel eens helpen.
Heeft men zich ingeschreven in het Bel-me-niet Register en wordt desondanks toch gebeld, dan kan een klacht indienen bij Consuwijzer.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Onbeschoft en misleidend: Energie Direct

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Belmenietregister helpt niet als je zo stom bent om je persoonlijke gegevens aan http://www.allesoverbesparen.nl te geven. Zie:

"Na invullen van dit formulier bent u deelnemer van allesoverbesparen.nl, een bespaarcoach zal een (telefonisch) contactmoment met u initiëren."

http://www.allesoverbesparen.nl/energie/stap2.html

Sommige mensen blijven hun persoonlijke gegevens rondstrooien als ze een voordeeltje wordt beloofd. Ze moeten zelfs je geboortedatum hebben :evil:

Als ze al die gegevens van je in handen krijgen: ideaal om identiteitsfraude mee te plegen.

Er is al eerder aandacht besteed op dit forum aan deze club: https://encrypted.google.com/search?q=s ... aren&hl=en

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Onbeschoft en misleidend: Energie Direct

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Mijn methode als ik wordt gebeld door een verkoper of interviewer: de hoorn NAAST het toestel leggen en maar laten praten. Niet de hoorn op de haak, dan bellen ze gelijk weer met de vraag waarom je de verbinding verbrak. Vragen is onderdeel van hun verkoperstactiek. Dat van die hoorn naast de telefoon leggen, stug volhouden en na 3 of 4 keer leren ze het wel af. Bovendien is het op hun kosten dat ze belen, je pakt ze dus dubbel terug.

Het is even wennen, maar knop in je hoofd omzetten: GEEN ANTWOORD OP HUN VRAGEN GEVEN, HOORN NAAST HET TOESTEL LEGGEN. Deze "hoorn naast het toestel-methode" heb ik niet zelf verzonnen maar is een tip van de politie aan vrouwen die telefonisch door hijgers worden lastig gevallen. Werkt perfect.

slashd
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 okt 2009 05:08

Re: Onbeschoft en misleidend: Energie Direct

Ongelezen bericht door slashd »

Volgende keer gewoon zo aanpakken:
verkoper: blabla...
jij: geen interesse
verkoper: mag ik vragen waarom niet?
jij: nee, en ik ga nu het gesprek beeindigen *click*

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Onbeschoft en misleidend: Energie Direct

Ongelezen bericht door pbarendse »

Heb zo'n truuk ook al eens toegepast... Na een paar keer 'nee' nog steeds door blijven zagen, tot ik midden in een zin gewoon de verbinding wegdrukte. Word ik 2 tellen later weer gebeld: "Goh, er ging wat mis met de verbinding geloof ik". Waarop mijn antwoord was: "Nee hoor, er ging niks mis!" -Klik-tuut-tuut-tuut... :twisted:

Ma25an
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 mei 2013 16:48

Re: Onbeschoft en misleidend: Energie Direct

Ongelezen bericht door Ma25an »

Zojuist ben ik gebeld door een telefonist/verkoper van Besparen Kan. Uiteraard onder een afgeschermd nummer.

Gedurende het gesprek met deze persoon werd gevraagd naar mijn huidige leverancier van gas en licht. Dit werd volgens hem gevraagd om te bekijken of ik met een andere goedkopere leverancier beter uit zou kunnen zijn. Deze persoon vroeg naar mijn persoonlijke gegevens naam, postcode, straat+huisnummer, energieleverancier, enkele of dubbele meter, contract voor bepaalde tijd of niet, om zo de stand van zaken te kunnen bekijken. In mijn geval zou mijn huidige leverancier op plaats 8 staan en ElectraBel bovenaan. Het kwam er op neer dat deze volgens deze persoon aanzienlijk zou schelen voor mij. Er werd min of meer gezegd zonder te vragen dat er een informatiepakketje opgestuurd zou worden van ElectraBel met de nodige informatie erin waaronder prijslijst en productinformatie. Echter zou deze pas na 14 dagen afgeleverd worden. Er werd mij gevraagd naar mijn rekeningnummer voor het geval ik uiteindelijk besluit om met ElectraBel in zee te gaan. Dan zou de afhandeling sneller verlopen. Ik heb hem gezegd dat het om een informatiepakket gaat en hij geen rekeningnummer van mij krijgt. Natuurlijk heb ik wel toegestemd met een vrijblijvend informatiepakket. En voor andere vragen, informatie of om met ElectraBel in zee te gaan kon ik bellen naar: Besparen Kan (0880550110) en ElectraBel (0884446688). Dit werd door hem geadviseerd te noteren.

Toen zei de persoon in kwestie dat hij nogmaals alles ging herhalen wat we besproken hebben en dat dit opgenomen zou worden i.v.m. dat zijn baas kan kijken of hij zijn werk wel goed doet. Ik moest overal duidelijk JA of NEE op antwoorden.

De persoon ging van start: ........ zijn uw persoonlijke gegevens.
Ik: Ja
De persoon: U krijgt een pakketje thuisgestuurd zoals wij hebben afgesproken in het voorgaande gesprek.
Ik: Dat klopt
De persoon: Daarin zit onder andere de prijslijst, productinformatie en de overeenkomst. Indien u niet met ElectraBel in zee zou willen dient u deze overeenkomst binnen 7 dagen na dagtekening te annuleren.

En toen voelde ik hem hangen... Ik brak deze persoon af in zijn verhaal en zei hem dat wij dit niet hadden afgesproken in voorgaande gesprek. Ik zou een informatiepakket ontvangen. Deze persoon ging verder: Dit is wel wat wij hebben afgesproken in voorgaande gesprek!! Zo gaan wij nu eenmaal te werk en is het voor u als klant makkelijker!!

Ik heb deze persoon in kwestie nogmaals en zeer duidelijk benadrukt dat we dit niet hadden afgesproken, dat ik geen informatiepakket of overeenkomst wil ontvangen!! Ik heb hem bedankt, een prettige werkvoortzetting toegewenst en de verbinding verbroken!!

~ Uiteraard zit ik nu met enkele vragen:
Heb ik juist gehandeld? Kunnen ze mij nog iets maken? Wat als ik alsnog het "informatiepakketje" met overeenkomst krijg? Moet ik contact opnemen met mijn eigen leverancier en of ElectraBel?

Gesloten