LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oxxio wil zijn slimme meter terug

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: Oxxio wil zijn slimme meter terug

Ongelezen bericht door Wubo »

ik zit nog steeds op een belletje te wachten van mijn netbeheerder.

heb een dame gesproken van oxxio die niet bijster slim was aangezien ik vroeg: moet je mjn telefoonnummer niet hebben om bij de netbeheerder aan te geven dat die meter vervangen dient te worden?

nee, zij hebben uw contactgegevens en nemen contact met u op.

NEE, die hebben zij niet, ook heb ik geen brief gehad.

ik zit nog steeds wachten tot mijn netbeheerder eens contact opneemt, op wat voor manier dan ook. gaat niet gebeuren hoor oxxio, even de zaakjes op orde stellen lijkt mij het beste.

deoxxiomedewerker
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
Contacteer:

Re: Oxxio wil zijn slimme meter terug

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste Wubo,

Vervelend dat er verwarring is ontstaan over de verwijdering van uw slimme meter. U dient zelf bij uw netbeheerder aan te geven dat u uw slimme meter wenst te laten vervangen. Zij plannen dan een afspraak met u in. Hopende u middels dit bericht voldoende op de hoogte te hebben gesteld. Indien er nog onduidelijkheid bestaat willen wij u vriendelijk verzoeken contact op te nemen via [email protected].

Met vriendelijke groet,

Fabienne
De Oxxiomedewerker

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: Oxxio wil zijn slimme meter terug

Ongelezen bericht door Wubo »

Fabienne, daar ga je de fout al in.

Wanneer ik mijn netbeheerder contacteer, zou dit verzoek vanuit mij komen.
Ik krijg hiervoor dan kosten waarom ik niet vraag, ik moet bellen waar ik niet om vraag.

Nee, in de brief vanuit OXXIO zelf word duidelijk dat ik contact opneem met OXXIO en zij contact opnemen met de netbeheerder, zij zullen dan opdracht geven deze meter te vervangen, zij willen tenslotte deze mter terug en hebben hierover toch echt zelf afspraken gemaakt, niet ik.

Wanneer hierin iets niet duidelijk mocht zijn, zou ik de brieven richting de klant eens goed doornemen waarin deze regel opgenomen staat.
Ook de medewerker heeft mij ditzelfde verteld, tweemaal toe.

ronbeentjes
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jul 2011 09:26

Re: Oxxio wil zijn slimme meter terug

Ongelezen bericht door ronbeentjes »

had het voornemen om de slimme meter van oxxio te nemen, door de berichten die ik lees op radar ben ik daar niet zo zeker meer van.

Het volgende staat op de website van oxxio:

De installatie ter waarde van € 119,- krijgt u van Oxxio cadeau. De hoogte van de meterhuur is vergelijkbaar met die van uw oude meter. De minimale doorlooptijd van uw overeenkomst voor de slimme meter is drie jaar.

Op mijn rekening staat de huurprijs voor mijn huidige meters:
Gas € 30,59
Elektra € 23,26

Ik lees op dit forum dat Oxxio de volgende tarieven hanteert:
Gas 12x € 5,28 = € 63,36
Elektra 12x € 2,89 = € 34,68

Dat is toch niet vergelijkbaar, ik betaal dan gewoon ruim € 44,00 meer per jaar.

Zie ik iets over het hoofd ????

Ron.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Oxxio wil zijn slimme meter terug

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Nee hoor, je ziet niets over het hoofd. Zo'n slimme meter van Oxxio nemen is altijd een slimme keuze.

electomonteur
Berichten: 358
Lid geworden op: 06 jul 2011 12:16

Re: Oxxio wil zijn slimme meter terug

Ongelezen bericht door electomonteur »

zeker als je te veel wilt betalen

volgens mij mogen er al tijden geen slimme meters meer worden geplaatst wegens de inbreuk op de privacy of een andere reden

maar er mogen geen slimme meters meer worden geplaatst
wij mogen ze in de woning bouw ook niet meer plaatsen
en wij bouwen vele woningen per dag in het hele land

wij mogen alleen nog standaard nieuwe meters plaatsen dan wel digitaal maar niet slim
ze mogen namelijk niet op afstand kunnen worden afgelezen
wij hebben nog een kleine 100 in het magazijn liggen welke eindelijk in september worden opgehaald
door een van de berijden
we hebben zelf al de dozen dicht geplakt met opvallende tape en een extra stuk papier er op geplakt
een van de monteurs had er namelijk bij een storing 2 uitgehaald
en dat hadden we gelukkig op tijd door dus kon hij terug komen en wachten tot de leverancier nieuwe had geleverd
als wij ze plaatsen kan ons dat een flinke boete kosten

keijzertj
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 nov 2013 22:47

Re: Oxxio wil zijn slimme meter terug

Ongelezen bericht door keijzertj »

Ga NOOIT met Oxxio in zee als je zonnepanelen hebt: zodra je stroom teruglevert, geeft Oxxio niet thuis en betalen ze niet. Ik wacht nu al meer dan VIER maanden op mijn jaarafrekening!

Gesloten