LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Woonenergie, mensen niet doen!

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
khali-witch
Berichten: 28
Lid geworden op: 23 mar 2011 12:29

Woonenergie, mensen niet doen!

Ongelezen bericht door khali-witch »

Beste mensen als ik jullie was zou ik nooit kiezen voor Woonenergie! Wij hebben dat gedaan en we hebben er nu ontzettend spijt van! Je kan alleen betalen via automatische incasso ( als je dat niet kan en je probeert het via acceptgiro te betalen, word je gelijk doorverwezen naar ...hier komt het...... Intrum Justitia en als wanbetaler neer gezet!) :shock: en als je ze probeert te bereiken kunnen ze niks voor je doen en verwijzen ze je door naar een andere afdeling, die jou weer doorstuurt enz., enz.! :evil:
Nou ben ik dankzij deze forum er achter gekomen dat Woonenergie een onderdeel van OXXIO is!! Nou, je snapt het, ik was er niet blij mee en overstappen, nou daar doen ze moeilijk over! :twisted:
Ik wil jullie niet afschrikken, ik laat gewoon weten wat onze ervaringen zijn met Woonenergie! :cry:

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Woonenergie, mensen niet doen!

Ongelezen bericht door snepke »

Goed dat ik dat weet.
Met de huurverhoging zat er een brief bij van woonenergie.
"Velen hebben al woonenergie en of wij ook willen overstappen naar woonenergie,
Hoe meer er naar woonenergie overstappen,hoe goedkoper het wordt."

Ik stap niet over,ik zit best waar ik zit.

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Woonenergie, mensen niet doen!

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

snepke schreef:Met de huurverhoging zat er een brief bij van woonenergie.
"Velen hebben al woonenergie en of wij ook willen overstappen naar woonenergie,
Hoe meer er naar woonenergie overstappen,hoe goedkoper het wordt."
Je verhuurder doet een schriftelijke oproep om je bij Woonenergie aan te sluiten?
Stuur brief op hoge poten terug dat ie zich nergens mee te bemoeien heeft. Evt. handtekeningen actie in de buurt (bij medehuurders) beginnen tegen dit soort wanstaltige colportagepraktijken. Dit is wel een heel gluiperige manier van mensen beïnvloeden.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Woonenergie, mensen niet doen!

Ongelezen bericht door snepke »

Nee de verhuurder deed dat niet.
Wij kregen een brief,daar zat een puntenlijst ivm huurverhoging en hoeveel huurverhoging in.
Daar zat ook die brief in van woonenergie.
Weet eigenlijk niet waarom die brief in de brief van de woningbouwvereniging zit.

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Woonenergie, mensen niet doen!

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Woningbouwvereniging is toch de verhuurder?

Waarschijnlijk vangen ze smeergeld van Woonenergie als jij als huurder erin tuint.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Woonenergie, mensen niet doen!

Ongelezen bericht door snepke »

Fiesiekus schreef:Woningbouwvereniging is toch de verhuurder?

Waarschijnlijk vangen ze smeergeld van Woonenergie als jij als huurder erin tuint.
Zou goed kunnen.
Vorig jaar hadden ze dat voor de eerste maal gedaan(brief woonenergie)ook bij de huurverhoging.
Die energie brief had ik gelijk bij het oud papier gegooid.Als ik wil veranderen van energieleverancier zoek ik hem zelf wel uit.

Werd na een paar weken opgebeld, waarom ik de antwoordkaart niet had ingevuld en teruggestuurd(was een aanmeldkaart)
Heb ze toen duidelijk gemaakt dat ik niet overstap.
Dus nu proberen ze het weer.(Kaart ligt allang in de kliko)

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Woonenergie, mensen niet doen!

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Beste mensen als ik jullie was zou ik nooit kiezen voor Woonenergie! Wij hebben dat gedaan en we hebben er nu ontzettend spijt van! Je kan alleen betalen via automatische incasso
Is dit de enige reden waarom je woonenergie afkraakt ??

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Woonenergie, mensen niet doen!

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

snepke schreef:
Fiesiekus schreef:Woningbouwvereniging is toch de verhuurder?

Waarschijnlijk vangen ze smeergeld van Woonenergie als jij als huurder erin tuint.
Zou goed kunnen.
Vorig jaar hadden ze dat voor de eerste maal gedaan(brief woonenergie)ook bij de huurverhoging.
Die energie brief had ik gelijk bij het oud papier gegooid.Als ik wil veranderen van energieleverancier zoek ik hem zelf wel uit.

Werd na een paar weken opgebeld, waarom ik de antwoordkaart niet had ingevuld en teruggestuurd(was een aanmeldkaart)
Heb ze toen duidelijk gemaakt dat ik niet overstap.
Dus nu proberen ze het weer.(Kaart ligt allang in de kliko)

Smerige koppelpraktijken. Melden bij een centrale huurbond o.i.d. Suggereren een huurverhoging te kunnen compenseren door overstap naar een andere energieleverancier. En dat in één enveloppe. Zo niet, dan word je nog gebeld ook.

Welke woningbouwvereniging is dat???

@Leo The Emperor: Als Woonenergie onderdeel is van OXXIO moet je maar eens de berichten over OXXIO lezen. Dan zij er redenen genoeg, nog afgezien van de gang van zaken.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Woonenergie, mensen niet doen!

Ongelezen bericht door snepke »

Ik betaal altijd via automatisch incasso(huur, zorgverzekering, energie),vind ik makkelijk,wordt het nooit vergeten ook.

Heb al wel (vorig jaar) een klacht daarover ingediend bij de woningbouwvereniging,mijn buurvrouw ook.

In mijn brief ,zat ook de huurverhoging en een brief van woonenergie voor de buren.
Toen zijn we samen naar de woningbouw gegaan met de brief(brieven)
Ze zouden het uitzoeken en het zou niet meer gebeuren.

Nou ,ze hebben nog niet gebeld van woonenergie en nu zat de goede huurverhoging in de brief ,geen huurverhoging van de buren erbij.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Woonenergie, mensen niet doen!

Ongelezen bericht door sephora30 »

Ik neem aan dat je vrijwillig bent overstapt naar Woonenergie. Dan ben je ook vrijwillig akkoord gegaan met automatische incasso.
Als het niet kan worden afgeschreven is dat toch niet de schuld van Woonenergie?

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Woonenergie, mensen niet doen!

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Als Woonenergie onderdeel is van OXXIO moet je maar eens de berichten over OXXIO lezen. Dan zij er redenen genoeg, nog afgezien van de gang van zaken.
Ik ken de berichten over Oxxio ook wel.

Maar net zo min als het feit dat je alleen per automatische incasso kunt betalen, is de ontdekking dat het hier een dochteronderneming van Oxxio is, een valide reden om dit bedrijf af te kraken.

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Woonenergie, mensen niet doen!

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Da's waar. Maar de gang van zaken waarbij je bij je huurverhoging een overstapkaart krijgt toegezonden en later een telefoontje waarom je die kaart nog niet hebt opgestuurd, vind ik niet kies.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Woonenergie, mensen niet doen!

Ongelezen bericht door snepke »

Leo The Emperor schreef:
Maar net zo min als het feit dat je alleen per automatische incasso kunt betalen, is de ontdekking dat het hier een dochteronderneming van Oxxio is, een valide reden om dit bedrijf af te kraken.
Ik kraak geen bedrijf af,ik wil alleen geen klant worden van woonenergie.
En ik vind het niet netjes om klanten te"werven" via de verhuurder.
Als ik niet wil,dan wil ik niet, en dan hoeven ze niet te bellen ook.
Dan had ik die kaart wel ingestuurd.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Woonenergie, mensen niet doen!

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Ik kraak geen bedrijf af,ik wil alleen geen klant worden van woonenergie.
En ik vind het niet netjes om klanten te"werven" via de verhuurder.
Als ik niet wil,dan wil ik niet, en dan hoeven ze niet te bellen ook.
Dan had ik die kaart wel ingestuurd.
Dat afkraken was ook niet voor jouw bedoeld, maar ik reageerde op TS.

Verder ben ik het met je eens dat het werven via de verhuurder niet netjes is

flepp
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 jun 2005 21:34

Re: Woonenergie, mensen niet doen!

Ongelezen bericht door flepp »

Vindt collectieve verzekerings overeenkomsten zelf niet altijd de gunstigste al lijkt dit soms zo, zelf uitmaken met wie je een overeenkomst wil afsluiten geeft meer vrijheid om te kiezen waar je bij aansluiten wilt en niet de willekeur van het collectief.

WoonEnergieService
Berichten: 20
Lid geworden op: 11 aug 2010 08:53

Re: Woonenergie, mensen niet doen!

Ongelezen bericht door WoonEnergieService »

Beste khali-witch,

Uw forumbericht van 20 mei jl. maakt duidelijk dat u niet tevreden bent over onze dienstverlening. Graag zou ik de situatie voor u willen uitzoeken. Ik verzoek u daarom vriendelijk mij uw nickname en uw klant- en telefoonnummer door te geven via [email protected], zodat ik snel contact met u kan opnemen.

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

Woonenergie

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Woonenergie, mensen niet doen!

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »


snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Woonenergie, mensen niet doen!

Ongelezen bericht door snepke »

Nou het wordt steeds mooier!

Krijg vandaag een brief van woonlinie (woningbouw)

Geachte heer ,mevrouw ****

Twee weken geleden hebben wij u een brief gestuurd om u te helpen besparen op uw energiekosten.In deze brief hebben we u verteld dat we met meer dan honderd andere woningcorporaties de inkoop van energie hebben gebundeld via WoonEnergie.Deze organisatie biedt energie tegen lage tarieven en gunstige voorwaarden bij energieleveranciers te bedingen.Woonenergie geeft deze direct aan u door,waardoor u kunt besparen op uw energierekening..

Daarom bieden wij u nogmaals de gelegenheid te reageren, en alsnog de antwoordkaart in bijgevoegde retourenvelop op te sturen.
Voor vragen direct contact opnemen met Woonenergie en bellen met 0900-*******

Als ik toch die antwoord kaart niet terugstuur,hoeven ze geen "herinnering" te sturen.
Ik stap niet over ,punt uit.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Woonenergie, mensen niet doen!

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Je krijgt binnenkort een aanmaning van Woonenergie. Overstappen of anders....

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Woonenergie, mensen niet doen!

Ongelezen bericht door snepke »

Bob Schurkjens schreef:Je krijgt binnenkort een aanmaning van Woonenergie. Overstappen of anders....
Oeps ,nu ben ik bang,niet schieten, ben allergisch voor kogels.

Gesloten