LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Woonenergie, mensen niet doen!

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
garfield5954
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jun 2011 13:31

Re: Woonenergie, mensen niet doen!

Ongelezen bericht door garfield5954 »

Wij hebben ook woonenergie en we kregen een ontzettend hoge eindafrekening die wij niet in een keer konden betalen, toen hebben we naar woonenergie gebeld en gevraagd voor een betalingsregeling hier gingen ze mee akkoord. Dit ging wel alleen via automatische incasso, nu vonde wij dat geen probleem, dit is ook een hele tijd goed gegaan. Toen is een keer de betaling mis gegaan en heb ik deze zelf de dag erop weer overgemaakt. Nu hebben ze dit tot 3x toe teruggestort omdat naam/nummer niet overeen zouden stemmen. Ik had toch echt hetzelfde ingevuld als hoe hun dit ook bij mij van de rekening afschreven. Maar het lukte gewoon niet. Krijgen we een week erna een brief dat ze ons hebben door gestuurd naar IJ. Daar heen gebeld om te vragen voor een regeling omdat het bedrag met €150 omhoog was gegaan, krijgen we te horen dat zij en woonenergie daar niet mee akkoord gingen omdat we bij de andere regeling ook in gebreke waren gebleven. Alle stukken opgestuurd waarin ik kon aantonen dat ik het zelf had proberen overtemaken. Het maakte IJ niets uit het bedrag moest in 1x worden voldaan. Nu hebben we dit toch maar gedaan om van het gezeik af te zijn. Krijg ik een kleine week later weer een brief van IJ dat er nog 3 facturen opstaan van Woonenergie. Ik dit nagekeken en het zijn gewoon de zelfde facturen als die ik al netjes betaald heb. IJ gebeld en die zeggen heel gemakkelijk ja dat kan maar ga er maar vanuit dat u de incassokosten evengoed moet gaan betalen.

Nou sorry hoor, maar ik ben toch niet gek. Dat ik over een bedrag dat al betaald is incl incassokosten nu nog een keer incasso kosten moet gaan betalen.
Als woonenergie hun zaken niet op orde hebben moet de klant daar geen last van hebben, maar ja je ziet wel het loopt anders. Dus nu nog steeds in cconclaaf met IJ en woonenergie. Zodra ik hier vanaf ben ga ik gelijk overstappen. Wat een k*t firma is het toch

Poeha1988
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jun 2011 14:44

Re: Woonenergie, mensen niet doen!

Ongelezen bericht door Poeha1988 »

Ook ik ben sinds 04-08-2009 bij Woonenergie geweest, tot 17-06-2010 en ik heb niets dan alleen maar ellende met hen gehad, wat de betalingen betreft. Ik zit vanaf 18-06-2010 weer bij de Nuon en niets geen problemen mee. Ik was in aug 2008 overgestapt naar Woonenergie, omdat ik toen een aanbod kreeg van, idd, mijn Woningbouw: stap nu over en betaal zeer lage energielasten..bla bla. Ook ben ik erin getuint en ja hoor, het klassieke verhaal: ik heb nog nooit zo'n hoge eindafrekening gehad in mijn hele leven. Ik moest boven de 1000 euro betalen, terwijl ik in mijn eentje woon. Sinsdien is er niets dan alleen maar ellende geweest met hen! Ik zit nu al 1 jaar bij de Nuon, de jaarafrekeing gehad en...ik kreeg 300 euro terug bij de Nuon, om maar even aan te geven!! Dus dan vraag je je af, waar de Woonenergie de rekening/energie lasten vandaan haalt?? Om lang verhaal kort te maken: ik kreeg in sep 2010 een overzicht, nadat ik sinds juni 2010 bij de Woonenergie ben weggegaan en gelijk naar Intrum Justia werd doorgestuurd, dat er totaal gefactureerd is: 2778,05 (en dat in mijn eentje) en er door mij betaald is: 1996,30, dus blijft over om nog te betalen aan Woonenergie (zoals je hen moet geloven: 781,75. Echter; bij Intrum Justitia werd er medegedeeld dat ik een hoofdsom heb van : 1201,93 en daar komt nog bovenop: 189,05 aan incassokosten voor Intrum Justia: totaal te betalen: 1390,98. Dat is een heel stuk meer dan 781,75!! Nu komt het mooie: ik was in maart 2011 KLAAR met betalen in termijnen, in totaal voldaan aan Intrum Justitia: 1337,59 , dan zou ik nog moeten betalen: 53,39. Zou je denken....
Opeens ontvang ik op 21-03-2011 een brief van Woonenergie, dat ik opeens 502, 43 moet gaan betalen en een dag later kreeg ik een brief van Intrum Justitia dat ik een bedrag van 701,73 inclusief hun incassokosten moet gaan betalen!! Wat is dit nu weer???!!!
Natuurlijk ging ik gelijk bellen en is opeens mijn "oude" dossier afgesloten en nu zomaar een nieuwe aangemaakt en alles wat erin het oude dossier stond, hebben ze niets meer mee te maken!!!! Toen heb ik Woonenergie gebeld om te vragen wat dit nu weer is, zou ze me opnieuw een dossier toesturen, let op: Daarin staat nu: Dat er totaal gefactureerd is: 2778,05 en door mij betaald: 2275,62, dus staat er nog open: 502,43. EN WAT IS ER MET MIJN 1337,59 EURO GEBEURD DAN???!!! Zoals je leest, klopt dit totaal niet. Vorige week heb ik Intrum Justitia nog gebeld, op 03-06-2011 en ik vroeg wat er met mijn oude dossier is gebeurd, waarop de medewerker doodleuk zei: mevrouw, als u hierover door blijft gaan, verbreek ik de verbinding. Als u de 701,73 niet betaald, dan gaan wij gerechtelijke stappen ondernemen tegen u en ze hing daarop meteen op. Nu, vandaag, opnieuw een brief ontvangen van Intrum Justitia en weet je wat daarin stond: opeens is het bedrag weer verhoogd met 120 euro!!!! Met totaal geen enkele uitleg, dan alleen maar dat ik een dagvaarding zal ontvangen als ik dit niet binnen 5 dagen betaal.
Ik ben het zat, ik weet het gewoon niet meer, het lijkt erop dat ik niet van ze afkom, ze blijven een plaag. Ik zie in dit geval de rechtzaak tegemoet, omdat ik bewijzen heb wat ik in totaal heb betaald aan Intrum Justitia.
Al met al, een en al ellende en nog eens ellende!!!!

WoonEnergieService
Berichten: 20
Lid geworden op: 11 aug 2010 08:53

Re: Woonenergie, mensen niet doen!

Ongelezen bericht door WoonEnergieService »

Beste garfield5954 en Poeha1988,

Uit jullie forumbericht van 8 juni jl. maken jullie duidelijk dat jullie het niet eens zijn met de overdacht naar het incassobureau en gaat het e.e.a. mis met betalingen. Graag zou ik de situatie voor jullie willen uitzoeken. Ik verzoek jullie daarom vriendelijk mij jullie nickname en klant- en telefoonnummer door te geven via [email protected], zodat ik snel contact met jullie kan opnemen.

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

Laila
Woonenergie

adrie2
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 dec 2005 14:12
Contacteer:

Re: Woonenergie, mensen niet doen!

Ongelezen bericht door adrie2 »

WoonEnergieService schreef:[...] Graag zou ik de situatie voor jullie willen uitzoeken. Ik verzoek jullie daarom [...]
Laila
Woonenergie
Beste Laila, garfield5954, Poeha1988,

Ik zou graag zien dat jullie hier vermelden op welke wijze woonenergie deze problemen aanpakt en (heeft) opgelost.

Zelf had ik in het verleden ook een probleem met de jaarafrekening.
Woonenergie had ten onrechte foutieve meterstanden gebruikt waardoor ik een aanzienlijk bedrag moest bijbetalen. Toen ik om correctie van de afrekening verzocht werd ik door de klantenservice zeer slecht geholpen. Ondanks toezegging dat de rekening aangepast zou worden kreeg ik een rekening die niet gecorrigeerd bleek! Dit circus herhaalde zich om de twee maanden en contacten via de telefoon, e-mail en post leverden niets dan ergernis op.
Toen ik het zat was heb ik het probleem voorgelegd aan mijn verhuurder, de Woningbouwcorporatie, die heeft vervolgens contact opgenomen met Woonenergie.
Pas daarna werd mijn probleem serieus genomen en heeft Woonenergie haar fout hersteld!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.
Maar alles bij elkaar kostte het bijna één jaar voordat ik het te veel betaalde terug had.

Ik ben daarom erg benieuwd of de klantenservice van Woonenergie inmiddels haar "leven heeft verbeterd".

khali-witch
Berichten: 28
Lid geworden op: 23 mar 2011 12:29

Re: Woonenergie, mensen niet doen!

Ongelezen bericht door khali-witch »

Beste mensen, sorry dat het zo lang heeft geduurd tot ik reageer, maar ik heb de laatste tijd enorm met IJ en Woonenergie aan het vechten geweest.
Toen wij ons aan meldden werd er tegen ons gezegd dat wij wel via acceptgiro konden betalen, maar dat werd elke keer terug gestort en toen we op belden kregen we te horen dat we niet via acceptgiro kunnen betalen omdat de COMPUTER het NIET zou HERKENNEN! :shock:
Maar ik heb mijn gelijk gekregen, het dossier is gesloten bij IJ en Woonenergie heeft ook ingebonden.
Daarom kraak ik het bedrijf af en verder ook onze eindafrekening of we even €300,- wouden bij betalen, terwijl we niet zuiniger aan kunnen doen zonder alle groepen in de meterkast uit te gooien! Nu zitten we bij Essent en ja hoor we krijgen bij de eindafrekening € 200,- terug! :mrgreen:
Woonenergie, werk even jullie administratieve systeem bij zodat het goed werkt!

WoonEnergieService
Berichten: 20
Lid geworden op: 11 aug 2010 08:53

Re: Woonenergie, mensen niet doen!

Ongelezen bericht door WoonEnergieService »

Beste khali-witch,

Is uw klacht inmiddels volledig opgelost? U heeft waarschijnlijk contact gehad met onze klantenservice, aangezien wij geen gegevens van u hebben ontvangen via [email protected]

Zou u zo vriendelijk willen zijn en uw klantnummer alsnog door te willen geven via [email protected]? Ik controleer graag of alles daadwerkelijk juist verwerkt is.

In afwachting van uw reactie verblijf ik.

Met vriendelijke groet,
Laila
Woonenergie

khali-witch
Berichten: 28
Lid geworden op: 23 mar 2011 12:29

Re: Woonenergie, mensen niet doen!

Ongelezen bericht door khali-witch »

De reden dat automatische incasso niet kon is om dat ik een blokkade op mijn rekening heb staan (zelf om gevraagd), omdat 1 bedrijf (kinderparade) nadat ik vorig jaar heb opgezegd, nog steeds probeert om geld van mijn rekening te innen. Dus heb ik een U-code op mijn rekening laten zetten en doorgegeven aan Woonenergie dat automatische incasso's vanaf die dag zullen worden geweigerd. Mederwerkster zei prima, regel ik nu voor u. Nou mooi niet, belde een week later om te vragen waar de bevestiging bleef over het omzetten naar accept giro, bleek dat je niet met accept giro mag betalen want dan werd de systeem chaotisch! :shock: :evil: Als jullie het snappen, snap ik het ook! :?
@Woonenergie: laat maar zitten, zit nu helemaal prima en relaxed bij Essent, zo die hebben snel en efficient gehandeld en daar is er ten minste geen probleem als je per accept giro wil betalen!

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Woonenergie, mensen niet doen!

Ongelezen bericht door Chocomelk »

khali-witch schreef: @Woonenergie: laat maar zitten, zit nu helemaal prima en relaxed bij Essent, zo die hebben snel en efficient gehandeld en daar is er ten minste geen probleem als je per accept giro wil betalen!
Niet met acceptgiro kunnen betalen, belachelijk !
Woonenergie verplicht dus de mensen om met een machtiging te werken !?

esfzwin
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 jun 2013 06:51
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Woonenergie, mensen niet doen!

Ongelezen bericht door esfzwin »

Zeker een hoofdpijn bedrijf. Ik ben net bij ze weg!
Absoluut niet aan te raden!

adrie2
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 dec 2005 14:12
Contacteer:

Re: Woonenergie, mensen niet doen!

Ongelezen bericht door adrie2 »

Op mijn vraag van 12 jun 2011 14:47 is [nog] niet gereageerd.
Zo weten wij niet of het bedrijf inmiddels haar service daadwerkelijk heeft verbeterd!
adrie2 schreef: LailaWoonenergie [...] Beste Laila, garfield5954, Poeha1988,
Ik zou graag zien dat jullie hier vermelden op welke wijze woonenergie deze problemen aanpakt en (heeft) opgelost.
Zelf had ik in het verleden ook een probleem met de jaarafrekening.
Woonenergie had ten onrechte foutieve meterstanden gebruikt waardoor ik een aanzienlijk bedrag moest bijbetalen. Toen ik om correctie van de afrekening verzocht werd ik door de klantenservice zeer slecht geholpen. [...] Ik ben daarom erg benieuwd of de klantenservice van Woonenergie inmiddels haar "leven heeft verbeterd".

Madelief14
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jul 2013 16:07

Re: Woonenergie, mensen niet doen!

Ongelezen bericht door Madelief14 »

Woonernergie wil niet meedenken dat we maar meteen onze afrekening moeten betalen want dat is wat jullie hebben verbruikt!!! 9000kwb

Nu blijkt de meter kapot te zijn en aanstaande maandag komt onze woningbouw er een meter bij aansluiten om het verschil nauwkeurig te kunnen volgen en dan aan kunnen tonen bij WOONENERGIE!

Als ik het senseo apparaat aanzet zie je het lichtje ineens super hard knipperen laat staan met alle andere apparaten in huis!

Zal me benieuwen hoe dit gaat aflopen, want betalen kunnen we niet en het nieuwe voorschot van € 181,00 kan ik niet eens missen en dat alleen voor stroom!
Voor een gezin met een minnium inkomen we betaalde elke maand € 110,=

Heb het terug laten zetten naar 110,= via de klantenservice ben benieuwd wat ze gaan afschrijven!!!

Gesloten