LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] CJP niet bereikbaar wel dreigen met incasso

Hier kan je jouw vragen over het Testpanel kwijt.
boosheid
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 apr 2018 09:42

CJP niet bereikbaar wel dreigen met incasso

Ongelezen bericht door boosheid »

Hierbij wil ik een officiële klacht indienen over CJP.

Mijn dochter heeft twee CJP passen. Daarom is pas 13938485 opgezegd. Ondanks de toezegging dat die niet betaald hoefde te worden blijven wij herinneringen ontvangen met dreigement met een incassobureau. Daarnaast wordt er niet gereageerd op onze emails en als we via Knaek bellen om contact met ons op te nemen wordt dit ook niet gedaan.

Mijn dochter wordt hier helemaal gestrest van.

Ik eis echter dat deze betaling wordt teruggestort op mijn bankrekening.

Daarnaast wil ik excuses voor de zeer slechte communicatie.

Indien ik binnen twee weken niets verneem zal ik juridische stappen ondernemen, de in mijn ogen zeer klantonvriendelijke benadering en volgens mij onwettelijke communicatie met een minderjarige.

Wij hebben als ouder nooit toestemming gegeven dat onze minderjarige dochter een overeenkomst zou afsluiten met CJP. Wij hebben daarom het recht op de overeenkomst te vernietigen.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: CJP niet bereikbaar wel dreigen met incasso

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Even vanaf het begin, hoe komt uw dochter aan 2 passen? U praat over Knaek, heeft ze dan 1 CJP pas en 1 CJP/knaek pas?
Heeft u bewijs op papier/mail dat een pas geannuleerd is en tot terugbetaling overgegaan wordt?
Hoe oud is uw dochter? Vanaf 16 jaar mag zij zelf een CJP afsluiten. U hebt dan geen recht om vanaf die leeftijd te ontbinden.

Probeer iets minder boos te zijn, dat helpt niet. Het gaat om een pas en maar om een paar euro. Dat staat niet in verhouding tot de frustratie.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: CJP niet bereikbaar wel dreigen met incasso

Ongelezen bericht door chrisd1 »

boosheid schreef:Hierbij wil ik een officiële klacht indienen over CJP.
Voor officiële klachten: zie art 13 van de AV:
Je kunt je klacht mailen naar [email protected] of een brief sturen naar CJP Postbus 3572, 1001 AJ Amsterdam.
Niet-officieel naar b.v. https://www.klachtenkompas.nl van de Consumentenbond; daar ben je trouwens niet de enige.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: CJP niet bereikbaar wel dreigen met incasso

Ongelezen bericht door kokka »

boosheid schreef:Indien ik binnen twee weken niets verneem zal ik juridische stappen ondernemen, de in mijn ogen zeer klantonvriendelijke benadering en volgens mij onwettelijke communicatie met een minderjarige.

Wij hebben als ouder nooit toestemming gegeven dat onze minderjarige dochter een overeenkomst zou afsluiten met CJP. Wij hebben daarom het recht op de overeenkomst te vernietigen.
CJP knaek is speciaal voor studenten, dus ik vermoed dat uw dochter best oud genoeg is om deze pas aan te vragen.
ondanks dat ze nog niet meerderjarig is kan het best zo zijn dat deze specifieke rechtshandeling normaal is voor meisjes van haar leeftijd.
De toestemming wordt verondersteld aan de minderjarige te zijn gegeven, als het een rechtshandeling betreft ten aanzien waarvan in het maatschappelijk verkeer gebruikelijk is dat minderjarigen van die leeftijd die rechtshandeling verrichten. Denk daarbij aan de kinderen van 8 die een ijsje kopen of de puber van 17 die een computerspel koopt.

Als je dochter zo volwassen is om twee kaarten aan te vragen, moet ze wellicht ook maar de gevolgen daarvan ondervinden. lesje opvoeding voor 17,50

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: CJP niet bereikbaar wel dreigen met incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

boosheid schreef:Hierbij wil ik een officiële klacht indienen over CJP.

Mijn dochter heeft twee CJP passen. Daarom is pas 13938485 opgezegd. Ondanks de toezegging dat die niet betaald hoefde te worden blijven wij herinneringen ontvangen met dreigement met een incassobureau. Daarnaast wordt er niet gereageerd op onze emails en als we via Knaek bellen om contact met ons op te nemen wordt dit ook niet gedaan.

Mijn dochter wordt hier helemaal gestrest van.

Ik eis echter dat deze betaling wordt teruggestort op mijn bankrekening.

Daarnaast wil ik excuses voor de zeer slechte communicatie.

Indien ik binnen twee weken niets verneem zal ik juridische stappen ondernemen, de in mijn ogen zeer klantonvriendelijke benadering en volgens mij onwettelijke communicatie met een minderjarige.

Wij hebben als ouder nooit toestemming gegeven dat onze minderjarige dochter een overeenkomst zou afsluiten met CJP. Wij hebben daarom het recht op de overeenkomst te vernietigen.
Juridische stappen... nou nou... wat wil je doen dan?

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: CJP niet bereikbaar wel dreigen met incasso

Ongelezen bericht door Brainless »

Het kan ook zijn dat dochterlief niet zelf een pas (of beide passen) heeft aangevraagd.
Mijn kinderen krijgen deze gewoon via school geleverd.

Mijn zoon heeft hem ook (gratis) zonder aanvragen thuis bezorgt gekregen.
Hoeft ook nergens voor getekend te worden.
Zal eens nakijken of deze passen vanzelf verlengd (en dan betaald) moeten worden.

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: CJP niet bereikbaar wel dreigen met incasso

Ongelezen bericht door yan »

Als je iets ongevraagd thuis gestuurd krijgt, kan het nooit zijn dat je na (automatische) verlenging moet betalen.

Gesloten