Beloning afschaffen auto

Hier kan je jouw vragen over het Testpanel kwijt.
Betsy10
Berichten: 17
Lid geworden op: 24 aug 2015 18:51

Beloning afschaffen auto

Ongelezen bericht door Betsy10 »

Ben benieuwd hoeveel mensen bereid zouden zijn hun auto af te schaffen als daar een maandelijkse beloning van de overheid tegenover staat, bijvoorbeeld 100 euro per maand....
Interessant als hier eens onderzoek naar werd gedaan.
De meeste mensen hebben hun vierwieler immers helemaal niet nodig, het OV functioneert uitstekend over het algemeen.
Dit is veel effectiever voor vermindering van de CO-2 uitstoot dan al dat gerommel in de marge, zoals een bakje in de douche om het eerste koude water op te vangen....
Voor mensen die hun auto echt voor hun werk nodig hebben kan de wegenbelasting voor de hogere inkomens verdrievoudigd worden om e.e.a. te bekostigen.

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Beloning afschaffen auto

Ongelezen bericht door kuklos »

Betsy10 schreef:
25 jun 2021 12:49
De meeste mensen hebben hun vierwieler immers helemaal niet nodig, het OV functioneert uitstekend over het algemeen.
Met een veel langere reistijd in vergelijking met de auto, veel minder vrijheid in reismomenten, OV dat op bepaalde tijden gewoon niet rijdt zou ik zeker niet willen stellen dat het uitstekend functioneert.
Betsy10 schreef:
25 jun 2021 12:49
Voor mensen die hun auto echt voor hun werk nodig hebben kan de wegenbelasting voor de hogere inkomens verdrievoudigd worden om e.e.a. te bekostigen.
Ah, ik snap het al. Het is weer zo'n idee. Verbieden en wegpesten, dat is de methode die je wil toepassen. En die nog nooit heeft gewerkt aangaande autogebruik verminderen.

riddert
Berichten: 2129
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Beloning afschaffen auto

Ongelezen bericht door riddert »

Onzalig plan, wil er niet meer woorden aan vuil maken.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Beloning afschaffen auto

Ongelezen bericht door witte angora »

Betsy10 schreef:
25 jun 2021 12:49
Ben benieuwd hoeveel mensen bereid zouden zijn hun auto af te schaffen als daar een maandelijkse beloning van de overheid tegenover staat, bijvoorbeeld 100 euro per maand....
Interessant als hier eens onderzoek naar werd gedaan.
Zolang het niet verder komt dan een onderzoek... :wink:

Overigens is die maandelijkse beloning er al als je de auto de deur uit doet: geen wegenbelasting en verzekering meer, geen onderhoudskosten, geen afschrijving, geen brandstof... voor mezelf, iemand die weinig rijdt, zou het al zo'n 120 euro per maand schelen. Dan zou ik eerder mensen de suggestie geven hier over na te denken.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Beloning afschaffen auto

Ongelezen bericht door Moneyman »

Betsy10 schreef:
25 jun 2021 12:49
De meeste mensen hebben hun vierwieler immers helemaal niet nodig, het OV functioneert uitstekend over het algemeen.
1) wie zegt dat? Zowel op je uitgangspunt als je conclusie valt nogal wat af te dingen.
2) als je al gelijk zou hebben, dan houdt dat veronderstelde "uitstekende functioneren" gelijk op zodra al die autoreizigers ineens in de trein stappen.

Als het zo simpel was...

Karel123##
Berichten: 41
Lid geworden op: 17 aug 2020 11:43

Re: Beloning afschaffen auto

Ongelezen bericht door Karel123## »

Wanneer ik niet buiten de stad woonde om naar mijn werk te reizen zou ik hier over willen nadenken. Ben nu in 20 minuten op mijn werk met de auto. OV duurt 1 uur en 20 minuten.......dan ben ik eindelijk op de plaats van bestemming. Terug met OV zou ook niet gaan omdat ik tot 00.30 werk.

J. Deltoer
Berichten: 3080
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Beloning afschaffen auto

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ik ben voor. Waar kan ik die honderd eurie ophalen?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Beloning afschaffen auto

Ongelezen bericht door reggie2 »

Nee hoor, hier blijft de auto gewoon. Al geven ze 500 euro dan nog niet. Te hard nodig en OV is net veevervoer.

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Beloning afschaffen auto

Ongelezen bericht door Lowieze »

J. Deltoer schreef:
25 jun 2021 13:15
Ik ben voor. Waar kan ik die honderd eurie ophalen?
Ik ook hoor. Heb een paar jaar geleden de auto al weg gedaan vanwege te hoge kosten en te weinig gebruik. Zou dan graag die 100 euro per maand met terugwerkende kracht ontvangen :lol:

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Beloning afschaffen auto

Ongelezen bericht door arvandongen »

Met uitzicht op zo een wet, wordt het interessant nu een 20-tal oude auto's op te kopen.

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Beloning afschaffen auto

Ongelezen bericht door 16again »

De auto is al de melkkoe van de overheid, gaan ze niet zomaar afschaffen.
En het openbaar vervoer krijgt al subsidies.
Dus er gaat al een geldstroom van de autorijder naar de buspassagier.

Wat ze wel zouden kunnen aanpakken: Wegenbelasting van flink vervuilende autos, zoals SUVs en racemonsters fors omhoog gooien. Goed voor het milieu, en ik heb doorgaans geen klik met de bestuurders van die voertuigen. En de subsidie voor electrisch rijden hoort bij kleine voertuigen uit te komen, niet bij de huidige slagschepen.

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Beloning afschaffen auto

Ongelezen bericht door kuklos »

16again schreef:
25 jun 2021 14:10
En de subsidie voor electrisch rijden hoort bij kleine voertuigen uit te komen, niet bij de huidige slagschepen.
Ik lees het al. Kijk niet naar of ze zuinig zijn, dat is namelijk niet belangrijk, maar kijk naar iets onbelangrijks als formaat. Want dat is goed voor het milieu?

juliomariner
Berichten: 4809
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Beloning afschaffen auto

Ongelezen bericht door juliomariner »

Goed OV?, misschien in de randstad maar in de landelijke gebieden, gewoon een drama. Maar zoals gewoonlijk heeft de politiek en vooral de linkse politiek alleen oog voor de randstad
Ik zou al uit principe de auto niet wegdoen.
Het zal een economische ramp worden als Groen Links C.S. aan de macht komen.

Kokka1
Berichten: 398
Lid geworden op: 23 jul 2011 23:32

Re: Beloning afschaffen auto

Ongelezen bericht door Kokka1 »

Ik ben voor. als al die geitenwollen sokken dan lekker met de trein gaan, kan ik fijn door brullen op de weg.

Betsy10
Berichten: 17
Lid geworden op: 24 aug 2015 18:51

Re: Beloning afschaffen auto

Ongelezen bericht door Betsy10 »

De beloning zou natuurlijk ook gelden voor mensen die nooit een auto hebben gehad, dat lijkt me logisch.

juliomariner
Berichten: 4809
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Beloning afschaffen auto

Ongelezen bericht door juliomariner »

@ Kokko: Dat zullen ze dus niet doen. Kijk maar naar Kaag, die vliegt naar Luxemburg om iets tijdswinst te halen. Hoezo principe?

Kokka1
Berichten: 398
Lid geworden op: 23 jul 2011 23:32

Re: Beloning afschaffen auto

Ongelezen bericht door Kokka1 »

Ik denk dat het afschaffen van BPM en wegenbelasting en vervolgens de hele bups in de kilometerheffing de enige manier is om mensen uit de auto te krijgen, daarbij moet natuurlijk het OV gratis worden( in de belasting worden meegenomen) en worden verbeterd.

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Beloning afschaffen auto

Ongelezen bericht door arvandongen »

Betsy10 schreef:
25 jun 2021 14:37
De beloning zou natuurlijk ook gelden voor mensen die nooit een auto hebben gehad, dat lijkt me logisch.
Je bedoelt een soort van extra kinderbijslag, en partner-toelage voor gezinnen met slechts 1 auto...

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Beloning afschaffen auto

Ongelezen bericht door witte angora »

juliomariner schreef:
25 jun 2021 14:26
Goed OV?, misschien in de randstad maar in de landelijke gebieden, gewoon een drama.
Dat kun je wel stellen, zeker in het weekend.

Kokka1
Berichten: 398
Lid geworden op: 23 jul 2011 23:32

Re: Beloning afschaffen auto

Ongelezen bericht door Kokka1 »

arvandongen schreef:
25 jun 2021 14:49
Betsy10 schreef:
25 jun 2021 14:37
De beloning zou natuurlijk ook gelden voor mensen die nooit een auto hebben gehad, dat lijkt me logisch.
Je bedoelt een soort van extra kinderbijslag, en partner-toelage voor gezinnen met slechts 1 auto...
als ik nou een klein autootje koop en die wegdoe.. krijg ik dan ook 100 euro per maand? of moet ik dan echt alles wegdoen? hoeveel zit er in voor een motor?

Gesloten