Beloning afschaffen auto

Hier kan je jouw vragen over het Testpanel kwijt.
16again
Berichten: 16030
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Beloning afschaffen auto

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
29 jun 2021 15:39
16again schreef:
29 jun 2021 14:00
Het blijkt weldegelijk een "feit" te zijn:
https://www.ad.nl/auto/de-suv-wordt-het ... ~ae454f13/
Je verwart nu autobezit (waar snellie het over heeft) met autoaankopen (waar jouw artikel over gaat).
Jouw feit is dus hooguit een alternatief feit.
Snellie heeft het over mode , dat is iets wat nu over de toonbank gaat. Niet wat al 5 jaar in je kast ligt, of zolang voor de deur staat.
Daarbij: Als er voornamelijke grote autos worden verkocht, wordt de gemiddelde auto in het wagenpark op den duur ook groter.

16again
Berichten: 16030
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Beloning afschaffen auto

Ongelezen bericht door 16again »

Nijogeth schreef:
29 jun 2021 15:58
Angel, alternatieve feiten? Vorige week zijn er in Canada 10 kouderecords gebroken in Saskatchewan, vanwege iets dat ze Solstice frost noemen. Maarja, Google is niet je vriend, toch? Over vroor het ook in bepaalde Amerikaanse staten, waar het nu toch echt zomer is, zoals West Virginia.
Door haperende golfstroom gaan we allerlei extremen zien. Je kunt je beter focussen op jaargemiddelde van de temperatuur, dan naar uitschieters naar boven of onder.
En dit gemiddelde wereldwijd.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Beloning afschaffen auto

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
29 jun 2021 16:08
Moneyman schreef:
29 jun 2021 15:39
16again schreef:
29 jun 2021 14:00
Het blijkt weldegelijk een "feit" te zijn:
https://www.ad.nl/auto/de-suv-wordt-het ... ~ae454f13/
Je verwart nu autobezit (waar snellie het over heeft) met autoaankopen (waar jouw artikel over gaat).
Jouw feit is dus hooguit een alternatief feit.
Snellie heeft het over mode , dat is iets wat nu over de toonbank gaat.
Sorry, ik schreef Snellie maar bedoelde uiteraard Kuklos (= degene op wie je reageerde). Die had het toch echt over wat hij om zich heen ziet, en niet over wat er nu verkocht wordt (waar jouw “ feiten” over gaan).

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Beloning afschaffen auto

Ongelezen bericht door kuklos »

16again schreef:
29 jun 2021 16:08
Daarbij: Als er voornamelijke grote autos worden verkocht, wordt de gemiddelde auto in het wagenpark op den duur ook groter.
Ja, maar dat toon je dus niet aan met jouw link. Jij toont aan dat er SUV's verkocht worden. Niet dat er grote auto's verkocht worden. SUV's zijn niet hetzelfde als grote's auto's. Mijn Peugeot 508 is echt groter dan veel SUV's.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Beloning afschaffen auto

Ongelezen bericht door Nijogeth »

16again schreef:
29 jun 2021 16:12
Nijogeth schreef:
29 jun 2021 15:58
Angel, alternatieve feiten? Vorige week zijn er in Canada 10 kouderecords gebroken in Saskatchewan, vanwege iets dat ze Solstice frost noemen. Maarja, Google is niet je vriend, toch? Over vroor het ook in bepaalde Amerikaanse staten, waar het nu toch echt zomer is, zoals West Virginia.
Door haperende golfstroom gaan we allerlei extremen zien. Je kunt je beter focussen op jaargemiddelde van de temperatuur, dan naar uitschieters naar boven of onder.
En dit gemiddelde wereldwijd.
Ja, maar dit is niet te vergelijken sinds de plaatsen van weerstations die men daarin gebruikt drastisch veranderd zijn. 226 bekende stations hebben data langer dan 150 jaar. Verdeeld over de wereld. 3,833 stations hebben data van langer dan 50 jaar. In principe zou je dus alleen deze 226 stations met elkaar moeten vergelijken. Maar die staan dus voornamelijk in Europa en de VS op een uitzondering.

16again
Berichten: 16030
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Beloning afschaffen auto

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
29 jun 2021 16:18
Sorry, ik schreef Snellie maar bedoelde uiteraard Kuklos (= degene op wie je reageerde). Die had het toch echt over wat hij om zich heen ziet, en niet over wat er nu verkocht wordt (waar jouw “ feiten” over gaan).
Kuklos weerlegt Snellies statement met wat hij ziet (=subjectief) , ik bevestig Snellies statement juist met objectieve verkoop cijfers.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Beloning afschaffen auto

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
29 jun 2021 16:51
Moneyman schreef:
29 jun 2021 16:18
Sorry, ik schreef Snellie maar bedoelde uiteraard Kuklos (= degene op wie je reageerde). Die had het toch echt over wat hij om zich heen ziet, en niet over wat er nu verkocht wordt (waar jouw “ feiten” over gaan).
Kuklos weerlegt Snellies statement met wat hij ziet (=subjectief) , ik bevestig Snellies statement juist met objectieve verkoop cijfers.
Nee, dat doe je nog steeds niet, omdat je autotypen door elkaar gooit.

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Beloning afschaffen auto

Ongelezen bericht door angel1978 »

Nijogeth schreef:
29 jun 2021 16:48
16again schreef:
29 jun 2021 16:12
Nijogeth schreef:
29 jun 2021 15:58
Angel, alternatieve feiten? Vorige week zijn er in Canada 10 kouderecords gebroken in Saskatchewan, vanwege iets dat ze Solstice frost noemen. Maarja, Google is niet je vriend, toch? Over vroor het ook in bepaalde Amerikaanse staten, waar het nu toch echt zomer is, zoals West Virginia.
Door haperende golfstroom gaan we allerlei extremen zien. Je kunt je beter focussen op jaargemiddelde van de temperatuur, dan naar uitschieters naar boven of onder.
En dit gemiddelde wereldwijd.
Ja, maar dit is niet te vergelijken sinds de plaatsen van weerstations die men daarin gebruikt drastisch veranderd zijn. 226 bekende stations hebben data langer dan 150 jaar. Verdeeld over de wereld. 3,833 stations hebben data van langer dan 50 jaar. In principe zou je dus alleen deze 226 stations met elkaar moeten vergelijken. Maar die staan dus voornamelijk in Europa en de VS op een uitzondering.
Volgens mij is het zo langzamerhand zo offtopic dat het beter niet meer hier gevoerd zou moeten worden.

16again
Berichten: 16030
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Beloning afschaffen auto

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
29 jun 2021 16:52
16again schreef:
29 jun 2021 16:51
Kuklos weerlegt Snellies statement met wat hij ziet (=subjectief) , ik bevestig Snellies statement juist met objectieve verkoop cijfers.
Nee, dat doe je nog steeds niet, omdat je autotypen door elkaar gooit.
Snellies heeft het over " een zo groot mogelijke auto."
En dat matcht 1 op 1 met beschrijving in krantenartikel:
hoge zit..... enorme binnenruimte....ziet er imposant uit in iemands binnenspiegel

Lady1234
Berichten: 26913
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Beloning afschaffen auto

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Volgens mij is er nu een hittegolf in delen van Canada en de VS.

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Beloning afschaffen auto

Ongelezen bericht door kuklos »

Die hittegolf was er 2 weken geleden al. In een gebied zo groot als de VS en Canada heb je zoveel microklimaten dat een hittegolf of een koudegolf in een specifiek gebied niet zoveel zegt.

Lady1234
Berichten: 26913
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Beloning afschaffen auto

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat weet ik, maar het is blijkbaar nu zo hevig, dat het in het nieuws was.

Betsy10
Berichten: 17
Lid geworden op: 24 aug 2015 18:51

Re: Beloning afschaffen auto

Ongelezen bericht door Betsy10 »

In de categorie domste reactie op mijn topic gaat de hoofdprijs toch met stip naar fonflons....
Met iemand die vindt dat als hij 10 auto's wil kopen dat zou moeten kunnen is toch absoluut geen normale discussie te voeren? 🙄
Echt sneu.

J. Deltoer
Berichten: 3051
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Beloning afschaffen auto

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Betsy10 schreef:
20 jul 2021 23:46
In de categorie domste reactie op mijn topic gaat de hoofdprijs toch met stip naar fonflons....
Met iemand die vindt dat als hij 10 auto's wil kopen dat zou moeten kunnen is toch absoluut geen normale discussie te voeren? 🙄
Echt sneu.
U hebt ook nog de mogenlijkheid om beste reactie aan te wijzen. Die komt dan direct onder uw openingstopic te staan.... ben benieuwd....

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Beloning afschaffen auto

Ongelezen bericht door kuklos »

Betsy10 schreef:
20 jul 2021 23:46
In de categorie domste reactie op mijn topic gaat de hoofdprijs toch met stip naar fonflons....
Met iemand die vindt dat als hij 10 auto's wil kopen dat zou moeten kunnen is toch absoluut geen normale discussie te voeren? 🙄
Echt sneu.
Weet je wat ik pas sneu vind? Dat jij meent te mogen en moeten bepalen wat een ander mag. Met mensen als jou is geen normale discussie te voeren. Met mensen als fonsflons wel.

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Beloning afschaffen auto

Ongelezen bericht door kuklos »

Speciaal voor Betsy10: https://www.youtube.com/watch?v=JmxUsGiGp3w. Top Gear heeft er ook wat over te zeggen. :mrgreen:

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Beloning afschaffen auto

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Bhagwan had 93 Rolls-Royces. Moe(s)t kunnen.

16again
Berichten: 16030
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Beloning afschaffen auto

Ongelezen bericht door 16again »

Dit vind ik pas echt de decadente waanzin ten top:
https://nos.nl/artikel/2390143-niet-all ... ets-mee-op
Ik mag het niet zeggen, maar van mij mag zo'n raket vanaf de start direct de space shuttle columbia achterna.
Dat tempert wellicht de vraag.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Beloning afschaffen auto

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Betsy10 schreef:
20 jul 2021 23:46
In de categorie domste reactie op mijn topic gaat de hoofdprijs toch met stip naar fonflons....
Met iemand die vindt dat als hij 10 auto's wil kopen dat zou moeten kunnen is toch absoluut geen normale discussie te voeren? 🙄
Echt sneu.
Mag ik je dan nu nomineren? Ik denk dat er beter met Fonsflons een discussie te voeren is dan met iemand die maar 1 kant op wil. Ik zou ook graag een garage hebben met 15 auto's, maar ik doe het momenteel met 1 auto en een elektrische brommer (die men classificeert als fiets vanwege de trappers en ketting).

Kokka1
Berichten: 398
Lid geworden op: 23 jul 2011 23:32

Re: Beloning afschaffen auto

Ongelezen bericht door Kokka1 »

Betsy10 schreef:
20 jul 2021 23:46
In de categorie domste reactie op mijn topic gaat de hoofdprijs toch met stip naar fonflons....
Met iemand die vindt dat als hij 10 auto's wil kopen dat zou moeten kunnen is toch absoluut geen normale discussie te voeren? 🙄
Echt sneu.
Het maakt voor de uitstoot niets uit of iemand 1 of 10 auto's heeft. Je kan niet met meer als 1 onderweg zijn.

Gesloten