LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SONY internetradio vTuner ellende

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
richardc79
Berichten: 22
Lid geworden op: 15 dec 2006 14:13

SONY internetradio vTuner ellende

Ongelezen bericht door richardc79 »

Sinds ongeveer 2 jaar heb ik een mooie SONY mini set welke het op zich prima doet.
Vooral de internet radio optie icm WIFI deed mij besluiten dit merk/model te nemen.
De internet radio functie word dmv vTuner doorgegeven. (zie daarvoor http://www.vtuner.com
Dit heeft altijd best goed gewerkt tot enkele maanden geleden.

Eind september was de Internet radio optie niet meer beschikbaar. De radio kon geen contact meer maken met de vTuner service. Sony gaf na een aantal dagen een reactie op mijn mail dat de service er inderdaad uit lag en dat er aan gewerkt werd. Na enkele weken zonder verandering stonden er diverse fora vol met ontevreden gebruikers en heb ik de radio onder garantie na 3 weken opgestuurd naar een bedrijf omdat mijn radio ook nog onder garantie viel. twee weken later kreeg ik deze teruggestuurd met de melding dat ze er niets aan konden doen omdat dit een probleem was van Sony/vTuner. Inmiddels had men klaarblijkelijk het issue na 5 weken opgelost en deed de internetradio functie het weer. (al met al dus 5 weken geen internet radio service) Veel ergernis dus, maar gelukkig werkte het weer en kon ik weer naar mijn favoriete internet radio luisteren.

Nu komt het: sinds enkele dagen is het aantal station sterk gelimiteerd. Al mijn favoriete stations zijn niet meer te ontvangen op de Sony Internet radio functie en slechts 30% van het aanbod is nog beschikbaar. Sony wijst hierin naar vTuner. vTuner laat op hun beurt weten dat Sony gewoon zijn contract niet nakomt en dat daardoor nu besloten is tot een reductie van het aantal stations heeft besloten. (waarschijnlijk is dit dus ook de reden van de storing van 5 weken lang)

Welnu is mijn vraag: Sony wijst naar vTuner, vTuner wijst naar Sony. Resultaat: klant is de dupe.
Mails richting Sony NL customer support worden niet meer beantwoord inmiddels.

Wat zijn mijn opties? Immers vind ik dat SONY hier de hoofdverantwoordelijke is en zij die op zouden moeten lossen ofwel geld terug zouden moeten geven omdat deze internet radio functie niet meer werkt.
Welke weg kunnen we (want er zijn toch wel aardig wat sony gebruikers denk ik die dit issue hebben) het beste bewandelen om Sony zover te gaan krijgen dat ze dit ook op een normale nette manier gaan oplossen? Want men laat nu de consument in de kou staan. Overigens ben ik verbaast dat de service van SONY zo slecht is. Het is echt beneden alle peil op dit vlak. Je verwacht dit niet van een dergelijk gerenommeerd merk.

Let wel, de vTuner service is de enige internet radio optie op dit toestel, ik heb dus ook geen alternatief.

Hartelijk dank!

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: SONY internetradio vTuner ellende

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Punt is, dat de service gewoon werkt. Met de levering of het apparaat is niks mis. Er zal in de voorwaarden niet staan hoeveel stations door Sony moeten worden doorgegeven. Hier kan dan ook naar mijn mening niets aan gedaan worden. Mijn favoriete TV zender wordt ook niet meer standaard uitgezonden, dan moet ik hele dure pakketten gaan bestellen en heel veel betalen. Dat is nu een typisch gevalletje pech.

richardc79
Berichten: 22
Lid geworden op: 15 dec 2006 14:13

Re: SONY internetradio vTuner ellende

Ongelezen bericht door richardc79 »

VioletPrue schreef:Punt is, dat de service gewoon werkt. Met de levering of het apparaat is niks mis. Er zal in de voorwaarden niet staan hoeveel stations door Sony moeten worden doorgegeven. Hier kan dan ook naar mijn mening niets aan gedaan worden. Mijn favoriete TV zender wordt ook niet meer standaard uitgezonden, dan moet ik hele dure pakketten gaan bestellen en heel veel betalen. Dat is nu een typisch gevalletje pech.
Bedankt toch kan ik mij daar als consument niet echt in vinden.
Men gebruikt(e) dit namelijk wel als verkoopargument.
Terecht want daardoor heb ik deze gekocht en geen andere. vTuner geeft meer dan 10.000 zenders door.
Echter doordat Sony zijn contract nu niet nakomt met vTuner, geeft vTuner aan SONY gebruikers (na dus de 5 weken offline tijd) nu nog maar een handje vol zenders door. :(

Ik snap je stelling, maar dit is niet echt hetzelfde, immers hebben andere merken (bv. DENON) hier geen last van. Die hebben nog steeds het volledige aanbod van vTuner.
Zie daarvoor de website van vTuner.

Het vergelijk met een tv programma gaat dus niet geheel op.
Dat zou namelijk betekenen dat als je een philips tv hebt je 24 zenders zou hebben, maar met een sony na 1,5 jaar van de 24 zenders opeens zomaar nog maar 6 zou over hebben. Terwijl de mensen met de philips tv nog steeds 24 zenders kunnen blijven kijken.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: SONY internetradio vTuner ellende

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Dat is toch exact hetzelfde met de digitale tv van de verschillende kabelaars? Als ik me een jaar of 2 vastleg aan bijvoorbeeld UPC en die veranderen het zenderaanbod, kan ik niet zomaar naar tele2 of telfort. dus de vergelijking gaat zeker wel op. Dat jij je er niet in kunt vinden snap ik, ik vond het ook niet leuk dat Animal Planet niet meer te bekijken was. Maar onder de streep blijft gelden dat je een apparaat koopt en geen inspraak hebt over de bijbehorende dienst. Als Sony dit wil doen, kan dat. Het enige dat je kunt blijven doen is druk op Sony zetten, maar zij zijn niet verplicht om meer zenders door te geven, mits dit in de voorwaarden staat. Ik neem aan dat dit niet zo is.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: SONY internetradio vTuner ellende

Ongelezen bericht door kweenie »

Het is eerder vergelijkbaar met een kabelaar die met veel bombarie apparaten verkoopt waarmee je 150 digitale zenders kunt ontvangen, maar een jaar later overstapt op andere technologieën waardoor je apparaat nutteloos en waardeloos wordt.

Maar het is ook iets wat twee kanten op werkt. Als koper is het verstandig om een apparaat te kiezen dat niet van 1 aanbieder afhankelijk is. Maar als leverancier heb je ook een verantwoordelijkheid om als je apparaten levert die maar met 1 of enkele leveranciers werken, die dienst op een fatsoenlijk niveau te blijven aanbieden.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: SONY internetradio vTuner ellende

Ongelezen bericht door GJvdZ »

VioletPrue schreef:Dat is toch exact hetzelfde met de digitale tv van de verschillende kabelaars? Als ik me een jaar of 2 vastleg aan bijvoorbeeld UPC en die veranderen het zenderaanbod, kan ik niet zomaar naar tele2 of telfort. dus de vergelijking gaat zeker wel op. Dat jij je er niet in kunt vinden snap ik, ik vond het ook niet leuk dat Animal Planet niet meer te bekijken was. Maar onder de streep blijft gelden dat je een apparaat koopt en geen inspraak hebt over de bijbehorende dienst. Als Sony dit wil doen, kan dat. Het enige dat je kunt blijven doen is druk op Sony zetten, maar zij zijn niet verplicht om meer zenders door te geven, mits dit in de voorwaarden staat. Ik neem aan dat dit niet zo is.
Dat is geen goede vergelijking. Om te beginnen hebben kabelaars te maken met programmaraden die adviseren over de content. Verder zijn de hoeveelheid zenders die een kabelaar kan bieden gelimiteerd (technische beperking van de huidige technologie).

Sony biedt een internetradiodienst aan via een derde partij. Als daar issues zijn kan Sony gewoon een andere derde partij zoeken als vervanging.

josephvlanen

Re: SONY internetradio vTuner ellende

Ongelezen bericht door josephvlanen »

Dit bericht heb ik vandaag naar Sony (opnieuw) gestuurd. Sony komt gewoon haar plicht niet na
om de door haar verkochte internetradio's niet meer te voorzien van de meer dan 10.000 zenders, die ze bij verkoop hebben beloofd. Door deze vete tussen Sony en Vtuner zijn wij de dupe. Dit is overigensd de eerste internetradio-serie (Sony) die last heeft van commerciële geschillen. Wij moeten daar zoveel mogelijk tegen ageren!!

kopie bericht aan Sony, dd 5 januari 2015
 Het is vandaag 5 januari 2015. Sinds 21 november 2014 hebben wij , vooral, diverse Nederlandse en Duitse zenders NIET meer op bewust apparaat. Wanneer wordt dit nu eindelijk eens hersteld? De vete tussen Vtuner en Sony begint nu ernstige vormen aan te nemen.
Ik ga mijn licht nu ook eens opsteken bij sommige consumenten programma's zoals radar en kassa. De consumentenbond is reeds op de hoogte.
Met vriendelijke groet.
Laatst gewijzigd door josephvlanen op 13 jan 2015 00:45, 1 keer totaal gewijzigd.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: SONY internetradio vTuner ellende

Ongelezen bericht door bprosman »

herstelt? ;-)

J. Voorbraak
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jan 2015 16:58

Re: SONY internetradio vTuner ellende

Ongelezen bericht door J. Voorbraak »

Ik heb precies hetzelfde probleem, maar dan met Onkyo. Ik heb sinds enkele jaren een Onkyo-receiver.
Tot en met 30 december 2014 kon ik alle internetradiostations op de Vtuner afspelen. Sinds 31 december kan ik zo maar ineens de Hilversum-stations (NPO, AVRO, enz) niet meer afspelen. Ik kan wel heel wat andere stations (zoals Skyradio) afspelen.
Ik voel me ook benadeeld, aangezien ik meestal luister naar NPO-Radio2.
Ik hoop op deze manier, samen met anderen, een reactie van Radar te krijgen om dit probleem te bespreken en aan te pakken.

J. Voorbraak

josephvlanen

Re: SONY internetradio vTuner ellende

Ongelezen bericht door josephvlanen »

VioletPrue schreef:Punt is, dat de service gewoon werkt. Met de levering of het apparaat is niks mis. Er zal in de voorwaarden niet staan hoeveel stations door Sony moeten worden doorgegeven. Hier kan dan ook naar mijn mening niets aan gedaan worden. Mijn favoriete TV zender wordt ook niet meer standaard uitgezonden, dan moet ik hele dure pakketten gaan bestellen en heel veel betalen. Dat is nu een typisch gevalletje pech.
Ja dat kan wel zijn maar je zult maar plotseling GEEN NPO1/2/3/ meer op je TV ontvangen. Ik denk dat de rapen dan ook gaar zijn!!

denmar
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 feb 2006 10:38

Re: SONY internetradio vTuner ellende

Ongelezen bericht door denmar »

Ook ik heb dit probleem, waardeloos van sony, talloze zenders kan ik niet meer ontvangen dus nu ben ik verplicht om mijn iphone er steeds in te zetten en dit is dus niet de bedoeling, koop ook niks meer van sony, ze moeten zich diep schamen, erg klantonvriendelijk zijn ze daar.

Kevin1972
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jan 2015 22:57

Re: SONY internetradio vTuner ellende

Ongelezen bericht door Kevin1972 »

Hallo Allemaal,
Ook ik heb het probleem met vtuner op mijn sony toestel. Ik heb eind november een wireless speaker gekocht ( SA-NS410 ) met internet radio functie. Ik heb er precies 1 week plezier van gehad want toen heeft vtuner sony eraf gegooid omdat sony zijn afspraken niet na is gekomen met vtuner.
Sony beloofd voor een oplossing maar voor een hi-tech bedrijf zoals sony duurt het toch heel lang om een oplossing te vinden.
Ondertussen liggen alle diensten nu plat. Zelfs de streaming dienst werkt niet meer. Eigen muziek streamen van je mp3 of iphone loopt ook via de diensten van vtuner. Ik heb nu een pracht van een speaker op de kast staan waar ik niks meer aan heb en sony wil ook geen geld terug geven.
Wat kunnen wij gezaamlijk doen tegen Sony ? Sony heeft ons allemaal een product verkocht met een functie erop dat niet meer werkt en waarschijnlijk nooit meer zal werken. Sony heeft ons geld te pakken mensen.... Is in mijn ogen een soort van diefstal.
Ik hoor graag jullie reacties

josephvlanen

Re: SONY internetradio vTuner ellende

Ongelezen bericht door josephvlanen »

Er is weer wat beweging in Vtuner. Een aantal radiostations zijn weer terug. Sony gaat toch eieren voor zijn geld kiezen, hoop ik Graag zoveel mogelijk reacties op de Vtuner/Sony problemen. Kunnen we samen sterker staan tegen SONY. Overigens gaat de beweging heel erg traag. Nederlandse zenders zijn haast niet meer aanwezig. Ook de klassieke zenders in Italie zijn nog steeds niet aanwezig.

josephvlanen

Re: SONY internetradio vTuner ellende

Ongelezen bericht door josephvlanen »

Helaas was mijn vorig bericht te optimistisch. Er is geen enkele beweging, hooguit in de Duitse zenders maar de Nederlandse zijn nagenoeg allen verwijderd. Ik heb Sony daarover aangeschreven en wat schetst mijn verbazing? In het antwoord (hieronder bijgevoegd) dat sinds 12 december 2014 alles is opgelost en dat ik de hele bliksemse boel maar even wil "resetten" ! Gedaan maar natuurlijk geen enkele verbetering.!
Ik sta op het punt om een nieuw exemplaar internetradio van een ANDER merk te kopen, maar ben dan wel even € 357,- kwijt!! (Voor mijn Sony CMT-MX700Ni, 2011 gekocht)
Heeft iemand een idee hoe dit anders opgelost kan worden. vTuner schrijft ook niet terug als je daarover iets vraagt. Doen aan totaal stilzwijgen.
Sony is ook niet van plan, uit coulance overwegingen, geld terug te geven voor iets wat wel "werkt" in hun ogen maar naar mijn mening dus NIET want er komen geen radiozenders meer door die eerst wel doorgegeven werden. (Geschil vTuner met Sony!!!!)

kopie correspondentie Sony::
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Email correspondentie
RE: RE: Sony Support E-mail | Sony Support Email 12150034 [case:12150034][email:301931814]
wo 4-2-2015 17:47

Geachte Heer Van lanen

Bedankt voor uw e-mail naar Sony Support.


Volgens onze laatste informatie is de Vtuner service weer operationeel sinds 12 december, zij het met een gereduceerd zender aanbod (hieraan kan Sony niets doen, het is Vtuner zelf die de zenders uit het aanbod heeft gehaald).

Het zou heel goed kunnen dat u voorkeuze zenders uit het aanbod zijn gehaald en u daarom geen verbinding krijgt als u er een uitkiest.

Wij raden u aan direct met vtuner te verbinden en nieuwe zenders uit te kiezen. Als dit niet werkt, reset u het apparaat en doet u de netwerkinstellingen opnieuw.


Indien u naar aanleiding van bovenstaande reactie nog vragen heeft, kunt u op deze e-mail reageren, of telefonisch contact opnemen met het Consumenten Informatie Centrum via 020 658 1888 voor Nederland en 070 222 130 voor België. Telefonisch zijn we bereikbaar van maandag tot vrijdag, van 9:00 uur tot 18:00 uur.

Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groeten,

Pepijn
SONY SUPPORT TEAM
SUPPORT: http://www.sony.nl/support/nl

Sony Benelux, a branch of Sony Europe Limited
Schipholweg 275 - 1171 PK Badhoevedorp - The Netherlands
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
WEBSITE SONY ondersteuning/support

08-02-2015
SONY ONDERSTEUNING WEBSITE
VTUNER-RADIOSERVICE IS NIET BESCHIKBAAR (25/11/2014)
De streamingservice van vTuner levert sinds 21 november geen internetradio meer aan sommige video- en geluidsapparatuur van Sony.
We zijn deze kwestie op dit moment aan het onderzoeken en houden je op de hoogte.
Wij verontschuldigen ons voor dit ongemak.

josephvlanen

Re: SONY internetradio vTuner ellende

Ongelezen bericht door josephvlanen »

Dit heb ik heden aan Sony gemeld::

 U beweert dat Vtuner zijn aanbod kan veranderen op het gebied van internet radiostations. Maar dat is NIET waar. Vtuner blijft erbij dat Sony zich NIET aan de overeengekomen afspraken houdt. Op andere merken internetradio's zijn er GEEN problemen met Vtuner. Sony maakt zich er gemakkelijk van af. Wij zullen ons groeperen en een vuist gaan maken naar Sony. Schandalig en een een bedrijf als Sony zeer onwaardig!

wieder
Berichten: 283
Lid geworden op: 10 dec 2014 12:58

Re: SONY internetradio vTuner ellende

Ongelezen bericht door wieder »

josephvlanen schreef:Dit heb ik heden aan Sony gemeld: Wij zullen ons groeperen en een vuist gaan maken naar Sony. Schandalig en een een bedrijf als Sony zeer onwaardig!
Geen idee, maar ik denk niet dat Sony zich iets zal aantrekken van TS en wederhelft...Het zal ook geen oplossing brengen.

josephvlanen

Re: SONY internetradio vTuner ellende

Ongelezen bericht door josephvlanen »

Op 16 maart heb ik dit bericht naar Sony gestuurd. Spreekt voor zich!!



16 maart 2015

Geachte Sony,

Dit is voorlopig de laatste e-mail die ik aan dit onderwerp wijd.

U geeft aan dat het Vtuner probleem is opgelost. Zeker niet waar!! RESETTEN HEEFT GEEN ENKELE ZIN!!

Het aantal doorgegeven zenders van Vtuner voor de Sony internetradio’s, blijft, nog steeds, VER achter bij de door andere diverse merken, te ontvangen zenders, doorgegeven door dezelfde Vtuner.

Ik heb in 2011 de CMT-MX700Ni van Sony, gekocht. Nu dwingt u mij om opnieuw een , uiteraard ander, kennelijk beter, merk te kopen om het zelfde zenderaanbod, ook doorgegeven door Vtuner, te kunnen ontvangen.
De wereld op zijn kop.
Natuurlijk kunt u zich verschuilen achter uw uitspraak dat de CMT-MX700Ni geen technische mankementen vertoont en dus?? niet voor een coulance-regeling in aanmerking komt.
Maar vergelijk eens het met deze opmerking: ik koop bij Philips een TV die 2 jaar lang de normale zenders doorgeeft en plotsklaps zijn NPO 1,2 en 3 niet meer te ontvangen. Is toch
ook ondenkbaar.

Slotconclusie: Sony wil dit niet oplossen en heeft daarom voor mij afgedaan als A-merk.
Ik wil iedereen die dit leest, oproepen hetzelfde te doen omdat SONY in gebreke blijft met een oplossing voor het TOTALE zenderaanbod van VTUNER.

Met vriendelijke groet,

J.C.M. van Lanen

Van: [email protected] [mailto:[email protected]]
Verzonden: maandag 9 maart 2015 13:34
Aan: [email protected]
Onderwerp: RE: RE: Sony Support E-mail | Sony Support Email 12314239 [case:12314239][email:302776921]

Geachte heer Van lanen,

Bedankt voor uw email naar Sony Support.

De vTuner service zou inmiddels weer werkzaam moeten zijn.
Kunt u voor a.u.b proberen uw toestel te resetten door onderstaande stappen te volgen:

1 Trek de stekker van het netsnoer uit het stopcontact en steek hem er weer in, en schakel vervolgens het systeem in.

2 Terwijl u ENTER ingedrukt houdt, houdt u power button. ingedrukt totdat "RESET" wordt afgebeeld.

Alle door de gebruiker geconfigureerde instellingen, zoals de netwerkinstellingen, voorkeurzenders, timer en de klok, worden gewist.

Werkt het na deze stappen?

Mocht het na deze stappen niet werken kunt u beschrijven wat er precies fout gaat en wat u op het beeldscherm ziet?

Indien u naar aanleiding van bovenstaande reactie nog vragen heeft, kunt u op deze e-mail reageren, of telefonisch contact opnemen met het consumenten informatie centrum via 020 658 1888 voor Nederland en 070 222 130 voor België.
Telefonisch zijn we bereikbaar van maandag tot vrijdag, van 9:00 uur tot 18:00 uur.


Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groeten,

Renzo
SONY SUPPORT TEAM
SUPPORT: http://www.sony.nl/support/nl

Sony Benelux, a branch of Sony Europe Limited
Schipholweg 275 - 1171 PK Badhoevedorp - The Netherlands


__________________________________________________________
From: [email protected]

To: [email protected]

Cc:
Sent: 07/03/2015 23:56:17
Subject: Sony Support Email 12314239

U beweert dat Vtuner zijn aanbod kan veranderen in internet radiostations. Maar dat is NIET waar. Vtuner blijft erbij dat Sony zich NIET aan de overeengekomen afspraken houdt. Op andere merken internetradio's zijn er GEEN problemen met Vtuner. Sony maakt zich er gemakkelijk van af. Wij zullen ons groeperen en een vuist gaan maken naar Sony. Schandalig en een een bedrijf als Sony zeer onwaardig!

PeterFon
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 mar 2015 11:13

Re: SONY internetradio vTuner ellende

Ongelezen bericht door PeterFon »

vTuner via Sony vanaf 2014:
1. Geen vTuner
2. vTuner zonder NPO radio 4.
3. Blij want NPO radio 4
3. vTuner zonder NPO radio 4.
Dit duurt nu al een half jaar.
Alle geplaatste reacties van zowel Sony als van vTuner heb ik ook. Een moedeloze kwestie want ik weet niet waar wij als consument staan.

josephvlanen

Re: SONY internetradio vTuner ellende

Ongelezen bericht door josephvlanen »

Vandaag de volgende opmerkingen, opnieuw, gestuurd naar Sony. Schijnen niet warm of koud te worden van onze opmerkingen.

Kopie dd 31-03-2015 Sony Community:: Antwoord op vraag, ene Vinc_e van Sony, waarom Sony medewerkers NIET de waarheid spreken.
----------------------------------------------------------------------
Re: VTuner problemen sinds november
Opties
Omdat Vtuner op andere merken PRIMA werkt. Het is wel degelijk een commercieel geschil tussen Sony en Vtuner en dat weet u heel goed!
Probeer de consument niet te misleiden door dit soort onware opmerkingen.
Dit keer slaat Sony de plank wel erg mis. Laat tienduizenden gebruikers over de HELE wereld in de kou
staan. Zal straks toch wel te merken zijn aan omzetcijfers en terecht want kennelijk is Sony NIET bereid om ons consumenten tegemoet te komen. ZEER SLECHT.

PeterFon
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 mar 2015 11:13

Re: SONY internetradio vTuner ellende

Ongelezen bericht door PeterFon »

Sinds 16-05-2015 opnieuw in het geheel geen vTuner. (Cannot Connect).

Gesloten