LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TomTom navigator werkt voor geen meter...beter niet kopen

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
dr.dre
Berichten: 28
Lid geworden op: 31 okt 2004 17:58

TomTom navigator werkt voor geen meter...beter niet kopen

Ongelezen bericht door dr.dre »

Hallo, Ik ben nou al een week of 4 aan het klooien om mijn navigatie set aan ...

Overzicht
Klant 29-06-2005 09:16
Hoi,

TomTom heeft een dag gewerkt en is opnieuw vastgelopen bij het berekenen van een route.
Alleen middels een harde reset opnieuw op te starten waarna TomTom navigator was verdwenen en opnieuw dient te worden geeinstalleerd.
Doe me een lol en vertel me waar ik dat vervelend ding naar toe kan sturen, want ik heb al het vertrouwen verloren dat die het ooit nog gaat doen.
Spijt als haren op mijn hoofd dat ik me ooit heb laten verleiden tot de aanschaf van zo een waardeloos product.

groeten

Reactie 27-06-2005 10:31
Geachte heer Reinders,

Hartelijk dank voor uw e-mail aan TomTom Customer Support.

Wij zullen vandaag telefonisch kontakt met u opnemen na 17:00 uur om het probleem op te lossen.

Nogmaals onze excuses voor het ongemak.

Wij hopen dat wij hiermee uw vraag hebben beantwoord.
Indien u vragen of suggesties heeft horen wij dat graag.

Met vriendelijke groet,

TomTom Customer Support Team

Klant 24-06-2005 06:40
Heb gedaan wat jullie hebben gezegd,ben inmiddels weer ruim 2 uur verder en dat k** ding werkt nog steeds niet.
Bloeddruk zit nu op 190/140,moet nu echt stoppen.
Telefonisch zijn jullie ook al niet te bereiken,na 5 pogingen
waarin telkens een minuut of drie te hebben gewacht werd steeds de verbinding verbroken omdat jullie het zo druk hadden.
Probleem moet maandag a.s. echt zijn verholpen anders gaan er wat meeltjes verstuurd worden naar diverse consumenten progamma's.
Dus aarzel niet en ben gerust na 17.00 uur!!!!!!!

Reactie 24-06-2005 10:53
Geachte heer Reinders,

Hartelijk dank voor uw e-mail aan TomTom Customer Support.

Wij zijn in ieder geval blij om te horen dat het navigeren werkt. Als u de applicatie heeft geïnstalleerd, dan word er ook automatisch een stem geïnstalleerd.

U kunt de volgende handelingen controleren om de stem terug te krijgen. Controleer hiervoor alstublieft de volgende dingen:

- Controleer of 'TomTom Navigator Voice' is geïnstalleerd. Ga hiervoor in het TomTom Navigator-menu naar: start - settings - tabblad system - remove programs. Als de voice niet is geïnstalleerd, dan dient u opnieuw de applicatie te installeren met de meegeleverde cd-rom.

- Controleer of het geluid aan staat. Start hiervoor TomTom Navigator op. Daarna gaat u in het menu naar: Wijzig voorkeuren - Zet geluid uit. Als u dit ziet staan, dan staat het geluid 'aan'. Klik één keer op het pijltje rechts en vervolgens op 'Wijzig volume'. Controleer of het volume correct staat afgesteld. Klik daarna op de test-knop voor een stemtest.

- Ga naar 'wijzig stem' en selecteer de stem die u heeft geïnstalleerd.

Als het probleem hierna nog niet is opgelost, dan zullen wij telefonisch kontakt met u opnemen.

Onze excuses voor het ongemak.

Wij hopen dat wij hiermee uw vraag hebben beantwoord.
Indien u vragen of suggesties heeft horen wij dat graag.

Met vriendelijke groet,

TomTom Customer Support Team

Klant 22-06-2005 07:08
Nou dat heeft geholpen hoor...

Navigatie werkt maar krijg met geen mogelijkheid de gesproken stem geeinstalleerd.
Wil nou eindelijk wel eens echt geholpen worden ben het echt spekzat!!!!!!!!
Neem gerust eens telefonisch contact op, liefst na 17.00 uur ,misschien werkt mijn tomtom dan nog voor ik de vut in ga,want al dat heen en weer gemeel schiet ook voor geen meter op.
Ben nu al 6 weken aan het proberen en het werkt nog steeds niet.
Is inmiddels wel een leuk item aan het worden voor diverse consumentenprogamma's.
Hoop echter nog steeds op een snelle/goede blijvende oplossing.

Een zeer ontevreden gebruiker.........

Reactie 20-06-2005 04:35
Geachte heer Reinders,

Hartelijk dank voor uw e-mail aan TomTom Customer Support.

Controleer als eerst of alle GPS-instellingen goed staan. U kunt hiervoor het volgende doen;

- Ga naar; Start - Settings - tabblad Connections - Beam. Vink het hokje bij 'Receive all incoming beams' uit en klik vervolgens op 'ok'.

- Installeer de update voor de Ipaq 2110 via de volgende webpagina:

Titel: Update April 2005 - UITSLUITEND voor de TomTom HP 2110 Navigation Pack
URL: http://62.250.17.58/cgi-bin/nl.cfg/php/ ... 1115206610

- Selecteer welke gps-ontvanger u heeft door in het TomTom Navigatormenu te gaan naar: Wijzig voorkeuren - Stel GPS in - Stel in - TomTom draadloze GPS.

- Geef de PDA een soft reset, zodat deze zichzelf opnieuw opstart.

Controleer of het blauwe lampje op de Bluetooth GPS-ontvanger knippert bij het aanzetten. Bij een Bluetooth-verbinding hoort het blauwe lampje constant te branden.

Test na het invoeren van de bovenstaande instellingen TomTom Navigator buiten of in de auto uit.

Wij hopen dat wij hiermee uw vraag hebben beantwoord.
Indien u vragen of suggesties heeft horen wij dat graag.

Met vriendelijke groet,

TomTom Customer Support Team

Klant 10-06-2005 10:47
Hallo,
Ik ben nou al een week of 4 aan het klooien om mijn navigatie set aan het werk te krijgen en ben het inmiddels helemaal spuugzat aan het worden.......
Allereerst blijkt dat de standaard bijgeleverde software niet compatible is met de gps ontvanger waardoor het niet mogelijk is om een gps verbinding op te zetten met de ontvanger.
Geen woord hierover op jullie "support site"
Als ik dan na een week op het verkoop punt te horen krijg dat ik niet de eerste ben die zich meld met bovengenoemd probleem, en dat ik daarom maar even een nieuwe update moet downloaden....
Vervolgens blinkt de supportsite uit in het geven van warrige informatie waaruit een keuze maken van welke software te gebruiken niet te begrijpen is.
Inmiddels zie ik door de bomen het bos niet meer en weet na 4 weken nog steeds niet welke software ik moet gebruiken.
De navigatie heeft inmiddels 2 keer gewerkt maar in beide gevallen liep tomtom na veloop van tijd vast bij het berekenen van een route waarna alleen door het verwijderen van de batterij
de tomtom verder kon worden bedient.
Met het verwijderen van de batterij was echter ook de software verdwenen en moest opnieuw worden geinstalleerd.
Ik heb zo langzamerhand dan ook de hoop een beetje opgegeven en zou dan ook graag van u vernemen hoe ik deze problemen voor eens (en ik mag hopen} voor altijd kan oplossen daar ik op dit moment meer ellende dan plezier beleef van mijn tomtom navigatie set....

Met vriendlijke groet


Gegevens contactpersoon
Laatst gewijzigd door dr.dre op 04 jul 2005 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: TomTom navigator werkt voor geen meter...beter niet kopen

Ongelezen bericht door bot321 »

beste dr.dre.
Hier de oplossing
Men neme de Tom Tom in de rechterhand
(als U links bent in de linker).en met de vrije hand
doet U het raam open waarna U de Tom Tom zo
ver mogelijk wegsmijt en vraag gewoon de weg.
werkt altijd.
Gevolg U bloeddruk komt weer in zijn normale
positie waarna U tot de conclusie komt dat
U dat veel eerder had moeten doen.
vr. gr.

dr.dre
Berichten: 28
Lid geworden op: 31 okt 2004 17:58

Re: TomTom navigator werkt voor geen meter...beter niet kopen

Ongelezen bericht door dr.dre »

Had ik allang gedaan als dat ding geen €600,- gekost zou hebben..
Blijft gewoon een triest verhaal dat TomTom een product op de markt brengt wat standaard niet werkt en inmiddels na 10 weken heen en weer gemeel nog steeds niet werkt.
Kijk voor de aardigheid eens op de site/support en zie met eigen ogen wat een onoverzichtelijke bende het daar is waar een juiste keuze maken van welke te gebruiken software een haast onmogelijke opgave is......

Groeten Dr.Dré

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: TomTom navigator werkt voor geen meter...beter niet kopen

Ongelezen bericht door bot321 »

gemoedstoestand is meer waard dan
600 euro.
DUS WEG MET DAT KL-TE DING.

HvdB
Berichten: 1097
Lid geworden op: 25 aug 2004 17:58

Re: TomTom navigator werkt voor geen meter...beter niet kopen

Ongelezen bericht door HvdB »

Heb je de handleiding al gelezen? :D :D :D :wink:

koorddanseres
Berichten: 37
Lid geworden op: 28 jun 2005 20:24

Re: TomTom navigator werkt voor geen meter...beter niet kopen

Ongelezen bericht door koorddanseres »

Inmiddels zie ik door de bomen het bos niet meer
Waarom koop je geen goede landkaart :lol: Nu rij je al weken rond in het bos :arrow:

dr.dre
Berichten: 28
Lid geworden op: 31 okt 2004 17:58

Re: TomTom navigator werkt voor geen meter...beter niet kopen

Ongelezen bericht door dr.dre »

Is misschien wel een goed idee ja, ware het niet dat ik die winkel zonder landkaart niet ga vinden.......
Zal toch eerst de weg uit het bos moeten zoeken en dat gaat met een TomTom in ieder geval zeker niet lukken..... :roll: :roll:

Groeten Dr.Dré

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: TomTom navigator werkt voor geen meter...beter niet kopen

Ongelezen bericht door bot321 »

probeer dit eens Tom Tom wegsmijten
er achter aan lopen oprapen weer wegsmijten
enz.enz.misschien werkt hij dan wel.
Kom op joh goeie brief schrijven naar Tom Tom
ze staan op punt overgenomen te worden
dus kunnen geen negatieve reacties riskeren.
suc6

Jeezus Gristus antikrist
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 jul 2005 19:48

Re: TomTom navigator werkt voor geen meter...beter niet kopen

Ongelezen bericht door Jeezus Gristus antikrist »

optie Garmin kopen, doet zijn werk erg goed

Thijs193
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 jun 2005 18:56

Re: TomTom navigator werkt voor geen meter...beter niet kopen

Ongelezen bericht door Thijs193 »

Waarom ga je niet naar je leverancier ?

Tosbaga
Berichten: 56
Lid geworden op: 06 jun 2005 15:20

Re: TomTom navigator werkt voor geen meter...beter niet kopen

Ongelezen bericht door Tosbaga »

ik denk niet dat jouw persoonlijke ervaring objectief genoeg is om alle producten van tomtom de grond in te stampen, vergeet niet dat je hier te maken hebt met software, en ja daar gebeuren rare dingen me, we weten allemaal nog hoe gates in zijn hemd stond met het o zo bekende blauwe scherm van windows bij de introductie, waar ik het wel mee eens ben is dat hier sprake is van een slechte service, maar ook dit ene incident is niet voldoende om de het bedrijf in de grond te stampen, er zijn genoeg mensen die tevreden zijn met het product en de service maar die hoor je nooit, de beursgang bevestigd enigzins mijn stelling, omdat er sprake is van een gezondbedrijf dat voldoende afzet vindt voor zijn producten.

dr.dre
Berichten: 28
Lid geworden op: 31 okt 2004 17:58

Re: TomTom navigator werkt voor geen meter...beter niet kopen

Ongelezen bericht door dr.dre »

er zijn genoeg mensen die tevreden zijn met het product en de service maar die hoor je nooit, de beursgang bevestigd enigzins mijn stelling, omdat er sprake is van een gezondbedrijf dat voldoende afzet vindt voor zijn producten.
Ik zou wel eens willen weten hoe jij zelf zou reageren wanneer je €600,- betaald voor een product dat vanaf dag een niet werkt en na inmiddels ruim 10 weken nog steeds niet functioneerd
En wat die service betreft: Juist van zo'n beursgenoteerd bedrijf zou je daarom verwachten dat ze al in een veel eerder stadium de beslissing hadden genomen om het apperaat dan maar terug te nemen of om te ruilen voor een die het wel doet,en niet de consument weken lang op te zadelen met een product wat gewoon niet doet wat het zou moeten doen, en vervolgens ook nog eens niet in staat blijken te zijn om een oplossing te vinden voor dit probleem gezien de status van mijn klacht welke nog steeds niet is afgehandeld

Groeten Dr.Dré

dr.dre
Berichten: 28
Lid geworden op: 31 okt 2004 17:58

Re: TomTom navigator werkt voor geen meter...beter niet kopen

Ongelezen bericht door dr.dre »

Klant 06-07-2005 06:58
Mensen op het forum bij radar op internet zijn ook nieuwsgierig naar de reactie van TomTom.
Ben benieuwd hoe lang ik ze nog in spanning moet houden.....
De doelstelling van jullie om binnen twee dagen te reageren is inmiddels al ruimschoots overschreden.

Klant 29-06-2005 09:16
Hoi,

TomTom heeft een dag gewerkt en is opnieuw vastgelopen bij het berekenen van een route.
Alleen middels een harde reset opnieuw op te starten waarna TomTom navigator was verdwenen en opnieuw dient te worden geeinstalleerd.
Doe me een lol en vertel me waar ik dat vervelend ding naar toe kan sturen, want ik heb al het vertrouwen verloren dat die het ooit nog gaat doen.
Spijt als haren op mijn hoofd dat ik me ooit heb laten verleiden tot de aanschaf van zo een waardeloos product.

Inmiddels weer een week verder en nog steeds geen reactie :( :( :(
( wordt vervolgd )

Groeten Dr.Dré

Angelica1408
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 jul 2005 13:29

Re: TomTom navigator werkt voor geen meter...beter niet kopen

Ongelezen bericht door Angelica1408 »

Helaas heb ik dezelfde ervaring... jij krijgt in ieder geval nog een antwoord. Je komt er telefonisch niet door en ik heb nu alweer 2 emails gestuurd en nog steeds geen enkele reactie.
Ik denk dat, als ze niet uitkijken, straks ten onder gaan aan hun eigen succes. Je kan wel veel verkopen maar dan moet je ook je service afdeling op orde hebben!

JaFO
Berichten: 241
Lid geworden op: 07 jul 2005 18:54

Re: TomTom navigator werkt voor geen meter...beter niet kopen

Ongelezen bericht door JaFO »

...
Ik zou wel eens willen weten hoe jij zelf zou reageren wanneer je €600,- betaald voor een product dat vanaf dag een niet werkt en na inmiddels ruim 10 weken nog steeds niet functioneerd
dan had ik het op dag 2 al naar de winkel teruggebracht.
Ik zou zeker geen week wachten op een of andere reactie van de fabrikant.

Juist doordat het van computers & software wordt geaccepteerd kunnen fabrikanten en leveranciers nog steeds zo consument-onvriendelijk bezig blijven.

Of kun je je voorstellen dat iemand een (nieuwe) auto koopt die niet fatsoenlijk wil rijden en dan 'geduldig' op een oplossing van de fabriek gaat wachten ?

// ---
Tip : Garmin Quest werkt gewoon ... maar da's een echte GPS en niet zo'n PDA'tje dat GPS als extraatje heeft.

Angelica1408
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 jul 2005 13:29

Re: TomTom navigator werkt voor geen meter...beter niet kopen

Ongelezen bericht door Angelica1408 »

Ik kan het niet terugbrengen, bij mij is dit (gelukkig) pas na 3 maanden gebeurd (en aankoop via internet). Anders had ik t apparaat idd onmiddellijk teruggebracht. Overigens, als hij het doet;-) is het wel erg handig.
Ik heb overigens het probleem zelf (via veel googlen en andere forums) op kunnen lossen, misschien kan ik op de helpdesk gaan werken, scheelt weer 1 iemand toch :?

wiewatwaar
Berichten: 95
Lid geworden op: 03 jul 2005 20:48

Re: TomTom navigator werkt voor geen meter...beter niet kopen

Ongelezen bericht door wiewatwaar »

hallo,

ik heb deze tom tom go al ruim 1 jaar.

ik zou niet meer zonder kunnen.

had eerst het dure vastingebouwde blaupunkt navigatie systeem.

geef mijn maar tom tom go.

kortom ik weet niet wat er bij u fout is gegaan,maar ik wil tom tom go
voor geen goud omruilen.

een tevrede gebruiker.

JaFO
Berichten: 241
Lid geworden op: 07 jul 2005 18:54

Re: TomTom navigator werkt voor geen meter...beter niet kopen

Ongelezen bericht door JaFO »

Ik kan het niet terugbrengen, bij mij is dit (gelukkig) pas na 3 maanden gebeurd (en aankoop via internet). Anders had ik t apparaat idd onmiddellijk teruggebracht.
...
Ik blijf me verbazen dat zulke features nog steeds geaccepteerd worden van de computer/software-leveranciers.
k heb overigens het probleem zelf (via veel googlen en andere forums) op kunnen lossen, ...
Geef dan eens een hint waar het te vinden was.
Zeker iemand die z'n kookpunt nadert zou daar beslist mee geholpen zijn.

Aan de andere kant : dit soort typische 'stille' oplossingen is de reden waarom een bedrijf als TomTom de fout nog niet eens gezien heeft ...

wiewatwaar
Berichten: 95
Lid geworden op: 03 jul 2005 20:48

Re: TomTom navigator werkt voor geen meter...beter niet kopen

Ongelezen bericht door wiewatwaar »

ik ben het met JaFO eens.

je moet tom tom go deze oplossing direct te kennen geven.
als we dat met alle problemen doen met allerlei producten!
kunnen we elkaar helpen.

dus een soort kieskeurig maar dan uitgebreider!

vrgr

wiewatwaar

visse412
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 jul 2005 23:17

Re: TomTom navigator werkt voor geen meter...beter niet kopen

Ongelezen bericht door visse412 »

Zelf heb ik bijna alle producten getest op portable navigatie gebied en de TomTom Go is me als één van de betere bevallen. Zelf werk ik met een Ipaq 2210 met TomTom Navigator 5 en een Bluetooth GPS.

Ik weet niet waar de TomTom Go is gekocht waar u zoveel problemen mee heeft, maar ga terug naar uw leverancier. Helaas gebeurd het wel eens dat de TomTom software niet goed functioneert of dat er een update moet worden gedaan. Uw leverancier kan direct contact leggen met de TomTom retailer support lijn. Daar hebben ze meer mogelijkheden en krijg je iemand aan de lijn die net iets hoger staat dan de customer support.

Eventueel wil ik voor u de klacht ook wel navragen bij TomTom en kijken of ik tot een oplossing kom. Mail dan even duidelijk de problemen naar [email protected] . Ik kijk dan even op mijn werk of ik wat voor u kan betekenen.

Gesloten