LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] LG TV toont random aanstootgevende youtube filmpjes

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
N.O.W.
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 aug 2011 14:21

LG TV toont random aanstootgevende youtube filmpjes

Ongelezen bericht door N.O.W. »

Ik heb sinds kort een nieuwe TV van LG, 42LW5500. Mooie TV, met hier en daar helaas nog wel een paar kinderziektes in de user interface.

Deze TV beschikt over SmartTV. Oftewel internettoepassing via de TV. Leuk voor bijvoorbeeld Youtube filmpjes.
Afgelopen weekend waren mijn nichtjes op bezoek. En ik wilde ze een youtube filmpje laten zien. Hiervoor is er in het smartTV gedeelte een speciale app. Start je deze app op, dan toont deze volledig random een filmpje. Net op het moment dat mijn nichtjes er waren, een filmpje van de New Kids, met de titel iets als "H**ren N**ken...". Behoorlijk gênant.

Even contact opgenomen met LG klantenservice. Hun eerste reactie: Er worden nu eenmaal random filmpje afgespeeld, dat kunnen wij niet veranderen.

Dit laatste is natuurlijk niet waar. Want de firmware van de TV kan via internet worden geüpdatet. De reactie "we sturen je klacht door naar onze ontwikkel afdeling, en doen er alles aan om dit te veranderen" was meer op zijn plaats geweest.

Ik heb inmiddels op (internationale) fora meer klachten hierover gelezen. Ik kan me toch niet voorstellen, dat LG zich hiermee wil identificeren!? Het gaat hier tenslotte om een apparaat dat met de gehele familie gebruikt moet kunnen worden!!

Creatura
Berichten: 208
Lid geworden op: 04 okt 2007 21:46

Re: LG TV toont random aanstootgevende youtube filmpjes

Ongelezen bericht door Creatura »

In plaats van hier te klagen had je ook de manual kunnen doorspitten. Deze TV is voorzien van "parental guidance" en de mogelijkheid van blokkeren.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: LG TV toont random aanstootgevende youtube filmpjes

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Creatura schreef:In plaats van hier te klagen had je ook de manual kunnen doorspitten. Deze TV is voorzien van "parental guidance" en de mogelijkheid van blokkeren.
Maar daar kan je waarschijnlijk niet specifiek YouTube content mee blokkeren. Hoogstens de SmartTV functionaliteit.

Ik vraag me overigens af wat er zo leuk is om random youtube filmpjes te laten zien. Het leuke van YouTube is juist dat je kunt bekijken wat je wilt i.t.t. voorgebakken televisiezenders.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: LG TV toont random aanstootgevende youtube filmpjes

Ongelezen bericht door bprosman »

Zelfs met parental guidance is het nog maar de vraag of die werkt op de Youtube filmpjes en verder welke classificatie "New Kids" heeft.
De (bioscoop)film 12 Jaar en ouder. Ik weet niet hoe oud de nichtjes waren.

TheLD
Berichten: 544
Lid geworden op: 23 dec 2006 13:12

Re: LG TV toont random aanstootgevende youtube filmpjes

Ongelezen bericht door TheLD »

Corry Konings, lijkt me nou echt iets voor de familie :lol:

Persoonlijk zie ik niet echt het probleem. Op Youtube staat nu eenmaal content welke iemand wellicht kan choqueren. Of New Kids daar nu onderdeel van uitmaakt betwijfel ik, dit valt meer onder het kopje "satire".

N.O.W.
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 aug 2011 14:21

Re: LG TV toont random aanstootgevende youtube filmpjes

Ongelezen bericht door N.O.W. »

Creatura schreef:In plaats van hier te klagen had je ook de manual kunnen doorspitten. Deze TV is voorzien van "parental guidance" en de mogelijkheid van blokkeren.
1) Uit de handleiding: "Oudercontrole - Deze functie werkt op basis van de gegevens die de omroep verzendt." Dus niet bij Smart TV
2) Ik bediende de TV zelf. Heel gek, maar ik had gewoon niet verwacht dat ik dit voorgeschoteld zou krijgen. Ik kan me namelijk geen reden bedenken, waarom je bij het opstarten random filmpjes zou willen. De handleiding biedt hier ook geen uitkomst. Het woord Youtube komt hierin niet voor.
3) Van mensen die niet klagen over tekortkomingen van producten, worden de producten zéker niet beter. Mijn klacht is dan ook bedoeld als verbeteringspotentieel enerzijds, en informatie aan andere (potientiele) kopers anderzijds.
bprosman schreef:Zelfs met parental guidance is het nog maar de vraag of die werkt op de Youtube filmpjes en verder welke classificatie "New Kids" heeft.
De (bioscoop)film 12 Jaar en ouder. Ik weet niet hoe oud de nichtjes waren.
Mijn nichtjes zijn 7 en 9. Ik was op zoek naar "Catootje" van Wim Sonneveld. Iets onschuldiger kost dus. Overigens staat dit wat mij betreft helemaal los van de filmkeuring. Ik vind het gewoon prettig om zelf te kunnen bepalen wat ik anderen voorschotel.

De youtube functie vind ik met name interessant voor gelegenheden waar ik met meerdere mensen iets wil bekijken op groot scherm. Maar als ik niet weet wat ik kan verwachten, voelt dat niet bepaald comfortabel en is de functie dus (voor mij) van weinig waarde.
TheLD schreef:Persoonlijk zie ik niet echt het probleem. Op Youtube staat nu eenmaal content welke iemand wellicht kan choqueren. Of New Kids daar nu onderdeel van uitmaakt betwijfel ik, dit valt meer onder het kopje "satire".
Dat is inderdaad persoonlijk. Ik heb overigens helemaal geen probleem met deze content. Maar wel als deze ongevraagd begint te spelen. Ik begrijp de satire, maar mijn nichtjes wellicht nog niet.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: LG TV toont random aanstootgevende youtube filmpjes

Ongelezen bericht door nevermind »

Dat is inderdaad persoonlijk. Ik heb overigens helemaal geen probleem met deze content. Maar wel als deze ongevraagd begint te spelen. Ik begrijp de satire, maar mijn nichtjes wellicht nog niet.
Ik ken het toestel niet, maar misschien heb je het zo ingesteld, dat dit automatisch begint af te spelen, als de TV ingeschakeld wordt.
Een soort startpagina.

N.O.W.
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 aug 2011 14:21

Re: LG TV toont random aanstootgevende youtube filmpjes

Ongelezen bericht door N.O.W. »

secondadvies schreef: Ik ken het toestel niet, maar misschien heb je het zo ingesteld, dat dit automatisch begint af te spelen, als de TV ingeschakeld wordt.
Een soort startpagina.
De letterlijke tekst uit de reactie van LG:
"Helaas worden deze filmpjes random weergegeven en hier kunnen wij niets aan veranderen."

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: LG TV toont random aanstootgevende youtube filmpjes

Ongelezen bericht door Dirkie »

2) Ik bediende de TV zelf. Heel gek, maar ik had gewoon niet verwacht dat ik dit voorgeschoteld zou krijgen.
Waar heb ik dit eerder gehoord.
O ja, het was Keith B., die hetzelfde vertelde als hij met zijn pupillen op de bank naar de TV zat te kijken en er iets 'raars' langs kwam :mrgreen:

Bovenstaande opmerking valt onder de noemer 'satire op vrijdagmiddag'. Mocht echter iemand zich hierdoor beledigd voelen, dan wil ik deze bijdrage wel verwijderen en geef hierbij ook aan de moderatoren toestemming om dit te doen na eventuele klachten (niet dat ze toestemming nodig hebben, maar toch).

N.O.W.
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 aug 2011 14:21

Re: LG TV toont random aanstootgevende youtube filmpjes

Ongelezen bericht door N.O.W. »

Dirkie schreef:
Bovenstaande opmerking valt onder de noemer 'satire op vrijdagmiddag'.
Moet kunnen. Dit is een volwassen forum. Daar mag dat. :wink:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: LG TV toont random aanstootgevende youtube filmpjes

Ongelezen bericht door bprosman »

De ECHTE reden waarom LG dit gemaakt heeft (en waarom je het waarschijnlijk niet uit kunt schakelen) is dat ze op dit moment bezig zijn reclamecontracten af te sluiten met geinteresseerden. Dus binnenkort duwen ze reclame je huiskamer binnen via dit kanaal.

http://www.bnr.nl/programma/internetvan ... sers-video

Gesloten