LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Reparatie oude philips tv

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Cubitus
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 dec 2011 11:56

Re: Reparatie oude philips tv

Ongelezen bericht door Cubitus »

Daan_1978"]Kun je op dat oude bakkie nog wel het signaal van tegenwoordig verwerken als het om kabel gaat? Of heb je alleen een analoge lijn?
Ik gok dat mijn philips 28 jaar geleden wel een van de duurdere modellen was. Ik heb 1 scartaansluiting, teletekst, plek voor ik geloof 90 zenders en afstandbediening (orginele nog en werkt perfect!). Ik kan ook het geluid, hoge en lage tonen, regelen op de afstandbediening en voor beeld contrast enz.
Het was dus gelukkig voor nu geen basic model.
Ik heb een tijdje gekeken via digitenne maar ik woon langs een weg, dus met elke brommer die langs kwam, mobiel die af ging....................de ellende is bekend. :(
Ik was het zo spuugzat dat ik weer analoog ben gaan kijken, want op zo'n oude tv zie je het verschil in signaal toch niet, behalve dat het analoge signaal niet steeds de storing heeft zoals met digitenne.
Ik heb er ook gewoon een dvd-speler op aangesloten. Dat geeft prima beeld. Ik gok alleen dat bijvoorbeeld blu ray voor mijn tv geen enkel zin heeft????

mikex5
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 apr 2010 11:21

Re: Reparatie oude philips tv

Ongelezen bericht door mikex5 »

Leuk dat zon oud beesje het nog zo goed doet, heb zelf ook nog een crt tv met 100hz maar ben blij dat ik nog niet overgestapt ben op een plat scherm , de schermen die nu verkocht worden komen pas in de buurt van een crt tv , heb satelliet en digitenne waar de sat het duidelijk wint op scherpte en contrast .

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Reparatie oude philips tv

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik sluit me aan bij mikex5. Ik heb zelf een beeldbuis van ong. 15 jaar oud die nog een perfect en goed scherp beeld geeft. Een iets duurder model philips. Die platte TV's volg ik wel, vooral omdat het natuurlijk wel scheelt als zo'n TV een halve meter minder ver de kamer in komt... Maar het beeld viel mij altijd erg tegen. Het is pas sinds heel kort dat er ook led-TV's zijn die een goed scherp beeld geven. Althans, in de winkel... Het is natuurlijk weer de vraag of je in een donkerder huiskamer het beeld er even goed uit ziet. Overigens hier wel digitale TV via de kabel, maar dan voor het extra aanbod. Niet vanwege de beeldkwaliteit, want mijn TV komt uit de tijd dat ze (soms) nog goede (analoge) TV-tuners in TV's stopten.

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: Reparatie oude philips tv

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

kweenie schreef:Het is natuurlijk weer de vraag of je in een donkerder huiskamer het beeld er even goed uit ziet.
Antwoord daarop is "jazeker"!
kweenie schreef:Overigens hier wel digitale TV via de kabel, maar dan voor het extra aanbod. Niet vanwege de beeldkwaliteit, want mijn TV komt uit de tijd dat ze (soms) nog goede (analoge) TV-tuners in TV's stopten.
Geloof me, met digitale TV via de kabel zul je nog voorstelt staan van de beeldkwaliteit van een LED TV.

Ook voor de LED's, dus nog met de LCD, was de beeldkwaliteit al goed. Het hing van het merk en type af.
Vind het altijd leuk om te horen dat er mensen zijn die nog dik tevreden zijn met hun oude bakbeestje, maar jammer te horen dat er zo weinig vertrouwen lijkt te zijn in de nieuwere TV's. Men lijkt huiverig te zijn om over te stappen.
Gewoon wat reviews lezen over de verschillende merken en type's en ik weet zeker dat je er wel uit zult komen.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Reparatie oude philips tv

Ongelezen bericht door witte angora »

jammer te horen dat er zo weinig vertrouwen lijkt te zijn in de nieuwere TV's.
Heeft niks te maken met een gebrek aan vertrouwen. Loop de winkel in, en vergelijk datgene wat je ziet met wat je hebt. Loop bij vrienden naar binnen, en vergelijk datgene wat je ziet met wat je hebt. Dan is het niet zo moeilijk.
Gewoon wat reviews lezen over de verschillende merken en type's en ik weet zeker dat je er wel uit zult komen.
Reviews van wie? En waar baseren ze hun vergelijking op? Onze oude bakbeesten nemen ze heus niet mee in de vergelijking.

Maar ik ben wel blij te lezen dat ik niet de enige ben die lekker ouderwets blijft kijken, dat kan ik je vertellen!

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: Reparatie oude philips tv

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Haha, dat snap ik! :wink:
Maar ik blijf erbij dat de kwaliteit van de huidige LED TV's ver uitstijgt over de oudere CRT's.

Voorheen had ik altijd de oude B&O van thuis uit meegekregen. Die blijven kijken totdat hij voor opstart zoveel klappen nodig had om goed aan te gaan ( denk dat ik toen een jaar of 23 was, TV was toen ook iets van 25 jaar oud ofzo ) en daarna overgestapt op een flatscreen CRT van JVC.
Deze heb ik eigenlijk jaren gehad, tot aan mijn 29ste ofzo, denk ik. Daarna overgestapt naar een LCD van Samsung. Die kwaliteit was ook zeker gewoon goed.
Nu dan een LED TV van Samsung en ondanks de 117 cm heb ik geen last van vertragingen, ghosting of andere bijkomstigheden en is het de TV met de beste beeldkwaliteit welke ik tot nu toe heb gehad.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Reparatie oude philips tv

Ongelezen bericht door kweenie »

Daan_1978 schreef:
Maar ik blijf erbij dat de kwaliteit van de huidige LED TV's ver uitstijgt over de oudere CRT's.
Dat kan ik mij wel voorstellen. Maar, zoals ik al schreef, dat is pas sinds kort. Ik kom regelmatig in TV-winkels en tot nog niet zo lang geleden viel de beeldkwaliteit mij erg tegen. Het is pas sinds kort dat de kwaliteit in mijn ogen goed is. Als ik bij mensen thuis ben, dan valt het beeld mij toch vaak tegen. Maar dat zijn natuurlijk niet de TV's die nu worden verkocht, maar TV's van een jaar of een paar jaar oud. En het hangt natuurlijk ook af van de kwaliteit van je huidige TV. Die is bij mijn beeldbuis-tv sowieso ook een stuk beter dan veel beeldbuis-TV's die ik elders zie.

Maar op dit moment is de beeldkwaliteit van (sommige) platte TV's gelukkig wel zo goed dat ik het niet meer heel erg zou vinden als mijn huidige TV het zou begeven en ik een platte zou 'moeten' kopen.

Gesloten