LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Philips laat oude NetTv (Nu smartTV ) gebr in de kou staan .

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Philips laat oude NetTv (Nu smartTV ) gebr in de kou staan .

Ongelezen bericht door Inter »

Ik heb 2 tv uit (32pfl9604 en 32pfl7605h) uit 2010 nu blijkt dat je deze niet meer kan updaten naar de nieuwste software .Ook wat modellen uit 2011 hebben dit hetzelfde
SBS gemist en zo moet ik dan missen .
Wie heeft dat nog meer ?
Is er nog een andere oplossing of denkt Philips dat men na 2 jaar al weer een nieuwe TV gaat kopen .

Een slechte zaak .

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Philips laat oude NetTv (Nu smartTV ) gebr in de kou staan .

Ongelezen bericht door riddert »

Wie heeft dat nog meer ?
Waarschijnlijk iedereen met een oude Philips NetTv. Wat denkt u zelf?

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Philips laat oude NetTv (Nu smartTV ) gebr in de kou staan .

Ongelezen bericht door Inter »

Ja dat begrijp ik maar we zullen hierover massaal over moeten gaan klagen .
Als mijn TV nu meer dan 5 jaar oud is maar is nu amper 3 jaar .Bij sommige zelf nog geen eens 1¼ jaar

hansll
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 mar 2013 23:29

Re: Philips laat oude NetTv (Nu smartTV ) gebr in de kou staan .

Ongelezen bericht door hansll »

Ik zelf zojuist een soortgelijke issue mbt een Philips Harddiskrecorder (HDR) gepost. In de handleiding van de HDR staat zelfs overduidelijk dat Philips het apparaat voor een nog grotere stabiliteit en compatibiliteit continue verbetert. Dit doen ze ook niet, ik vraag me af of dit geen misleiding is?! Staat er zoiets ook in de handleiding voor de TV met NETTV?

Ik heb overigens formeel een klacht bij Philips ingediend. Ik geef ze nog de daarvoor staande termijn zoals die bij geschillencommissies genoemd wordt om te reageren. Ik ben heel benieuwd of dit door een geschillencommissie als misleiding wordt gezien.

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Philips laat oude NetTv (Nu smartTV ) gebr in de kou staan .

Ongelezen bericht door Inter »

Ik heb zelf nog een Pioneer Harddiskrecorder maar zijn wel uit de tijd .Deze dan alleen maar om analoog de digitale beveiliging van UPC omzeilen .De vraag is dan ook kan je deze nog wel bij stuk gaan nog laten repareren .


In de handleiding van NetTV (nu SmartTV ) staat alleen maar je deze kan updaten Nu dus niet meer .


Maar het extra van Smart TV is niet veel meer .
Heb nu een kleine TV waar dit ook op zit .
Alleen de SBS zenders en je hebt nu wel een preview van wat je kijkt via HDMI zoals UPC .
Bij de oude doet die dat alleen maar bij analoge tv zenders .
Is wat sneller en een browser die wat meer kan
Laatst gewijzigd door Inter op 27 mar 2013 15:08, 1 keer totaal gewijzigd.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Philips laat oude NetTv (Nu smartTV ) gebr in de kou staan .

Ongelezen bericht door sjohie »

Inter schreef:Ik heb 2 tv uit (32pfl9604 en 32pfl7605h) uit 2010 nu blijkt dat je deze niet meer kan updaten naar de nieuwste software .Ook wat modellen uit 2011 hebben dit hetzelfde
SBS gemist en zo moet ik dan missen .
Wie heeft dat nog meer ?
Is er nog een andere oplossing of denkt Philips dat men na 2 jaar al weer een nieuwe TV gaat kopen .

Een slechte zaak .
Wat is precies een slechte zaak? Het feit dat sbs6 kiest voor een manier die blijkbaar niet werkt op die philips modellen?

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Philips laat oude NetTv (Nu smartTV ) gebr in de kou staan .

Ongelezen bericht door Inter »

Je hebt deels gelijk Dat SBS voor een APP kiest die alleen op nieuwe toestellen werkt is niet handig .
Totaal geen toegevoegde waarde als je het vergelijkt met de andere .

Maar het is Philips die kiest voor de gemakkelijke weg .Koop maar een nieuwe of een blu-ray speler met smart TV

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Philips laat oude NetTv (Nu smartTV ) gebr in de kou staan .

Ongelezen bericht door bprosman »

Voor die 32pfl9604 zijn anders 17 updates geweest.

Zo te zien niet een specifiek Philips probleem en ook niet 1-2-3 door Philips op te lossen ook al zouden ze dat willen :

http://help.publiekeomroep.nl/conversat ... v-smart-tv

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Philips laat oude NetTv (Nu smartTV ) gebr in de kou staan .

Ongelezen bericht door Inter »

Je geeft een link van de Publieke omroep .
Dat was een ander probleem wat al weer is opgelost


Overigens stond het heel verhaal hier .
http://www.supportforum.philips.com/sho ... V-services

Maar kennelijk heb ze deze nu maar weggehaald en nu dus offline .

Hier ook niet meer :
http://www.supportforum.philips.com/en/ ... V-Software

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Philips laat oude NetTv (Nu smartTV ) gebr in de kou staan .

Ongelezen bericht door Inter »

Nu zelfs geen netwerk meer met de Philips server . :twisted:
En dat ligt niet aan mijn netwerk want de mediaserver doet het wel .

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: Philips laat oude NetTv (Nu smartTV ) gebr in de kou staan .

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Philips (de firma die ooit zelf tv's maakte) wil alleen nog maar Chinese dozen schuiven. Het boeit ze niets dat de rommel niet werkt, we komen wel met een software update! Sinds de tv's uit China komen zitten ze vol met bugs, software problemen, etc. Nu zetten ze weer in op Android, weer een flop want dat werkt niet lekker op een tv, de toestellen zijn zo traaaaaaaag, vaak stekker eruit, etc. Servers die er constant uit liggen. Apps worden gemaakt voor huidige modellen, oudere bezitters, bekijk het maar. Wij willen alleen maar schuiven. Ik denk dat iedereen dit merk maar moet mijden want ze zijn het compleet kwijt. Nederlands trots is hopeloos gezonken.

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Philips laat oude NetTv (Nu smartTV ) gebr in de kou staan .

Ongelezen bericht door Inter »

Inmiddels achter gekomen om het laatste probleem (KLIK) ( Philips server not found) dat ik niet meer op de Philips server kon komen op te lossen .
Veel gedoe .Bestanden op USB stick wordt pas na 2 keer uitzetten van TV herkend .
Uiteraard niet het andere probleem dat ik bijvoorbeeld geen SBS zenders en nog meer kan kijken .

Dat ze in het Buitenland zitten is het gevolg van .Loewe ( eventjes ook nog van Philips geweest ) die als enige dacht nog dacht in Duitsland te kunnen produceren heeft het ook niet gered .
Nu ook daar verder met Hisense .

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: Philips laat oude NetTv (Nu smartTV ) gebr in de kou staan .

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Inter schreef:Inmiddels achter gekomen om het laatste probleem (KLIK) ( Philips server not found) dat ik niet meer op de Philips server kon komen op te lossen .
Veel gedoe .Bestanden op USB stick wordt pas na 2 keer uitzetten van TV herkend .
Uiteraard niet het andere probleem dat ik bijvoorbeeld geen SBS zenders en nog meer kan kijken .

Dat ze in het Buitenland zitten is het gevolg van .Loewe ( eventjes ook nog van Philips geweest ) die als enige dacht nog dacht in Duitsland te kunnen produceren heeft het ook niet gered .
Nu ook daar verder met Hisense .
Loewe heeft niets met Philips te maken, hebben alleen de beeldbuizen van Philips in hun toestellen gehad. Werken inderdaad samen met Hisense om te besparen op kosten en mee te liften op hun techniek. Hoe dat verder gaat lopen moeten we nog afwachten, nieuwe lijn ziet. Er wel goed uit.

Gesloten