LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] philips tv voor derde keer defect

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: philips tv voor derde keer defect

Ongelezen bericht door olaf79 »

dhc schreef:Onzin, je dient zaken te doen met de verkoper en niet met de producent. Als mijn auto problemen heeft ga ik ook de directeur niet bellen en als mijn telefoon stuk is ga ik naar de provider en niet naar Samsung of Apple...niiet de gebraden haan uithangen....
Oh ja en waarom biedt philips fabrieksgarantie. Als deze persoon liever met Philips de boel afhandelt en dit naar tevredenheid gebeurd, wat heb je daar dan zo tegen?

raymondpiket
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 dec 2014 21:26

Re: philips tv voor derde keer defect

Ongelezen bericht door raymondpiket »

Tja dat kan zo zijn maar bij de aankoop papieren staat bij bcc geen telefoon nummer voor garantie/service. Op de papieren van Philips wel.... Ondanks dat de tv niet te repareren lijkt ben ik bij Philips wel netjes geholpen. Ik heb met beide gebeld enwaarschijnlijk wordt de koop ongedaan gemaakt via bcc...

Even afwachten of de afspraak netjes wordt nagekomen. Ik zit al weer vanaf 5 december zonder tv....

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: philips tv voor derde keer defect

Ongelezen bericht door Ulbe »

Ik heb een paar weken geleden ook een nieuwe Philips tv gekocht, in combinatie met de Ambilights had ik een schitterend beeld,

De eerste avonden geen problemen totdat het toestel op zwart ging en de ambilights wit bleven branden, uitschakelen was onmogelijk, na de stekker er uit kon ik het apparaat weer inschakelen, na een paar uur spelen ging het toestel vanzelf uit en zette zichzelf weer aan, ook het Smart internet gedeelte deed het toestel weer vast lopen, de stekker er maar weer uit, en het toestel deed het weer even,

De nieuwste software was al geïnstalleerd, dus updaten was geen optie,

Toen met de smartapp op de telefoon proberen, het toestel zat binnen 5 minuten weer muurvast en probeerde zichzelf te resetten zonder resultaat, de app maar weer verwijderd, toen kon ik weer tv kijken,

De lol was er voor mij af en heb het toestel weer netjes ingepakt en naar de winkel gebracht en heb na enig aandringen een tv van een ander merk gekozen,

De Philips had een mooi beeld en het geluid was best redelijk, de software echter was echt brak te noemen en verpestte het hele toestel, ik durfde de nieuwe update niet meer af te wachten,

Philips heeft écht nog huiswerk te doen met haar Flatscreen tv's, dit in schril contrast met de eens oerdegelijke beeldbuis tv toestellen die ze welleer produceerden,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: philips tv voor derde keer defect

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Ulbe schreef:Ik heb een paar weken geleden ook een nieuwe Philips tv gekocht, in combinatie met de Ambilights had ik een schitterend beeld,

De eerste avonden geen problemen totdat het toestel op zwart ging en de ambilights wit bleven branden, uitschakelen was onmogelijk, na de stekker er uit kon ik het apparaat weer inschakelen, na een paar uur spelen ging het toestel vanzelf uit en zette zichzelf weer aan, ook het Smart internet gedeelte deed het toestel weer vast lopen, de stekker er maar weer uit, en het toestel deed het weer even,

De nieuwste software was al geïnstalleerd, dus updaten was geen optie,

Toen met de smartapp op de telefoon proberen, het toestel zat binnen 5 minuten weer muurvast en probeerde zichzelf te resetten zonder resultaat, de app maar weer verwijderd, toen kon ik weer tv kijken,

De lol was er voor mij af en heb het toestel weer netjes ingepakt en naar de winkel gebracht en heb na enig aandringen een tv van een ander merk gekozen,

De Philips had een mooi beeld en het geluid was best redelijk, de software echter was echt brak te noemen en verpestte het hele toestel, ik durfde de nieuwe update niet meer af te wachten,

Philips heeft écht nog huiswerk te doen met haar Flatscreen tv's, dit in schril contrast met de eens oerdegelijke beeldbuis tv toestellen die ze welleer produceerden,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.
Precies goed omschreven, dit probleem is bij nagenoeg ieder philips tv toestel aanwezig, Philips kan geen goed werkende software maken, zijn alleen chinese dozen in de winkels aan het schuiven. Vergelijkbaar met de concurrenten zijn ze nog lang niet zover om een goed werkend toestel op de markt te zetten. En dan vinden ze het vreemd dat steeds meer winkels de toestellen niet meer in de winkel zetten. Laten staan, laat ze eerst maar eens iets goeds maken: let make better things :oops:


prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: philips tv voor derde keer defect

Ongelezen bericht door prem »

LG jongens...nooit problemen. Vergeet die Nederlandse en Duitse merken, vergane glorie.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: philips tv voor derde keer defect

Ongelezen bericht door bprosman »

LG jongens...nooit problemen
Bij mij om de hoek in de patatzaak ooit eens gevraagd of ze niet eens een doek over de TV konden halen om die "vetvlekken" eens van het scherm te krijgen. Zijn geen vet- maar kleurvlekken :? . En niet te verwijderen :? .
Tijdens het actieve leven van mijn Philips Plasma hebben zij inmiddels DRIE LG's versleten.
Dus "Nooit problemen" is relatief.

jerwarm
Berichten: 620
Lid geworden op: 03 jun 2014 19:26

Re: philips tv voor derde keer defect

Ongelezen bericht door jerwarm »

mensen, er is maar 1 goed en degelijk tv-merk en dat is Panasonic.
kijk naar de cijfers en reviews die zeggen genoeg. ;)

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: philips tv voor derde keer defect

Ongelezen bericht door bprosman »

en dat is Panasonic.
Oh ja , dat is dat merk hier uit Den Bosch dat de TV van mijn ouders na iets meer dan 2 jaar niet eens meer WILDE repareren, "Ze moesten maar een nieuwe kopen".

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: philips tv voor derde keer defect

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Panasonic is anno 2014 een van de merken met het allerlaagste uitvalspercentage.
Consumenten gids van juli geeft aan dat het percentage slechts 1,7% is.
Philips zit rond de 20%, zegt genoeg over de belabberde kwaliteit.
Bijlagen
TV.jpg
(64.87 KiB) 3515 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: philips tv voor derde keer defect

Ongelezen bericht door bprosman »

Philips zit rond de 20%, zegt genoeg over de belabberde kwaliteit.
En dan toch het grootste marktaandeel onder het panel, wel knap.
Panasonic is anno 2014 een van de merken met het allerlaagste uitvalspercentage.
Maar ALS hij dan uitvalt willen ze hem (ongezien) na 24 maanden niet meer repareren.

raymondpiket
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 dec 2014 21:26

Re: philips tv voor derde keer defect

Ongelezen bericht door raymondpiket »

Het is goed afgelopen, nieuw tv bij BCC uitgezocht....

jerwarm
Berichten: 620
Lid geworden op: 03 jun 2014 19:26

Re: philips tv voor derde keer defect

Ongelezen bericht door jerwarm »

bprosman schreef:
Philips zit rond de 20%, zegt genoeg over de belabberde kwaliteit.
En dan toch het grootste marktaandeel onder het panel, wel knap.
Panasonic is anno 2014 een van de merken met het allerlaagste uitvalspercentage.
Maar ALS hij dan uitvalt willen ze hem (ongezien) na 24 maanden niet meer repareren.

wel waar, ik heb zelf een Panasonic tv overgenomen van een vriend, deze was toen al bijna 2 jaar oud. Deze had de tv gloednieuw in een winkel gekocht. De tv ging bijna een jaar later stuk in 2011 [door mezelf, ik licht dat straks toe] . Ik heb toen de desbetreffende winkel gebeld en zij hebben Panasonic gebeld en het probleem uitgelegd, ik heb het aankoopbewijs opgevraagd bij die vriend en die kunnen tonen aan de winkel. Der winkel heeft overlegd met Panasonic en deze gaf aan dat ik 5 jaar garantie had op het toestel, en dat ik verder alleen contact hoefde te houden met Panasonic zelf.

Omdat de tv niet is op te sturen gaf Panasonic mij telefonisch de mogelijkheid om de tv te laten repareren AAN HUIS met een inclusief VAST voorrijtarief/monteur tarief inclusief onderdelen van 175€ .
De tv is gerepareerd bij mij in de woonkamer en de monteur heeft de complete hoofdprint vervangen, daar ik zelf ook monteur ben stond ik er met mijn neus fier bovenop.
het is inmiddels al meer dan 3 jaar geleden dat die print vervangen is. De tv doet het nog steeds perfect.

over de garantie en kwaliteit van Panasonic ben ik zeer te spreken.


[de HD-tv ging kapot> je mag niet onder spanning als de tv aanstaat jouw HDMI connectors ompluggen, hiervan kan je tv stuk gaan, hetgeen bij mij gebeurde na dit 3 keer gedaan te hebben. Dit was een tip van die monteur> altijd je HDMI connector spanningsloos wisselen!!]
Bijlagen
IMAG0406_zps2d8a4d21.JPG
panasonic monteur in 2011
(100.17 KiB) 806 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
Laatst gewijzigd door jerwarm op 29 dec 2014 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.

jerwarm
Berichten: 620
Lid geworden op: 03 jun 2014 19:26

Re: philips tv voor derde keer defect

Ongelezen bericht door jerwarm »

bprosman schreef:
en dat is Panasonic.
Oh ja , dat is dat merk hier uit Den Bosch dat de TV van mijn ouders na iets meer dan 2 jaar niet eens meer WILDE repareren, "Ze moesten maar een nieuwe kopen".

raar, ik heb een heel andere ervaring met Panasonic. :?

Willem xamuh

Re: philips tv voor derde keer defect

Ongelezen bericht door Willem xamuh »

Dag jerwarm

Ook belangrijk om te weten is dat de Tv, en een eventueel via HDMI aangesloten PC, beiden geaard dienen te zijn. Als je dat niet doet kan het HDMI board defect raken. Op het metaal van een PC staat n.l. een vrij hoge spanning, en het potentiaalverschil wat dan ontstaat kan er voor zorgen dat het misgaat. De stekker van de PC een kwartslag draaien kan wel uitmaken, maar is niet voldoende.

Bij een laptop is dat niet aan de orde, maar bij een desktop is het wel zeer belangrijk. Overigens kan die spanning ook voor veel andere issues zorgen. Dat lees je dan ook nog weleens als men de PC middels een cinch kabel aansluit op een versterker of receiver.

Ik heb overigens zelf ook zeer goede evaringen met Panasonic, maar destijds beantwoordde ik erg veel vragen over Plasma toestellen en daardoor zocht men contact en ook al is dat nu wel wat minder, is dat contact er nog en dat heeft wel zo zijn voordelen. Ik doe ook nog steeds het e.e.a. voor ze, net als voor Humax.

Maar ik moet toegeven dat de ervaringen wel flink uiteen lopen. Om zomaar te concluderen dat alles goed wordt afgehandeld gaat dus wat te ver. Zo werd bij de ene de Tv zonder problemen omgeruild als deze na korte tijd al last had van inbranding, en dan bedoel ik dus geen image retention, terwijl tegen een ander werd verteld dat dit nou eenmaal inherrent was aan de Plasma techniek. En daar heb ik Panasonic dan ook nogal eens op gewezen. Maar zij besteden de reparaties uit en dus is het aan de monteur ter plaate hoe die erover denkt. Dat geld ook voor de toestellen die te rumoerig waren. De ene monteur probeerde dit aan te pakken of ruilde het toestel om, de ander vond dat het binnen de marge viel...

Maar helaas hebben de vele problemen van de nieuwe series mede geleid tot de productiestop van de Panasonic Plasma, terwijl ze net de Kuro techniek hadden overgenomen van Pioneer. Bij de nieuwere toestellen leek men vaak vooral het inbranden niet meer onder de knie te krijgen. En de fabels over het inspelen die je vaak tegenkomt, dragen weinig tot niets bij, want als een panel er gevoelig voor is gebeurt het uiteindelijk toch. Het duurt alleen wat langer.

Overigens is het inspelen al vanaf 2006 niet meer aan de orde, maar bijt men zich er soms nog extreem in vast. En als je ziet wat men dan allemaal doet om ondertiteling en logo's te voorkomen, kan dat erg ver gaan. Daar kun je als verkoper van dergelijke apparaten niet mee aan komen. Natuurlijk moet je het contrast niet voluit gaan zetten, maar als een Tv gewoon correct is ingesteld en langdurig statische beelden worden voorkomen, mag deze niet inbranden. Echter gebeurde dat vaak wel en kreeg men dat issue maar niet onder de knie, terwijl er ook modellen zijn geweest, waarbij het helemaal uit de wereld leek te zijn.

Het blijft desondanks zonde, want ook al heeft de Plasma nog wel wat nadelen, vind ik het altijd nog de mooiste techniek die er is. Ik kan niet warm lopen voor LCD of LED, wat eigenlijk niet meer is dan een LCD met Led backlight. Persoonlijk vind ik het dus jammer dat de Plasma op zijn retour is. Laatst voor een mijn dochters nog een mooie en nette Plasma kunnen vinden op het Internet voor een leuke prijs, en ook zij geeft aan het beeld vele malen mooier te vinden dan de LCD en Led Tv's die ze heeft gezien. En ja, ook deze Plasma is een Panasonic :wink:

Mvg. Willem.

Willem xamuh

Re: philips tv voor derde keer defect

Ongelezen bericht door Willem xamuh »

jerwarm schreef:

"ik heb het aankoopbewijs opgevraagd bij die vriend en die kunnen tonen aan de winkel. Der winkel heeft overlegd met Panasonic en deze gaf aan dat ik 5 jaar garantie had op het toestel, en dat ik verder alleen contact hoefde te houden met Panasonic zelf.

Omdat de tv niet is op te sturen gaf Panasonic mij telefonisch de mogelijkheid om de tv te laten repareren AAN HUIS met een inclusief VAST voorrijtarief/monteur tarief inclusief onderdelen van 175€ .
De tv is gerepareerd bij mij in de woonkamer en de monteur heeft de complete hoofdprint vervangen..."

Dit vind ik op zijn minst bijzonder te noemen. Je hebt 5 jaar garantie (dan is er dus 3 jaar bijgekocht) en betaalt toch 175 Euro reparatiekosten... Als het onder de garantie valt behoor je niets te betalen, ook niet als men daarvoor bij je thuis komt. En het moet maar te bewijzen zijn of het echt issue aan jezelf was te wijten.

Ik vraag me dus af waarom je dus 175 Euro hebt betaald. Zo'n koopje is dat nog niet, want men gebruikt vaak ruilprinten, die dus niet nieuw zijn, zeker als het om coulance gaat.

Ik betaalde na bijna 5 jaar nog niet eens de helft, terwijl ik geen garantie meer had en men de Tv heeft opgehaald, gerepareerd en weer heeft thuisbezorgd. De monteur is hier thuis ook een klein uur bezig geweest maar kreeg toen het probleem niet opgelost. Nu weet ik wel dat men me tegemoet is gekomen, maar ik vind sowieso dat een Tv niet na 5 jaar al de container in kan.

Maar waarom jij, terwijl je garantie had, toch 175 euro hebt betaald is mij een raadsel. Dat is duidelijk geen garantie.

Mvg. Willem.

jerwarm
Berichten: 620
Lid geworden op: 03 jun 2014 19:26

Re: philips tv voor derde keer defect

Ongelezen bericht door jerwarm »

@Willem,

ja die Panasonic TV zijn gewoon erg goed, daarom omdat mijn vriend die destijds had gekocht en hij nu een grotere nam heb ik deze tv voor de helft aan winkelwaarde op dat moment over kunnen nemen. Die garantie regeling nadat ik zelf de TV stuk had gemaakt vond ik eigenlijk nog erg coulant.

kan je nagaan hoe de meningen daarover kunnen verschillen ;)

ik zag het op een andere manier destijds; voor 175€ had ik niet zo'n goede TV terug en kreeg ik nog extra garantie op de reparatie. Ik had zelf ook een print kunnen kopen op internet en dan had ik hem zelf gerepareerd.
maar omdat ik dan geen garantie zou hebben dat ik een goede print zou treffen heb ik dat toch niet gedaan en het via Panasonic geregeld.

ik heb nu weer een gloednieuwe plasma TV die er nog wat behoorlijk jaar tegen kan.
ik vind zelf Panasonic een heel een heel degelijk merk, vroeger een radio/ cassette van gehad e dat ding was echt niet stuk te krijgen.

dezelfde ervaring heb ik met mijn Dvd speler.

Willem xamuh

Re: philips tv voor derde keer defect

Ongelezen bericht door Willem xamuh »

Dag jerwarm

Het is niet verkeerd bedoeld, maar ik vind het geen garantie regeling. Als je garantie hebt, en er wordt iets gerepareerd, behoort dat je gewoon niets te kosten. Als je iets laat repararen heb je altijd recht op garantie op die reparatie van tenminste 2 maanden. Vaak is die tijd nog iets langer. Dat had je dus anders ook gehad.

Als je geen garantie meer zou hebben, kun je wellicht nog spreken van enige coulance, maar dat is nu niet aan de orde. Je kan natuurlijk niet spreken van garantie, als je zelf de kosten, of een deel daarvan moet betalen. Dat je nu goedkoper uit bent dan met het kopen van een nieuwe Tv, oké, maar ik vind het vreemd dat je hebt moeten betalen. Dat hoort ook gewoon niet zo.

Uiteindelijk gaat het er om, dat in dit geval jij er tevreden mee bent, maar de afhandeling, zoals nu gedaan, ontgaat mij geheel.

Mvg. Willem.

Willem xamuh

Re: philips tv voor derde keer defect

Ongelezen bericht door Willem xamuh »

"ik heb nu weer een gloednieuwe plasma TV die er nog wat behoorlijk jaar tegen kan".

Met alleen het vervangen van de hoofdprint of het HDMI board heb je nog geen nieuwe Tv. Het is je natuurlijk gegund dat de Tv nog jaren meegaat, maar daarop krijg je nooit echt garanties. Maar doorgaans is het wel zo dat de oudere apparatuur het langer volhield of volhoud dan wat er nu op de markt komt, uitzonderingen uiteraard daargelaten. Maar kijk eens hoe vaak je ziet dat er strepen in het panel ontstaan en dan is het einde oefening. Men kon destijds voor een Tv van 2 jaar oud al niet eens meer een nieuw panel leveren en als je het nu treft kan de Tv dus de container in.

Ook voedingen liggen er steeds vaker uit. Het moet allemaal steeds goedkoper en dat eist vaak toch zijn tol. Apparaten worden echt niet meer gemaakt voor het 'leven'. We willen ook steeds meer voor minder geld en dat gaat nou eenmaal niet altijd samen. Ik heb ook oudere apparatuur die niet af te beulen is, maar heb ook spullen in huis die ik wel kon vervloeken, omdat ze conatstant uitval of storingen vertoonden. Dat wil niet zeggen dat alles wat nieuw is ook slecht is, maar kwaliteit heeft nou eenmaal wel vaak zijn prijs.

Maar desondanks hoop ik uiteraard dat je nog lang van je Tv kan genieten en met Plasma is dat laatste zeker aan de orde, ook al zie je altijd wel iets dat je tegen staat. Nu let ik ook wel zeer intensief op bepaalde punten, maar uitendelijk moet je dat achter je laten en gewoon gaan genieten, want hoe dan ook zijn er weinig Tv's die de kwaliteit van Plasma kunnen benaderen. Ik heb nog geen Tv gezien die zo realistich en rustig weergeeft. Leg je veel geld neer voor een Led, word dat wel beloond, maar dan nog vind ik de beeldkwaliteit tegenvallen. Maar ik laat me ook niet verleiden door de fraaie software die men vaak op deze Tv's laat zien en speciaal word gemaakt om de klant te verleiden. Veel mensen komen dan van een koude kermis thuis als ze 'gewoon' Tv kijken.

En neem nou b.v. de kijkhoek: men geeft bij veel Tv's een kijkhoek op van 178 graden, zo ook bij de Tv van een kennis, maar als je er wat schuin opkijkt, zie je bij bepaalde beelden een 'keurige' blauwe zweem. Dar kun je een Plasma niet op betrappen.

En als ik bij mensen thuiskom, begrijp ik vaak sowieso niet dat men zo enthousiast is over het scherpe beeld. Inderdaad het is scherp, maar vaak ook alles behalve realistisch. Maar goed, als die mensen tevreden zijn, is het natuurlijk prima.

De mensen waarvan ik laatst de Plasma voor mijn dochter overnam, hadden een UHD Tv aangeschaft, en alhoewel zij aangaven veel meer detail te zien, gaf zij ook meteen aan dat ze de Plasma eigenlijk mooier vond, terwijl het dan om een HD-ready toestel gaat. En dan leg je bijna 2100 neer voor een UHD Tv...

Mvg. Willem.

jerwarm
Berichten: 620
Lid geworden op: 03 jun 2014 19:26

Re: philips tv voor derde keer defect

Ongelezen bericht door jerwarm »

Met alleen het vervangen van de hoofdprint of het HDMI board heb je nog geen nieuwe Tv
Dat snap ik natuurlijk, maar dat wilde ik ook niet beweren.
Deze TV toen ik hem overnam was amper gebruikt, met die nieuwe hoofdprint erin heb ik dus weer een ZGAN TV.
En ik geloof inderdaad dat deze het wel even een tijdje gaat volhouden.

Namelijk; apparatuur "slijt" erg snel als je deze continu op standby laat staan, er loopt continu een ruststroom ergens door de print en capacitors terwijl dit helemaal niet nodig is.
de modellen van tegenwoordig kunnen alleen nog maar op standby staan vaak en zit niet eens een hoofdknop meer op.
de capacitors zijn vaak erg slecht van diverse merken, en voedingen klappen er dan inderdaad uit. zo niet Panasonic, zij maakt haar capacitors zelf.

Ik heb mijn hd-TV compleet spanningsloos staan dmv een AAn/UIT schakelset, daarmee zet ik hem volledig uit en zet ik AL mijn apparatuur aan en uit. TIPJE VAN MIJ!!
Mijn vorige tv heb ik bijna 10 jaar mee gedaan en ging weg omdat die nog een beeldbuis had en gewoon te groot/lomp was, maar werken? ja.

en ik weet verders wel aardig hoe een TV werkt Willem, maar bedankt voor jouw uitleg :mrgreen: :wink:
verder houd ik het hier maar bij, het gaat immers over Phillips tv.

Gesloten