LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Welke smart TV?

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Welke smart TV?

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Wij zijn rustig aan het rond kijken naar een nieuwe TV, maar waar moeten wij op letten? Ik zie door de bomen het bos niet meer.. De ene verkoper zegt dit en de andere weer dat.. Aangezien verkopers er zijn om te verkopen, vertrouw ik ze zowiezo niet 100%.. Dus hopelijk kunnen jullie ons helpen.

Onze wensen:
- Minimaal 42 inch (we zitten ongeveer 5,5 meter van de TV af).
- 3D, smart TV
- Internet aansluiting.
- Een goede beeld opbouw in verband met epilepsie en migraine van gezinsleden. Een verkoper zei minimaal 600-800 mhz?
- Mooi beeld
- Netflix
- Energie zuinig
- Ziggo kaarslot (niet verplicht).
- Klaar voor de toekomst.
- Maximaal 1000 euro.

Verder weet ik dus niet goed wat voor wensen/eisen we zouden moeten/kunnen hebben ;)

Klopt het dat bepaalde merken TV's een beter smart TV menu hebben met meer mogelijkheden?
Wat is het verschil tussen actief/pasief 3D?

Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door Nicky_The op 19 aug 2014 21:15, 2 keer totaal gewijzigd.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Welke smart TV?

Ongelezen bericht door eleven »

Verschillende bedrijven hebben op de website een keuze menu.
Daar kan je deze specs selecteren, en dan krijg je een aanbod van TV´s die aan jou eisen voldoen.
Ik wil hier geen bedrijf neerzetten,maar ik ben toch niet gek is er een van. :wink:

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Welke smart TV?

Ongelezen bericht door olaf79 »

Ik zou vooral in de winkel gaan kijken want wat ik simpel vind, kun jij moeilijk vinden.
Waar je op moet letten is welke apps de tv ondersteund. Sommige apps zijn niet beschikbaar of werken slecht. Laat je dus in de winkel informeren. Als je die smart tv eenmaal hebt wil je echt meer dan alleen netflix.

Een andere optie is voor een tv te gaan zonder al die smart poespas en een mediaplayer te kopen met veel meer mogelijkheden of een android stick met NOG meer mogelijkheden. Dan krijg je ultra smart voor een prijs van een gewone tv bovendien met veel meer toekomst bestendigheid.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Welke smart TV?

Ongelezen bericht door eleven »

olaf79 schreef:Ik zou vooral in de winkel gaan kijken want wat ik simpel vind, kun jij moeilijk vinden.
Waar je op moet letten is welke apps de tv ondersteund. Sommige apps zijn niet beschikbaar of werken slecht. Laat je dus in de winkel informeren. Als je die smart tv eenmaal hebt wil je echt meer dan alleen netflix.

Een andere optie is voor een tv te gaan zonder al die smart poespas en een mediaplayer te kopen met veel meer mogelijkheden of een android stick met NOG meer mogelijkheden. Dan krijg je ultra smart voor een prijs van een gewone tv bovendien met veel meer toekomst bestendigheid.

TS wil een smart TV en heeft in haar specs geen mediaplayer gezet. :shock:

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Welke smart TV?

Ongelezen bericht door Nicky_The »

olaf79 schreef:Ik zou vooral in de winkel gaan kijken want wat ik simpel vind, kun jij moeilijk vinden.
Waar je op moet letten is welke apps de tv ondersteund. Sommige apps zijn niet beschikbaar of werken slecht. Laat je dus in de winkel informeren. Als je die smart tv eenmaal hebt wil je echt meer dan alleen netflix.

Een andere optie is voor een tv te gaan zonder al die smart poespas en een mediaplayer te kopen met veel meer mogelijkheden of een android stick met NOG meer mogelijkheden. Dan krijg je ultra smart voor een prijs van een gewone tv bovendien met veel meer toekomst bestendigheid.
Kun je me meer vertellen over die Android stick? En wat zijn nog meer de mogelijkheden dan netflix?

We hebben nu een Panasonic plasma TV. In de winkel leek hij een perfect beeld te hebben, maar in werkelijkheid is het niet om aan te zien.. Het beeld hapert bijvoorbeeld (traag beeld opbouw).
Hij heeft geen internet mogelijkheid en ook geen USB. De mogelijkheden zijn dus zeer beperkt, vandaar dat ik nu hier wat info in wil winnen in plaats van in de winkels.

Deze tv waar ik dus niet blij mee ben komt overigens van de mediamarkt, waar ook mijn laptop vandaan komt die al zeker 4x retour is geweest en nog altijd niet goed werkt. Daar komt dus nooit meer iets vandaan...

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Welke smart TV?

Ongelezen bericht door Nicky_The »

eleven schreef:
olaf79 schreef:Ik zou vooral in de winkel gaan kijken want wat ik simpel vind, kun jij moeilijk vinden.
Waar je op moet letten is welke apps de tv ondersteund. Sommige apps zijn niet beschikbaar of werken slecht. Laat je dus in de winkel informeren. Als je die smart tv eenmaal hebt wil je echt meer dan alleen netflix.

Een andere optie is voor een tv te gaan zonder al die smart poespas en een mediaplayer te kopen met veel meer mogelijkheden of een android stick met NOG meer mogelijkheden. Dan krijg je ultra smart voor een prijs van een gewone tv bovendien met veel meer toekomst bestendigheid.

TS wil een smart TV en heeft in haar specs geen mediaplayer gezet. :shock:
Een mediaplayer is inderdaad niet de bedoeling.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Welke smart TV?

Ongelezen bericht door eleven »

We hebben nu een Panasonic plasma TV. In de winkel leek hij een perfect beeld te hebben, maar in werkelijkheid is het niet om aan te zien.. Het beeld hapert bijvoorbeeld (traag beeld opbouw).
Hij heeft geen internet mogelijkheid en ook geen USB. De mogelijkheden zijn dus zeer beperkt, vandaar dat ik nu hier wat info in wil winnen in plaats van in de winkels.
Deze is dan ook niet van nu, maar zeker al 5 jaar oud.
Ikzelf heb ook en Plasma van Panasonic en al langer dan 5 jaar, met een prachtig beeld.
Hebben jullie beeld via satelliet, wat de trage beeldopbouw betreft?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Welke smart TV?

Ongelezen bericht door kweenie »

Zo'n stick is eigenlijk een soort mini computertje, formaat ongeveer van een usb stick, dat (het woord zegt het al) draait op Android. Die kun je op de tv aansluiten en er de zelfde apps op zetten als op een tablet of smartphone. Bijvoorbeeld netflix. Maar ook heel veel meer. Zo'n stick kost zo'n 100 euro, maar dan hoef je dus geen smart tv te hebben een je kunt er heel wat meer mee.

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Welke smart TV?

Ongelezen bericht door Nicky_The »

eleven schreef:
We hebben nu een Panasonic plasma TV. In de winkel leek hij een perfect beeld te hebben, maar in werkelijkheid is het niet om aan te zien.. Het beeld hapert bijvoorbeeld (traag beeld opbouw).
Hij heeft geen internet mogelijkheid en ook geen USB. De mogelijkheden zijn dus zeer beperkt, vandaar dat ik nu hier wat info in wil winnen in plaats van in de winkels.
Deze is dan ook niet van nu, maar zeker al 5 jaar oud.
Ikzelf heb ook en Plasma van Panasonic en al langer dan 5 jaar, met een prachtig beeld.
Hebben jullie beeld via satelliet, wat de trage beeldopbouw betreft?
Klopt, we zitten er al zeker 3 jaar mee opgescheept ;) 5 jaar niet.

We hebben gewoon Ziggo met ee HD ontvanger. Daarvoor hadden we Zigo met een normale digitale ontvanger.
Boven hebben we een ouderwetse TV (zo'n koelkast) en daar hebben we totaal geen last van.

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Welke smart TV?

Ongelezen bericht door Nicky_The »

kweenie schreef:Zo'n stick is eigenlijk een soort mini computertje, formaat ongeveer van een usb stick, dat (het woord zegt het al) draait op Android. Die kun je op de tv aansluiten en er de zelfde apps op zetten als op een tablet of smartphone. Bijvoorbeeld netflix. Maar ook heel veel meer. Zo'n stick kost zo'n 100 euro, maar dan hoef je dus geen smart tv te hebben een je kunt er heel wat meer mee.
Moet ik die smart TV's dan als mijn android mobiel zien? Ik zag dat ze nu idd ook adverteren met smart TV's die android erop hebben zitten, maar dan moet je dus ook op het interne geheugen en de processor letten?

Kennissen en familie hebben ook geen smart TV, dus ik kom wellicht dom over, maar ik heb echt weinig kennis van wat de TV mogelijkheden allemaal zijn..

We willen zowiezo een nieuwe TV, dus dan lijkt zo'n USB ding mij overbodig.

Wat is het nut van een camera op je TV?

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Welke smart TV?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ik heb ook samsung smart tv iets duurdere versie,maar kennis van me,de goedkopere.
Die van ons( snap ik zelfs) beeld is bij kennisen ook mooi! Zit alles op

Wat betreft 3 d vogels svhrijft het geloof ik?ik kijk het heel soms,in begin dacht ik,val in slaap.bril af was het weg..
Soms hoofdpijn...( duizelig ben ik altijd al) maar kan wel opwekken,is dat je het weet.

Idd zit android op!net als je tel...sterker kan met telefoon tv bedienen..
Ook apps via android etc...

Maar wat de ene idd makkelijk en mooi vind...vind andere weer niks...

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Welke smart TV?

Ongelezen bericht door eleven »

vogels schreef:Als je last hebt van epilepsie en migraine kun je beter niet 3D kijken. Het menselijk oog ziet geen verschil meer boven de 200 mhz.

Ik heb al een paar jaar een Samsung smart t.v., super tevreden over de beeldkwaliteit, veel apps beschikbaar, dus ook Netflix, uitzending gemist enz. Internet via wifi dongel.

Kijk wel even voordat je koopt of de t.v. die je op het oog hebt Ziggo gecertificeerd is.

Het 3 D aanbod is toch helemaal niet van deze tijd.
Dus om een 3 D te kopen, en alleen dvd´s te kijken, maar ja.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Welke smart TV?

Ongelezen bericht door olaf79 »

eleven schreef:TS wil een smart TV en heeft in haar specs geen mediaplayer gezet. :shock:
Nee maar ik draag alternatieven aan die hetzelfde doen tegen minder kosten. Een smart tv is net zo iets als een smart car. Het is een leuk mode woord, maar je hebt er niet zoveel aan.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Welke smart TV?

Ongelezen bericht door olaf79 »

Nicky_The schreef:Kun je me meer vertellen over die Android stick? En wat zijn nog meer de mogelijkheden dan netflix?
Een android stick is een mini computer die op android draait en via de hdmi aansluiting op je tv wordt aangesloten. Je kunt er je foto's mee bekijken, films downloaden en vrijwel elke app die op een android tablet draait kan er ook op draaien. Je kunt zo je tv om toveren tot een grootscherm spelletjes computer. Ook zit er bijvoorbeeld een volwaardige browser in waar je meer mee kunt dan de browser van een smart tv.

Op een smart tv ben je afhankelijk van de apps die de producent vaak specifiek voor die tv moet maken. Er is bijvoorbeeld voor veel tv's een uitzending gemist app (heb je niet zoveel aan want dat kan al via de box van ziggo), sommige ondersteunen ook verschillende media apps of foto's te kijken of facebook. Wel ben je dus afhankelijk van wat de app makers ontwikkelen voor je tv. Er is geen smart tv standaard en dus moet moet voor elk (merk) tv een app gemaakt worden. DAt is veel werk en vandaar dat het aanbod zeer beperkt is. Vandaar dat ik zei, smart tv is meer een mode woord. De smart mogelijkheden zijn beperkt tot de content die beschikbaar is.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Welke smart TV?

Ongelezen bericht door olaf79 »

Nicky_The schreef:Een mediaplayer is inderdaad niet de bedoeling.
Wat wil je dan met je smart tv? Of moet ie gewoon smart zijn omdat de buren dat ook hebben?

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: Welke smart TV?

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Panasonic, goed degelijk merk bijv type AS650, 1200 hz, 3D, wifi, ziggo slot, hele goede kijkhoek waar kleuren niet grijs worden. Leverbaar in 42 en 47 inch (47 inch mag je best hebben op 5,5 mtr)
Uiteraard Netflix app, goede mediaplayer aan boord. Zeer zuinig.

Samsung: meeste modellen zijn compleet, alleen kijkhoek is nog niet optimaal, Panasonic is beter.

Koop geen (chinese) Philips, hoogste uitvalspercentage, Ook LG is laag van kwaliteit, onderdelen slecht leverbaar.

Sony, kwalitatief erg goed, weinig apps maar wel Netflix, internet, ziggo slot, 3d en genoeg hz.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Welke smart TV?

Ongelezen bericht door olaf79 »

audiofreak1 schreef:Panasonic, goed degelijk merk bijv type AS650, 1200 hz, 3D, wifi, ziggo slot, hele goede kijkhoek waar kleuren niet grijs worden. Leverbaar in 42 en 47 inch (47 inch mag je best hebben op 5,5 mtr)
Uiteraard Netflix app, goede mediaplayer aan boord. Zeer zuinig.

Samsung: meeste modellen zijn compleet, alleen kijkhoek is nog niet optimaal, Panasonic is beter.

Koop geen (chinese) Philips, hoogste uitvalspercentage, Ook LG is laag van kwaliteit, onderdelen slecht leverbaar.

Sony, kwalitatief erg goed, weinig apps maar wel Netflix, internet, ziggo slot, 3d en genoeg hz.
Wat is een ziggo slot? :lol:

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Welke smart TV?

Ongelezen bericht door eleven »

olaf79 schreef:
audiofreak1 schreef:Panasonic, goed degelijk merk bijv type AS650, 1200 hz, 3D, wifi, ziggo slot, hele goede kijkhoek waar kleuren niet grijs worden. Leverbaar in 42 en 47 inch (47 inch mag je best hebben op 5,5 mtr)
Uiteraard Netflix app, goede mediaplayer aan boord. Zeer zuinig.

Samsung: meeste modellen zijn compleet, alleen kijkhoek is nog niet optimaal, Panasonic is beter.

Koop geen (chinese) Philips, hoogste uitvalspercentage, Ook LG is laag van kwaliteit, onderdelen slecht leverbaar.

Sony, kwalitatief erg goed, weinig apps maar wel Netflix, internet, ziggo slot, 3d en genoeg hz.
Wat is een ziggo slot? :lol:

CI+ slot, goedgekeurd door Ziggo ... :lol: :lol:

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Welke smart TV?

Ongelezen bericht door langste adem »

Ik ben helemaal niet zo op de hoogte van die nieuwe TV's en hun mogelijkheden.

Maar als je in je zoektocht naar een nieuwe TV uiteindelijk nog twijfelt tussen enkele modellen zou ik naar een site gaan als http://www.kieskeurig.nl .
Daar kun je het typenummer van die TV's dan invullen en vergelijken. En vaak kun de reviews lezen van mensen die zo'n apparaat al in huis lezen en hun ervaringen inzien. Die zeggen vaak meer dan de specs uit de folder van de leverancier van de tv.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Welke smart TV?

Ongelezen bericht door sjohie »

LG doet mooie dingen met hun nieuwste smart-TV platform, gebaseerd op webOS. Dat schijnt, zelfs net uitgerold en nog lang niet uitontwikkeld, echt wel een stap vooruit te zijn op dat gebied. Zou ik zeker even naar gaan kijken.

Wat betreft toekomstgericht, Ziggo heeft net een nieuw type smartcard voor in een CI+ slot in de TV, waarmee je hun interactieve diensten ook kan gebruiken. Tot voor kort moest je daarvoor nog aan de aparte decoder, itt enkel digitaal tv kijken wat al langer via zo'n Ziggo kaartje in de TV kan.

Daarvoor moet je wel een nieuw (modeljaar 2014) toestel hebben, die de interactieve CI+ module van Ziggo ondersteunt, denk aan de LG 42LB730V.

Gesloten