LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Welke smart TV?

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Welke smart TV?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Idd lg!!heeft ook mooie,mijn man een 42 inch gewonnen met een prijs( aan kennis gegeven die had niets)
Maar mooi ding!!!
Idd ook alles erop en eraan,iets minder scherp als mijn samsung maar die is allerhoogste hertz..

3 d hoeft er idd niet toe te doen,maar zot er tegenwoordig zowat standaard op.
Films vallen qua aanbod tegen...maar goed,op die samsung kan je zo gek niet bedenkrn zit erop,skype,netflix( bij mij) etc etc,fitnessen,nou sla ff over..

En eerlijk gezegd,het is gewoon super mooi strak beeld maar alle apps....het is leuk maar..

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Welke smart TV?

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Wow, bedankt voor alle reacties!!

Philips ben ik idd geen fan van. Ik persoonlijk heb alleen maar slechte ervaringen met Philips apparaten.
Sony TV wil ik ook absoluut niet.

LG verschillen de meningen hier over. Ik zelf heb daar geen ervaring mee.

Een 3D TV kun je toch ook gewoon als een 'normale' TV gebruiken? Dan heb je er toch geen last van bij epilepsie of migraine?

@MichielFRL: Waar moet mijn contrast op staan en hoe kan ik zien of hij op demo staat? Wat jij omschrijft dat LCD schermen hebben, dat hebben wij met ons beeld, maar dan geen blokjes, maar hij hapert gewoon.. Ik zelf heb dus geen epilepsie, maar kan verschrikkelijk draaierig van die TV worden, waardoor ik dus liever op bed naar mijn ouder wetse TV kijk..
De plasma die wij nu hebben, is niet hoog in de Hz overigens.

En wellicht een domme vraag, maar zijn de LED TV's ook LCD schermen? Dat zijn toch 2 verschillende dingen?

Is dat echt waar dat het aantal Hz vanaf 200 hz niet meer uit maken bij epilepsie en migraine? Of onbewust toch wel?

alfatrion
Berichten: 21887
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Welke smart TV?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Nicky_The schreef:- Minimaal 42 inch (we zitten ongeveer 5,5 meter van de TV af).
De ideale afstand schijnt 2,5 tot 3 keer de diagonaal te zijn.
Nicky_The schreef:- 3D, smart TV
Denk je dat te zullen gebruiken?

In de prijsshop op Tweakers.net kun je alle televisies en aanbieders met elkaar vergelijken.
Nicky_The schreef:En wellicht een domme vraag, maar zijn de LED TV's ook LCD schermen?
Ja, LED is nieuwer en komt in allerlei varianten.
Nicky_The schreef:Is dat echt waar dat het aantal Hz vanaf 200 hz niet meer uit maken bij epilepsie en migraine? Of onbewust toch wel?
Oude televisies hadden een frequentie van 50 Hz. Ik heb geen epilepsie en migraine, maar 600 Hz lijkt mij overkill.

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Welke smart TV?

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Volgens een verkoper zou Philips, Samsung en LG qua smart functie het uitgebreidste zijn en onderling even uitgebreid. Is dit zo? Over alle 3 de merken hoor ik wel negatieve dingen. Over bijvoorbeeld panasonic heb ik nog nooit iets negatiefs gezien/gehoord.

Ik zal vanavond eens kijken of ik kan uitzoeken hoeveel hz de TV's hier in huis zijn.

Zijn er nog meer dingen waar je op moet letten? Het aantal Hz dus niet als ik het zo lees.

Ik denk de 3D functie en smart TV functie te gaan gebruiken.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Welke smart TV?

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik zou me dan ook even verdiepen in de twee soorten 3d. Je hebt het actieve systeem en het passieve systeem.

Passief is wat ze ook bij de bioscoop hebben. Dan heb je op je tv tegelijk twee beelden 'door elkaar', linker en rechter, waarbij het filter in het brilletje één van beide beelden doorlaat. Werkt met lichte en goedkope brilletjes.

Bij actief wordt op het scherm om en om het linker en het rechter beeld getoond en wordt op het zwaardere en duurdere brilletje om en om het linker en het rechter glas doorzichtig gemaakt.

Het eerste systeem levert een rustiger beeld op, bij het tweede systeem kun je een soort flikkering krijgen. Lijkt mij bij epilepsie dus niet aan te raden.

Volgens mij werken de meeste merken met het laatste systeem. Vooral Philips en lg hebben volgens mij het passieve systeem. Dus daar zou ik dan eerst naar kijken.

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Welke smart TV?

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Dat is zeker een goede! Het moet dus een Passieve 3D worden.

Teunbosseman
Berichten: 4364
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Welke smart TV?

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Was een echte philips liefhebber maar voor nieuwe tv gaat Samsung worden opdat ook voor toekomstige technieken zijn voorbereid via de evolution box.

Deze samsungs hebben een quad core processor en heb deze zien spelen bij een maat, mamaia.....retesnel, geen haperingen...wifi werkt perfect.

Ikzelf twijfel tussen 2 modellen:

UE46F7000 model febr 2014
Als je jaartje terug gaat naar model UE46H7000 scheelt alwaar euri;s

UE48H8000 wat een curved tv is.


Als je een lage prijs zoekt, kan de naam niet noemen, maar zit in Rotterdam met enorm goede recensies, ook op kieskeurig en marktplaats staan ze.
Scheelt honderden euro's met de reguliere winkels.

Als je wilt weten dan zet ik mn pm ff aan.

Philips is het helaas niet meer wat geweest is, LG niet mijn merk. Sony twijfel twijfel.......Samsung blijft over voor mij.

Panasonic en Sharp ook niet meer wat geweest is.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Welke smart TV?

Ongelezen bericht door olaf79 »

Nicky_The schreef:Wow, bedankt voor alle reacties!!

Philips ben ik idd geen fan van. Ik persoonlijk heb alleen maar slechte ervaringen met Philips apparaten.
Sony TV wil ik ook absoluut niet.
Philips is niet meer de philips van vroeger. Philips tv's is alleen de naam die een chinese partner mag gebruiken die de tv divisie van philips heeft gekocht.
LG verschillen de meningen hier over. Ik zelf heb daar geen ervaring mee.

Een 3D TV kun je toch ook gewoon als een 'normale' TV gebruiken? Dan heb je er toch geen last van bij epilepsie of migraine?
LG staat goed bekend. Samsung wel eens overwogen? 3d kun je natuurlijk uitschakelen, sterker nog meestal staat het uit want is de uitzending niet in 3d. Je betaalt er wel voor dus als je het niet gebruikt, kun je net zo goed zonder nemen.
En wellicht een domme vraag, maar zijn de LED TV's ook LCD schermen? Dat zijn toch 2 verschillende dingen?
Geen domme vraag. LCD is het type scherm. Eigenlijk moet je spreken van LCD-LED TV LED is de soort verlichting die ervoor zorgt dat je beeld ziet. Een led tv wordt verlicht middels LED strips. Deze zijn heel klein, hebben grote licht opbrengst en zijn heel zuinig. De traditionele LCD TV hebben TL buizen en zijn daardoor veel dikker. Ze worden ook wel LCD CCFL genoemd (CCFL is de naam van de TL buizen).
Is dat echt waar dat het aantal Hz vanaf 200 hz niet meer uit maken bij epilepsie en migraine? Of onbewust toch wel?
Ik denk eerder dat meer dan 200 hz slechter is voor epilepsie. Er wordt dan letterlijk meer beeld per seconde getoond en dus hebben je hersens meer te verwerken. Dat zou mogelijk zelfs funest kunnen zijn voor epilepsie. Maar ik ben geen deskundige noch arts dus ik zou het bij de arts navragen.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Welke smart TV?

Ongelezen bericht door olaf79 »

Nicky_The schreef:Volgens een verkoper zou Philips, Samsung en LG qua smart functie het uitgebreidste zijn en onderling even uitgebreid. Is dit zo? Over alle 3 de merken hoor ik wel negatieve dingen. Over bijvoorbeeld panasonic heb ik nog nooit iets negatiefs gezien/gehoord.

Ik zal vanavond eens kijken of ik kan uitzoeken hoeveel hz de TV's hier in huis zijn.

Zijn er nog meer dingen waar je op moet letten? Het aantal Hz dus niet als ik het zo lees.

Ik denk de 3D functie en smart TV functie te gaan gebruiken.
Nogmaals waarom overweeg je geen android tv stick. Heb je een ultra smart tv zonder dat je er honderden euro's meer voor betaald. Werkt op elke tv met hdmi aansluiting.
Aan 3d heb je niet zoveel. Er wordt nog nauwelijks in uitgezonden en als je 3d films wilt kijken heb je een 3d blueray speler nodig

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Welke smart TV?

Ongelezen bericht door sjohie »

olaf79 schreef:
Nicky_The schreef:Volgens een verkoper zou Philips, Samsung en LG qua smart functie het uitgebreidste zijn en onderling even uitgebreid. Is dit zo? Over alle 3 de merken hoor ik wel negatieve dingen. Over bijvoorbeeld panasonic heb ik nog nooit iets negatiefs gezien/gehoord.

Ik zal vanavond eens kijken of ik kan uitzoeken hoeveel hz de TV's hier in huis zijn.

Zijn er nog meer dingen waar je op moet letten? Het aantal Hz dus niet als ik het zo lees.

Ik denk de 3D functie en smart TV functie te gaan gebruiken.
Nogmaals waarom overweeg je geen android tv stick. Heb je een ultra smart tv zonder dat je er honderden euro's meer voor betaald. Werkt op elke tv met hdmi aansluiting.
Aan 3d heb je niet zoveel. Er wordt nog nauwelijks in uitgezonden en als je 3d films wilt kijken heb je een 3d blueray speler nodig
De meeste van die Android tv-sticks werken op wifi, niet via een bedraad netwerk. Afhankelijk van de kwaliteit van het achterliggende WiFi netwerk kan content bekijken dan een ellende, of prima ervaring worden. En je zit weer met een extra remote op de koffietafel. :wink:

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: Welke smart TV?

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Smaken verschillen, dat is duidelijk na alle antwoorden.

Wil je een echt goed advies, bezoek een vakzaak! Vaak eerlijk advies! Vaak ook een omruilmogelijkheid.
De kleinere winkels moeten het hebben van klanttevredenheid. En nou niet allemaal gaan zeuren over de laagste prijs!! Die discussie ga ik niet aan.
Een vakzaak biedt nogal wat meer dan zo'n laat je niet gek maken filiaal.
Vaak staan hier de beelden ook goed afgesteld in niet in een winkelmodus. Het voordeel voor de winkel is dat na het spelen met de afstandsbediening het beeld weer op superfel, hoog contrast komt te staan en zo opvalt. Vraag in een winkel ook of je de instellingen mag bekijken, een goede winkel zal ze graag laten zien,
Contrast: +/- 60-75%, kleur, helderheid en scherpte: +/- 50%, dynamische instellingen: minimaal.
Thuis ga je toch verder instellingen bij een andere lichtbron dan in de winkel.
Vraag om een normale tv uitzending en geen Blu-ray demo ofzo, een winkel die dit niet kan laten zien, niet serieus nemen. Vaak zijn uitlopende modellen erg interessant omdat de opties vaak niet veel verschillen. Aantal Hz zegt niet alles over de tv kwaliteit, kleurkijkhoek bijv. wel.

Succes met de zoektocht.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Welke smart TV?

Ongelezen bericht door ruud_a »

alfatrion schreef:
Nicky_The schreef:- Minimaal 42 inch (we zitten ongeveer 5,5 meter van de TV af).
De ideale afstand schijnt 2,5 tot 3 keer de diagonaal te zijn.
Nicky_The schreef:- 3D, smart TV
Denk je dat te zullen gebruiken?

In de prijsshop op Tweakers.net kun je alle televisies en aanbieders met elkaar vergelijken.
Nicky_The schreef:En wellicht een domme vraag, maar zijn de LED TV's ook LCD schermen?
Ja, LED is nieuwer en komt in allerlei varianten.
Nicky_The schreef:Is dat echt waar dat het aantal Hz vanaf 200 hz niet meer uit maken bij epilepsie en migraine? Of onbewust toch wel?
Oude televisies hadden een frequentie van 50 Hz. Ik heb geen epilepsie en migraine, maar 600 Hz lijkt mij overkill.
ik denk dat die 600 Hz een technische reden heeft.
Het oude fosfor van de beeldbuis had een nagloei tijd - bleef dus nog even licht geven, nadat de electronenstraal al voorbij was.
leds doen dat niet of nauwelijks.
naarmate je meer leds aan moet sturen, doordat de beeldschermen groter worden, wordt de tijd tussen het aansturen van de leds langer en geven ze te weinig licht.
dus moet je sneller weer terugkomen bij die led en dus met een hogere frequentie aansturen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Welke smart TV?

Ongelezen bericht door kweenie »

Grappig dat iemand in één reactie zegt dat Philips niet meer is wat het was, maar dat lg goed bekend staat. Volgens mij komen de schermen en het grootste deel van de technologie namelijk uit de zelfde fabriek.

Ik zou zelf vooral kijken naar het scherm zelf, hoe dat het doet. Zoals aangegeven kun je een eventueel tegenvallende Smart tv functie relatief simpel oplossen met bv een android stick, maar als het scherm tegenvalt, dan kun je dat niet zomaar veranderen. Zelfde met de 3d functie. Als je vanwege epilepsie geen actief systeem zou 'mogen' (wat je dus even na zou moeten gaan), dan is het jammer als je net het verkeerde systeem zou hebben en daar dus niets mee zou kunnen doen.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Welke smart TV?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Idd wat teun zegt ,samsung is mooi,snel,scherp beeld,maaaaaar als jij allerhoogste hertz wil weet ik niet of je met 1000 red dat durf ik niet te zeggen.
3 d idd zet je alleen maar aan met film en soms een keer werd voetbal ook 3 d uitgezonden,kijk ik verder nooit dus..
3 d eigenlijk allern voor films.
Die van mij zit camera,dus skypen,maar als je goedkopere neemt en draadloze webcam als je dat wilt kan het ook,immers zit wifi op.


Wij hebben hem op kabel aangesloten,( internet)
Kan er eigenlijk van alles mee( doe ik het ook uh,,,nee manlief wel) mannendingen :wink:

Wij zijn ook hiervoor al voor samsung gegaan en ook van sony toen afgestapt omdat beeld mooier was..

Vaakzak of die eerlijk zijn,nou dat betwijfel ik ook...sommige weten niet eens wat waar voor is..

Succes met je zoektocht..

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Welke smart TV?

Ongelezen bericht door olaf79 »

kweenie schreef:Grappig dat iemand in één reactie zegt dat Philips niet meer is wat het was, maar dat lg goed bekend staat. Volgens mij komen de schermen en het grootste deel van de technologie namelijk uit de zelfde fabriek.

Ik zou zelf vooral kijken naar het scherm zelf, hoe dat het doet. Zoals aangegeven kun je een eventueel tegenvallende Smart tv functie relatief simpel oplossen met bv een android stick, maar als het scherm tegenvalt, dan kun je dat niet zomaar veranderen. Zelfde met de 3d functie. Als je vanwege epilepsie geen actief systeem zou 'mogen' (wat je dus even na zou moeten gaan), dan is het jammer als je net het verkeerde systeem zou hebben en daar dus niets mee zou kunnen doen.
Ik bedoelde juist dat Philips weer beter is sinds ze Chinees zijn (raar maar waar). En TV's met de naam Philips erop dus niks met Philips NL te maken hebben.

koningsjpc
Berichten: 46
Lid geworden op: 26 jan 2005 11:29

Re: Welke smart TV?

Ongelezen bericht door koningsjpc »

Kijk ook eens naar vergelijkingssites, zoals kieskeurig. Daar kun je ook een heleboel info vinden en vaak betere info als die hier op dit forum gegeven worden, want op deze site worden vaak mogelijkheden aangegeven, waar je niet om gevraagd hebt (zoals mediaboxen, usb sticks, netflix etc.etc.
Nagenoeg alle tv's zijn goed en hebben vaak dezelfde mogelijkheden.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Welke smart TV?

Ongelezen bericht door eleven »

Teunbosseman schreef:Was een echte philips liefhebber maar voor nieuwe tv gaat Samsung worden opdat ook voor toekomstige technieken zijn voorbereid via de evolution box.

Deze samsungs hebben een quad core processor en heb deze zien spelen bij een maat, mamaia.....retesnel, geen haperingen...wifi werkt perfect.

Ikzelf twijfel tussen 2 modellen:

UE46F7000 model febr 2014
Als je jaartje terug gaat naar model UE46H7000 scheelt alwaar euri;s

UE48H8000 wat een curved tv is.


Als je een lage prijs zoekt, kan de naam niet noemen, maar zit in Rotterdam met enorm goede recensies, ook op kieskeurig en marktplaats staan ze.
Scheelt honderden euro's met de reguliere winkels.

Als je wilt weten dan zet ik mn pm ff aan.

Philips is het helaas niet meer wat geweest is, LG niet mijn merk. Sony twijfel twijfel.......Samsung blijft over voor mij.

Panasonic en Sharp ook niet meer wat geweest is.

Zoals eerder geschreven heb ik een Panasonic en ben heel tevreden.
Mijn volgende is ook een Samsung, deze heb ik in verschillende winkels bekeken en denk, deze wordt het.

Samsung UE55H6500 3D LED

@Teun

Zit ik goed als het door niet genoemde bedrijf met R begint en eindigt met g?

alfatrion
Berichten: 21887
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Welke smart TV?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Nicky_The schreef:Ik denk de 3D functie en smart TV functie te gaan gebruiken.
Ik denk er zelf ook over om een smart TV te kopen. Ik wil uitzending gemist kunnen bekijken via mijn televisie. En misschien ook iets als Skype, maar dan heb je wel een camera nodig. Mijn indruk is dat het 3D aanbod gering is, alleen films je afneemt. Ik heb wel een brilletje gekocht voor in de bios. Van de brillen die de bioscoop verkoop krijg ik hoofdpijn omdat ik al brildragend ben.

Teunbosseman
Berichten: 4364
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Welke smart TV?

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

eleven schreef:
Teunbosseman schreef:Was een echte philips liefhebber maar voor nieuwe tv gaat Samsung worden opdat ook voor toekomstige technieken zijn voorbereid via de evolution box.

Deze samsungs hebben een quad core processor en heb deze zien spelen bij een maat, mamaia.....retesnel, geen haperingen...wifi werkt perfect.

Ikzelf twijfel tussen 2 modellen:

UE46F7000 model febr 2014
Als je jaartje terug gaat naar model UE46H7000 scheelt alwaar euri;s

UE48H8000 wat een curved tv is.


Als je een lage prijs zoekt, kan de naam niet noemen, maar zit in Rotterdam met enorm goede recensies, ook op kieskeurig en marktplaats staan ze.
Scheelt honderden euro's met de reguliere winkels.

Als je wilt weten dan zet ik mn pm ff aan.

Philips is het helaas niet meer wat geweest is, LG niet mijn merk. Sony twijfel twijfel.......Samsung blijft over voor mij.

Panasonic en Sharp ook niet meer wat geweest is.

Zoals eerder geschreven heb ik een Panasonic en ben heel tevreden.
Mijn volgende is ook een Samsung, deze heb ik in verschillende winkels bekeken en denk, deze wordt het.

Samsung UE55H6500 3D LED

@Teun

Zit ik goed als het door niet genoemde bedrijf met R begint en eindigt met g?

Neen, begint met E en eindigt op E. Zit in Rotterdam Zuid.
Maat van mij daar gekocht 2 jaar gelee en scheelde 475,- met reguliere winkel. En is gewoon een stenen winkel.


55" is te groot voor mij. Max 46" maar 48" curved kan ook, deze oogt kleiner, maar moet me nog verdiepen in de kijkhoek etc etc.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Welke smart TV?

Ongelezen bericht door olaf79 »

alfatrion schreef:
Nicky_The schreef:Ik denk de 3D functie en smart TV functie te gaan gebruiken.
Ik denk er zelf ook over om een smart TV te kopen. Ik wil uitzending gemist kunnen bekijken via mijn televisie. En misschien ook iets als Skype, maar dan heb je wel een camera nodig. Mijn indruk is dat het 3D aanbod gering is, alleen films je afneemt. Ik heb wel een brilletje gekocht voor in de bios. Van de brillen die de bioscoop verkoop krijg ik hoofdpijn omdat ik al brildragend ben.
Bij welke tv provider zit je. Meeste bieden al uitzending gemist aan via hun setopbox. In betere kwaliteit dan bij de smart tv apps. Voor mij zou uitzending gemist nooit een reden zijn om een smart tv te kopen.

Gesloten