LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zwart Scherm bij Philips 48PFS8109/12 Android TV

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.

Zwart scherm na USBopname bij Philips 48PFS8109/12 heb jij dat ook?

Peiling eindigde op 21 mar 2015 17:01

ja
0
Geen stemmen
nee
2
100%
 
Totaal aantal stemmen: 2

hanselnewackers
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 nov 2012 12:06
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Zwart Scherm bij Philips 48PFS8109/12 Android TV

Ongelezen bericht door hanselnewackers »

Na het opnemen van een programma met mijn USB Drive krijg ik een zwart scherm, met geluid, dat alleen maar weg gaat als ik de stekker uit het stopcontact haal. 2 Ci+ kaarten van Ziggo. Dit gebeurt ook soms tijdens het spelen van het opgenomen programma, maar dan zonder geluid. Maar dan is dit specifiek voor dat opgenomen programma. Ik heb ook soms dat het te kijken kanaal gescrambled blijkt te zijn. Zelfs soms NPO 1 (Ziggo default ungescrambled kanaal). Dit is de tweede vervangende TV van Philips de eerste had ook bijna hetzelfde maar daarbij was dan ook nog dat de EPG niet goed door de kanalen ging en groot aantal programma's waren niet beschikbaar in de lijst (erg vreemd).......

Barre Barry
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 aug 2013 01:18

Re: Zwart Scherm bij Philips 48PFS8109/12 Android TV

Ongelezen bericht door Barre Barry »

En als die hele poll me nu totaal niet interesseert, waar is dan de optie geen mening? Of de optie dat ik het niet heb omdat ik die TV niet heb?

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Zwart Scherm bij Philips 48PFS8109/12 Android TV

Ongelezen bericht door Ulbe »

Heb ook ervaring met een Philips tv,

Mooi toestel, mooi beeld, ambilights zijn leuk, toch het toestel snel teruggebracht naar de winkel!,

Dezelfde problemen die u tegen komt, de software die Philips in haar nieuwe tv's stopt is echt brak!, stampvol fouten en doet het toestel regelmatig vastlopen, zodat het toestel alleen gereset kan worden door de netstekker even uit het stopcontact te nemen,

Als u nog van het toestel af kan komen, zou ik deze zeker terugbrengen naar de winkel en neem een ander bekend merk, dan maar wat minder mogelijkheden, maar heeft u minder irritatie, en dat is ook belangrijk.

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

Dirkie
Berichten: 2932
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Zwart Scherm bij Philips 48PFS8109/12 Android TV

Ongelezen bericht door Dirkie »

MIjn laatste Philips TV was nog er nog een met een echte beeldbuis. Deze heeft het 14 jaar volgehouden zonder problemen. In al die jaren was er slechts 1 reparatie nodig, uitgevoerd door een lokale reparateur voor ik dacht 25 euro. Daarna een Sony LED tv gekocht (toen een van de eerst betaalbare), die nu ook al weer ruim 4 jaar zonder problemen draait, waarvan de laaste 2 op de slaapkamer, omdat we bij onze nieuwe keuken een Samsung 3D tv kregen, die groter was en nog meer mogelijkheden had.
En ik zie ook geen enkele reden meer om een Philips te kiezen, want de kwaliteit, mogelijkheden en prijs van hun 'platte' tv's blijven ver achter bij de andere producenten.
Maar ik moet wel heel eerlijk zeggen dat ik in de 'buizen'-periode nooit iets anders dan Philips koos, gewoon omdat de kwaliteit daarvan ver boven de anderen uitstak.

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: Zwart Scherm bij Philips 48PFS8109/12 Android TV

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Inderdaad heel snel terugbrengen, kijk maar eens op dit forum en lees dat iedereen hetzelfde probleem heeft. De huidige tv lijn van Philips zit vol fouten die niet worden opgelost.
Overgang naar TPVision is niet beter geworden.
Ga voor een Sony, Samsung of Panasonic en je zult een perfect werkende tv hebben.

Willem xamuh

Re: Zwart Scherm bij Philips 48PFS8109/12 Android TV

Ongelezen bericht door Willem xamuh »

audiofreak1 schreef:Inderdaad heel snel terugbrengen, kijk maar eens op dit forum en lees dat iedereen hetzelfde probleem heeft. De huidige tv lijn van Philips zit vol fouten die niet worden opgelost.
Overgang naar TPVision is niet beter geworden.
Ga voor een Sony, Samsung of Panasonic en je zult een perfect werkende tv hebben.

Of koop een mooie Panasonic Plasma op marktplaats :wink: Deze zetten naar mijn mening nog altijd de beste weergave neer, ondanks de nadelen die deze techniek natuurlijk ook kent. Recent nog een 50G30 aangeschaft voor kennissen en deze Tv van begin 2012 kostte slechts 300 Euro en ziet er werkelijk fantastisch uit. En plaatje om naar te kijken! Naar mijn idee zijn er maar weinig Tv's die daar aan kunnen tippen.

Ik zie veel toestellen en kan me echt stierlijk ergeren aan de onnatuurlijke en harde weergave van LCD/LED en de vaak ronduit slechte kijkhoek. Dat zijn maar een paar punten, maar voor mij wel erg belangrijk. Natuurlijk is Plasma ook niet heilig, maar als je een goede weergave kan waarderen, zullen veel mensen je dit absoluut aanraden. Zonde dan ook dat het uit het beeld verdwijnt.

Ik heb laatst ook een van mijn dochters verrast met een Plasma en ze is er ongelofelijk blij mee. Je kan voor weinig geld dus genieten van een prachtig beeld, maar als je echt gaat voor allerlei opties, kom je wellicht bedrogen uit, want de moderne smart Tv bied dan natuurlijk veel meer. Persoonlijk hecht ik daar niet veel waarde aan en ga voor het beste beeld. Dat is wat voor mij Tv betekent. Kun je voor een leuke prijs aan een recent toestel komen, dan heeft deze ook smart opties, maar natuurlijk minder als op het moment het geval is, maar als je alle nieuwe opties wilt hebben, kun je elke dag wel wat nieuws aanschaffen :roll:

mvg. Willem.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Zwart Scherm bij Philips 48PFS8109/12 Android TV

Ongelezen bericht door thecure »

Philips is inderdaad drama, nadat ons eerste toestel met geen succes werd gerepareerd, werd hij tot drie keer toe omgeruild.
Het derde toestel weigerde nederland 1 2 of 3 weer te geven.
Uiteindelijk nam gelukkig de handelaar het toestel terug en kijken we nu naar een mooie Samsung die het teminste gewoon doet.

Waarschijnlijk is jouw probleem gewoon een software bug, en daarvan zitten er helaas vele in Philips toestellen tegenwoordig...

Willem xamuh

Re: Zwart Scherm bij Philips 48PFS8109/12 Android TV

Ongelezen bericht door Willem xamuh »

thecure schreef:Philips is inderdaad drama, nadat ons eerste toestel met geen succes werd gerepareerd, werd hij tot drie keer toe omgeruild.
Het derde toestel weigerde nederland 1 2 of 3 weer te geven.
Uiteindelijk nam gelukkig de handelaar het toestel terug en kijken we nu naar een mooie Samsung die het teminste gewoon doet.

Waarschijnlijk is jouw probleem gewoon een software bug, en daarvan zitten er helaas vele in Philips toestellen tegenwoordig...
Het wordt ook allemaal veel te geavanceerd en bepaalde merken schijnen dat niet in orde te kunnen krijgen en brengen apparaten op de markt waarvan de software niet in orde, of up-to-date is en dat kennelijk ook niet op een fatsoenlijke manier bijgewerkt kan worden.

Ik ben helemaal niet tegen de vooruitgang van de techniek, want techniek is al jaren iets waar ik me in verdiep, maar ik zie de laatste jaren wel erg veel ellende met apparatuur waar van alles op zit en waarbij apparaten die niet goed functioneren zo de doos ingaan. Daar loopt de koper van dat product dan tegenaan. Dat gebeurt bij Tv's maar ook bij veel andere geavanceerde apparatuur. Kijk bijvoorbeeld eens naar receivers. De apparaten staan bol van de opties, maar worden steeds goedkoper en dat kan niet samengaan.

En dat zie je vaak ook terug. Niet goed functionerende opties, storingen, waarbij b.v. de HDMI boards er in no time uit liggen etc. Ik ben persoonlijk altijd een fan geweest van Marantz en heb laatst voor weinig geld een SR8500 op de kop getikt en dat speelt en blijft spelen. Weinig opties, maar het speelt de sterren van de hemel en er is alles aan gedaan om het geluid de boventoon te laten voeren.

Tegenwoordig komt dat, net als de beeldkwaliteit van veel Tv's vaak op de 2e plaats. Bij veel toestellen is het beeld ronduit bedroevend slecht of je moet al een flink bedrag gaan neertellen. Maar ook dan ligt de boventoon vaak weer bij allerlei opties, die veel mensen na een tijdje niet eens meer gebruiken. Laten ze eerst maar wat doen aan de kwaliteit en kwantiteit van de toestellen zelf en het zou helemaal perfect zijn als ze zich zouden richten op de kwaliteit van de weergave, want veel Tv's zien er beter uit als ze uitgeschakeld zijn, dan wanneer ze weergeven... :(

Mvg. Willem.

Gesloten