LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wachten op Philips Tv Crediteringsbedrag uitkeren

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
EDANDERO
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 feb 2017 16:14

Wachten op Philips Tv Crediteringsbedrag uitkeren

Ongelezen bericht door EDANDERO »

Onze 16 maanden oude Philips Tv type 48PFS8109/12 is jongstleden Dec. 2016 na een software update vastgelopen en was niet meer te bedienen. Ik kon de Tv alleen aanzetten en uitzetten d.m.v. de steker er weer in en uit te trekken. Ik had dan wel gewoon beeld, maar kon met de Philips en KPN afstandsbediening de Tv niet meer bedienen. Het geluid stond op 1 vaste stand ingesteld en was dus ook niet meer te regelen. Al met al kon ik er dus helemaal niets meer mee. Getracht met de dealer waar ik de Tv gekocht had contact op te nemen, maar deze blijkt niet meer bereikbaar te zijn. Hierop contact met Philips gezocht en hun mijn klachten van de Tv voorgelegd. Naar veel mails en gebeld te hebben om naar oplossingen te zoeken is door Philips haar service/reparatie partner CE Repair besloten dat de Tv niet meer te repareren valt. Dit is op afstand ( niet thuis langs geweest) besloten naar aanleiding van mijn klachten. Hierop is door Philips ons een nieuwe type Philips Tv, type 49PUS7181/12 aangeboden. Hiermee zijn wij akkoord gegaan en vervolgens is er een afspraak gemaakt dat de Tv bij ons afgeleverd zou worden. Echter een halve dag voordat de Tv bij ons bezorgd zou worden werden wij gebeld door CE Repair met de mededeling dat deze Tv niet meer leverbaar was en dat wij eventueel wel konden wachten tot medio April 2017 of wij konden via creditering een nieuwe Tv ophalen bij een andere dealer. Wachten tot April was voor ons geen optie met een kapotte Tv. Dus dan maar via creditering. Dit houdt in dat CE Repair/Philips eerst onze oude kapotte Tv in bezit moet hebben en wij vervolgens een brief krijgen met een referentienummer erop waarmee wij naar de dealer konden gaan. In dit geval is Expert de dealer geworden, waar wij een andere Tv kunnen uitzoeken. Expert moet dan met Philips contact opnemen en dit nummer doorgeven en dan zouden wij het crediteringsbedrag horen. Onze oude Tv is op 16-01-17 opgehaald bij ons en vervolgens zijn wij met de brief die wij gekregen hebben naar Expert gegaan. Zij hebben met Philips gebeld en kregen toen te horen dat de crediteringsbedrag nog niet bekend was en nog wel 1 a 2 dagen kon duren, wat wij al vreemd vonden, omdat ons verteld is dat wij direct het crediteringsbedrag zouden horen. Inmiddels zijn wij al 4 weken verder en hebben wij nog steeds geen crediteringsbedrag en zitten wij dus ook al 4 weken zonder Tv. Na vele telefoontjes (ook van Expert) en mails met Philips kunnen ze ons nog steeds niet verder helpen. Telkens wordt er gezegd het is in behandeling, het ligt bij onze commerciële afdeling en U moet nog even geduld hebben. Maar ons geduld is inmiddels meer dan op. Wij staan gewoon machteloos op dit moment en met lege handen. Wij voelen ons aan het lijntje gehouden door Philips. Ze beloven van alles maar komen helemaal niets na.

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: Wachten op Philips Tv Crediteringsbedrag uitkeren

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Nagenoeg alle Philips toestellen die defect gaan tussen 2 en 3 jaar worden gecrediteerd omdat Philips ze niet kan maken.
Als medewerker in een electronicazaak zien wij met lede ogen het Philips drama! Alle verkochte toestellen gaan binnen zeer korte tijd defect, software storingen, en geen onderdelen meer leverbaar. Het is triest gesteld met het ooit zo goede Philips. Onder de TP Vision vlag is het een baggermerk geworden. 2 jr geleden hebben we besloten het niet meer te verkopen, nu komen alleen nog de reparaties binnen maar daar zijn we gelukkig binnen een paar jaar vanaf. Tip voor iedereen: NIET meer kopen, je krijgt problemen!

Jetsertje
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2016 20:59

Re: Wachten op Philips Tv Crediteringsbedrag uitkeren

Ongelezen bericht door Jetsertje »

audiofreak1 schreef:Nagenoeg alle Philips toestellen die defect gaan tussen 2 en 3 jaar worden gecrediteerd omdat Philips ze niet kan maken.
Als medewerker in een electronicazaak zien wij met lede ogen het Philips drama! Alle verkochte toestellen gaan binnen zeer korte tijd defect, software storingen, en geen onderdelen meer leverbaar. Het is triest gesteld met het ooit zo goede Philips. Onder de TP Vision vlag is het een baggermerk geworden. 2 jr geleden hebben we besloten het niet meer te verkopen, nu komen alleen nog de reparaties binnen maar daar zijn we gelukkig binnen een paar jaar vanaf. Tip voor iedereen: NIET meer kopen, je krijgt problemen!
Niet alleen onder TP Vision hoor, daarvoor ook al. Philips wist goede CRT televisies te maken maar met LCD hebben ze nooit goed weten te presteren. Zelfs de 9000 series was altijd maar matig voor het hoge bedrag. Beter kon en kun je een Sony, Panasonic of Samsung kopen. Al loop je bij Samsung weer het risico dat de elektrolytische condensator het na net iets meer dan twee jaar begeeft, als de fabrieksgarantie net is verlopen. Gelukkig heb je daar in Nederland niet zoveel last van door de goede consumentenbescherming.

stofzuigertje

Re: Wachten op Philips Tv Crediteringsbedrag uitkeren

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Mijn ervaring is dat de goedkope Philips meestal wel heel bleef en juist de dure en luxe modellen sneuvelen.
Alle t/m 5300 nauwelijks problemen maar hogere nummers en boven 40" zijn bekend in werkplaats.

Ze zijn wel te repareren maar het is te duur, onderdelen zat maar hoe kom je erbij en bij open maken zie je de verschillen, is het bereikbaar en door te meten of zoek het zellf maar uit.
In Slowakije goede monteurs die lagere lonen hebben en daar gaan ze via opkoper vaak naar toe.
Zelf kan ik dit ook niet .

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Wachten op Philips Tv Crediteringsbedrag uitkeren

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik heb mijn huis vol met Philips (waterkoker, (2e) koffiemachine, tv, audio, dvd-speler, bleuthoot speaker, mp3-speler), en dat fungeert allemaal prima. Al jarenlang.

Jetsertje
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2016 20:59

Re: Wachten op Philips Tv Crediteringsbedrag uitkeren

Ongelezen bericht door Jetsertje »

Moneyman schreef:Ik heb mijn huis vol met Philips (waterkoker, (2e) koffiemachine, tv, audio, dvd-speler, bleuthoot speaker, mp3-speler), en dat fungeert allemaal prima. Al jarenlang.
Ik heb ook producten met een Philips logo die het goed doen en waarvan ik weet dat de kwaliteit goed is. Ik weet ook dat er producten met een Philips logo zijn die ik beter kan mijden, zoals de televisies.

Dat jouw Philips producten het nog steeds doen, wil natuurlijk niet zeggen dat Philips dan maar meteen een goed merk is. Statistisch gezien denk ik dat Philips relatief meer RMA's heeft dan andere grote merken. In ieder geval onder televisies. Maar helaas heb ik die cijfers niet en zijn die ook nergens te vinden.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Wachten op Philips Tv Crediteringsbedrag uitkeren

Ongelezen bericht door GJvdZ »

audiofreak1 schreef:Nagenoeg alle Philips toestellen die defect gaan tussen 2 en 3 jaar worden gecrediteerd omdat Philips ze niet kan maken.
Als medewerker in een electronicazaak zien wij met lede ogen het Philips drama! Alle verkochte toestellen gaan binnen zeer korte tijd defect, software storingen, en geen onderdelen meer leverbaar.

En jullie blijven het verkopen? Lekker bedrijf dan. Kan je even zeggen waar je werkt zodat we daar niet heen hoeven.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Wachten op Philips Tv Crediteringsbedrag uitkeren

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jetsertje schreef:
Moneyman schreef:Ik heb mijn huis vol met Philips (waterkoker, (2e) koffiemachine, tv, audio, dvd-speler, bleuthoot speaker, mp3-speler), en dat fungeert allemaal prima. Al jarenlang.
Ik heb ook producten met een Philips logo die het goed doen en waarvan ik weet dat de kwaliteit goed is. Ik weet ook dat er producten met een Philips logo zijn die ik beter kan mijden, zoals de televisies.
Ook mijn led-TV draait inmiddels al weer dik 5 jaar probleemloos.
Jetsertje schreef:Dat jouw Philips producten het nog steeds doen, wil natuurlijk niet zeggen dat Philips dan maar meteen een goed merk is.
Dat heb ik ook nergens beweerd.

Mucha

Re: Wachten op Philips Tv Crediteringsbedrag uitkeren

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Gesloten