Een gebruikte PS3 kan inderdaad goed als BluRay speler doen, laatste firmware heeft ook 3D ondersteuning erbij als het goed is. Je hebt wel PS3 remote nodig als je makkelijker wil bedienen. Deze remote is beter afgestemd op film kijken dankzij extra knoppen.
Wil je simpel houden, dan zit je inderdaad voor enorme keuze aan merken.
Voor mij zijn goede merken: Sony, LG, Samsung, Pioneer
Andere merken zoals Philips zijn wat goedkoper, waardoor beeldkwaliteit lager is.
Alle bluray spelers hebben HDMI aansluiting. Daar hoef je dus niet zorgen over maken. Dan heb je ook bluray spelers met 3D functie en Smart TV functie. Dat laatste Smart TV is vrijwel hetzelfde als in TV met Smart TV mogelijkheden. Je kan dus TV kopen zonder Smart TV functies (zodat het goedkoper is) en kun je met dezelfde speler verder kijken.
De 3D functie zit niet in elke speler. Het heeft ook geen zin als je TV geen 3D ondersteunt.
Wel weet ik dat bijvoorbeeld regio code vast zit in tegenwoordige spelers. Een aantal spelers biedt wel mogelijkheid om regiovrij DVD's af te spelen.
Ik ken maar één merk die regiovrij Bluray kan afspelen. En misschien eerste generatie spelers zolang firmware nog niet updated is. Want laatste firmwares zorgen ervoor dat het alsnog onmogelijk is om te veranderen. Vervelend door de druk van film industrie.
Ik raad je aan gewoon naar Mediamarkt te gaan, of een goede TV zaak, om rustig de spelers te bekijken, en lees je de eigenschappen. Eerlijk gezegd zullen alle spelers werk doen. Verschil zit in snelheid inladen en weergeven, geluid ivm koeling, en gebruiksgemak interface.
En: PS4 / PS4 Pro ondersteunt geen UHD Bluray. XBox One S wel. Maar UHD is nog duur en er is weinig keuze op het markt. Heeft geen zin als je gewone 1080p tv hebt.
Discussies zijn er genoeg; bijvoorbeeld hier:
http://www.trustedreviews.com/best-blu- ... s_round-up