LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Instagram-account gehackt, geen contact mogelijk

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
mivida
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jun 2017 09:39

Instagram-account gehackt, geen contact mogelijk

Ongelezen bericht door mivida »

Al enkele jaren maak ik gebruik van Instagram. Laatst ontving in plots een mailtje dat ik mijn wachtwoord niet meer zou weten met daarin een code om te kunnen bewijzen dat ik de eigenaar ben en daaropvolgend een emailtje dat mijn wachtwoord gewijzigd zou zijn.
Mijn account was al automatisch uitgelogd in de app dus heb ik de link uit het emailtje gebruikt en direct het wachtwoord naar een compleet ander veranderd. Probleem opgelost.
Bijna 24 uur later gebeurt exact hetzelfde maar dit keer ben ik te laat. Na wat onderzoek blijken dit "bots" te zijn welke deze acties uitvoeren en signalen van Instagram kunnen onderscheppen (geen actie van de gebruiker zelf nodig) en het account kunnen overnemen.
Na het overnemen van het account wordt de gebruikersnaam gewijzigd en het wachtwoord. De gebruikersnamen worden herkenbaar een variant van fabadaxxxxxx. Kijk je op Instagram kom je velen van deze accounts tegen. Het gebeurt namelijk continu.

Ok, mijn account is gehacked, al mijn prive foto's en berichten zijn nu in het bezit van een ander dus actie ondernemen via Instagram. Alleen hier zit het grote probleem. Instagram heeft geen actie welke je in dit geval kunt ondernemen, en het is NIET MOGELIJK om op welke manier dan ook contact op te nemen met Instagram! Geen telefoon, email, whatsapp, fb message, contact formulier of wat dan ook.
Ik vraag mij af of dit rechtmatig gezien uberhaupt mag. Zij verlenen een dienst waarbij zij prive gegevens van iemand bewaren, indien er iets misgaat zou een gebruiker ten alle tijde contact moeten kunnen opnemen.
Ik kan dus nu alleen maar afwachten wat er eventueel in de toekomst met mijn gegevens gaat gebeuren. Ik kan op alle mogelijke manieren aan Instagram bewijzen dat het mijn account is en dit uberhaupt ter discussie stellen zodat zij zelf eventueel het account compleet kunnen opheffen en daarmee mijn gegevens "veilig" stellen.

Ik weet niet welke stappen ik nu kan ondernemen? Heeft iemand tips voor mij?

Nijogeth
Berichten: 9971
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Instagram-account gehackt, geen contact mogelijk

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Maar hoe kunnen die bots het nu overnemen? U krijgt toch de link voor wachtwoordwijziging in uw mail, niet de bots? Die zouden daar dus niet bij moeten kunnen. Is uw email niet gehackt?


Samennie
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jul 2018 10:40

Re: Instagram-account gehackt, geen contact mogelijk

Ongelezen bericht door Samennie »

Is jouw account al uit de lucht gehaald?
Ik ben ook gehackt, en krijg geen reactie van instagram.. meerdere meldingen gemaakt ook vrienden hebben meldingen gemaakt dat het spam is of gehackt.. maar niemand krijgt reactie en ondertussen staan al mijn foto’s op dat profiel!

Gesloten