LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Defect beeldscherm Sony tv net buiten de garantie

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Defect beeldscherm Sony tv net buiten de garantie

Ongelezen bericht door Moneyman »

witteflits schreef:ik vind de wet maar krom!

De fabrikant behoort een deugdelijk product te maken, dus ook als er geen tussen leverancier meer is behoren zij de televisie weer in orde te maken!
Met of zonder tussenkomst van de winkel.
Bestaat de winkel nog wel dan behoort die te bemiddelen en zo nodig de reparatie te vergoeden tot in redelijkheid.
Als ik dan de winkelier zou zijn staat dat merk even in de wacht kwa verkoop tot ze de boel financieel opgelost hebben!

Maar het blijft een rare wet dat een winkelier die het apparaat niet geproduceerd heeft hier voor moet opdraaien.
Ik weet dat de marge's zeer laag zijn voor een handelaar door alle concurrentie.
En dat een fabrikant gewoon zijn minimale benodigde marge pakt.
Denk je dat die winkelier die ervoor opdraait niet ook gewoon diens leverancier aanspreekt...?

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Defect beeldscherm Sony tv net buiten de garantie

Ongelezen bericht door alfatrion »

witteflits schreef:Maar het blijft een rare wet dat een winkelier die het apparaat niet geproduceerd heeft hier voor moet opdraaien.
De winkelier heeft de verplichting op zich genomen om een deugdelijk product te leveren. Alleen vanuit die achtergrond is het een hele logische keuze. Daarnaast is zo dat, indien de koper de eindverantwoordelijke moet aanspraken, hem een hoge drempel wordt opgeworpen. Het product kom in verschillende handen en die kunnen allemaal iets gedaan hebben waardoor de verkoper een ondeugdelijk product heeft geleverd. Het is veel eenvoudiger om vanuit een schakelsysteem, partijen hun verantwoordelijkheid moeten. De koper klopt aan bij de verkoper, de verkoper bij diens leverancier en dat gaat zo door totdat je bij de eindverantwoordelijke partij uitkomt. Natuurlijk kan iedere partij in de schakel besluiten om dit niet te verhalen, bijvoorbeeld als dat economisch gunstiger is.

In Nederland wordt de verkoper beschermd met een dwingend regresrecht, dat wil zeggen dat diens leverancier niet mag afspraken dat de verkoper de schade niet op hem verhalen. In de meeste Europese lidstaten geld dat verkoper en zijn leverancier dat wel mogen en dat met name voor de kleine winkelier niet prettig.

Wiel Peulen
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 nov 2017 19:47

Re: Defect beeldscherm Sony tv net buiten de garantie

Ongelezen bericht door Wiel Peulen »

Hallo beste luitjes die mij positief advies hebben gegeven en daarmee perfect hebben geholpen! Daarvoor alvast dank!
Ik heb afgelopen week van de firma EP. Tummers een nieuwe televisie gekregen! Daarvoor dank en respect voorde nette afhandeling van de firma EP. Tummers!
Geen respect heb ik voor Sony Benelux en de firma Selectro Service Group, die het de afgelopen periode naar mijn idee alleen maar bezig waren van het kastje naar de muur sturen, en Selectro Service Group die onterecht een factuur van 32,- blijft sturen voor niet gedane onderzoeks werkzaamheden! Respect voor mevrouw Van Helm van de firma EP.Tummers die het allemaal te bont geworden vond, en de knoop door gehakt heeft en binnen twee weken alles netjes had opgelost!! De firma EP.Tummers, (mevr. Van Helm), zou ik willen voordragen voor de warme douche!!!
De firma's Sony Benelux en Selectro Service Group zou ik willen voorstellen voor een IJSkoude douche!!

Daarvoor nogmaals dank Wiel!

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Defect beeldscherm Sony tv net buiten de garantie

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dank voor de terugkoppeling. Leuk dat een advies van november vorig jaar uiteindelijk toch resultaat oplevert.
Moneyman schreef:
Wiel Peulen schreef:De verkoper, (Maxwell) is niet failliet gegaan maar overgenomen door EP,Tummers electroworld. Zij zeggen dat zij alleen nog lopende garanties afhandelen en geen nazorg hoeven/willen geven.
Als er inderdaad sprake is van een overname (en daar lijkt het wel op, getuige ook dit nieuwsbericht), dan nemen ze automatisch ook alle verplichtingen over. Dan kunnen ze zich niet verschuilen achter het afhandelen van puur lopende garanties.

Maar goed, dat doen ze wel, en dat maakt dat je alsnog zelf degene bent die actie moet ondernemen. Je kunt natuurlijk nog een keer het gesprek aangaan, en dan steviger, met de nu opgedane kennis.

Verwijderd

Re: Defect beeldscherm Sony tv net buiten de garantie

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Wiel Peulen schreef:Hallo beste luitjes die mij positief advies hebben gegeven en daarmee perfect hebben geholpen! Daarvoor alvast dank!
Ik heb afgelopen week van de firma EP. Tummers een nieuwe televisie gekregen! Daarvoor dank en respect voorde nette afhandeling van de firma EP. Tummers!
Geen respect heb ik voor Sony Benelux en de firma Selectro Service Group, die het de afgelopen periode naar mijn idee alleen maar bezig waren van het kastje naar de muur sturen, en Selectro Service Group die onterecht een factuur van 32,- blijft sturen voor niet gedane onderzoeks werkzaamheden! Respect voor mevrouw Van Helm van de firma EP.Tummers die het allemaal te bont geworden vond, en de knoop door gehakt heeft en binnen twee weken alles netjes had opgelost!! De firma EP.Tummers, (mevr. Van Helm), zou ik willen voordragen voor de warme douche!!!
De firma's Sony Benelux en Selectro Service Group zou ik willen voorstellen voor een IJSkoude douche!!

Daarvoor nogmaals dank Wiel!
Wat heb je precies gedaan om dit te bewerkstelligen?

Gesloten