LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fout op fout van BCC bij 'reparatie' ASUS tablet

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
MLACHT
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 dec 2017 18:29

Fout op fout van BCC bij 'reparatie' ASUS tablet

Ongelezen bericht door MLACHT »

n juli 2015 kochten wij een ASUS tablet bij BCC. Direct na de koop bleek dat één van de speakers niet werkten. We stuurden de tablet in voor reparatie. Na deze reparatie bleek de accu niet meer goed te werken. Daarna is de tablet nog 5(!) keer uitgestuurd voor reparatie aan de accu. Telkens kregen wij de tablet terug zonder dat het probleem was opgelost. Na de laatste reparatie namen wij direct contact op dat de accu het nog steeds niet deed. We kregen te horen dat we de tablet in konden sturen voor een credit analyse. Inmiddels was er op onverklaarbare wijze een barst in het scherm ontstaan. Dit had ik telefonisch aangegeven en was dus bekend. De tablet werd voor een credit analyse uitgestuurd en nu ontvingen we het bericht dat de garantie is vervallen door gebruiksschade en we dus geen recht hebben op reparatie van welke aard dan ook. We zitten nu dus met een tablet met accu die nooit gefunctioneerd heeft. Wij zijn erg ontevreden over deze gang van zaken. BCC heeft fout op fout gemaakt, te beginnen met een reparatie die accuproblemen veroorzaakte. Daarna is de tablet veel te vaak uitgestuurd voor reparatie zonder effect (en waardoor onze dochter op school de tablet niet kon gebruiken). De accuproblemen komen uiteraard niet door gebruiksschade, want waren al direct aanwezig. Ik zou het daarom niet meer dan billijk vinden om ons in ieder geval een vergoeding voor de geleden schade te geven. Uiteindelijk hebben wij een produkt gekocht dat wij nooit hebben kunnen gebruiken."

Nijogeth
Berichten: 9957
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Fout op fout van BCC bij 'reparatie' ASUS tablet

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Maar hoe weet u dat het de accu is? Als deze het niet doet, dan start de tablet namelijk niet. Echter, als de tablet niet start, dan kan dit meerdere oorzaken hebben en hoeft dit niet per se aan de accu te liggen.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Fout op fout van BCC bij 'reparatie' ASUS tablet

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Ik heb ook zo'n Asus gehad met problemen en kreeg ook te maken met BCC. Advies: gooi het ding weg. Na 4 maanden gepruts krreg ik toentertijd wel een bedrag terug van BCC maar het heeft veel frustratie gekost. Naar Coolblue gegaan voor een nieuwe tablet die probleemloos werkt, een Samsung.

Rinustp
Berichten: 186
Lid geworden op: 05 okt 2014 19:46

Re: Fout op fout van BCC bij 'reparatie' ASUS tablet

Ongelezen bericht door Rinustp »

Het hoeft niet perse aan BCC te liggen.
Asus is geen merk wat service verleent. Ik heb hier jaren geleden een zeer negatieve ervaring mee gehad met een laptop van Asus. Meer dan een half jaar lopen vechten met die club voordat het eindelijk opgelost was.
De lader was kapot gegaan. In de winkel was dat ontdekt. Asus wilde, in plaats van de lader te vervangen, de laptop opgestuurd hebben. Toen die na heel lange tijd terug kwam was de harde schijf vervangen. De lader was nog steeds kapot en de accu bleef dus leeg.
Om een lang verhaal kort te maken (want het gaat hier niet over mijn probleem). Uiteindelijk heeft de winkel, direct nadat ik een procedure was gestart, eieren voor haar geld gekozen en een nieuwe lader gegeven. Toen was het probleem opgelost.
Direct daarna de Asus verkocht en er komt er nooit meer in in ons huis.

Gesloten