LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sony Bravia ongewenst herstarten

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
mpdre
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 mar 2018 14:07

Sony Bravia ongewenst herstarten

Ongelezen bericht door mpdre »

Sony bravia tv nu 2 jaar oud en al 2 jaar lang van onverwachts herstarten.

Ik heb mijn tv gekocht en vanaf dag 1 had ik last van Herstarten terwijl ik tv keek. ik heb toen telefonisch contact gehad met Sony en die adviseerde mij om de updates in de gaten te houden van het Android system. ik heb dit gedaan en heb ook 3 x een update gedaan maar het heft allemaal niet mogen helpen.

Ik heb sinds kort weer contact gezocht met Sony en die kwamen met verschillende opties om het te verhelpen in de vorm van fabriek instellingen en functionaliteit uitzetten. Ik heb alle opties keurig doorlopen en iedere keer terugkoppeling met Sony gemaakt. tot op heden is het nog niet opgelost. Ik heb in mijn laatste mail gezet dat ik als het niet opgelost wordt ik contact ga zoeken met Tros Radar en Sony begreep dat ik dat zou doen maar ze hadden dus tot op heden geen goede update die het probleem oplost.

Ik ben van mening dat je iemand niet met een tv kan laten zitten die om de haverklap opstart. Sony vindt dat ik geduld moet hebben ? dus dat is nu al 2 jaar en zoals u begrijpt is mijn geduld op. Ik weet dat er heel veel mensen met dit probleem zitten als ik mijn probleem op internet opzoek dan staan de forums er vol van maar ook daar niemand die een oplossing heeft.

Het vreemde is dat nieuwere modellen van Sony dit euvel niet hebben dus ik verwacht van Sony een passende oplossing en dat is niet wachten tot ik een ons weeg tot de heren een update hebben.


graag hoor ik van u wat hier aan te doen.
Laatst gewijzigd door Radar op 06 mar 2018 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door moderatie aangepast

juliomariner
Berichten: 4809
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Sony Bravia ongewenst herstarten

Ongelezen bericht door juliomariner »

Lijkt me toch sterk dat het een software probleem is want dan zoudem alle apparaten u deze serie er last van moeten hebben. Umoet zich echter niet tot Sony wenden maar tot de verkoper. Deze is uw aanspreekpunt voor klachten en niet Sony
Laatst gewijzigd door juliomariner op 06 mar 2018 20:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Sony Bravia ongewenst herstarten

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U had twee jaar geleden al bij de leverancier aan de bel moeten trekken.

mpdre
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 mar 2018 14:07

Re: Sony Bravia ongewenst herstarten

Ongelezen bericht door mpdre »

Dat is de Media markt en ik heb zoals beschreven al vanaf het begin contact gehad heb telefonisch advies gekregen en gelukkig is dit ook onder een case nummer genoteerd bij sony.
De media markt doet helemaal niets. nu zeker niet meer want ik ben al te lang met sony bezig en als sony mij alleen maar beloofd om te wachten op een update dan sta ik met mijn rug tegen de muur vandaar dat ik het via radar wil spelen.

Spacestar
Berichten: 127
Lid geworden op: 26 okt 2017 17:30

Re: Sony Bravia ongewenst herstarten

Ongelezen bericht door Spacestar »

@mpdre
Kunt U eens proberen via een andere (meter)groep de tv aan te sluiten, bijv. een stopcontact uit de keuken(met goede haspel/verlengkabel)?

Verwijderd

Re: Sony Bravia ongewenst herstarten

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Ik had dat ook met Sony Bravia-tv, maar aangezien ik niet wil dat het kabinet met de komende WIV ook mijn tv kan bespioneren, of dat Sony advertenties gaat voeden op grond van mijn zoekgedrag in het smartgedeelte, heb ik vrij snel later de internetkabel uit mijn tv getrokken. Daarna nooit meer last gehad van het spontaan afsluiten en opstarten. Mijn volgende tv wordt een dumb-tv want ik gebruik dat smartgedeelte toch sowieso bijna niet.

mpdre
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 mar 2018 14:07

Re: Sony Bravia ongewenst herstarten

Ongelezen bericht door mpdre »

Spacestar schreef:@mpdre
Kunt U eens proberen via een andere (meter)groep de tv aan te sluiten, bijv. een stopcontact uit de keuken(met goede haspel/verlengkabel)?
Zou ik kunnen doen maar dan hebben dus duizende mensen een slecht stopcontact?

mpdre
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 mar 2018 14:07

Re: Sony Bravia ongewenst herstarten

Ongelezen bericht door mpdre »

JohnTheBassist schreef:Ik had dat ook met Sony Bravia-tv, maar aangezien ik niet wil dat het kabinet met de komende WIV ook mijn tv kan bespioneren, of dat Sony advertenties gaat voeden op grond van mijn zoekgedrag in het smartgedeelte, heb ik vrij snel later de internetkabel uit mijn tv getrokken. Daarna nooit meer last gehad van het spontaan afsluiten en opstarten. Mijn volgende tv wordt een dumb-tv want ik gebruik dat smartgedeelte toch sowieso bijna niet.
Dus ook geen wifi connectie meer? Ga het proberen dan weet ik in ieder geval waar het aan ligt maar neemt niet weg dat Sony dan fout zit want ik koop de tv natuurlijk wel voor het smartgedeelte erbij.

Spacestar
Berichten: 127
Lid geworden op: 26 okt 2017 17:30

Re: Sony Bravia ongewenst herstarten

Ongelezen bericht door Spacestar »

@mpdre
In die serie tv's zitten misschien 'rotte' voedingen.
But sorry for trying to help!!

mpdre
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 mar 2018 14:07

Re: Sony Bravia ongewenst herstarten

Ongelezen bericht door mpdre »

[quote="Spacestar"]@mpdre
In die serie tv's zitten misschien 'rotte' voedingen.
But sorry for trying to help!![/quote

Niet gelijk op de teentjes getrap voelen het is gewoon een aannamen ik ben heel blij dat mensen met opties komen en dit moeten ze vooral blijven doen. Tekst kan vaak verkeerd overkomen. Geloof me ik ben blij met iedere oplossingen.alleen mag ik toch wel laten weten wat ik denk??? Anders heeft een forum geen zin lijkt mij. No hard feelings Vriendelijke Groeten van een zeer dankbaar forumlid xxx

Gesloten