LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TOP-Fotoalbum / ELKA levert geen fotoboeken

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Andre VL
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 sep 2018 09:56

TOP-Fotoalbum / ELKA levert geen fotoboeken

Ongelezen bericht door Andre VL »

Mijn vrouw maakt altijd "jaar" albums van de kinderen en van vakanties in het ofline programma van TOP-Fotoalbum. Dit duurt altijd een geruime tijd om ze af te krijgen. Nu wilde we vorig jaar September een aantal van de albums gaan bestellen, maar werd via het bestelprogramma aangegeven dat ze tijdelijk niet verwerkt kunnen worden. Ik heb via, via gehoord dat deze firma brand heeft gehad in de productie locatie en dat hierdoor de productie van de fotoboeken stil is komen te liggen.
Nu heb ik al verschillende keren contact gehad via de mail met de service afdeling van deze firma, maar telkens geven ze aan dat ze niet weten of ze de productie van foto albums weer gaan opstarten!!
Nu hebben we intussen 6 albums klaar staan om besteld te worden, gemaakt in hun programma, die niet besteld kunnen worden. Dit is ongelooflijk veel werk geweest deze boeken te maken en nu zitten we langzaam met onze handen in de haren. Ik weet ook niet of het mogelijk is deze fotoboeken om te zetten naar andere producenten zodat we ze ergens anders kunnen bestellen?
Weet iemand meer hiervan of kan ons helpen?
Hartelijk bedankt voor jullie reacties en hulp.

Met vriendelijke groeten,

André

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: TOP-Fotoalbum / ELKA levert geen fotoboeken

Ongelezen bericht door Moneyman »

Andre VL schreef:Mijn vrouw maakt altijd "jaar" albums van de kinderen en van vakanties in het ofline programma van TOP-Fotoalbum. Dit duurt altijd een geruime tijd om ze af te krijgen. Nu wilde we vorig jaar September een aantal van de albums gaan bestellen, maar werd via het bestelprogramma aangegeven dat ze tijdelijk niet verwerkt kunnen worden. Ik heb via, via gehoord dat deze firma brand heeft gehad in de productie locatie en dat hierdoor de productie van de fotoboeken stil is komen te liggen.
Nu heb ik al verschillende keren contact gehad via de mail met de service afdeling van deze firma, maar telkens geven ze aan dat ze niet weten of ze de productie van foto albums weer gaan opstarten!!
Nu hebben we intussen 6 albums klaar staan om besteld te worden, gemaakt in hun programma, die niet besteld kunnen worden. Dit is ongelooflijk veel werk geweest deze boeken te maken en nu zitten we langzaam met onze handen in de haren. Ik weet ook niet of het mogelijk is deze fotoboeken om te zetten naar andere producenten zodat we ze ergens anders kunnen bestellen?
Weet iemand meer hiervan of kan ons helpen?
Hartelijk bedankt voor jullie reacties en hulp.

Met vriendelijke groeten,

André
Wat zeggen ze zelf over dat overzetten?

Andre VL
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 sep 2018 09:56

Re: TOP-Fotoalbum / ELKA levert geen fotoboeken

Ongelezen bericht door Andre VL »

Hallo,
Eerst gaven ze telkens het bericht dat ze niet weten wanneer ze weer opstarten en verder geen informatie kunnen/willen verstrekken. Ze wilde ook niet helpen om de boeken te downloaden en dan als PDF terug te sturen om het bij een ander te laten drukken. Ze wilde dus geen enkele ondersteuning geven. Nu kan ik sinds vorige week helemaal geen contact meer krijgen met ze, email komt terug als niet bezorgt, website is niet meer actief en zo ook het telefoon nummer. Lijkt of ze compleet zijn verdwenen!!

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: TOP-Fotoalbum / ELKA levert geen fotoboeken

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Hallo, dat klinkt niet erg hoopvol en dit bericht https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... fotoalbum/ en ook deze reviews https://nl.trustpilot.com/review/www.top-fotoalbum.com beloven ook niet veel.
Triest dat men u niet wil helpen. Het omzetten naar .pdf lijkt me inderdaad de enige mogelijkheid.
Ik heb wel de nodige ervaring met het maken van fotoboeken maar ken de software van deze (voormalige?) leverancier niet.
Gelukkig gaat het om offline software dus er staan sowieso materiaal op uw computer. Wellicht kunt u dit proberen:

-hebt u gekeken of er in de software een optie als 'exporteren' of zoiets zit? Het zou kunnen dat u de bestanden daarmee als .pdf of als .jpg kunt exporteren en ergens op uw pc kunt opslaan.
-hebt u op uw pc gekeken waar de bestanden/backups van dit programma staan? Een gangbare plek is bijvoorbeeld op uw c-schijf en dan onder gebruiker in de map mijn documenten
-mocht dit niet werken dan zou schermafdrukken kunnen maken van hetgeen u op uw monitor ziet. Zo groot mogelijk. En dan opslaan als .jpg of .pdf bestanden. Of deze bestanden dan scherp genoeg zijn moet u even (laten) bekijken denk ik.

Succes en hopelijk komt u er uit!

Andre VL
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 sep 2018 09:56

Re: TOP-Fotoalbum / ELKA levert geen fotoboeken

Ongelezen bericht door Andre VL »

Bedankt voor je advies. Ik heb nog gekeken, maar er zit inderdaad geen export functie op, was te mooi geweest. Ik heb nog wel de bestanden gevonden, staan onder documenten/elka Projects, maar zijn *****.PRJ bestanden. Ik weet ook niet of we hier iets mee kunnen?!
Schermafdrukken maken geeft een relatief slechte scherpte. Eigenlijk zouden we de programma maker moeten kunnen opsporen, vroeger was dat ELKA, Daarna PietersPhoto, die deze bestanden kan omzetten?!
Nogmaals bedankt voor je goede adviezen, ben bang dat ik alles met de hand moet gaan omzetten, is twee jaar werk (3-4 avonden per week)!!

Erthanax
Berichten: 9674
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: TOP-Fotoalbum / ELKA levert geen fotoboeken

Ongelezen bericht door Erthanax »

Als je zoekt op "prj bestand" vind je diverse websites die uitleggen welke programm'a daarmee werken, o.a. MS Visual Studio. Pdf24 zegt het te kunnen converteren naar pdf. Misschien het proberen waard.

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: TOP-Fotoalbum / ELKA levert geen fotoboeken

Ongelezen bericht door Dirkie »

Je kunt proberen om de software van een andere aanbieder te downloaden. Mijn ervaring is dat er er veel aanbieders zijn maar er zijn slechts een paar partijen die daadwerkelijk afdrukken. De software is dan meestal gelijk alleen met een ander jasje. Probeer een andere en kijk of onder water dezelfde bestanden aangemaakt worden. Zo ja dan is het meestal eenvoudig om een compleet project over te zetten naar een ander aanbieder.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: TOP-Fotoalbum / ELKA levert geen fotoboeken

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Hallo Andre, wat je ook nog zou kunnen proberen is om even 1 projectbestand te kopiëren en elders te parkeren. En vervolgens de extensie .prj te veranderen in .jpg
Wie weet werkt dit.

Ik zie op het internet bijvoorbeeld hier http://www.digifotopro.nl/adembenemende-fotoalbums de naam Canon vallen als het over Elka boeken gaat. HD book powered by Canon staat erbij.
Op de website van Canon vind je dat ook terug https://www.canon.nl/hdbook/
U zou daar eens kunnen informeren of Canon met exact dezelfde software werkt als voorheen bij Elka.
Nogmaals succes.

Biturbo
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 aug 2019 08:48

Re: TOP-Fotoalbum / ELKA levert geen fotoboeken

Ongelezen bericht door Biturbo »

Beste Andre,
Heb je een oplossing kunnen vinden ?
Ik heb zelf een fotoboek van familie weekenden gemaakt waar zo'n 100 uur in zit. Ik heb er eerst 1 besteld en wilde er voor de familie een aantal bij laten maken maar toen kon ik niet meer bij Elka bestellen. Ik liep tegen dezelfde problemen aan. Bij andere leveranciers van fotoboeken kon ik het bestand niet uploaden. Dus als je iets gevonden hebt wil je het dan laten weten ?

Gesloten