LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verhuur bij easy4service stuit ik op dwaling

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Tureluur1969
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 nov 2018 18:47

Verhuur bij easy4service stuit ik op dwaling

Ongelezen bericht door Tureluur1969 »

Beste dames en heren,

Ik huur al 3,5 jaar mijn televisie (55inch Philips 4K) via easy4service.
Op zich ben ik harstikke tevreden. In mijn achterhoofd weet ik, dat ik na 3 jaar mijn tv kon inruilen voor een nieuwere versie,<br/>

Dus ik op de site easy4service.nl zoeken of ik daar inderdaad nog recht op heb.

https://easy4service.nl/hoe-werkt-het en inderdaad staat er een zinnetje waar ik naar zocht:
"Daarbij bieden wij je de mogelijkheid om na 3 jaar alweer om te ruilen voor het meest nieuwe model zonder dat je meer gaat betalen! Deze service is in Nederland uniek! "

Dus ik kijken of ze inderdaad Oled-tv van Philips verhuren. Want dit is het meest nieuwe model wat ze hadden. Een 55inch Philips Oled TV PH-55OLED803. Dus ik stuur ze een berichtje dat ik mijn tv wilde vervangen voor een nieuwere model.

Nou het kon blijkbaar niet. Ik kon wel een dezelfde model huren of zelfs een mindere voor een mindere huurprijs , maar voor de Oled TV moet ik bijna 15 euro per maand meer betalen. Ik heb ze een berichtje gestuurd dat ze dan een onjuiste voorstelling van zaken voor te spiegelen. Want naar mijn inziens is de 55inch Oled tv Philips de meest nieuwe model wat ze in hun assortiment hebben, en naar mijn mening hoef ik daar geen cent meer voor te betalen.

Hoe ziet u het ?

Alvast bedankt

NeoDutchio
Berichten: 12313
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Verhuur bij easy4service stuit ik op dwaling

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Geen idee waar u leest dat je zonder bijbetaling een duurder en nieuwe toestel kan huren, maar ik lees dat je up to date bent zonder hoge kosten. Dus niet hogere kosten. U moet immers kosten maken als u zelf een nieuw toestel gaat kopen.
“Je gaat een leaseperiode van 5 jaar aan. Na 3 jaar kan je het apparaat omruilen voor een nieuwer model. Zo ben je altijd up to date en heb je geen hoge kosten. Je betaalt een vast bedrag per maand. Je ontvangt hiervoor een gloednieuw apparaat thuis. Hierbij ben je verzekerd van de beste service en heb je nooit meer gedoe met een kapot apparaat! Bovendien hoef je niet in één keer een groot bedrag uit te geven. Hoe ideaal is dat!”

Maar waarom zou u huren? Ik zie een mooie Samsung 55inch tv staan voor slechts €39,- per maand. Na 5 jaar heeft u €2340,- betaald voor een tv die je al voor €599,- kan kopen.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Verhuur bij easy4service stuit ik op dwaling

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Tureluur1969 schreef:
22 nov 2018 19:08
Hoe ziet u het ?
Ik zie geen dwaling. U kunt en dit mag ook het model na 3 jaar omruilen voor een nieuwer model. Nergens staat dat hier geen extra kosten aanzitten. Erg netjes trouwens dat je na 3 jaar (ondanks contract van 5 jaar) de TV mag omwisselen voor het huidige model maar dan nieuw of zelf minder mag betalen.

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Verhuur bij easy4service stuit ik op dwaling

Ongelezen bericht door 16again »

Uiteraard betekent nieuw model wel dat in dezelfde prijsklasse gezocht dient te worden.
Een Fiat Panda huren, om na 3 jaar tegen diezelfde prijs Rolls Royce te rijden kan natuurlijk niet.

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: Verhuur bij easy4service stuit ik op dwaling

Ongelezen bericht door Mark1992 »

sylvesterb schreef:
23 nov 2018 12:10
Tureluur1969 schreef:
22 nov 2018 19:08
Hoe ziet u het ?
Ik zie geen dwaling. U kunt en dit mag ook het model na 3 jaar omruilen voor een nieuwer model. Nergens staat dat hier geen extra kosten aanzitten. Erg netjes trouwens dat je na 3 jaar (ondanks contract van 5 jaar) de TV mag omwisselen voor het huidige model maar dan nieuw of zelf minder mag betalen.
Nou... Regel die TS stelt staat er wel... Je zou inderdaad verwachten dat het omruilen naar het nieuwste model dan zonder kostenverhoging gepaard gaat...

Appie83
Berichten: 489
Lid geworden op: 12 jun 2014 15:26

Re: Verhuur bij easy4service stuit ik op dwaling

Ongelezen bericht door Appie83 »

Ehm...kan je nu ook al televisies leasen? :shock:

Overigens staat dit in hun voorwaarden:
9.3 De Huurder kan Elbuco verzoeken het Product om te ruilen voor een ander soortgelijk Product onder de voorwaarde dat Huurder en Elbuco voor een ander soortgelijk Product een nieuwe Overeenkomst aangaan conform het bepaalde in artikel 9.1. Het indienen van een verzoek als bedoeld in dit artikel kan op de volgende momenten:
• bij een 3-jarige Overeenkomst na verloop van 24 maanden;
• bij een 5-jarige Overeenkomst na verloop van 36 maanden;
• bij een 7-jarige Overeenkomst na verloop van 54 maanden;
• bij een 10-jarige Overeenkomst na verloop van 72 maanden.
O ja...en heb je een soortgelijke tv uitgezocht, zit je opnieuw 5 jaar vast aan de overeenkomst.

Goede deal trouwens :roll:
Samsung SA-UE55NU7170 voor 35,- per maand, is slechts 2100,- in 5 jaar is 410,- per jaar.
Nieuwprijs 550,- met 2 jaar garantie.
Laatst gewijzigd door Appie83 op 23 nov 2018 12:38, 1 keer totaal gewijzigd.

juliomariner
Berichten: 4807
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Verhuur bij easy4service stuit ik op dwaling

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik zou die nieuwe TV mooi laten zitten, het contract uitdienen en dan zelf een nieuwe kopen. Huren van een TV is echt geld verbranden zoals hierboven ook al wordt gemeld.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Verhuur bij easy4service stuit ik op dwaling

Ongelezen bericht door berndv »

Mark1992 schreef:
23 nov 2018 12:20
sylvesterb schreef:
23 nov 2018 12:10
Tureluur1969 schreef:
22 nov 2018 19:08
Hoe ziet u het ?
Ik zie geen dwaling. U kunt en dit mag ook het model na 3 jaar omruilen voor een nieuwer model. Nergens staat dat hier geen extra kosten aanzitten. Erg netjes trouwens dat je na 3 jaar (ondanks contract van 5 jaar) de TV mag omwisselen voor het huidige model maar dan nieuw of zelf minder mag betalen.
Nou... Regel die TS stelt staat er wel... Je zou inderdaad verwachten dat het omruilen naar het nieuwste model dan zonder kostenverhoging gepaard gaat...
Maar als je een LED tv hebt, is het allernieuwste model natuurlijk wel een LED televisie en niet een OLED televisie :wink:

Als ik de series van Philips bekijk is de OLED een serie an sich, dus als ts een LED heeft en recht heeft op "de nieuwste" (wat een zeer ruim begrip is) zou dat de nieuwste LED zijn.

Lady1234
Berichten: 27090
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Verhuur bij easy4service stuit ik op dwaling

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Waanzinnig systeem dat leasen van apparaten. Zag dat je tegenwoordig zelfs een boxspring kan leasen.

Kost allemaal goud. En als de inkomsten door een of ander oorzaak ineens kelderen, is de ellende niet te overzien. .

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: Verhuur bij easy4service stuit ik op dwaling

Ongelezen bericht door Mark1992 »

berndv schreef:
23 nov 2018 13:04
Mark1992 schreef:
23 nov 2018 12:20
sylvesterb schreef:
23 nov 2018 12:10


Ik zie geen dwaling. U kunt en dit mag ook het model na 3 jaar omruilen voor een nieuwer model. Nergens staat dat hier geen extra kosten aanzitten. Erg netjes trouwens dat je na 3 jaar (ondanks contract van 5 jaar) de TV mag omwisselen voor het huidige model maar dan nieuw of zelf minder mag betalen.
Nou... Regel die TS stelt staat er wel... Je zou inderdaad verwachten dat het omruilen naar het nieuwste model dan zonder kostenverhoging gepaard gaat...
Maar als je een LED tv hebt, is het allernieuwste model natuurlijk wel een LED televisie en niet een OLED televisie :wink:

Als ik de series van Philips bekijk is de OLED een serie an sich, dus als ts een LED heeft en recht heeft op "de nieuwste" (wat een zeer ruim begrip is) zou dat de nieuwste LED zijn.
voor het meest nieuwe model zonder dat je meer gaat betalen Wat voor nut heeft het als je het niet voor het nieuwste model kan kiezen? OLED = beter dan LED (ja dat is zo). Dan kun je dus ook niet ruilen voor het meest nieuwe model.

Lady1234
Berichten: 27090
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Verhuur bij easy4service stuit ik op dwaling

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Gezond verstand wil ook nog wel helpen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Verhuur bij easy4service stuit ik op dwaling

Ongelezen bericht door berndv »

Mark1992 schreef:
23 nov 2018 13:10
voor het meest nieuwe model zonder dat je meer gaat betalen Wat voor nut heeft het als je het niet voor het nieuwste model kan kiezen? OLED = beter dan LED (ja dat is zo). Dan kun je dus ook niet ruilen voor het meest nieuwe model.
Dat is niet de nieuwste van wat ts heeft maar de allernieuwste techniek uit een andere serie. Het voorbeeld met auto's is al aangehaald. Stel ik heb een BMW 3-serie en er komt een nieuwe 5-serie uit, dan kan ik natuurlijk niet zonder meerkosten overstappen uit een auto uit een andere serie. TS heeft een 4k LED tv, dus nieuwer betekent dus niet gewoon de allernieuwste tv, maar de allernieuwste 4k led tv. Maar goed, zo interpreteer ik het, jij interpreteert het anders. Blijkt wel dat de regels dus op meerdere manieren geinterpreteerd kunnen worden. Mooi als verkooppraatje, maar dus niet heel duidelijk als contractvoorwaarde.

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: Verhuur bij easy4service stuit ik op dwaling

Ongelezen bericht door Mark1992 »

berndv schreef:
23 nov 2018 13:30
Mark1992 schreef:
23 nov 2018 13:10
voor het meest nieuwe model zonder dat je meer gaat betalen Wat voor nut heeft het als je het niet voor het nieuwste model kan kiezen? OLED = beter dan LED (ja dat is zo). Dan kun je dus ook niet ruilen voor het meest nieuwe model.
Dat is niet de nieuwste van wat ts heeft maar de allernieuwste techniek uit een andere serie. Het voorbeeld met auto's is al aangehaald. Stel ik heb een BMW 3-serie en er komt een nieuwe 5-serie uit, dan kan ik natuurlijk niet zonder meerkosten overstappen uit een auto uit een andere serie. TS heeft een 4k LED tv, dus nieuwer betekent dus niet gewoon de allernieuwste tv, maar de allernieuwste 4k led tv. Maar goed, zo interpreteer ik het, jij interpreteert het anders. Blijkt wel dat de regels dus op meerdere manieren geinterpreteerd kunnen worden. Mooi als verkooppraatje, maar dus niet heel duidelijk als contractvoorwaarde.
Eens. Aangezien hier ook niets over in de algemene voorwaarden staat, zou TS wel eens in zijn recht kunnen staan door de verwoording op de website.

Moneyman
Berichten: 30034
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Verhuur bij easy4service stuit ik op dwaling

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nee. Want het recht wordt ook gedomineerd door redelijkheid en billijkheid.

Banjer61
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jun 2019 16:45

Re: Verhuur bij easy4service stuit ik op dwaling

Ongelezen bericht door Banjer61 »

Heb nu de 3 jaar erop zitten van de 5 jaar.
Tijd voor een andere tv dacht ik.
Prima zegt easy4service maar dan krijgt u wel een nieuw contract van weer 5 jaar.
Dat kost mij dan ongeveer €2000 heb al ruim €1000 betaald.
Heb de omruil service kennelijk niet goed begrepen.
Ik bedank hiervoor.
Zit mijn contract wel uit met deze tv.
Ga sparen en koop tzt een nieuwe tv met 3 jaar fabrieksgarantie voor €600-800.
Moeten jullie eigenlijk ook doen....

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Verhuur bij easy4service stuit ik op dwaling

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Goed zo en wij sparen eerst en kopen daarna. Dat gaat al jaren zo.

Lady1234
Berichten: 27090
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Verhuur bij easy4service stuit ik op dwaling

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik doe nooit anders.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Verhuur bij easy4service stuit ik op dwaling

Ongelezen bericht door thecure »

Banjer61 schreef:
20 jun 2019 16:55

Moeten jullie eigenlijk ook doen....
Jullie? Ik denk toch echt dat jij in de minderheid bent die zulke boeven contracten afsluit...

Lady1234
Berichten: 27090
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Verhuur bij easy4service stuit ik op dwaling

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Volgens mij is dat dure gehuur juist weer sterk in opkomst.

Zoals gezegd, zelfs een boxspring kan je huren, om over wasmachines, tv’s en ga maar door maar niet te spreken.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Verhuur bij easy4service stuit ik op dwaling

Ongelezen bericht door Costnix »

Er is iemand hier, dir doet niet anders, dan huren.

Gesloten