Pagina 2 van 3

Re: TV defect door software-update Sony Bravia KD-43X8309C

Geplaatst: 30 sep 2019 21:53
door Moneyman
Geen probleem :wink: . Ik zou overigens niet durven zeggen dat het “bijna zeker” is, het “zeker niet kansloos” komt beter in de buurt.

Re: TV defect door software-update Sony Bravia KD-43X8309C

Geplaatst: 01 okt 2019 00:13
door Justmeagain
Zomaar even een schot voor de boeg.
Misschien was uw televisie wel de update aan het downloaden en heeft u door de stroom eraf te halen de download onderbroken.

Re: TV defect door software-update Sony Bravia KD-43X8309C

Geplaatst: 01 okt 2019 00:16
door alfatrion
juliomariner schreef:
30 sep 2019 16:00
@ Alfatrion: Een dergelijke claim is zeker niet kansloos, maar er is nog geen jurisprudentie op. Wat is de reden om te denken dat TS niet kansloos is?
In het kort:
- De koper heeft een claim op de verkoper
- De verkoper heeft een claim op de fabrikant.
- De fabrikant is verrijkt omdat de verkoper niet komt claimen daar hij failliet is en de koper is verarmt daar de verkoper failliet is.

Re: TV defect door software-update Sony Bravia KD-43X8309C

Geplaatst: 01 okt 2019 06:43
door RiMaDaRe
Justmeagain schreef:
01 okt 2019 00:13
Zomaar even een schot voor de boeg.
Misschien was uw televisie wel de update aan het downloaden en heeft u door de stroom eraf te halen de download onderbroken.
Dat zeker niet aangezien de televisie pas na een aantal minuten een melding gaf dat er een nieuwe update geïnstalleerd zou worden. Na die melding hebben we de televisie gewoon ‘zijn werk laten doen’.

Re: TV defect door software-update Sony Bravia KD-43X8309C

Geplaatst: 07 okt 2019 17:32
door Erwin uit Oosterhout
Is de TV niet uitgezet tijdens een update? Ik kan me niet voorstellen dat een software update hardware kapot maakt. Het zal idd wel een software bug zijn. Kan je die TV niet resetten (fabrieksinstelling)?

Re: TV defect door software-update Sony Bravia KD-43X8309C

Geplaatst: 07 okt 2019 17:44
door RiMaDaRe
Erwin uit Oosterhout schreef:
07 okt 2019 17:32
Is de TV niet uitgezet tijdens een update? Ik kan me niet voorstellen dat een software update hardware kapot maakt. Het zal idd wel een software bug zijn. Kan je die TV niet resetten (fabrieksinstelling)?
Toen de melding in beeld verscheen dat er een update uitgevoerd zou worden hebben we de tv gewoon zijn werk laten doen. Daarna hebben we de tv niet meer opgestart gekregen.

Er zijn meer gevallen bekend waarbij ditzelfde probleem speelt. Sony doet daar blijkbaar niks mee wat voor de getroffen consumenten natuurlijk héééél frustrerend is.

Re: TV defect door software-update Sony Bravia KD-43X8309C

Geplaatst: 07 okt 2019 18:20
door Erwin uit Oosterhout
RiMaDaRe schreef:
07 okt 2019 17:44
Erwin uit Oosterhout schreef:
07 okt 2019 17:32
Is de TV niet uitgezet tijdens een update? Ik kan me niet voorstellen dat een software update hardware kapot maakt. Het zal idd wel een software bug zijn. Kan je die TV niet resetten (fabrieksinstelling)?
Toen de melding in beeld verscheen dat er een update uitgevoerd zou worden hebben we de tv gewoon zijn werk laten doen. Daarna hebben we de tv niet meer opgestart gekregen.

Er zijn meer gevallen bekend waarbij ditzelfde probleem speelt. Sony doet daar blijkbaar niks mee wat voor de getroffen consumenten natuurlijk héééél frustrerend is.
Meer bekende gevallen is nog steeds geen bewijs dat de hardware kapot is en geen antwoord op de vraag of er een reset naar fabrieksinstelling opzit.
Tweede als Sony niets doet, dan zou ik ze iedere dag bellen en als het nodig is eens per uur. Genoeg mogelijkheden waarop ze wel een keer in actie komen.

Re: TV defect door software-update Sony Bravia KD-43X8309C

Geplaatst: 07 okt 2019 18:42
door RiMaDaRe
Erwin uit Oosterhout schreef:
07 okt 2019 18:20
RiMaDaRe schreef:
07 okt 2019 17:44
Erwin uit Oosterhout schreef:
07 okt 2019 17:32
Is de TV niet uitgezet tijdens een update? Ik kan me niet voorstellen dat een software update hardware kapot maakt. Het zal idd wel een software bug zijn. Kan je die TV niet resetten (fabrieksinstelling)?
Toen de melding in beeld verscheen dat er een update uitgevoerd zou worden hebben we de tv gewoon zijn werk laten doen. Daarna hebben we de tv niet meer opgestart gekregen.

Er zijn meer gevallen bekend waarbij ditzelfde probleem speelt. Sony doet daar blijkbaar niks mee wat voor de getroffen consumenten natuurlijk héééél frustrerend is.
Meer bekende gevallen is nog steeds geen bewijs dat de hardware kapot is en geen antwoord op de vraag of er een reset naar fabrieksinstelling opzit.
Tweede als Sony niets doet, dan zou ik ze iedere dag bellen en als het nodig is eens per uur. Genoeg mogelijkheden waarop ze wel een keer in actie komen.
We gaan het maar aan de rechtsbijstand over laten. En dagelijks of zelfs ieder uur naar Sony bellen daar beginnen we niet aan; hebben we iets beters te doen!

En nee, resetten naar fabrieksinstellingen lukt niet. Dat hebben we natuurlijk al geprobeerd; ook de tips die de technische dienst gegeven heeft.

Dank voor je reactie.

Re: TV defect door software-update Sony Bravia KD-43X8309C

Geplaatst: 08 okt 2019 07:05
door chrisd1
RiMaDaRe schreef:
07 okt 2019 18:42
...We gaan het maar aan de rechtsbijstand over laten.
Ben benieuwd.

Re: TV defect door software-update Sony Bravia KD-43X8309C

Geplaatst: 08 okt 2019 09:28
door alfatrion
Erwin uit Oosterhout schreef:
07 okt 2019 18:20
Meer bekende gevallen is nog steeds geen bewijs dat de hardware kapot is (...).
Waarom moet er bewijs zijn dat de hardware kapot is?

Re: TV defect door software-update Sony Bravia KD-43X8309C

Geplaatst: 08 okt 2019 19:02
door Erwin uit Oosterhout
alfatrion schreef:
08 okt 2019 09:28
Erwin uit Oosterhout schreef:
07 okt 2019 18:20
Meer bekende gevallen is nog steeds geen bewijs dat de hardware kapot is (...).
Waarom moet er bewijs zijn dat de hardware kapot is?
Er wordt gesuggereerd dat een software update hardware kapot maakt omdat dit op internet staat. Volgens mij kan dat niet en blokkeert de software of niet geslaagde update het opstarten van de TV. Zelfde resultaat maar lijkt me eenvoudiger te herstellen.

Re: TV defect door software-update Sony Bravia KD-43X8309C

Geplaatst: 08 okt 2019 19:09
door Erwin uit Oosterhout
Even op de Sony pagina gekeken:
https://www.sony.nl/electronics/support ... d-43x8309c

Hier staat hoe je firmware kan downloaden via je TV (dat gaat in dit geval niet) en via een USB stick. Die laatste zou je kunnen proberen of heb je dit al gedaan?

Re: TV defect door software-update Sony Bravia KD-43X8309C

Geplaatst: 08 okt 2019 21:38
door Moneyman
Die tip is op 30-09 al gegeven. En niet door TS op gereageerd, overigens 😉
Kolibrie schreef:
30 sep 2019 13:25
Wat u zou kunnen proberen is om de update nog eens via een usb stick te installeren.
Zie https://www.sony.com/electronics/suppor ... s/00131053 Het gaat wel niet om dezelfde tv als die van u maar het proberen waard lijkt me.

Re: TV defect door software-update Sony Bravia KD-43X8309C

Geplaatst: 08 okt 2019 21:43
door RiMaDaRe
Moneyman schreef:
08 okt 2019 21:38
Die tip is op 30-09 al gegeven. En niet door TS op gereageerd, overigens 😉
Kolibrie schreef:
30 sep 2019 13:25
Wat u zou kunnen proberen is om de update nog eens via een usb stick te installeren.
Zie https://www.sony.com/electronics/suppor ... s/00131053 Het gaat wel niet om dezelfde tv als die van u maar het proberen waard lijkt me.
Moneyman schreef:
08 okt 2019 21:38
Die tip is op 30-09 al gegeven. En niet door TS op gereageerd, overigens 😉
[quote=Kolibrie post_id=2701445 time=<a href="tel:1569842743">1569842743</a> user_id=322577]
Wat u zou kunnen proberen is om de update nog eens via een usb stick te installeren.
Zie https://www.sony.com/electronics/suppor ... s/00131053 Het gaat wel niet om dezelfde tv als die van u maar het proberen waard lijkt me.
[/quote]

Dank voor de tip, maar zoals ik al schreef hebben we ALLES al geprobeerd ;-)
De tips die op internet gegeven worden en de tips/adviezen die de technische dienst gegeven heeft. Helaas hebben die geen van allen het gewenste resultaat gegeven.

Re: TV defect door software-update Sony Bravia KD-43X8309C

Geplaatst: 09 okt 2019 18:20
door Erwin uit Oosterhout
Tja dan blijft er maar 1 tip over: Nieuwe TV kopen :wink:

Re: TV defect door software-update Sony Bravia KD-43X8309C

Geplaatst: 28 okt 2019 10:23
door Spiba
Bij mij zelfde probleem, zeer jonge tv laadt android update niet. Zomaar gestopt met beeld geven van de één op de ander dag. Ik denk dat meer mensen het probleem zullen hebben. Ik wacht af wat mijn winkel ermee doet. Ik heb hem wel gekocht bij de winkel op de “hoek”.
Kan zijn dat zij wat meer hun best doen dan de internetwinkels.
Wordt vervolgd.

Re: TV defect door software-update Sony Bravia KD-43X8309C

Geplaatst: 28 okt 2019 16:39
door Goofert
Bijna zeker is de firmware (software) update fout gedaan. Moderne TV's werken tegenwoordig met een microprocessor, de besturingssoftware (firmware) hiervan (bijv. Android) bevind zich op een aparte geheugenchip. Als er fouten in de software zitten of dat
er functionele aanpassingen zijn, kan dit met een update worden opgelost. Helaas is het zo dat wanneer een update fout gaat, en de
software is beschadigt de microprocessor niet meer werkt, waardoor de TV het niet meer doet. Zeker omdat de update automatisch is gedaan via het internet, mag je verwachten dat Sony u helpt om dit op te lossen. Het is al een paar keer geadviseerd, u kan ook proberen om de firmware voor de Sony Bravia KD-43X8309C te downloaden van het internet, en deze handmatig installeren van een USB stick. Een (Amerikaans) voorbeeld van een tutorial is https://www.youtube.com/watch?v=Gry3I4P-hV4. Vraag anders hulp van iemand die hier ervaring mee heeft. Heel belangrijk is dat je de juiste firmware download voor jou type toestel.
Veel succes !

Re: TV defect door software-update Sony Bravia KD-43X8309C

Geplaatst: 30 okt 2019 21:48
door MaaikeSchotsman
Exact dezelfde tv en vergelijkbaar probleem, 2,5 jaar oud en vandaag schakelde hij zichzelf na een paar seconden zelf uit en sindsdien blijft hij opnieuw opstarten.
Uitschakelen , reset... niets werkt hij blijft simpel genoeg niet lang aanstaan om wat dan ook te doen... usb stick met firmware pakt hij ook niet in de 2 seconden nadat hij is opgestart.
Enorm Frustrerend inderdaad... En jammer want ik ben altijd Sony fan geweest.

Re: TV defect door software-update Sony Bravia KD-43X8309C

Geplaatst: 31 okt 2019 15:14
door RiMaDaRe
MaaikeSchotsman schreef:
30 okt 2019 21:48
Exact dezelfde tv en vergelijkbaar probleem, 2,5 jaar oud en vandaag schakelde hij zichzelf na een paar seconden zelf uit en sindsdien blijft hij opnieuw opstarten.
Uitschakelen , reset... niets werkt hij blijft simpel genoeg niet lang aanstaan om wat dan ook te doen... usb stick met firmware pakt hij ook niet in de 2 seconden nadat hij is opgestart.
Enorm Frustrerend inderdaad... En jammer want ik ben altijd Sony fan geweest.
Heel frustrerend!!!! Kunnen we onze ‘krachten’ niet bundelen en gezamenlijk onze klacht bij Sony neerleggen? Wellicht komen zij in actie als er meerdere vergelijkbare klachten gemeld worden?!
Wij vinden de service van Sony echt enorm tegenvallen; in de toekomst denken we wel twee keer na voor we Sony producten aanschaffen.

Re: TV defect door software-update Sony Bravia KD-43X8309C

Geplaatst: 31 okt 2019 16:04
door Komkommertijd
Dit is een bekend probleem, meerdere klanten kwamen in de winkel klagen in september.
Deze kregen een korting als ze een nieuwe Sony gekocht werd... maar vele kozen toch ander merk!

Op Marktplaats vele aangeboden gezien, dus ook daar brengt het niets meer op.
Ik heb er drie in hun werkplaats met USB stick geprobeerd, maar nee hoor, lukte mijn ook niet.

Daarom adviseer ik alle klagers/eigenaren/gedupeerden;
Laat Sony hier zelf eens reageren!
Als dit landelijk bekend word is het merk definitief weg uit Nederland,
en andere landen kregen ook wel eens onze info!

Gezien de binnen 1 week vele meldingen is dit een fout in Update bewezen!
Alleen die geen Smart deel gebruiken en geen Wifi of kabel erin hebben werken nog perfect.