Pagina 1 van 1

De "service" van mediamarkt...

Geplaatst: 25 jan 2020 19:22
door ronbal
30 mei 2019 een televisie gekocht bij mediamarkt. Eindelijk eens een 4k tv. Helaas werkt deze totaal niet goed. Loopt vast, schokt erg, valt ineens uit of geeft heel raar beeld. Terug naar de winkel, medewerkers leggen mij uit dat dit door Philips gemaakt moet worden. Jammer, terig naar huis en gelijk contact opgenomen met Philips. Die vertelde mij dat tot en met 43inch de klachten opgelost moeten worden door Mediamarkt zelf. Dus hup weer terug naar de winkel. Weer hetzelfde verhaal en ze wilde mij niet verder helpen. Weer contact met philips opgenomen en die willen mij ook niet helpen omdat echt mediamarkt het moet repareren. Nog een keer naar de winkel maar alweer een nee aan de service balie. Nu ben ik een paar maanden verder. Klantenservice van de mediamarkt gebeld en die zouden er een melding van maken en ik zou terug gebeld worden. Helaas niet gebeurd. Als ik bel krijg ik de mededeling dat ik weer onderaan de stapel kom omdat ik zelf bel. Op de facebook pagina lees ik dezelfde dingen. Veel klachten maar totaal geen oplossingen. Een bericht achtergelaten op hun facebook pagina, eindelijk een reactie. Moest mijn gegevens achterlaten en er zou contact met mij opgenomen worden. Ik kreeg een bericht dat thuis mijn tv opgehaald zou worden, er een leen tv werd achtergelaten en wanneer mijn tv klaar was zou het omgeruild worden. Helaas totaal niets meer gehoord. Als ik bel weer, en alweer dezelfde verhalen. Meneer het ligt bij de winkel, die moeten contact met u opnemen. Als ze dat niet doen kunnsn wij er ook niets mee. Dit heb ik gelukkig.ook zwart op wit in messenger. Nu wilt Philips ook niets doen met het probleem wat ik begrijpen kan maar het is wel erg jammer. Heeft het iets van nut als ik hier wat tegen begin? De tv was duur en werkt niet. Maar ben bang dat met juridische stappen dit een gebed wordt zonder einde.

Re: De "service" van mediamarkt...

Geplaatst: 26 jan 2020 12:43
door NeoDutchio
De enige aanspreekpunt die u heeft is de Media Markt. Ik zou in uw geval nog 1 keer terug gaan, liefst met de tv, en daar eenmalig een ultimatum stellen. Of zij nemen direct de tv in, u krijgt direct een leentoestel mee en binnen afzienbare tijd moet uw tv weer gerepareerd terug komen. Willen ze daar niet aan meewerken hebt u het recht om ter plekke de koop te ontbinden.
Als dat niet blijkt te werken blijft inderdaad enkel een jurist over.

Re: De "service" van mediamarkt...

Geplaatst: 26 jan 2020 19:51
door juliomariner
Ja leuk ter plekke de koop ontbinden. U denkt toch niet dat TS dan zijn geld terugkrijgt?

Re: De "service" van mediamarkt...

Geplaatst: 11 feb 2020 04:23
door Vincent1985
Ik had een keer een tv gekocht bij de arena media markt. Ik was alleen en vroeg of iemand mij kon helpen de tv naar mijn auto te brengen die vlakbij in de garage stond. En het antwoord was NEE.

Tevens stond ik een keer bij de klantenservice te wachten voor een parkeer korting kaartje, de mevrouw die mij moest helpen zat een prive gesprek te voeren over de telefoon. Dus ik zeg na een aantal minuten wachten “hallo ik sta te wachten” gaat die medewerken bijdehand lopen doen en GOOIT het parkeer korting kaartje naar mij toe.

Ik pik dat niet en laat de manager erbij komen, en die zegt “met de telefoons kan alleen intern gebeld worden” Alsof er intern geen prive gesprekken gevoerd kunnen worden?

Het is een aantal jaren geleden maar ik weet nog precies wat ze zij over de telefoon “als het mijn dochter was”.

MediaMarkt kom ik nooit meer.

Re: De "service" van mediamarkt...

Geplaatst: 11 feb 2020 10:56
door Moneyman
Tsja. Als je service verwacht, waarom ga je dan naar de MediaMarkt?

Re: De "service" van mediamarkt...

Geplaatst: 11 feb 2020 11:26
door Moneyman
Hypo63 schreef:
11 feb 2020 11:18
Moneyman schreef:
11 feb 2020 10:56
Tsja. Als je service verwacht, waarom ga je dan naar de MediaMarkt?
Dus, het is de schuld van TS zelf omdat deze iets heeft gekocht bij de MediaMarkt?
Het gaat niet over "iets kopen", het gaat over de verwachting dat personeel van de MediaMarkt je helpt je spullen naar de auto in de garage te brengen. Die wens en de MM gaan meestal niet samen.

Re: De "service" van mediamarkt...

Geplaatst: 13 feb 2020 07:25
door NeoDutchio
Vincent1985 schreef:
11 feb 2020 04:23
Ik had een keer een tv gekocht bij de arena media markt. Ik was alleen en vroeg of iemand mij kon helpen de tv naar mijn auto te brengen die vlakbij in de garage stond. En het antwoord was NEE.
In het welbekende vroeger (toen drempels nog kuilen waren en je koe nog met een korte oe schreef) waren de winkels nog op straatniveau met parkeerplekken voor de deur. Je deed je aankoop, er werd iemand bijgehaald en die liep met jou mee, 3 passen de deur uit, aankoop in de auto en weer door.
Hoe simpel het nu ook klinkt, even de deur uit, naar de lift lopen, met de lift mee naar boven, doorlopen naar de auto, spullen inladen en weer terug lopen. Maar zo simpel is het niet. Ten eerste moet er al een medewerker beschikbaar zijn om te helpen. Personeel is een van de duurste onderdelen in een winkel, daar zijn er niet zo veel van. Dan moet die medewerker ook nog het winkelpand uit en verdwijnt uit het zicht van de winkel. Geen controle, niemand weet hoe lang hij weg is en wanneer hij terug is. Dan het kopje aansprakelijkheid. U wordt buiten de winkel geholpen. Wat als de tv in de auto ergens langsschuurt? Wat als er enige andere schade ontstaat? Dat risico willen ze niet lopen.

De lokale witgoedhandelaar biedt die service vaak nog wel. Daar wordt tijd voor u genomen, maar daar betaald u ook iets meer voor. Een lage prijs met een goede service gaat nou eenmaal niet samen.

Maar wat als.... Stel dat die medewerker u wel had geholpen. U reed naar huis en dan? Daar staan wel de hulptroepen klaar? Als u toch weet dat u een grote aankoop gaat doen, dan weet u toch ook dat u genoeg handjes moet hebben?

Re: De "service" van mediamarkt...

Geplaatst: 13 feb 2020 08:23
door juliomariner
Vincent1985, blijkbaar bent u hier de huishufter?
Ik denk wel dat de mods hier wat gaan doen namelijk uw onfatsoenlijke reactie verwijderen

Re: De "service" van mediamarkt...

Geplaatst: 13 feb 2020 08:55
door juliomariner
Er zijn hier een aantal forumleden waar ik het bijna altijd totaal mee oneens ben. Ik peins er echter niet over ze op de "vijandlijst" te zetten en zal ze zeker geen kakkerlakken noemen.
Als mensen het niet met elkaar eens zijn houd de discussie levend. Aan alleen maar ja knikkers hebben we hier ook niets.

Re: De "service" van mediamarkt...

Geplaatst: 13 feb 2020 10:10
door moederslink
Vincent1985 schreef:
11 feb 2020 04:23
(...)
Ik pik dat niet en laat de manager erbij komen
(...)
Wie denk je wel dat je bent? Ze moeten meelopen naar de parkeergarage, je kunt niet een paar minuutjes wachten op het parkeerkortingskaartje en dan hier een paar goedwillende gerespecteerde forummers voor kakkerlakken , losers en onnozele figuren uitmaken?
En dat wordt hier op dit forum niet gepikt...en als je dan zelf bijdehand wil zijn had dan even de huisregels doorgelezen. 8)

Re: De "service" van mediamarkt...

Geplaatst: 13 feb 2020 11:17
door Erthanax
Ga gewoon even een leuke film kijken op uw nieuwe televisie. Gewoon genieten van mooie beelden, dan komt u weer helemaal tot rust.

Re: De "service" van mediamarkt...

Geplaatst: 13 feb 2020 13:16
door moederslink
Ik ben bang dat dat ook niet lukt:
op zijn 65 inch tv ziet ie de 4 k films met ruis , dus ergerlijk en kan dus niet tot rust komen... :(