LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bose 123

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Deze wil ik jullie niet onthouden:
Neem er even de tijd voor:

This is a story of a naive person:

For quite a while, I was using my home theater hook-up consisting of my Marantz components and Paradigm main speakers. Now, I thought I was happy. I thought I was because I thought that Marantz made the best consumer components and that Paradigm made the best speakers in the price range. Well! I was dead wrong! I saw some Bose ads! They said that they made the best speakers in the world! Well, that finally opened my eyes! I took all of my components and put them where they belonged! I tossed each one into the trash can. First came the Marantz SR-14EX, then the Marantz DV-18, then the Marantz CC-4000OSE, then my crappy Paradigm Monitor11s, then my Paradigm CC-370, and then finally the Boston Acoustics CR-9s that I owned! I then saw them get crushed in the garbage truck! It was the happiest day of my life, because I was finally gonna go to the Bose store and buy myself a system. Before I left, I heard an ad for Aiwa products! I decided that an Aiwa reciever would be by far superior to the Marantz!

So then I finally arrived at the Bose store. Before hand, I bought myself an Aiwa reciever! So, I decided to go with an Acoustimass model from Bose! Obviously they would defeat any speakers that I put them up against! Why? Because they are Bose, and Bose says that they are! Well, the salesperson agreed that they are the best in the world too. I had a friend who told me to try out the M&K 750 THX speaker set for only $700 more. But still, no matter what anyone says, Bose is the best!

So, I ended up buying the Bose Acoustimass 15! I was so excited to finally have the best speakers ever built! I finally got home, and connected the Acoustimass module to my Aiwa reciever! Oh boy! It was so exciting. I then plugged the 'jewel cubes' into the Acoustimass module! It was a breeze! I then bought myself a kickin' Oritron DVD player and popped in the Matrix! I was so excited, that I was about to scream for joy! I wanted to call all of my friends and tell them that I just bought the best speakers in the world! Well, I wanted to watch the DVD first all by myself! But, I called my best friend Bob first! I told him I got the best speakers in the world! He said, "Wow! Did you get the Egglestonworks Ivy for $100,000? If you did! Well...that's just awesome!" I then told him, "No! I got much better! I bought the Bose Acoustimass 15! Those are by far better than the Egglestonworks Ivy! Plus, I only paid a cheap price of $1,299!" He then started to hysterically laugh, for joy I'm guessing, I told him to come by later, and he hung up! I guess I made him really made him excited! He's an audiophile! He's unfortunately stuck with NAD and Rotel components along with the M&K 750 THX system. Well, I'm the lucky one! I have an Aiwa reciever, Oritron DVD, and KLH CD player! A much better improvement over all my Marantz junk.

So, I played the DVD. I first was a little worried. The sound seemed a little muffled and tinny. The vocals were also unclear, it wasn't easy to make out what they were saying. On my grandparents system which costs $1,500 and includes the reciever, the sound is much more powerful and cleaner. So, I called the people at Bose and asked them if there was a problem. They said, "Um... actually the sound is by far superior to every other speaker!" I was relieved, and said thanks. I was also relieved by the Acoustimass module. That shnub booper is a lot quieter than my Velodyne CT-120 that I used to own! The Velodyne shnub booper was so incredibly loud! It also made all of these awful sounds! I asked a friend, and he said that the Velodyne CT-120 went below 20hZ! Well! No wonder it was so loud! Well, thank god the Acoustimass module can only go down to 70hZ! That's a relief! Because when I hear explosion sounds, I can barely hear them at all! Very good to my ears indeed! Who wants realistic and loud explosions anyway!? Wow, those 2.5" paper cone drivers really work wonders! So does that direct reflecting technology! The sound is so much more compact and muffled! So, this is how the best speakers in the world sound! Muffled, dirty, and tinny! Well, if at least Bose says that they are the best, then they sure are!

One day, my rich distant uncle who owns oil fields in the Middle East bought me a pair of Egglestonworks Ivy as a gift! I said, what are you crazy?! I said, "You say those are the best speakers ever built?!" I tried them out, sounded better than live! But Bose says that their speakers sound like live! So, there was no comparison! I then tossed the Egglestonworks Ivy into the dumpster after he left! My grandparents asked me to come over to their house. So I decided to bring my new revolutionary home theater system into their house! They have a hook-up too, here it is:

*Yamaha RX-V596 Reciever
*Yamaha DV-S5350 DVD Player
*Sony HiFi Stereo VCR
*Onkyo DX-C380 CD Player w/ Optical Out
*Sony SS-MF515 Front Speakers
*JBL N-center Center Channel
*Sony SS-MB115 Rear Speakers
*Cerwin-Vega! LW12 12" Powered Subwoofer

This was their system! I bought it for them for about ~$1,500 as a present! Well, I decided to compare my Bose Acoustimass 15 versus their system. Well, I decided to play the action scene in the Matrix where they are going in the lobby of the building! Well, my grandparent's system had much clearer vocals, clearer overall sound, and clean and slammin' bass! Well, my Bose Acoustimass 15 was able to give tinny sound, muffled vocals, and quiet bass! My hook-up was superior! Yay! Because it is the best in the world! Plus, I was able to position and hide those 'jewel cube' speakers. It's cool because the top one swivels. The sound doesn't at all sound natural. My old Paradigm Monitor11s used to sound very natural! But, I'm sure the best speakers don't sound like anything that's natural!

Well! I'm very happy to have my Bose Acoustimass 15! Bose speakers are the best in the world! If Bose says so, then they obviously are! Some people tried to get me to buy bad speakers from terrible brands such as Paradigm, Magnepan, M&K, and Acoustic Research. I tried Acoustic Research! But I don't think that they are putting any research into their products! They sound so different to Bose, which means that they are inferior. It looks like Bose puts all of their research towards their technology, which goes mainly unchanged since 1967! Now that's good stuff! Bose speakers? By far the best in the world! They use their hi-tech paper cone drivers, much better than the inferior composite and titanium drivers you'd find on inferior brands such as Paradigm.


The Verdict:
Okay, the whole story is not real, but I really did check out the Bose Acoustimass 15 and compared it to my grand parent's system. I never threw out my system. I wrote this review just to make people laugh, and there was also something that really made me think. When the Bose Wave Radio first came out, one of my ex-friends bought it. He said Bose made the best speakers in the world. A year later I think, he said, "I think that all people who write flame reviews on Bose speakers are just jealous because they can't afford such excellent equipment." I'll remember that forever. So, I wrote this review for people who think like that. I was thinking that some people would be very ignorant and not read the anti-Bose reviews because they think that we are 'jealous'. So, if I was able to change someone's mind...Then it's worth it.

I will now summarize the Bose Acoustimass 15. I bought it from the Bose store because it had the return policy. I compared it first to my grandparent's home theater system. I listed the specs previously in the review. Their system is technically cheaper than the Bose Acoustimass 15. Their system was able to give clear vocals, clear and strong bass, and simply incredible sound. The Bose Acoustimass 15 was able to give nearly no bass because the Acoustimass module can only go down to 70hZ, the vocals were not natural and not clean, and the sound was just tinny. I then ran it on my Yamaha RX-V995 at home which I consider a 'usual and universal' reciever. Music sounded very weak and tinny. Home theater was not much better. The 2.5" can pump out very little sound. The midrange was severly lacking, the highs were ok, and the lower midrange and bass were incredibly lacking. The Acoustimass module is pathetic, and so are the 'jewel cube' speakers. The sound is just so unclean and tinny. Plus, the direct reflecting technology makes the speakers sound un-natural.

Well, I hope you enjoyed that review and laughed at times. THe whole review was based on sarcasm, but it gave out real information. I also lied, I never used an Aiwa reciever, Oritron DVD player, or KLH CD player. That was just to make the review have more power. This review shows truly how cruel and yet successful the advertising is for Bose speakers. I was representing an idiot who would buy the Bose Acoustimass 15 because he hears only from the ads that the Bose speakers are the best. I hope this opened your eyes to the reality of Bose...The company that will cheat you.

How much is the Bose Acoustimass 15 really worth?: Let's say $200 would still be a major rip-off...

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

:mrgreen: en dan keer tig......ik ken dit verhaal, leuk weer eens te lezen.

Gister in BBC geweest, ff neuzen terwijl moeders in kinderzaak was. Had ik nu ff geen zin in.

Wel wel, behalve dat de achterwant door Bose werd bezet, was er ook een demo van Harman Kardon BDS470 serie.

Denk dat goed vergelijkbaar is ivm dat beide een virtuele surround claimen.
Ik heb een beetje de voorkeur voor Harman Kardon maar dacht wil de Bose wel eens horen.

Verkoper erbij en liet horen en eerlijk is eerlijk, de bose speakers klinken beter als de speakers van de Samsung tv waarop ze waren aangesloten.
Toen de HK BDS.........toen was ik ff versteld....tov de Bose klonk de HK tig keer beter.

Ik had niet verwacht dat HK muziek goed kon uitdragen, daar dacht ik zal de Bose beter in zijn en in films zal HK weer beter zijn.

Dus niet, bij laag volume klonk de Bose schel, alsof de bassmodule niet werd aangesproken en bij luidere scenes klonk het meer als een centerspeaker.
Dit had HK toch beter voor elkaar, ook nog naar een opstelling van JBL geluisterd en ook niet verkeerd.

Kortom voor mij weer het bewijs dat Bose ruimte besparen speakers heeft...ja, zit er goed geluid in.....nee, redelijk geluid mwah tot ja.

ps:
Raakte in gesprek met verkoper en die adviseerde ( fluisterde ) geen Bose.
Volgens zijn zeggen krijgen ze best wat centen van Bose als Bose meters mag presenteren.
Wel, daar blijf ik buiten.....maar als ik enorm klein behuisd ben, dan wellicht is Bose een idee, maar dan wel tegen een veeeeel lagere prijs.

zeebra
Berichten: 34
Lid geworden op: 11 feb 2012 10:27

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door zeebra »

Beste audiofreak1:
Het is natuurlijk de marantz die het onderscheid maakt ;-)
Dit noemen ze nu bash(maar gelukkig wel op een leuke manier)
Wat opvalt is dat de bashers nooit een set voor zichzelf kopen, maar het geluid horen bij: buren,familie, vul maar in.
Er staat in dit verhaal in ieder geval 1 onjuistheid: de lage tonen gaan niet to 70 hz maar tot 49 hz.
Mijn ervaring is een heel andere:
De stemmen zijn goed hoorbaar en natuurlijk.
Het midden wordt zondermeer goed weergegeven.
Het laag: hier zit toch de grootste misvatting: hier wordt een bandpass gebruikt,die vooral bekend is door het gebruik in auto's(vanwege het kleine volume, de hoge efficiency en de lage vervorming) Een strakke bas is in voldoende mate aanwezig. Keff heeft dit systeem ook gebruikt voor zijn topluidsprekers.
Een bandpass koop je al niet voor 200 euro, laat staan een set van 12 speakers en een bandpass.

Kom op zeg een freak heeft toch wel sterkere argumenten!! Jij bent de gene met kennis neem ik aan: geef ZELF een eerlijke mening over Bose acoustimass.
Laatst gewijzigd door zeebra op 19 mar 2012 19:17, 2 keer totaal gewijzigd.

zeebra
Berichten: 34
Lid geworden op: 11 feb 2012 10:27

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door zeebra »

Beste Teunbosseman: Hoe een bose systeem is weet ik niet, de acousitmass is goed(voor zijn geld) en niet te duur.
Kan ook goed gecombineert worden met een Harman Kardon receiver(ook mij werd aangeraden geen 123 te kopen door de verkoper,dit heb ik dus ook niet gedaan).
Mijn installatie wordt voornamelijk gebruikt voor het luisteren naar klassieke muziek. Dan heb je niet zoveel aan surround sound.

shlukhash
Berichten: 50
Lid geworden op: 04 apr 2011 21:27

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door shlukhash »

zeebra schreef: Een bandpass koop je al niet voor 200 euro, laat staan een set van 12 speakers en een bandpass.
Daarom is dat ook een bagger crossover inderdaad. Is geheel te danken aan de gebruikte op-amps die wel of niet goed zijn. De meeste gaan voor een op-ampje van 50 ct. Of een niet al te strak uitgevoerde digitale crossover. (gezien de prijs). Maar kan idd heuul duur worden. Duurder als de beste drivers zelfs.
Ik had laatst een stereo attenuator voor 200,- :lol:

Ben zelf een PMC fanaat by the way, aanradert!

Maar ik denk dat de mensen wel bij zichzelf te raden kunnen gaan of dit wel of niet goed is. Aangezien ze zichzelf de vraag moeten stellen of ze een speaker kopen op het aantal watts (RMS). Is het antwoord ja? kunnen ze beter deze discussie verlaten.

zeebra
Berichten: 34
Lid geworden op: 11 feb 2012 10:27

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door zeebra »

shlukhash schreef:
zeebra schreef: Een bandpass koop je al niet voor 200 euro, laat staan een set van 12 speakers en een bandpass.
Daarom is dat ook een bagger crossover inderdaad. Is geheel te danken aan de gebruikte op-amps die wel of niet goed zijn. De meeste gaan voor een op-ampje van 50 ct. Of een niet al te strak uitgevoerde digitale crossover. (gezien de prijs). Maar kan idd heuul duur worden. Duurder als de beste drivers zelfs.
Ik had laatst een stereo attenuator voor 200,- :lol:

Ben zelf een PMC fanaat by the way, aanradert!

Maar ik denk dat de mensen wel bij zichzelf te raden kunnen gaan of dit wel of niet goed is. Aangezien ze zichzelf de vraag moeten stellen of ze een speaker kopen op het aantal watts (RMS). Is het antwoord ja? kunnen ze beter deze discussie verlaten.
Een vergelijking tussen PMC en Bose is als tussen Lamborgini en Volkswagen. Voor de Lamborgini rijder is een Golf misschien bagger. Voor 99 procent van de mensheid is een Golf prima. Zo ook met Bose. Iemand die in het Bose segment winkelt wil goed geluid geen op-ampjes. En niemand verwacht voor dat geld een PMC

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

zeebra schreef:
shlukhash schreef:
zeebra schreef: Een bandpass koop je al niet voor 200 euro, laat staan een set van 12 speakers en een bandpass.
Daarom is dat ook een bagger crossover inderdaad. Is geheel te danken aan de gebruikte op-amps die wel of niet goed zijn. De meeste gaan voor een op-ampje van 50 ct. Of een niet al te strak uitgevoerde digitale crossover. (gezien de prijs). Maar kan idd heuul duur worden. Duurder als de beste drivers zelfs.
Ik had laatst een stereo attenuator voor 200,- :lol:

Ben zelf een PMC fanaat by the way, aanradert!

Maar ik denk dat de mensen wel bij zichzelf te raden kunnen gaan of dit wel of niet goed is. Aangezien ze zichzelf de vraag moeten stellen of ze een speaker kopen op het aantal watts (RMS). Is het antwoord ja? kunnen ze beter deze discussie verlaten.
Een vergelijking tussen PMC en Bose is als tussen Lamborgini en Volkswagen. Voor de Lamborgini rijder is een Golf misschien bagger. Voor 99 procent van de mensheid is een Golf prima. Zo ook met Bose. Iemand die in het Bose segment winkelt wil goed geluid geen op-ampjes. En niemand verwacht voor dat geld een PMC
Iemand die in het Bose segment winkelt gaat voor kleine speakers, niet voor de klank want anders had hij wel een andere speaker gekocht. Het is het type klant wat niet weet hoe audio kan klinken.
Ze worden door snelle verkopertjes met alleen maar marge in het bolletje snel naar het blauwe wandje gestuurd om snel de kassa te kunnen vullen.

zeebra
Berichten: 34
Lid geworden op: 11 feb 2012 10:27

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door zeebra »

Audiofreak1:

Het is het type klant dat weet hoe MUZIEK kan klinken. In audio(apparatuur) is deze klant niet geintresseerd.
Audio is een, vaak zwakke, benadering van life muziek. Die klinkt veel mooier. Omdat je weet dat audio nooit perfect is streef je dat ook niet na. Je gaat voor een betaalbare oplossing, die in je huiskamer past. En je GENIET van de imperfectie!! Net als de maserati rijder niet zit met constant brandende remlichten.
Ik ben er van overtuigd dat jij betere boxen hebt. Alleen weet ik niet of je aan genieten toe komt. Van het imperfecte kan jij immers niet genieten. Je droomt van het nog beter systeem wat je nog moet kopen!!
(pas maar op dat het geen nachtmerrie wordt omdat je aan Zeebra eigenlijk nog een antwoord schuldig bent dat echt hout snijdt. Dat ben je aan je stand als audiofreek toch wel verplicht)
Laatst gewijzigd door zeebra op 22 mar 2012 17:47, 1 keer totaal gewijzigd.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door kweenie »

audiofreak1 schreef: Iemand die in het Bose segment winkelt gaat voor kleine speakers, niet voor de klank want anders had hij wel een andere speaker gekocht. Het is het type klant wat niet weet hoe audio kan klinken.
Dat is zeker niet per definitie waar. Er zijn genoeg mensen die best wel weten hoe audio kan klinken. Maar die de prioriteiten gewoon anders hebben liggen.

Iemand die Bose (of een ander mini satelliet-woofer systeem) koopt, wil gewoon niet al te grote luidsprekers in de kamer hebben staan. Dáár ligt hun prioriteit. Dat kan bijvoorbeeld te maken hebben met de ruimte die je met een gezin in een eenvoudige eengezinswoning hebt, of met de 'nieuwsgierige kinderhandjes' waarvan je niet wilt dat ze aan je dure speakers komen. Of het kan zijn dat je luidsprekers gewoon spuuglelijk vindt en ze dus zo onzichtbaar mogelijk wilt hebben.

Maar dat betekent nog niet dat iemand niet weet hoe audio zou kunnen klinken. Of dat iemand niet van goede audio zou kunnen genieten.

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

zeebra schreef:Audiofreak1:

Het is het type klant dat weet hoe MUZIEK kan klinken. In audio(apparatuur) is deze klant niet geintresseerd.
Audio is een, vaak zwakke, benadering van life muziek. Die klinkt veel mooier. Omdat je weet dat audio nooit perfect is streef je dat ook niet na. Je gaat voor een betaalbare oplossing, die in je huiskamer past. En je GENIET van de imperfectie!! Net als de maserati rijder niet zit met constant brandende remlichten.
Ik ben er van overtuigd dat jij betere boxen hebt. Alleen weet ik niet of je aan genieten toe komt. Van het imperfecte kan jij immers niet genieten. Je droomt van het nog beter systeem wat je nog moet kopen!!
(pas maar op dat het geen nachtmerrie wordt omdat je aan Zeebra eigenlijk nog een antwoord schuldig bent dat echt hout snijdt. Dat ben je aan je stand als audiofreek toch wel verplicht)
gelukkig ben ik in het bezit van een stel goede luidsprekers met dito geluidsapparatuur, ik ben niet doorgeslagen en droom ook niet van een nog betere set. Zelfs met een klein budget is het mogelijk om een betere audio setup te genereren als met een Bose set.
Toevallig werk ik in een audiozaak waar wij een setje accoustimas tussen de andere speakers hebben staan om te laten horen hoe het klinkt, bij de eerste de beste schakeling tussen Bose en de kleinste speaker (bijv, de Cambridge Minx of de Boston A23) is er een enorm verschil te horen. Iedere klant die dit hoort roept direct dat hij dit geluid van Bose niet wil omdat het opdringerig en veel te fel klinkt.
Maak maar eens een directe schakel en iedereen hoort het verschil.
Deze schakel doen wij ondertussen ruim 10 jaar en iedere klant kiest voor een betere speaker ook al kwam hij voor de kleinste!
We kiezen in dit geval niet voor de marge maar voor de kwaliteit!
Helaas gebeurt dit in de meeste (bose) winkels niet meer!

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door kweenie »

Die Minx vind ik wel een goede vergelijking met de Bose's, omdat ze qua afmeting enigszins in de zelfde categorie zitten. Dit i.t.t. de A23. De Minx lijken mij ook goede boxen, al heb ik ze nog niet zelf gehoord. De Wharfedale Moviestar DX-1HCP schijnen ook klein en toch wel goed te zijn, heb ik begrepen? Of is dat toch minder dan de Minx?

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

De Wharfedale Moviestar DX-1HCP ken ik niet. Het geluid van de Minx
is heel open en fris. Zeker de Sat 21 is een aanrader in zijn prijsklasse.
Zet je daar een warme versterker op zoals een Marantz dan heb je een mooie sound, betaalbaarder als een Bose systeem en veel meer klank.
En je hebt toch compacte speakers.

zeebra
Berichten: 34
Lid geworden op: 11 feb 2012 10:27

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door zeebra »

Beste audiofreak1:

Op een of andere manier kom je niet tot de kern: de geluidskwaliteit van Bose.
1. Je draagt allerlei andere boxen aan. Het gaat mij om geluid, niet om boxen.
2. De koper van Bose kan niet goed horen, gaat niet voor geluid, dat zijn jouw woorden. Neem je opponent serieus, anders neem je jezelf in de maling.
3. Tussendoor plaats je een tekst van een echte basher. Serieus? Welnee, maar wel grappig.

Nu even wel serieus: hoe komt het dat mijn accoustimas wel goed klinkt? Wellicht heeft dat te maken met soort muziek, accoustiek, het volume van het geluid, of natuurlijk de geweldige Marantz ;-)
Nu kan je natturlijk denken dat ik niet goed hoor. Met mij zijn er echter nog velen die Bose prima vinden klinken, ja ook uit mijn eigen omgeving. Het is dus niet alleen van horen zeggen.

Bij al dat lekkers, waar jij dagelijks tussen verkeert is het bijna niet voor te stellen dat er mensen zijn die Bose kopen.
Besef wel dat jij in een markt zit, die 5 % van de mensen bedient. De overige 95% komt niet over de drempel. Juist op die mensen is Bose gericht.

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door acjzr1 »

De discussie gaat weer over geluidskwaliteit.
Nou... die is bij de 321 sets van Bose ver te zoeken.
De 5.1 accoustimass-sets zijn wat mij betreft niet zo veel beter.
Als men er tevreden over is ben ik al blij.
Smaak is immers persoonlijk.
Helaas laten consumenten die Yoko al mooi vinden klinken zich een Bose setje aanpraten! Het zijn consumenten die van zich zelf weten dat ze niet "audiofiel" zijn.
Maar ze denken dat de verkopers dat wel zijn...
Helaas zijn de meeste verkopers enkel uit op provisie en niet geïnteresseerd in het belang van de klant. Goedkopere en betere alternatieven voorstellen dan de Bose-zooi zal dus niet snel gebeuren.
Bij de betere audiozaken verkoopt men zelfs geen Bose!
Vroeger wel, nu niet meer...
Laat ik de afkorting van Bose nog maar eens citeren...
Buy
Other
Stereo
Equipment

Ik weet niet wie hem verzonnen heeft, maar hij is goed!

zeebra
Berichten: 34
Lid geworden op: 11 feb 2012 10:27

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door zeebra »

acjzr1 schreef:De discussie gaat weer over geluidskwaliteit.
Nou... die is bij de 321 sets van Bose ver te zoeken.
De 5.1 accoustimass-sets zijn wat mij betreft niet zo veel beter.
Als men er tevreden over is ben ik al blij.
Smaak is immers persoonlijk.
Helaas laten consumenten die Yoko al mooi vinden klinken zich een Bose setje aanpraten! Het zijn consumenten die van zich zelf weten dat ze niet "audiofiel" zijn.
Maar ze denken dat de verkopers dat wel zijn...
Helaas zijn de meeste verkopers enkel uit op provisie en niet geïnteresseerd in het belang van de klant. Goedkopere en betere alternatieven voorstellen dan de Bose-zooi zal dus niet snel gebeuren.
Bij de betere audiozaken verkoopt men zelfs geen Bose!
Vroeger wel, nu niet meer...
Bose wil niet meer verkocht worden in de betere audiozaken. Dat snap ik, die hebben te weinig omzet.
En verkopers die alleen bashen over Bose(tenminste zo voelt het)
Hoe een accoustimass 5.1 klinkt weet ik niet. Zelf heb ik een 2.1 accoustimass. Lichtjaren ver verwijderd van Yoko(als je zelf een Porche bouwt is het verschil tussen een Fiat en een Dacia waarschijnlijk erg lastig)

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

zeebra schreef:Beste audiofreak1:

Op een of andere manier kom je niet tot de kern: de geluidskwaliteit van Bose.
1. Je draagt allerlei andere boxen aan. Het gaat mij om geluid, niet om boxen.
2. De koper van Bose kan niet goed horen, gaat niet voor geluid, dat zijn jouw woorden. Neem je opponent serieus, anders neem je jezelf in de maling.
3. Tussendoor plaats je een tekst van een echte basher. Serieus? Welnee, maar wel grappig.

Nu even wel serieus: hoe komt het dat mijn accoustimas wel goed klinkt? Wellicht heeft dat te maken met soort muziek, accoustiek, het volume van het geluid, of natuurlijk de geweldige Marantz ;-)
Nu kan je natturlijk denken dat ik niet goed hoor. Met mij zijn er echter nog velen die Bose prima vinden klinken, ja ook uit mijn eigen omgeving. Het is dus niet alleen van horen zeggen.

Bij al dat lekkers, waar jij dagelijks tussen verkeert is het bijna niet voor te stellen dat er mensen zijn die Bose kopen.
Besef wel dat jij in een markt zit, die 5 % van de mensen bedient. De overige 95% komt niet over de drempel. Juist op die mensen is Bose gericht.
Hallo Bose Liefhebber of mischien wel Bose reseller,

hoe klinkt het nu, want dat is wat je wil weten:

Spetterend hoog, geen mid, geen detailering, vermoeiend om naar te luisteren.
Dat wilde je weten, nu weet je het en vele weten het! Ik denk juist dat 95% wel bij ons over de drempel komt want ik werk niet in een audiophile zaak!
Dat is de consument die op zoek is. Wij adviseren terwijl anderen sturen naar marge! Bij ons zijn ze tevreden en trots en kunnen iedereen het geluid laten horen zonder schaamte of commentaar van liefhebbers. Dat is het verschil Meneer Zeebra. Geniet verder van je Bose set want ook dat moeten we respecteren. Maar er is meer en beter en goedkoper te koop in de wereld en dat is de reden van het reageren.
Met muzikale groet: Audiofreak1 :D

zeebra
Berichten: 34
Lid geworden op: 11 feb 2012 10:27

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door zeebra »

Beste audiofreak1:

Ik heb niets met boxen, ook niet met die van Bose. Een merk zegt mij niets.
In de winkel klonk Bose niet echt gweldig, thuis wat beter. Dat in tegenstelling tot mijn vloerstaanders van Jbl(voorloper van de Bose), die in de winkel geweldig klomken,maar thuis niet zo uit de verf kwamen.
Nadat de Bose aangesloten werd op een Marantz M-CR603 veranderde het beeld echter. Zeker nadat het geluid aangepast was( in deze instelling wordt het geluid rond 400 Hz 3DB versterkt en het geluid rond 60 Hz met 12 DB verlaagd). En toen gebeurde iets vreemds. De Bose(stond al bijna op marktplaats) klonk veel beter:
Het midden klonk (ook meetbaar) goed, en er was wat meer detail. Ook het laag is voldoende aanwezig, en merkbaar strakker. Ik weet ook niet waarom de match met deze receiver zo goed uitpakt.

Ik heb er geen enkel probleem mee dat iemand Bose niets vind. Een ieder zijn eigen smaak, en er zijn zeker betere boxen. Wel heb ik er moeite mee als iemand zegt dat Bose niets is. Dat is een bewering die aantoonbaar niet klopt.
En DAAR erger ik mij aan. En ik ben echt niet de enige met een positieve ervaring met deze boxen.

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door acjzr1 »

zeebra schreef:
acjzr1 schreef:De discussie gaat weer over geluidskwaliteit.
Nou... die is bij de 321 sets van Bose ver te zoeken.
De 5.1 accoustimass-sets zijn wat mij betreft niet zo veel beter.
Als men er tevreden over is ben ik al blij.
Smaak is immers persoonlijk.
Helaas laten consumenten die Yoko al mooi vinden klinken zich een Bose setje aanpraten! Het zijn consumenten die van zich zelf weten dat ze niet "audiofiel" zijn.
Maar ze denken dat de verkopers dat wel zijn...
Helaas zijn de meeste verkopers enkel uit op provisie en niet geïnteresseerd in het belang van de klant. Goedkopere en betere alternatieven voorstellen dan de Bose-zooi zal dus niet snel gebeuren.
Bij de betere audiozaken verkoopt men zelfs geen Bose!
Vroeger wel, nu niet meer...
Bose wil niet meer verkocht worden in de betere audiozaken. Dat snap ik, die hebben te weinig omzet.
En verkopers die alleen bashen over Bose(tenminste zo voelt het)
Hoe een accoustimass 5.1 klinkt weet ik niet. Zelf heb ik een 2.1 accoustimass. Lichtjaren ver verwijderd van Yoko(als je zelf een Porche bouwt is het verschil tussen een Fiat en een Dacia waarschijnlijk erg lastig)
De betere audiozaken willen geen Bose meer verkopen!
Als je met een 2.1 setje zit heb je een probleem...
Goede speakers hebben die .1 niet nodig!

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door kweenie »

acjzr1 schreef: Als je met een 2.1 setje zit heb je een probleem...
Goede speakers hebben die .1 niet nodig!
Of je wilt gewoon niet al te grote luidsprekers in het zicht hebben. Dan is een 2.1 set een goede oplossing. Heb je dan een probleem? Of heb je je prioriteiten eenvoudigweg anders liggen?

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door acjzr1 »

kweenie schreef:
acjzr1 schreef: Als je met een 2.1 setje zit heb je een probleem...
Goede speakers hebben die .1 niet nodig!
Of je wilt gewoon niet al te grote luidsprekers in het zicht hebben. Dan is een 2.1 set een goede oplossing. Heb je dan een probleem? Of heb je je prioriteiten eenvoudigweg anders liggen?
Ok, ik heb het misschien niet duidelijk genoeg geformuleerd.
Ik bedoel dat de betere audiozaken geen 2.1 setjes verkopen omdat ze er niet achter staan. Als ze dergelijke setjes wel (moeten) verkopen hebben ze het probleem dat ze iets moeten verkopen waar ze zelf niet achter staan.

Als men niet graag grote speakers in huis heeft zijn er genoeg kleine kwaliteitsluidsprekers die een zeer mooi geluid produceren.
En dat voor een fractie van de prijs van een 3.2.1 set van Bose.

Gesloten