LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bose 123

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door Slobberbone »

acjzr1 schreef:Inderdaad Slobberbone,
De meeste mensen laten zich overbluffen door de verkopers.
Alsof die er wel verstand van hebben...?
Helaas zijn tegenwoordig de meeste verkopers gericht op het halen van zo veel mogelijk provisie.
En dat lukt je niet als je eerlijk blijft...
Iedere keer dat ik werd gevraagd om mijn advies vertrok de klant met iets anders dan een Bose Set...
Ik heb nooit gezegd dat het slecht was, enkel ; "luister naar wat U zelf mooi vindt klinken".
Dat was dus meestal niet de Bose Set...

Ik ben niet zo meer op de hoogte van prijzen van Bose speakers heden ten dage maar vroeger was het best prijzig.En veel echte audio zaken geen dozenschuivers die verkopen ook geen Bose.

Maar er zijn nog steeds wel Bose speakers waar ik wel onder de indruk ben zeker voor de aantrekkelijke 2e handse prijzen tegenwoordig. Bv de Bose 901 blijft een genot om naar te luisteren en ook ander PA matriaal van hun is erg goed.

Maar mensen die met 1,2,3 setje van Bose vertrekken willen gewoon wat kleins en denken dat Bose een goed hifimerk is, ik heb meegemaakt bij echte muziekliefhebber beste man had meer dan 50.000 cd,s ik kwam voor een paar cd,s en gingen beneden ff luisteren op zijn ''goede set'' nou toen kwamen we aan bij zijn Bose 123 :shock:

Maar ik heb vroeger ook diverse Bose,s gehad en nu weet ik dat er veel meer is (na ruim 100 speakers die zeker heb gehad) :o

flepp
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 jun 2005 21:34

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door flepp »

Wat wel handig is van bose is een verbinding voor alle apparaten via de tv aan gesloten, dat is ook een keuze buiten wat je mooi of lelijk vindt klinken.

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Ik zat weer even op de site van Bose te snuffelen om te zien of ze hun leven gebeterd hebben.
Ik zag weer dat men spreekt over 2 luidsp(r)ekers.
De basbox (of hoe je het ding ook wil noemen) staat wel op de foto, maar is blijkbaar volgens Bose nog steeds geen luidspreker? Toen ik zag dat de letter "r" ontbrak in het woord luidsprekers moest ik toch even lachen :D Niet alles over Bose is dus negatief. Ze maken ook leuke fouten :D

"Systemen met 2 luidspekers
CineMate® digitale home cinema-luidsprekersystemen
CineMate® digitale home cinema-luidsprekersystemen
Ontworpen om de audio van uw tv en bestaande videobronnen te verbeteren
Rechtstreeks aan te sluiten op uw tv, geen versterker nodig
Verkrijgbaar met Gemstone®-luidsprekers en universele afstandsbediening of Articulated Array®-luidsprekers en eenvoudige afstandsbediening met vier knoppen
€ 799,00
Prijsinformatie
Producten weergeven »
GRATIS Verzending
Koop een CineMate® GS en ontvang de Bose® IE2 hoofdtelefoon gratis."

(http://www.bose.nl/NL/nl/home-and-perso ... me-cinema/)

Flinke prijs voor 2(?) luidspekers...

Het soundbar systeem is bijna twee keer zo duur (€1529,00),
maar, dan krijg je ook een luidspreker minder :D

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Dank zij Sonos verkopen ze bijna niets meer, de handel is dood, het recht zegeviert!
En een Bose soundbar voor dat geld? Belachelijk voor die kwaliteit.
De moderne klant koopt voor de meerwaarde en die kan bose niet meer bieden. :D

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door acjzr1 »

audiofreak1 schreef:Dank zij Sonos verkopen ze bijna niets meer, de handel is dood, het recht zegeviert!
En een Bose soundbar voor dat geld? Belachelijk voor die kwaliteit.
De moderne klant koopt voor de meerwaarde en die kan bose niet meer bieden. :D
Sonos is ook niet geweldig, maar het is aanzienlijk goedkoper dan Bose en beweert ook niet surround sound te leveren uit twee luidsprekers. Het is daarom ook des te leuker om te mogen constateren dat Sonos inderdaad Bose aan het verdringen is. Mediamarkt werkt hier heel goed aan mee door Sonos een prominente plaats te geven in hun winkels. Dat die rommel meestal veel te hard staat te spelen vind ik niet zo erg. Sonos belooft minder en levert meer dan Bose (en voor minder geld).Al komt ook Sonos bij mij niet in huis...

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Een Connect op een Marantz stereoversterker aangestuurd op Mission met goede flac bestanden klinkt superieur, inderdaad beter als de sonos speakers maar ze zijn wel voor een zeer groot publiek wat de geluidskwaliteit minder belangrijk vindt als ons Audiophile'n. En surround met een playbar, sub en 2 play3 klinkt absoluut niet slecht! Muziek is iets anders. Dus Bose snel uit de shop's en op naar de next generation.

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Bose heeft onlangs iets nieuws gelanceerd: Bose® Solo TV sound system
Een systeem wat beter geluid zou moeten produceren dan de huidige flatscreens kunnen.
Geen loze kreten over surround sound e.d.?
Wel veel te veel mooie woorden over een te duur ding wat je onder je tv moet plaatsen, maar toch niet zo misleidend als de loze en misleidende kreten over de 321 en accoustimass systemen.
Voor €399,00 kun je een leuk home cinema setje kopen inclusief blu ray speler!
Maar ondanks dat moet ik toegeven dat het er op lijkt dat Bose het begint te begrijpen.
Helaas wordt de rommel waar dit topic over gaat nog steeds aanbevolen door diverse winkels :(
Mijn strijd is dus nog niet gestreden!

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

acjzr1 schreef:Bose heeft onlangs iets nieuws gelanceerd: Bose® Solo TV sound system
Een systeem wat beter geluid zou moeten produceren dan de huidige flatscreens kunnen.
Geen loze kreten over surround sound e.d.?
Wel veel te veel mooie woorden over een te duur ding wat je onder je tv moet plaatsen, maar toch niet zo misleidend als de loze en misleidende kreten over de 321 en accoustimass systemen.
Voor €399,00 kun je een leuk home cinema setje kopen inclusief blu ray speler!
Maar ondanks dat moet ik toegeven dat het er op lijkt dat Bose het begint te begrijpen.
Helaas wordt de rommel waar dit topic over gaat nog steeds aanbevolen door diverse winkels :(
Mijn strijd is dus nog niet gestreden!

Bestaat al een tijdje hoor, heb het half jaar gelee reeds gezien bij BCC waar een demo werd gehouden. Nu is meer op tv.
Eerlijk gezegd viel het geluid me niet tegen.

Maar tis meer bedoeld om inderdaad het geluid van je flatscreen te verbeteren. Jammere is dat er praktisch niets in te stellen is, geen volumestand en nog meer.

Andere probleem is dat dit sound systeem tot een max afmeting gaat, dacht 40 inch, als je dus 46" tv hebt kan die niet onder je tv.

Ik heb toch maar een Boston setje gekocht.....maar wel in UK, bleek daar de helft goedkoper als in NL, moest alleen een Eu stekker kopen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door sjohie »

Beetje aanmatigend in mijn ogen, een "strijd" tegen producten die misschien andere consumenten wel bevallen? Bose heeft een niche gevonden en uitgebouwd, waarin een groep consumenten vallen die geen opzichtige apparaten willen, maar een klein apparaat met enkel een paar kleine speakers en een subwoofer annex bijzettafeltje, wat iets beter klinkt als de TV zelf, meer niet.

Ja, er zijn voor wat een Bose apparaat kost, in elk geval voor minder geld beter klinkende alternatieven te koop, maar die vergen meer kennis met installeren etc, en er is blijkbaar een markt met mensen die gewoon lekker makkelijk willen. McDonalds heeft immers ook een bestaansrecht naast de normale snackbar om de hoek, die meestal betere snacks voor minder geld heeft. :wink:

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door acjzr1 »

sjohie schreef:Beetje aanmatigend in mijn ogen, een "strijd" tegen producten die misschien andere consumenten wel bevallen? Bose heeft een niche gevonden en uitgebouwd, waarin een groep consumenten vallen die geen opzichtige apparaten willen, maar een klein apparaat met enkel een paar kleine speakers en een subwoofer annex bijzettafeltje, wat iets beter klinkt als de TV zelf, meer niet.

Ja, er zijn voor wat een Bose apparaat kost, in elk geval voor minder geld beter klinkende alternatieven te koop, maar die vergen meer kennis met installeren etc, en er is blijkbaar een markt met mensen die gewoon lekker makkelijk willen. McDonalds heeft immers ook een bestaansrecht naast de normale snackbar om de hoek, die meestal betere snacks voor minder geld heeft. :wink:
Ik ben dit topic begonnen omdat Bose en de Bose-verkopers bewust consumenten misleiden.
Het lijkt erop dat Bose zijn leven aan het beteren is.
Nu de verkopers nog.
Iedereen mag kopen wat hij of zij zelf wil, daar ga ik me niet mee bemoeien.
Maar dan moet men wel juist voorgelicht worden.
Rustig luisteren naar muziek of iets anders wat je goed kent en daar je mening op baseren heeft meer waarde dan wat een verkoper vertelt. Design telt voor veel mensen ook mee, net als (uiteraard) de prijs. Over de snacks gaan we het maar niet hebben...

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

acjzr1 schreef:
sjohie schreef:Beetje aanmatigend in mijn ogen, een "strijd" tegen producten die misschien andere consumenten wel bevallen? Bose heeft een niche gevonden en uitgebouwd, waarin een groep consumenten vallen die geen opzichtige apparaten willen, maar een klein apparaat met enkel een paar kleine speakers en een subwoofer annex bijzettafeltje, wat iets beter klinkt als de TV zelf, meer niet.

Ja, er zijn voor wat een Bose apparaat kost, in elk geval voor minder geld beter klinkende alternatieven te koop, maar die vergen meer kennis met installeren etc, en er is blijkbaar een markt met mensen die gewoon lekker makkelijk willen. McDonalds heeft immers ook een bestaansrecht naast de normale snackbar om de hoek, die meestal betere snacks voor minder geld heeft. :wink:
Ik ben dit topic begonnen omdat Bose en de Bose-verkopers bewust consumenten misleiden.
Het lijkt erop dat Bose zijn leven aan het beteren is.
Nu de verkopers nog.
Iedereen mag kopen wat hij of zij zelf wil, daar ga ik me niet mee bemoeien.
Maar dan moet men wel juist voorgelicht worden.
Rustig luisteren naar muziek of iets anders wat je goed kent en daar je mening op baseren heeft meer waarde dan wat een verkoper vertelt. Design telt voor veel mensen ook mee, net als (uiteraard) de prijs. Over de snacks gaan we het maar niet hebben...

Daarbij bestaat dit topic sinds 2004 ! Een ieder welke nieuw inspringt in deze discussie zal naar mijn mening eerst vanaf pagina 1 moeten beginnen met lezen om de insteek van acjzr1 te brgijpen.
Dan kom je dus uit dat Bose meer beloofde dan het geval is, nu met de solo pretendereert Bose eindelijk geen home cinema geluid maar een verbetering van het geluid van een flatscreen.

Bose is mijn merk ook niet, teveel geld voor te weinig geluid / mogelijkheden / kwaliteit etc etc maar vrienden van mij hebben die melkpakjes en als je geen ruimte hebt of wel maar geen grote speakers in zicht wilt dan is Bose een optie.

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Goed samengevat Teunbosseman!

Ik heb het bericht over het " Bose® Solo TV sound system"
geplaatst omdat ik van mening ben dat als men iets verkeerd doet het gezegd mag worden.
Je moet echter ook eerlijk zijn en het melden als men iets goed doet!
Bose laat op hun " Bose® Solo TV sound system" geen loze kreten los.
De 321 en accoustimass systemen werden met allerlei loze kreten de hemel in geprezen.
Waar ik Bose heb aangevallen om hun misleidende marketing in het verleden, moet ik ze met hun
Bose® Solo TV sound system een schouderklopje geven.
Ik heb geen idee hoe het klinkt, maar men belooft met dit systeem geen gouden bergen om vervolgens een schep zand te leveren. Relatief duur, dat wel, maar men laat de keuze aan de consument.
Gewoon een luidspreker die beter zou moeten presteren dan de speakertjes in je flatscreen.
Als alternatief voor de soundbar, het home cinema systeem, en versterkers met full range speakers.
Meer beloven ze niet.

herij01
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mei 2014 01:26

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door herij01 »

haha,

Ik zit nu al >30 jaar in de hi-fi (of hoe ze dat tegenwoordig ook noemen!) en de tranen springen me steeds vaker in de ogen als ik zie wat er op de markt komt, en waar het wegkomt!

Hoe kan het toch dat al die "geweldige" ervaringen over o.a bose, >10jaar geleden al zijn begonnen?!.

Ik neem mijn petje af voor al die marketing jongens/meiden die het nog steeds voor elkaar krijgen om deze producten bij alle grote jongens te verslijten!!(Maar waarschijnlijk verdienen deze groothandels hier nog meer aan!!)

Als je ziet hoeveel producten( >15 jaar) in elkaar zijn gezet, tegenover de prijs die je moet betalen,! is het ronduit diefstal!

Vroeger had bijv. bose misschien een goede naam met de 901 maar daarna, (bijv. de interaudio speakers) ging het bergaf met de kwaliteit(alleen spaanplaat) en teren ze nu(nog steeds spaanplaat), jammer genoeg net zoals vele merken(ook spaanplaat), op alleen de naam verder!


Probleem is gewoon met o.a het woordje bose, dat als ik zeg: DAT JE MORGEN DE HELE DAG NIET AAN EEN ROZE OLIFANTJE MAG DENKEN, je het toch doet!! :-)

Dat is de kracht van psychologische marketing en het slim in elkaar zetten van luisterruimtes in al die groothandels!!

Misschien dat sommigen van jullie nog de kirby stofzuiger kunnen herinneren, die voor 5000gulden!, ECHT, alles kon!! (Dat was tenminste een staaltje marketing!! :-).

Dat was al net z'n geweldige prijs/kwaliteit/marketing wat bose(en vele andere merken o.a Harman Kardon) tegenwoordig nog steeds lukt!!

Maar goed, wie ben ik.... Ik laat iedereen in hun eigen waarde en als dat ene setje nu net iets beter klinkt..... Buy it!! ;-)

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Hoi herij01,

Ik heb dit topic gestart vanwege de misleidende en opdringerige marketing van Bose.
Dit met name bij de 321 en accoustimass systemen.
In de 23 voorgaande pagina's wordt volop gediscussieerd over de kwaliteit van de producten van Bose.
Dat de prijs kwaliteitsverhouding bedroevend is daar zijn de meeste bezoekers van dit topic het wel over eens. Dat Bose en de "geautoriseerde Bose verkopers" (alsof ze zo exclusief zijn...) consumenten opzettelijk misleiden (soms haast bedriegen) dat vind ik onacceptabel.
Dat en andere zaken is hier inmiddels ruimschoots aan bod gekomen.
Bose lijkt inmiddels zijn leven te beteren door minder schreeuwerige reclames en minder beloften die niet waar te maken zijn.Zo belooft Bose bij het " Bose® Solo TV sound system" beter geluid dan het geluid van de flatscreen tv. Dat is heel wat gematigder dan het beloven van "surround sound uit twee luidsprekers" bij het 321 systeem dat bestaat uit drie luidsprekers en bovendien geen overtuigende prestaties levert. Als je daar de prijs nog eens bij neemt dan komt het woord "oplichting" naar voren.
Voor minder dan de helft van het geld kun je een set samenstellen die beter klinkt en meer kan.
Als de klant goed geluisterd heeft en goed heeft vergeleken met andere sets en toch de rommel van Bose de voorkeur geeft, dan vindt ik het prima. De verkopers verhinderen echter een eerlijke vergelijking en dringen de producten van Bose op aan hun potentiële klanten.
Als men goed luistert en vergelijkt en besluit om een Yoko setje te kopen dan heb ik daar geen moeite mee. Zolang het maar een bewuste keuze van de klant is en niet de loze beloften van de verkoper.

Harman Kardon was vroeger een pionier op audiogebied met onder andere de allereerste stereoversterker ter wereld. Het is ook hel lang een van de betere A merken gebleven. Tegenwoordig is Harman Kardon gewoon een middenklasse merk.Helaas zijn een aantal andere topmerken tegenwoordig eigendom van Harman, zoals: AKG, JBL, Infinity, Mark Levinson en Lexicon. Van AKG weet ik inmiddels uit eigen ervaring dat de kwaliteit niet meer is zoals ik gewend ben.

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Kwam van de week langs de Bose winkel in Eindhoven en daar stond de verkoper verveeld naar buiten te kijken, geen handel meer! De consument betaald niet meer te veel voor goedkoop in elkaar gezette audiosystemen. Bose heeft de markt verloren, streaming audio merken als Sonos hebben de markt overgenomen en zijn nu wereld marktleider.

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

audiofreak1 schreef:Kwam van de week langs de Bose winkel in Eindhoven en daar stond de verkoper verveeld naar buiten te kijken, geen handel meer! De consument betaald niet meer te veel voor goedkoop in elkaar gezette audiosystemen. Bose heeft de markt verloren, streaming audio merken als Sonos hebben de markt overgenomen en zijn nu wereld marktleider.

Inderdaad, 1529,- voor een soundbar ??????? Koop ik een hele leuke smart tv voor.

Ppppfff belachelijke prijs.

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door acjzr1 »

audiofreak1 schreef:Kwam van de week langs de Bose winkel in Eindhoven en daar stond de verkoper verveeld naar buiten te kijken, geen handel meer! De consument betaald niet meer te veel voor goedkoop in elkaar gezette audiosystemen. Bose heeft de markt verloren, streaming audio merken als Sonos hebben de markt overgenomen en zijn nu wereld marktleider.
Hoi audiofreak1 en Teunbosseman,

Bose vraagt nog steeds belachelijk veel voor zijn inferieure producten.
Sonos heeft daarnaast inderdaad de positie van Bose overgenomen.

Sonos is naar mijn mening veel te duur voor wat men levert maar belooft geen "gouden bergen" voor een schep zand hooguit muziek in iedere kamer.
Bose is wat tammer geworden met reclamekreten.
In plaats van "surroundsound uit twee luidsprekers" spreekt men nu over "kamervullend geluid".
Mijn kamer vullen met geluid kan met mijn stofzuiger ook!
Het klinkt niet zo prettig als muziek via mijn 5 kanaals surroundversterker met full range speakers, of muziek via mijn twee stereo versterkers met full range speakers ( waarvan een set eigenbouw), maar mijn kamer vullen zal het zeker kunnen...
Ga ik nu echter Bose kopen?
Nou... nee, humor heeft ook zijn grenzen.

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door Slobberbone »

acjzr1 schreef:
audiofreak1 schreef:Kwam van de week langs de Bose winkel in Eindhoven en daar stond de verkoper verveeld naar buiten te kijken, geen handel meer! De consument betaald niet meer te veel voor goedkoop in elkaar gezette audiosystemen. Bose heeft de markt verloren, streaming audio merken als Sonos hebben de markt overgenomen en zijn nu wereld marktleider.
Hoi audiofreak1 en Teunbosseman,

Bose vraagt nog steeds belachelijk veel voor zijn inferieure producten.
Sonos heeft daarnaast inderdaad de positie van Bose overgenomen.

Sonos is naar mijn mening veel te duur voor wat men levert maar belooft geen "gouden bergen" voor een schep zand hooguit muziek in iedere kamer.
Bose is wat tammer geworden met reclamekreten.
In plaats van "surroundsound uit twee luidsprekers" spreekt men nu over "kamervullend geluid".
Mijn kamer vullen met geluid kan met mijn stofzuiger ook!
Het klinkt niet zo prettig als muziek via mijn 5 kanaals surroundversterker met full range speakers, of muziek via mijn twee stereo versterkers met full range speakers ( waarvan een set eigenbouw), maar mijn kamer vullen zal het zeker kunnen...
Ga ik nu echter Bose kopen?
Nou... nee, humor heeft ook zijn grenzen.
Zeker met een Dyson haal je zo een opstijgend vliegtuig in huis met zijn 85 Db :lol:

hawkwind
Berichten: 505
Lid geworden op: 18 mar 2012 08:37

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door hawkwind »

Slobberbone schreef:Zeker met een Dyson haal je zo een opstijgend vliegtuig in huis met zijn 85 Db :lol:
Ja en?? , Als die maar doet wat hij moet doen , en dat doet de Dyson als geen ander :D

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door acjzr1 »

hawkwind schreef:
Slobberbone schreef:Zeker met een Dyson haal je zo een opstijgend vliegtuig in huis met zijn 85 Db :lol:
Ja en?? , Als die maar doet wat hij moet doen , en dat doet de Dyson als geen ander :D
Laten we hopen dat Bose deze laatste berichtjes niet gelezen heeft.
Stel je voor dat ze straks komen met een stofzakloze 5.1 Surround Stofzuiger 8)

Gesloten