LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bose 123

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door Slobberbone »

hawkwind schreef:
Slobberbone schreef:Zeker met een Dyson haal je zo een opstijgend vliegtuig in huis met zijn 85 Db :lol:
Ja en?? , Als die maar doet wat hij moet doen , en dat doet de Dyson als geen ander :D

Herrie maken en voortijdig stuk gaan, laat ik de matige zuigprestaties en de vele stof-leeg-bak wissels nog achterwege :shock:

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Slobberbone schreef:
hawkwind schreef:
Slobberbone schreef:Zeker met een Dyson haal je zo een opstijgend vliegtuig in huis met zijn 85 Db :lol:
Ja en?? , Als die maar doet wat hij moet doen , en dat doet de Dyson als geen ander :D

Herrie maken en voortijdig stuk gaan, laat ik de matige zuigprestaties en de vele stof-leeg-bak wissels nog achterwege :shock:
Waarom op dit forum?
Er zijn genoeg plaatsen om Dyson aan te vallen!
Of zoals men in het Engels zegt: "Dyson Sucks!".
Maar dat is dan weer net wat Dyson belooft...
Lastig...

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door Slobberbone »

Waarom op dit forum?
Er zijn genoeg plaatsen om Dyson aan te vallen!
Of zoals men in het Engels zegt: "Dyson Sucks!".
Maar dat is dan weer net wat Dyson belooft...
Lastig...[/quote]


Je haalt het zelf naar voren de stofzuiger en ik kop hem in :)

Wat dat betreft zijn er vele overeenkomsten tussen Bose en Dyson hun marketing is dik op orde, maar beide veel te duur voor wat ze bieden.

Red0
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 jun 2014 20:17

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door Red0 »

Bose heeft goede en minder goede producten. Mijn eerste Bose product was een Quietcomfort 15C hoofdtelefoon. Ik ben nog geen betere noise cancelling hoofdtelefoon tegengekomen.

Als hifi stereo systeem hebben wij geen Bose, kwam deels ook door alle verhalen die de ronde doen. Maar toen we een soundbar wilden zijn we toch na veel vergelijken ook tot mijn eigen verrassing op de Bose Cinemate 1SR uitgekomen. Het bleek de meeste power en surround effecten om een bioscoopeffect te creeeren zonder vermoeiend te worden. De goedkopere sets waren toch vooral meer circus acts of lawaaibars. Al was het nog even close met een B&W die ook een mooie soundbar heeft.

Bose is in de afgelopen jaren wel veranderd. De melkpakjes hebben mij nooit getrokken, maar de modernere producten absoluut wel. Dat merk je ok in de vakpers, Bose komt nu veel beter uit de testen. De Bose Videowave televisie oogste zelfs veel lof. Al duurt het vast nog jaren voordat ze van hun negatieve imago bij audioliefhebbers zijn afgekomen.

Verleden jaar is de oprichter van de Bose Corporation overleden, Dr. Amar Bose. Bijzonder is dat hij daarvoor het meerderheidsbelang van zijn bedrijf heeft geschonken aan zijn vroegere technische universiteit waar hij hoogleraar was in Engineering, bij het beroemde Massachusets Institute of Technoloy, het MIT. Die man had echt een missie in audio techniek en ging het dus niet alleen om het geld.

Ik vind het altijd wel een beetje triest het gezeur over Bose. Een bedrijf kan ook veranderen, bij Bose lijkt dat nu vooral in de goede richting.

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Red0 schreef:Bose heeft goede en minder goede producten. Mijn eerste Bose product was een Quietcomfort 15C hoofdtelefoon. Ik ben nog geen betere noise cancelling hoofdtelefoon tegengekomen.

Als hifi stereo systeem hebben wij geen Bose, kwam deels ook door alle verhalen die de ronde doen. Maar toen we een soundbar wilden zijn we toch na veel vergelijken ook tot mijn eigen verrassing op de Bose Cinemate 1SR uitgekomen. Het bleek de meeste power en surround effecten om een bioscoopeffect te creeeren zonder vermoeiend te worden. De goedkopere sets waren toch vooral meer circus acts of lawaaibars. Al was het nog even close met een B&W die ook een mooie soundbar heeft.

Bose is in de afgelopen jaren wel veranderd. De melkpakjes hebben mij nooit getrokken, maar de modernere producten absoluut wel. Dat merk je ok in de vakpers, Bose komt nu veel beter uit de testen. De Bose Videowave televisie oogste zelfs veel lof. Al duurt het vast nog jaren voordat ze van hun negatieve imago bij audioliefhebbers zijn afgekomen.

Verleden jaar is de oprichter van de Bose Corporation overleden, Dr. Amar Bose. Bijzonder is dat hij daarvoor het meerderheidsbelang van zijn bedrijf heeft geschonken aan zijn vroegere technische universiteit waar hij hoogleraar was in Engineering, bij het beroemde Massachusets Institute of Technoloy, het MIT. Die man had echt een missie in audio techniek en ging het dus niet alleen om het geld.

Ik vind het altijd wel een beetje triest het gezeur over Bose. Een bedrijf kan ook veranderen, bij Bose lijkt dat nu vooral in de goede richting.
Beste Red0,
Een reactie zoals deze kan ik wel waarderen.
Ik heb steeds weer aangegeven dat Bose wel goede producten kan produceren, maar het met diverse series (waaronder de Accoustimass producten en het 321 systeem) vaak niet doet.
Ik heb bijna tien jaar geleden dit topic gestart omdat Bose met zijn voorlichting ernstig tekort schoot en verkopers met misleiding en bedrog hun klanten Bose producten van inferieure kwaliteit en prestaties opdrongen. Bose heeft zijn marketing strategie de afgelopen jaren aangepast en produceert inmiddels weer producten die doen wat Bose belooft. Ik moet daarbij wel vermelden dat dat gedeeltelijk is vanwege het feit dat de beloften wat realistischer zijn geworden.
Bose is (weer) op de goede weg, maar dat heb ik al eerder aangegeven.
Het "gezeur over Bose" heeft Bose aan zich zelf te danken.

Red0
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 jun 2014 20:17

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door Red0 »

acjzr1 schreef: Beste Red0,
Een reactie zoals deze kan ik wel waarderen.
Ik heb steeds weer aangegeven dat Bose wel goede producten kan produceren, maar het met diverse series (waaronder de Accoustimass producten en het 321 systeem) vaak niet doet.
Ik heb bijna tien jaar geleden dit topic gestart omdat Bose met zijn voorlichting ernstig tekort schoot en verkopers met misleiding en bedrog hun klanten Bose producten van inferieure kwaliteit en prestaties opdrongen. Bose heeft zijn marketing strategie de afgelopen jaren aangepast en produceert inmiddels weer producten die doen wat Bose belooft. Ik moet daarbij wel vermelden dat dat gedeeltelijk is vanwege het feit dat de beloften wat realistischer zijn geworden.
Bose is (weer) op de goede weg, maar dat heb ik al eerder aangegeven.
Het "gezeur over Bose" heeft Bose aan zich zelf te danken.
Wanneer Bose zo doorgaat worden ze nog een hip en geliefd audiomerk onder audiofielen. :D De nieuwste hoofdtelefoons zien er in ieder geval al erg hip uit. Persoonlijk vindt ik deze mintkleur afschuwelijk maar dat is smaak.

Wel leuk om te zien dat er de laatste jaren een heel andere en frisse wind door Bose waait.
Vooral die Videowave TV van hen is echt supervet: http://youtu.be/ZK3FspsF4yA
De Bose Soundbar Cinemate 1SR die wij hebben maakt gebruik van dezelfde technieken.

Afbeelding

Mmpzandee26
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 sep 2014 00:14

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door Mmpzandee26 »

Wat zijn jullie meningen dan over bowers&wilkins producten. Jullie noemen prachtige merken op alleen niet deze britse topper? Ikzelf heb 2 683 s2 in combinatie met een nad d7050. In de werkkamer een a7 airplay speaker en de p5 en p7 hoofdtelefoons. Allemaal zeer nette producten vind ikzelf

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Hoi, Mmpzandee26 ,
Bowers & Wilkins is een zeer bekend en ook zeer goed merk.
Ik zou de laatste persoon zijn om dat te ontkennen!
Ik heb dit topic echter gestart om de misleidende marketing strategieën van Bose aan de kaak te stellen.
Bose heeft zijn leven de afgelopen jaren (iets) verbeterd. Minder loze kreten en minder loze beloften.
Ze moeten wel want Sonos heeft de plaats van Bose over genomen... Bowers & Wilkins is gelukkig nog steeds een topmerk! Wat niet wegneemt dat ik vind dat wat jij zelf mooi vindt klinken het belangrijkste is!
Zelfs als het Yoko zou zijn.

Mmpzandee26
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 sep 2014 00:14

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door Mmpzandee26 »

100% met je eens. Je kunt voor dat geld beter kwaliteit kopen. Voor 1000 euro heb je al een hifi waardige set van een ander merk wat top is. Dan heb ik het zeker niet over Harman Kardon en Bose. Kijk even wat verder dan je neus lang is. Om maar een voorbeeld te noemen die noise cancel hoofdtelefoons voor 300 euro belachelijk. Voor 399 € heb ik een p7 gekocht die kwalitatief een stuk verder is dan die Bose rommel. Een Fiio e07 eraan en je hebt een high end hoofdtelefoon setje.

Gesloten