LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TomTom navigator werkt voor geen meter...beter niet kopen

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
JaFO
Berichten: 241
Lid geworden op: 07 jul 2005 18:54

Re: TomTom navigator werkt voor geen meter...beter niet kopen

Ongelezen bericht door JaFO »

Al eens iets van Garmin in handen gehad dan ?

visse412
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 jul 2005 23:17

Re: TomTom navigator werkt voor geen meter...beter niet kopen

Ongelezen bericht door visse412 »

Het zou niet best zijn als ik dit niet in mijn handen heb gehad aangezien wij alle merken verkopen op het gebied van portbale navigatie.

JaFO
Berichten: 241
Lid geworden op: 07 jul 2005 18:54

Re: TomTom navigator werkt voor geen meter...beter niet kopen

Ongelezen bericht door JaFO »

Als ik de berichten hiervoor lees dan kan ik me namelijk moeilijk voorstellen dat een apparaat met zulke fouten kan concurreren met welke Garmin dan ook ...

Hoe verhoud de Go zich dan met de Quest ?
is ie waterdicht ?
kan ie 20 uur zonder opnieuw opgeladen te moeten worden ?

Angelica1408
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 jul 2005 13:29

Re: TomTom navigator werkt voor geen meter...beter niet kopen

Ongelezen bericht door Angelica1408 »

De oplossing was eigenlijk heel simpel. Ik had bij aankoop ook de kaarten van West-Europa gekocht. Ik heb geregistreerd maar blijkbaar met deze set, de code waarmee de originele registratie was (Benelux, die dus ook in de set van West-Europa zit) verdwijnt dan.
Overigens kreeg ik gisteren (!) antwoord van TomTom, met excuses voor de late reactie ivm de upgrade-drukte.
Ik ga dus echt TomTom niet mijn oplossingen mailen, daar hebben ze een afd. productontwikkeling/helpdesk voor en daar betaal je genoeg voor.
Ik heb voorheen (in mijn lease-auto) een pioneer navigatie gehad, dat kan dan natuurlijk qua prijs absoluut niet tegen TomTom op maar is wel 10 x zo fijn! Anyway, voor mij nooit meer TomTom, ik koop wel een concurrerend apparaat.

dr.dre
Berichten: 28
Lid geworden op: 31 okt 2004 17:58

Re: TomTom navigator werkt voor geen meter...beter niet kopen

Ongelezen bericht door dr.dre »

Inmiddels weer 3 weken verder en u raad het al, hij doet het nog steeds niet :evil: :evil: :evil:
TomTom is inmiddels teruggestuurd naar leverancier maar kreeg deze retour gestuurd met de mededeling dat ik maar contact op moest nemen met HP (lekker makkelijk)
Vervolgens maar weer contact opgenomen met TomTom waarvan hieronder een overzichtje is weergegeven.

Groeten Dr.Dré



Klant 29-07-2005 08:06
Weer 3 uur van mijn leven verpest met die baggerzooi van jullie
Exact punt voor punt gedaan wat jullie in het supportvoorstel hadden beschreven maar ook nu weer geen werkende tomtom.
krijg met geen mogelijkheid een gesproken stem geeinstalleerd
wanneer houd deze ellende nou eens eindelijk op en wordt mijn probleem verholpen ben nu al zeker 3 maanden in het bezit van een product wat nog niet een dag fatsoenlijk heeft gewerkt.
Jullie zijn wel uitstekend in staat om iemand tot absolute waanzin te drijven met jullie zogenaamde oplossingen die echter voor geen meter blijken te werken.
Neem svp zo snel mogelijk telefonisch contact met mij op en dan het liefst iemand die er verstand van heeft en mij echt kan helpen.

Reactie 25-07-2005 11:45
Geachte heer Reinders,

Hartelijk dank voor uw e-mail aan TomTom Customer Support.

Onze excuses voor de tijd die het voor u al in beslag heeft genomen. Wij raden aan de onderstaande stappen in die specifieke volgorde te doorlopen om de software volledig opnieuw te installleren. Wij vinden het vervelend dat dit voor u al zoveel tijd in beslag heeft genomen en wanneer dit niet tot de oplossing heeft geleid ontvangen wij van u graag een tijd en indien afwijkend van het vorige telefoonnummer tevens het telefoonnummer waarop wij u kunnen bereiken.

Bij deze installatie zult u de volgende dingen nodig hebben:
- Een computer met internetverbinding
- Uw TomTom-productcode
- De TomTom installatie CD's

Stap 1 - Bereid de installatie voor.
1. Hardreset de PocketPC (Zie handleiding HP)

2. Formatteer de SD-kaart
a) Zorg er voor dat de GO niet met uw computer verbonden is.
b) Open “Deze Computer” van uw bureaublad (Of klik “Start”->”Deze Computer”)
c) Koppel de GO aan uw computer, gebruik hiervoor een USB-aansluiting achteraan uw computer.
d) Een nieuwe schijf verschijnt genaamd “Verwisselbare Schijf”
e) Klik deze aan met de rechtermuisknop en kies “Formatteren”, Kies bij “File System” voor FAT32 en klik “Starten”->”Ok”

Stap 2 - Installeer de software en kaarten
- 1| Installeer de applicatie vanaf CD4 (Deze start automatisch bij invoer in de CD-drive)
• Opmerking: Indien deze niet automatisch start, open dan het bestand genaamd “setup.exe” van uw CD
a) Kies in het hoofdmenu voor “Installeer de Applicatie”

- 2| Installeer de 2110 update
• Haal eerst alle TomTom-CD's uit de computer
• Link: http://www.tomtom.com/3162

- 3| Installeer de BeNeLux-kaart vanaf CD1 (Deze start automatisch bij invoer in de CD-drive)
a) Kies in het hoofdmenu "Installeer Kaarten" gevolgd door de BeNeLux

- 4| Softreset de PocketPC

3 - De juiste instellingen maken voor gebruik van de TomTom-software

- 1| Zet “Incoming Beams” uit
a) U tikt op Start (Windows vlaggetje) -> Settings -> Tabblad Connections -> Beam
b) Indien er een vinkje staat bij "Receive all incoming beams" kunt u deze weghalen door het aan te tikken.
c) Tik rechtsboven op "ok”

- 2| Stel de Bluetoothverbinding van uw PocketPC in.
• Link: http://www.tomtom.com/2578
De eerste keer kan het maximaal 45 minuten duren voor een volledig GPS-signaal wordt ontvangen. Hierbij moet de GPS-ontvanger wel binnen bereik staan van sattelieten (Buiten of in de auto)

Indien dit uw probleem niet oplost raden wij aan in 't kort aan te geven wat er precies niet werkt. Indien u tevens een foutmelding krijgt raden wij aan deze tevens te vermelden in uw antwoord.

Met vriendelijke groet,

TomTom Customer Support Team

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: TomTom navigator werkt voor geen meter...beter niet kopen

Ongelezen bericht door JH »

Ik zou wel eens willen weten hoe jij zelf zou reageren wanneer je €600,- betaald voor een product dat vanaf dag een niet werkt en na inmiddels ruim 10 weken nog steeds niet functioneerd
Voor die 600 euroos had je zoveel leukere dingen kunnen doen of aanschaffen. Of vind je het bezit van een navigator in je heilige koe een statussymbool waar je bij je buren en collega´s mee voor de dag kunt komen ???

dr.dre
Berichten: 28
Lid geworden op: 31 okt 2004 17:58

Re: TomTom navigator werkt voor geen meter...beter niet kopen

Ongelezen bericht door dr.dre »

Voor die 600 euroos had je zoveel leukere dingen kunnen doen of aanschaffen. Of vind je het bezit van een navigator in je heilige koe een statussymbool waar je bij je buren en collega´s mee voor de dag kunt komen
Nee sukkel,

Ik heb zoon ding nodig voor mijn werk.......

Greetz Dr.Dré

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: TomTom navigator werkt voor geen meter...beter niet kopen

Ongelezen bericht door JH »

Nee sukkel,

Ik heb zoon ding nodig voor mijn werk.......
Wat heeft de mens niet nodig voor zijn werk ?????
Vraag me af wie de grootste sukkel is. Laat je werkgever deze dan betalen 8)

JaFO
Berichten: 241
Lid geworden op: 07 jul 2005 18:54

Re: TomTom navigator werkt voor geen meter...beter niet kopen

Ongelezen bericht door JaFO »

Dan had je die 600 beter aan een echte GPS kunnen besteden (een Garmin Quest kent geen crashes en werkt gewoon ... ;)) ipv zo'n PDA-oplossing. Zodra je met twee fabrikanten moet werken voor de ondersteuning is het gewoon vragen om problemen (IMHO).

(en service schijnen ze ook te kennen ;))

dr.dre
Berichten: 28
Lid geworden op: 31 okt 2004 17:58

Re: TomTom navigator werkt voor geen meter...beter niet kopen

Ongelezen bericht door dr.dre »

Klant 31-07-2005 12:22

Al jullie oplossingen reeds al lang en breed geprobeerd
krijg geen gesproken stem geeinstalleerd
ook niet vanaf cd


BELLEN S.V.P.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!





Reactie 31-07-2005 10:26

Geachte heer,

De weergave van geluid is afhankelijk van een aantal factoren. Middels de onderstaande stappen kunt u alle instellingen goed zetten. Het beste kunt u eerst de PocketPC softresetten ( Met de pen in de resetopening).

Controleer alle geluidsinstellingen van uw PocketPC.
| 1. Tik achtereenvolgens op [Start->Settings->Sounds & Notifications]
| 2. Controleer of er een vinkje staat bij "Programs". Vink deze aan indien noodzakelijk.
| 3. Indien er een volumebalk in het venster staat kunt u deze zo luid mogelijk zetten.

Controleer de geluidsinstellingen in TomTom Navigator for Navigation Pack
| 1. Open TomTom Navigator en tik op het scherm om het menu te openen.
| 2. Tik vervolgens op “Wijzig voorkeuren”
| 3. Indien er een symbool staat getiteld "Zet geluid aan", tik deze dan aan.
| 4. Tik vervolgens een aantal keer op de pijl en tik vervolgens op “Wijzig stem”
| 5. Selecteer met de pijlen op het scherm een stem waarvan de vlag gekleurd is en kies “Selecteer”
| 6. Tik vervolgens een aantal keer op de pijl tot “Voorkeuren volume” verschijnt.
| 7. Schuif de volumebalk naar rechts en tik vervolgens op “Test” om het geluid te testen.

Opmerking: Indien bij de stemmen (Stap 5) geen enkele stem van een gekleurde vlag is voorzien zijn er geen stemmen geinstalleerd. Om een extra stem te installeren kunt u gebruik maken van de CD geleverd bij uw TomTom product.

Indien deze stappen voor u geen oplosing bieden willen wij graag telefonisch contact met u opnemen. Het is zeer vervelend dat u het product nu al voor zo'n tijd in bezit heeft en het niet optimaal kunt gebruiken. Wanneer de oplossing hiermee niet geboden is raden wij aan een bericht terug te zenden met uw telefoonnummer en een aantal tijdstippen waarop wij u kunnen bereiken.

Met vriendelijke groet,

TomTom Customer Support Team

stampertje999
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:40

Re: TomTom navigator werkt voor geen meter...beter niet kopen

Ongelezen bericht door stampertje999 »

ga dan terug naar de winkel waar je hem hebt gekocht en vraag of ze je willen helpen met het instaleren.
als er bij mensen komen help ik ze wel verder of ik ga zelf bellen met tomtom

dr.dre
Berichten: 28
Lid geworden op: 31 okt 2004 17:58

Re: TomTom navigator werkt voor geen meter...beter niet kopen

Ongelezen bericht door dr.dre »

Hallo,

Heel even dacht ik dat mijn TomTom na 4 maanden dan eindelijk zou werken na inmiddels de zoveelste oplossing van de help-site van TomTom te hebben geeinstalleerd.

Nu twee weken verder weet ik wel beter.

Helaas het was ijdele hoop :cry:
Het werkt nog steeds niet optimaal, krijg nog steeds vastlopers bij het berekenen van routes.
Groot is echter mijn verbazing dat ik niet meer kan reageren op de support-site van TomTom
Kennelijk zijn de help mogelijkheden op en is dit de manier om te zeggen zoek het verder zelf maar uit.....
Ik heb het nu opgegeven en ga sparen voor een echte navigatie set.
Het enigste wat ik hieover verder nog wil zeggen en dat is met name voor iedereen die van plan is om een navigatie set van TomTom aan te schaffen,doe het niet,product werkt niet en de service al evenmin.....

Groeten Dr.Dré

Angelic
Berichten: 140
Lid geworden op: 18 aug 2005 08:10

Re: TomTom navigator werkt voor geen meter...beter niet kopen

Ongelezen bericht door Angelic »

Dr. Dré, waar heb je dat ding eigenlijk gekocht?
Dan weet ik dat ik daar niet heen moet gaan.

stampertje999
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:40

Re: TomTom navigator werkt voor geen meter...beter niet kopen

Ongelezen bericht door stampertje999 »

ga nu eens terug naar de winkel en vraag is om hulp
wij laten die mensen niet vallen en lossen voor 99,99 % altijd alles op
bart

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: TomTom navigator werkt voor geen meter...beter niet kopen

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Gelukkig is Tomtom begonnen met die kant en klare pakketten, een apparaatje dat alleen maar Tomtom weergeeft. Tomtom Go ofzo toch?

Op het moment dat je spullen of software verkoopt die mensen aan PC, laptop of PDA moeten hangen, gaat het mis. Ik werk in een winkel waar we regelmatig dergelijke spullen terugkrijgen, maar in 8 van de 10 gevallen ligt het aan de klant en/of aan zijn/haar verneukte PC en is het relatief simpel op te lossen.

Kant en klare pakketjes hoeft de klant alleen maar aan te zetten en daar kan hij ook niks aan verprutsen. Veel beter.

En al die klachten over Tomtom: hoge bomen vangen veel wind. Die zooi wordt veel verkocht, logisch dat er veel klachten zijn. Je kan het als bedrijf niet erger hebben dan marktleider zijn in een markt waar mensen je product aan een door henzelf verneukte PC moeten hangen.

$$nuitje
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 aug 2005 12:47

Re: TomTom navigator werkt voor geen meter...beter niet kopen

Ongelezen bericht door $$nuitje »

Ook ik heb veel problemen met mijn naviegatie set van tomtom en dan vooral met het instellen van routes.
Gebeurd maar al te vaak dat tijdens het berekenen hiervan hij helemaal vastloopt en daarna niets meer doet.
Ook tijdens het navigeren is mijn tomtom regelmatig de weg kwijt en rij ik volgens het scherm ergens midden in de wildernis,terwijl ik op dat moment gewoon op een reeds al lang aangelegde weg rij.(dus geen nieuwbouw ofzo)
Al meerder keren om assistentie gevraagd middels e-mail,en dan krijg je het advies om een of andere update te doen die vervolgens ook niet blijkt te werken
Teruggaan naar de winkel leverde ook niks op omdat men daar alleen wist te vertellen dat dit een bekend probleem is van de navigatie pakcs van tomtom en dat zij hierover al meerdere klachten hadden ontvangen.
Heb mijn set nu maar opgestuurd naar tomtom met het verzoek om een werkend exemplaar terug te sturen.
Is nu inmiddels alweer 3 weken geleden en nog steeds niks gehoord.
Laatst gewijzigd door $$nuitje op 05 sep 2005 20:04, 4 keer totaal gewijzigd.

Angelic
Berichten: 140
Lid geworden op: 18 aug 2005 08:10

Re: TomTom navigator werkt voor geen meter...beter niet kopen

Ongelezen bericht door Angelic »

Maar waar heppie m nou vandaan???
Welke winkel, welk filiaal, kun je daar je gelijk toch gaan halen?

dr.dre
Berichten: 28
Lid geworden op: 31 okt 2004 17:58

Re: TomTom navigator werkt voor geen meter...beter niet kopen

Ongelezen bericht door dr.dre »

Nieuw hoogtepunt....

Eergisteren maar weer een poging gewaagd om Tomtom te gebruiken nadat deze al enige weken ongebruikt in de kast lag om eerder genoemde problemen.
Batterij is natuurlijk leeg,had niet anders verwacht,dus opladen maar.

Denk je wat??

Alle Tomtom software spontaan verdwenen en moet opnieuw worden geeinstalleerd

Gelijk opnieuw in de kast teruggedonderd en naar de winkel gegaan en een andere navigatieset gekocht.
Ditmaal een echte (Garmin streetpilot c320) en jawel, deze doet het gewoon. :D :D :D
Geen gekloot met software,kabels,en gps ontvangers maar gewoon een all-in-one systeem dat gewoon doet wat het moet doen,nml mij van a naar b brengen.

Dus mensen bepaar jezelf een hele hoop ellende en koop absoluut géén Tomtom maar geef dan liever iets meer uit aan een echte navigatie set....

Groeten Dr.Dré

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: TomTom navigator werkt voor geen meter...beter niet kopen

Ongelezen bericht door queenfan »

Heb geen problemen met TOM TOM, heb eerst TT 3 gehad die gedeinstalleerd en TT 5 erop gezet en werkt bij mij perfect.

Sterkte met het probleem.


Michel

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: TomTom navigator werkt voor geen meter...beter niet kopen

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Koop maar een Mio 168, werkt perfect, goedkoper en je hebt niet zo'n opvallend vierkant ding in de auto. :?

Gesloten