LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PSP Introductie 1 sept. ! met DEAD PIXELS !! Sony Portable

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Brasil
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 sep 2005 10:25

PSP Introductie 1 sept. ! met DEAD PIXELS !! Sony Portable

Ongelezen bericht door Brasil »

Gisteren heb ik een psp gekocht bij mediamarkt, die onder de dead pixels zitten (stuk of 10).
Ze hadden een waarschuwingsbord al staan op stelling met alle psp “dat er geen garantie was op de pixels en je dan moest wenden naar sony” Maar ja wat is de kans dacht ik.
Na aankomst bleek heel me scherm onder te zitten, toen terug gegaan naar mediamarkt (overigens prima zaak)
Daarna een leuk gesprek gehad met de verkoper, die uitlegde dat ik eigenlijk een traject aan moest gaan met Sony. Ik vindt dat ze het probleem nu weerleggen bij de klant. Mediamarktneemt af bij Sony Nederland, en dat Sony de spullen slecht aflevert zegt wat over hun. Mediamarkt daarin tegen moet ook als intermediar voor de klant opkomen en desnoods de PSP niet leveren als deze zo slecht geleverd word. Inmiddels door de goede klantenservice toch kunnen ruilen, maar bij thuis komst blijkt deze ook weer onder de deadpixels te zitten. Waarschijnlijk is heel de productie lijn die Sony nu levert niet goed van kwaliteit. Dus is het heel goed mogelijk, dat alle klanten hiervan last van hebben. Waar heb ik nu recht op,
Onder mijn bon staat ruilen binnen 14 dagen, wat valt daar allemaal onder ? ik wil dat traject met sony gewoon niet aan. Ik wil een goede psp of mijn geld terug.

gjvisser
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 jun 2005 14:06

Re: PSP Introductie 1 sept. ! met DEAD PIXELS !! Sony Portable

Ongelezen bericht door gjvisser »

En gelijk heb je. Het produkt wat je gekocht hebt deugd niet en dus moet Mediamarkt het maar uitvechten met Sony en niet jij!

Brasil
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 sep 2005 10:25

Re: PSP Introductie 1 sept. ! met DEAD PIXELS !! Sony Portable

Ongelezen bericht door Brasil »

Vooral ook omdat je films erop afspeelt, dan zie je die deadpixels echt !
Anders moeten ze er een bord op de stelling plaatsen, garantie tot de voordeur ! :lol:

LeeGer
Berichten: 138
Lid geworden op: 15 aug 2005 00:37

Re: PSP Introductie 1 sept. ! met DEAD PIXELS !! Sony Portable

Ongelezen bericht door LeeGer »

Mediamarkt is in dit geval de leverancier, daar moet je dus gewoon terecht kunnen met je klachten. Sony is de producent maar dat is jou probleem niet.

tasso
Berichten: 38
Lid geworden op: 02 sep 2005 12:37

Re: PSP Introductie 1 sept. ! met DEAD PIXELS !! Sony Portable

Ongelezen bericht door tasso »

Ik heb de psp al een poos het is een amerikaanse.
En ik kan je vertellen dat de service van sony echt heel erg slecht is omtrent dit probleem.
Zowieso is de sony service slecht , maakt niet uit wat je koopt van ze
Ze zeggen gewoon dat het valt onder de normale deadpixel toelaatbaarhied.
Ik heb hem bestelt bij lik sang in japan en die namen hem zonder problemen terug.
Ik kreeg zelfs al een nieuwe voordat ik de oude had teruggestuurd.
Alleen ben ik bang dat jij dit geluk niet hebt.
De media markt is niet echt geweldig in dit soort dingen en verschuilen zich achter smoesjes.
Heb hetzelf meegemaakt met een dvd setje.
Nou ik moest er echt zelf achteraan.
Het waarschijnlijk omdat ze zo goedkoop zijn dan is de service daarom slechter, ik weet het niet.
Maar niet getreurd er is ook een progamaatje waarmee je het kan herstellen.
De onderstaande link is om te testen hoeveel dode pixels je hebt.
http://www.pspzone.nl/forum/viewtopic.p ... light=dead
Alleen dat progamaatje kan ik zo gauw niet meer vinden.
Maar het bestaat dat weet ik zeker.
Kijk eens op www.pspzone.nl of www.pspparty.nl.
en kijk eens in de forums over dead pixels.
Je zal zien dat je niet de enigste bent.

Goose
Berichten: 39
Lid geworden op: 22 jun 2005 13:00

Re: PSP Introductie 1 sept. ! met DEAD PIXELS !! Sony Portable

Ongelezen bericht door Goose »

Een programma waarmee je dode pixels op een TFT-panel weer tot leven wekt? Ik denk dat je het verkeerd hebt begrepen.

tasso
Berichten: 38
Lid geworden op: 02 sep 2005 12:37

Re: PSP Introductie 1 sept. ! met DEAD PIXELS !! Sony Portable

Ongelezen bericht door tasso »

psp een tft scherm uhhhhh.
tft moesten ze zowieso verbieden wat een verschrikkelijke schermen zijn dat zeg.
Waarschijnlijk heb jij geen psp.
En staat er dat je dode pixels weer tot leven kan wekken.
Nee het is een herstel progamma die doet niks anders dan de dode pixels een kleur geven zodat het minder opvalt.

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: PSP Introductie 1 sept. ! met DEAD PIXELS !! Sony Portable

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Als je je wat beter ingelezen had over die PSP's dan had je het probleem niet zo onderschat, en had je die dingen (voorlopig) gewoon links laten liggen :)

http://www.tweakers.net/nieuws/36725
http://www.tweakers.net/nieuws/36737
http://www.tweakers.net/nieuws/38656


De hele eerste productiebatch van de PSP is gewoon vervelend.

Goose
Berichten: 39
Lid geworden op: 22 jun 2005 13:00

Re: PSP Introductie 1 sept. ! met DEAD PIXELS !! Sony Portable

Ongelezen bericht door Goose »

- Ja, de PSP heeft een TFT-scherm;

- Ja, ik heb een PSP (een japanse);

- Ja, er staat dat je met "jouw" programma dode pixels tot leven kunt wekken (je schrijft letterlijk 'herstellen');

- Nee, een dode pixel kun je niet tot leven wekken/herstellen of van kleur laten veranderen met een programma.

efteling
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 jul 2005 09:10

Re: PSP Introductie 1 sept. ! met DEAD PIXELS !! Sony Portable

Ongelezen bericht door efteling »

Wat zitten die Goose en Tasso dom te l*llen zeg.

Een PSP heeft geen TFT-scherm, maar een LCD-scherm.
Maar ja, een Japans boekje is rottig te lezen en via internet even een engelstalige handleiding zoeken is teveel werk.

Ga dus hier Sony niet de schuld geven, want alle PSP's komen goed werkend de fabriek uit. Tijdens het transport kan er veel misgaan. Door trillen tijdens het transport kan het LCD-scherm beschadigen. Daar kan Sony weing tegen doen. Het beleid van Sony, om pas bij 5 of meer dode pixels te vervangen, vindt ik goed. Zo'n scherm is ontzettend duur om te vervangen bij 1 kapotte pixel. Vandaar die richtlijn van 5 of meer. Sony verbiedt winkels om zelf reparaties uit te voeren.

@ Captain Pervert; De PSP's die hier verkrijgbaar zijn, komen uit de 4de serie. En alle begin is moeilijk. Dit is de eerste portable van Sony, en hij is beter als die van Nintendo.

sentenell
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 okt 2005 19:50

Re: PSP Introductie 1 sept. ! met DEAD PIXELS !! Sony Portable

Ongelezen bericht door sentenell »

een beetje laten reactie maar ik heb dus ook een PSP gekocht en dode pixels nou wil ik de klantenservice bellen maar heb het nummer niet meer kan iemand plzzzzzzzzzzzzzzz het nummer geven? ty fm!

maybe
Berichten: 439
Lid geworden op: 26 nov 2004 14:43

Re: PSP Introductie 1 sept. ! met DEAD PIXELS !! Sony Portable

Ongelezen bericht door maybe »

@sentenell

Ga gewoon eerst eens even zoeken op internet.

efteling
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 jul 2005 09:10

Re: PSP Introductie 1 sept. ! met DEAD PIXELS !! Sony Portable

Ongelezen bericht door efteling »

Je moet met je PSP gewoon naar de winkel terug, waar je hem gekocht hebt. Zij moeten hem omruilen tegen een nieuwe.

sentenell
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 okt 2005 19:50

Re: PSP Introductie 1 sept. ! met DEAD PIXELS !! Sony Portable

Ongelezen bericht door sentenell »

nou zoeken op internet had ik al geprobeert maar was niet te vinden en in de winkel(bartsmit) zeggen ze dat je na 2 weken zelf moet regelen met Sony of liegen ze?

efteling
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 jul 2005 09:10

Re: PSP Introductie 1 sept. ! met DEAD PIXELS !! Sony Portable

Ongelezen bericht door efteling »

Ze liegen. Je kassabon is het garantiebewijs. Bart Smit moet dan gewoon het artikel terugnemen voor reparatie of vervanging.

Rustig
Berichten: 125
Lid geworden op: 12 nov 2004 21:14

Re: PSP Introductie 1 sept. ! met DEAD PIXELS !! Sony Portable

Ongelezen bericht door Rustig »

Probeer het filmpje te downloaden en laat het enige uren lo(o)pen op je PSP. Niet geschoten is altijd mis.

http://www.psp-vault.com/Article168.psp

foofur123
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 nov 2005 21:31

Re: PSP Introductie 1 sept. ! met DEAD PIXELS !! Sony Portable

Ongelezen bericht door foofur123 »

Eyy ik heb net een psp gekocht :D aleen er zitten 3 missende pixels :( :shock: op mijn scherm wat moet ik doen, mag ik hem inruilen. ik heb hem trouwens bij de media markt gekocht.

gsusnl
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 nov 2005 13:37

Re: PSP Introductie 1 sept. ! met DEAD PIXELS !! Sony Portable

Ongelezen bericht door gsusnl »

Bij de Mediamarkt kun je binnen 14 dagen zonder opgave van een reden, je geld terug krijgen mits alles nog in originele verpakking en nog verkoopbaar is. (heb er gewerkt!)

Ga naar de servicebalie en zeg dat je je geld terug wilt ;) Check zelf goed of alles compleet is en vrij is van vingerafdrukken!

foofur123
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 nov 2005 21:31

Re: PSP Introductie 1 sept. ! met DEAD PIXELS !! Sony Portable

Ongelezen bericht door foofur123 »

Jah ik heb men PSP ingeruild voor een ander, op de nieuwe zit maar 1 kapotte pixel in een hoek daar kan ik wel mee leven, en anders probeer ik dat filmpje uit die veel kleuren achter elkaar afspeelt.
Je kan bijna geen PSP krijgen met geen een onbrekende pixel dan moet je geluk hebben

Rustig
Berichten: 125
Lid geworden op: 12 nov 2004 21:14

Re: PSP Introductie 1 sept. ! met DEAD PIXELS !! Sony Portable

Ongelezen bericht door Rustig »

Is het geen optie om in de winkel vóór aankoop het apparaat te testen? Lijkt mij niet meer dan redelijk.

Gesloten