LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuwe TV gekocht, blijkt defect

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
femkevb
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jan 2006 21:18

Nieuwe TV gekocht, blijkt defect

Ongelezen bericht door femkevb »

Zojuist heb ik bij Modern Electronics een TV gekocht.

Helaas bleek bij thuiskomst dat betreffende TV niet werkt. Bij het aanzetten van de TV knippert het "standby" lampje continue, en er is tevens een tikkende ruis te horen over de luidsprekers. De TV werd in een kapotte doos geleverd, maar ons werd verzekerd dat de TV helemaal in orde was.

Bij constatering van het defect heb ik direct contact opgenomen met betreffend filiaal. Ik sprak daar met de bedrijfsleider. Deze bleek totaal niet bereidwillend het zojuist gekochte, defecte toestel te vervangen. Na lang aandringen stelde hij Nota Bene voor het toestel te vervangen met een showmodel dat in de winkel als demo exemplaar dient.

Na lang getouwtrek bleek het echter toch mogelijk een nieuw exemplaar te bestellen. Echter, Modern Electronics wil niet het defecte exemplaar komen vervangen, maar legt het probleem bij ons neer en verwacht van ons dat wij dit zelf komen doen. We hebben betreffend defect toestel met de taxi vervoerd, en het omwisselen zou ons dus weer extra kosten met zich mee brengen. Hier kunnen wij niet mee accoord gaan daar Modern Electronics een defect toestel leverd.

De telefoongesprekken liepen verder op niets uit, daar ik niet accoord kan gaan hiermee. Er wordt waarschijnlijk een nieuw exemplaar besteld, maar deze zullen we zelf om moeten komen wisselen.

Ik heb al een klachtenbrief gestuurd naar Modern Electronics. Ik ben niet bereid om zelf opnieuw vervoer te regelen om betreffende TV om te ruilen, maar Modern Electronics komt hem niet omwisselen. Ik zit nu dus met een nieuwe defecte TV waar ik niets mee kan.

Iemand enig idee wat ik op de korte termijn kan doen in deze, het wachten op een antwoord op de klachtenbrief zal wellicht lang op zich laten wachten. Ik ben bereid om, op principiele grond, juridische stappen te nemen, maar dit zal lange tijd vergen.

Hoe krijg ik in korte termijn een vervangingsexemplaar voor de defecte TV? Moet ik hem zelf om gaan wisselen, en nadien compensatie voor de gemaaktre kosten vragen bij het hoofdkantoor van Modern Electronics? Zullen zij deze compensatie uit keren, of moet ik dit via juridische weg doen?

dds
Berichten: 139
Lid geworden op: 14 jul 2005 12:39

Re: Nieuwe TV gekocht, blijkt defect

Ongelezen bericht door dds »

Zie mijn antwoord op uw exact gelijke vraag op kassa.vara.nl!

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: Nieuwe TV gekocht, blijkt defect

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Heel simpel door met kapotte TV naar de winkel te gaan op het moment dat het daar druk is, bijv. de koopavond of zaterdags, en daar een beetje luid je klacht neerleggen. Wedden dat je een nieuwe mee terug neemt.

fuiduif
Berichten: 112
Lid geworden op: 26 jun 2005 22:19

Re: Nieuwe TV gekocht, blijkt defect

Ongelezen bericht door fuiduif »

Je recht van omruilen behelst geen recht van 'thuis omruil service' . Vervelend dat ze niet direct wilden helpen, maar vervoer lijkt me je eigen probleem.

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Nieuwe TV gekocht, blijkt defect

Ongelezen bericht door JH »

Wie bij een zaak als Modern Electronics een produkt zoals bv een tv aanschaft, zal zich moeten realiseren, dat deze electronicagigant niet de gewenste after-service kan leveren. Het draait bij hen alleen om omzetvermeerdering, verder zal het hen een zorg zijn of een toestel defect is. Ga in het vervolg naar een leverancier van electronica die weliswaar tegen een extra vergoeding bereid is om een tv aan huis te bezorgen en deze ook weer op te halen indien het defect is ontstaan binnen de garantieperiode.

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Nieuwe TV gekocht, blijkt defect

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Welke winkel wil nou niet zoveel mogelijk omzet, JH? Of ben je soms Marxist?


Ik vind het maar gezeik, vervoerskosten zitten gewoon niet bij de service inbegrepen, klaar. Ze zijn verplicht om het ding om te ruilen en dat gebeurt ook, maar je moet hem zelf vervoeren. Dat je daarvoor een taxi moet bestellen is niet het probleem van Modern. Misschien heb je een aardige buurman oid

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: Nieuwe TV gekocht, blijkt defect

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Helemaal met Captain eens. :o Niet zeuren en een andere halen, zoiets kan overal gebeuren en niemand zal jou de taxikosten vergoeden maar een nieuwe tv krijg je, ook bij Modern en dat is zeker weten. :wink:

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: Nieuwe TV gekocht, blijkt defect

Ongelezen bericht door inxsnl »

De winkelier staat wettelijk geheel in zijn recht.
Is ook niet verplicht de tv om te ruilen.
Zij kunnen ook de tv innemen en deze gewoon repareren.
Ik zou niet te lang wachten en gelijk tot actie overgaan .
Zo snel mogelijk de tv omruilen.


Tim

maybe
Berichten: 439
Lid geworden op: 26 nov 2004 14:43

Re: Nieuwe TV gekocht, blijkt defect

Ongelezen bericht door maybe »

Is ook niet verplicht de tv om te ruilen.
Volgens mij zijn ze wel verplicht dit te doen als het toestel bij aankoop al defect is.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Nieuwe TV gekocht, blijkt defect

Ongelezen bericht door SJZ »

Volgens mij zijn ze wel verplicht dit te doen als het toestel bij aankoop al defect is.
Op grond van welk wetsartikel?

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: Nieuwe TV gekocht, blijkt defect

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Niuwe TV moet het doen, dus altijd recht op een andere, op grond van : Verborgen gebreken :o

maybe
Berichten: 439
Lid geworden op: 26 nov 2004 14:43

Re: Nieuwe TV gekocht, blijkt defect

Ongelezen bericht door maybe »

@SJZ

Het kan toch niet zo zijn dat je een nieuwe product in de winkel koopt en gelijk bij aanschaf defect is dat je hier dan ook maar zelf voor de gevolgen moet opdraaien. Meestal hebben winkels een bepaalde termijn (meestal 1 of 2 weken). Als in die periode blijkt dat het artikel defect is krijg je een nieuwe. Is hij buiten die periode jammer, dan moet hij opgestuurd worden.

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: Nieuwe TV gekocht, blijkt defect

Ongelezen bericht door inxsnl »

Nope op moment van aankoop bent u de wettige eigenaar.
En mag de winkelier gewoon de garantie bepalingen hanteren.


Tim

Flipipo
Berichten: 145
Lid geworden op: 13 dec 2005 19:57

Re: Nieuwe TV gekocht, blijkt defect

Ongelezen bericht door Flipipo »

Gewoon teruggaan naar winkel.. en nieuwe vragen... Wat je koopt, behoort te werken, niks meer en niks minder.... Dus wettelijk gewoon wel verplicht om te ruilen en winkeliers verliezen geen omzet, want die gaan naar fabriek terug! Als fabriek neit mee werkt zijn ze klant kwijt, dus ruilen loont wel altijd!

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Nieuwe TV gekocht, blijkt defect

Ongelezen bericht door JH »

Nope op moment van aankoop bent u de wettige eigenaar.
En mag de winkelier gewoon de garantie bepalingen hanteren.
Helemaal juist, en hoe of op welke wijze men vervolgens het recht op die garantie wil verkrijgen, tja dan zal men zelf naar de leverancier moeten en zeker als men het toestel bij een electronicagigant als Modern Electronics heeft aangeschaft. :wink:

christusje
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 jan 2006 19:27

Re: Nieuwe TV gekocht, blijkt defect

Ongelezen bericht door christusje »

bedankt dds, ik dacht ook al dat ik dit had gelezen haha

arjan30
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jan 2006 20:56

Re: Nieuwe TV gekocht, blijkt defect

Ongelezen bericht door arjan30 »

Beste JH,

Op grond van een DOA (dead on arrival) regeling van fabrikant kan een winkelier het toestel altijd omruilen en terug sturen naar fabrikant. Echter is hier wel een maximum termijn aan verbonden (over het algemeen 14 dagen). Dat een winkelier na aankoop slechts de garqantie bepalingen moet hanteren is niet juist, er bestaat ook nog zo iets als consumenten recht.

wim48
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 feb 2006 16:50

Re: Nieuwe TV gekocht, blijkt defect

Ongelezen bericht door wim48 »

Gewoon naar de Harense Smid deze bezorgen thuis en sluiten aan,

Prima service en after sales.

Ik heb daar al diverse dingen gelocht oa tv,koelkast,wasmachine.

DAVYP
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 feb 2004 23:24

Re: Nieuwe TV gekocht, blijkt defect

Ongelezen bericht door DAVYP »

Heb ook wel eens wat bij de Harense Smid gekocht.
Alleen jammer dat ze nu nogal snel verdwijnen.
Ik zou er gezien de ontwikkelingen nu niets meer durven te kopen.

Horn failliet werd over genomen door Megapool.
Megapool ging failliet werd over genomen door de Harense Smid.
Harense smid sluit 15 winkels......

Ook bij mij in de buurt zijn ze dicht, kan ik straks voor garantie nergens meer terecht!

mstarr
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 feb 2006 04:29

Re: Nieuwe TV gekocht, blijkt defect

Ongelezen bericht door mstarr »

sowieso heeft u binnen deze termijn het recht gehad om uw koop te laten ontbinden aangenomen dat het toestel in de staat terugkomt als waarin hij weggaat. De winkelier heeft uiteraard geen rekening te houden met uw manier van vervoer tenzij u eerder bij hen heeft betaald voor het transport. Het kan wel chique worden geacht wanneer zij dat hadden gedaan, maar er kan geen recht aan ontleend worden.

Gesloten