LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mediamarkt

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.

Wat vind U de voordeligste electronica winkel ?

Peiling eindigde op 13 dec 2006 14:57

ITS
3
4%
BCC
3
4%
Scheer en Foppen
4
6%
Mediamarkt
23
34%
Via Internet
22
33%
Overige
12
18%
 
Totaal aantal stemmen: 67

ikke1974
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 nov 2006 21:23

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door ikke1974 »

Bij zowel Media Markt als Saturn is het personeel zelf verantwoordelijk voor het controleren van de prijzen bij de andere winkels, en er zal dus best af en toe iets tussendoor schieten, erg positief punt is dat ze inderdaad altijd voorraad hebben van de aanbiedingen en deze met type vermelden is het er niet dan hebben ze een gelijkwaardig of beter alternatief.

Twee winkels van een organisatie is overigens niets nieuw It's en de Prijstopper is van dezelfde organisatie en dit zijn echt filialen dus is er echt geen verschil. (voorheen waren dit It's en Modern)

miniad
Berichten: 72
Lid geworden op: 10 aug 2005 04:00

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door miniad »

Deze topic wordt helaas vervuild door Medewerkers van MediaMarkt.
Heeft dus geen zin om consumenten ervaringen te delen.
Is slechts een reclame Topic voor medimarkt.
En ze hebben gelijk..

Succes

miniad
Berichten: 72
Lid geworden op: 10 aug 2005 04:00

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door miniad »

Deze topic wordt helaas vervuild door Medewerkers van MediaMarkt.
Heeft dus geen zin om consumenten ervaringen te delen.
Is slechts een reclame Topic voor mediamarkt.
En ze hebben gelijk..

Succes

weissman
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 aug 2003 14:09

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door weissman »

Als ik wat koop bij Media Markt dan is dat inderdaad het goedkoopste artikel.
Als een door mij gezocht artikel elders goedkoper is dan haal ik het ook elders. Discussie over het prijsverschil is bij Media Markt onmogelijk.
Zo heb ik mijn DVD/HD-recorder bij Progress in Hengelo gehaald, was daar bijna € 100 goedkoper.
Ook mijn Samsung SyncMaster 913N wilde Media Markt niet voor dezelde prijs verkopen als Perfect Systems. En voor het prijsverschil van € 50 wilde ik best wel van Hengelo naar Oldenzaal rijden.

Kortom Media Markt is soms de goedkoopste maar niet altijd. Dus kijk eerst eens goed rond. Bij discussies worden altijd smoesjes gebruikt om onder de z.g. prijsgarantie uit te komen. Gelijk krijg je (bijna) nooit.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door magel725 »

Miniad:

Mijn ervaring met Mediamarkt is kijken maar elders kopen.
Ik heb al voor duizenden euro's uitgegeven aan apparatuur buiten Mediamarkt.
Mediamarkt is veelal duurder en als ik dan meldt dat het elders goedkoper is, heb ik bij de ander een papiertje te halen waar dat opstaat.
Als ik bij de ander ben, haal ik het natuurlijk daar..

Zo heb ik voor een Fototoestel meer dan 100 euro goedkoper betaald bij de Firma Steenweg !
Ijskast was 90 euro goedkoper + bezorgkosten bij winkel in Breukelen.
Droogmachine was 50 euro goedkoper bij Wehkamp !
Broodmachine was goedkoper bij Block..

Als ik iets wil kopen ga ik meestal naar Mediamarkt omdat je het daar goed kan belijken en aanraken maar kopen is elders voor mij steeds goedkoper.

Service is meestal erg slecht. Geen ervaring van verkopers of ruwe behandeling.
Een PDA van rond 500 euro mocht ik niet eens bekijken en werd niet gedemonstreed. Ook niet na vele verzoek..
Eenmaal buiten kwam ik langs een kantoorhandel en daar lagen ze voor bijna 100 euro goedkoper en mocht ik het vasthouden en werd het mij wel gedemonstreerd..

Er zijn meer voorbeelden en ik heb ze ook al eerder aan Mediamarkt medegedeeld via telefoon en/of Mail.

Er zit wel verschil in filiaal..
In Utrecht vaak onbeschofte behandeling en bij de Arena goede behandeling en soms veel meer ervaring.

Mediamarkt is voor mij een kijkschop met het enige verschil... bij kijkshop koop ik nog wel eens wat ..

Ik ben echter wel blij met Mediamarkt want daar kan ik mijn keuze bepalen daar de meeste artikelen uitgestald staan en ik de mogelijkheid heb het aan te raken zonder dat er een verkoper in de buurt is..
Ik vind het een leuk verhaal, maar je spreekt jezelf tegen. Je koopt echt nooit bij Media Markt zeg je, maar vervolgens vind je de service meestal slecht? Hoe kun je dat nu weten als je er niets koopt? Als je zegt dat het meestal slecht is moet je er al meerdere keren iets gekocht hebben en daarvan gaat slechts een percentage kapot. Voordat je dan kunt stellen dat de service meestal slecht is moet je er dus wel aardig wat spul gekocht hebben.

Het lijkt erop dat je een (aantal) slechte ervaringen hebt met Media Markt en dat op deze manier uit.

En als je weet dat je toch niets gaat kopen, waarom dan wel uitgebreid gebruik maken van de uitleg van het personeel? Dat is gewoonweg asociaal te noemen.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door Bailey »

Deze topic wordt helaas vervuild door Medewerkers van MediaMarkt.
Heeft dus geen zin om consumenten ervaringen te delen.
Is slechts een reclame Topic voor medimarkt.
En ze hebben gelijk.
Dus omdat er mensen zijn die het niet met jou eens zijn, zijn het meteen medewerkers van Mediamarkt? Kom nou zeg, degene die dat zeggen weten dat ze zwak staan!!

Ik heb goede ervaringen met Mediamarkt, maar ik werk er echt niet. Ik werk in een sector waar veel meer over geschreven wordt. En toch ben ik positief over Mediamarkt en ben altijd goed geholpen. Heb altijd als ik het vroeg correcte uitleg gekregen en ben er nog nooit onbeschofte medewerkers tegengekomen.

Een dvd-speler vervangen in de garantietijd normaal? Nou, ik heb het nog nooit meegemaakt hoor. Zelfs bij Correct niet, waar ik 4 jaar extra garantie had gekocht voor mijn videorecorder. Ik heb van Correct totaal geen service gehad. Meestal wordt ziets eerst gerepareerd en als het nodig is nog een paar keer gerepareerd en pas na een keer of 3 kan er eens gepraat worden over vervanging. Hier werd de dvd-speler direct vervangen, overigens door een duurder type omdat de ander niet meer verkrijgbaar was. En dat terwijl de dvd-speler door eigen schuld kapot is gemaakt. Dus ik vind dat wel degelijk service!!

lentewind
Berichten: 47
Lid geworden op: 13 nov 2006 21:48

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door lentewind »

Mijn ervaringen met Mediamartk (Breda) zijn niet zo best.
Meerdere digitale fotocamera's (ook spiegelreflex) waren duurder dan de reguliere fotohandel.
Toch heb ik er daar een gekocht. Nadat ik door andere klanten erop gewezen was dat een dag later alle camera's zonder BTW verkocht werden.
Enkele weken later informeerde ik naar een scanner (telefonisch). Die was op voorraad, maar ik kreeg geen prijs te horen.
Daar aangekomen bleek dat type nog duurder te zijn dan de adviesprijs van de fabrikant. Na een opmerking daarover kon de verkoper hem wel verkopen voor die adviesprijs, maar was hij toch nog 75 euro duurder dan in een computerzaak. Daar die computerzaak niet in Breda was, konden ze daar niets aan doen.
Ik ga nooit meer naar Mediamarkt. Bespaar ik ook nog eens benzinekosten en een hoop ergernis.

Stanley
Berichten: 94
Lid geworden op: 31 dec 2005 20:07

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door Stanley »

Het blijkt dat op deze forum voornamelijk klagers actief zijn. En dan niet alleen van deze topic maar ook bijv. met UPC, waar ik hele goede ervaringen mee heb. Van de 1000 klanten kunnen wel een paar negatief zijn, maar juist door die negatieve worden deze forums gevuld.

Lentewind: Ik vraag me af waarom je toen bij MM die camera gekocht had toen ze met 19% BTW acties kwamen en niet bij iemand anders? Je spreekt je tegen in je verhaal.
Laatst gewijzigd door Stanley op 13 nov 2006 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.

miniad
Berichten: 72
Lid geworden op: 10 aug 2005 04:00

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door miniad »

Hallo magel725

Ik bergrijp jouw argumentatie niet.. Het zal best onderbouwd zijn maar ik vraag mij af of ik me hier heb te verdedigen..

U vind dat ik eerst iets bij Medimarkt heb te kopen om service te krijgen.. en misschien heeft U gelijk.
Maar bij andere zaken krijg ik wel service terwijl ik nog niet gekocht heb.
Ik weet niet of u uit eigen ervaring schrijft maar U hebt wel gelijk.

Dit is dus één van de redenen dat ik dus bij een ander koop dan bij MediaMarkt en ben het volkomen met U eens.

Bedankt.. het is altijd prettig om een gelijke op deze forum te ontmoeten.

En laten we eerlijk zijn... er zijn ook tevreden klanten..

AD

lentewind
Berichten: 47
Lid geworden op: 13 nov 2006 21:48

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door lentewind »

Daar die camera mijn eerste aankoop was bij MM, en hij een dag later toch goedkoper was heb ik die daar gekocht.

janneke_s
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 nov 2006 19:44

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door janneke_s »

Miniad, wat baseer jij eigenlijk om de "service" ?

Volgens mij heb jij een beetje in de war. Je geeft slechte argumenten in deze topic. Argumenten waar je jezelf tegenspreekt.

Maar je hebt het niet door...

Wombarg
Berichten: 26
Lid geworden op: 12 jun 2006 20:36

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door Wombarg »

BCC, scheer&Foppen, de Block en MediaMarkt allemaal duurder dan van Wakeren in veenendaal voor de aanschaf van een bepaald type TV.
Wij waren aan het shoppen voor een nieuwe TV en liepen even naar binnen bij van Wakeren, daar hebben ze NAD en B&O en dat soort merken.
Toch even vragen waarvoor ze deze TV konden leveren.....dat was dus 130 euro goedkoper dan de prijsvechters.
En meneer, als u er met installatie niet uitkomt belt u maar.
Ze kwamen hem zelf bezorgen, aansluiten en instellen, en allemaal zonder extra kosten.
Volgende keer koop in daar weer ook al is het duurder, wat een service!

ikke1974
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 nov 2006 21:23

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door ikke1974 »

heft miniad een traumatische ervaring opgelopen bij media markt, want het lijkt wel een kruistocht .
Ben je misschien een ex-werknemer met wrok?

miniad
Berichten: 72
Lid geworden op: 10 aug 2005 04:00

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door miniad »

Hallo Bailey,

Je hebt wel een beetje gelijk.
Niet wat betreft de MidiMarkt medewerkers in dit Topic maar wel b.v. wat Correct betreft. Misschien een nieuwe Topic.
Ik heb ervaringen met een Expert uit Utrecht i.v.m. met vriendin die daar voor duizenden euro’s kocht.. TV, IJskast en Magnetron.
TV beeldbuis ging 1 maand na garantie stuk en er werd niets gedaan totdat ikzelf serieus ging reageren. Uiteindelijk werd het bedrag gedeeld door Expert en mijn vriendin. Dus zeer slecht.
Dan magnetron 1 maand na garantietijd defect. Kon niet gerepareerd worden en werd niet vergoed want garantie was verlopen.
Nu heb ikzelf verschillende apparaten gekocht bij Expert in Breukelen.
En heb daar een Topservice.

Maar ik had een beetje begrepen dat het hier om prijzen ging..
Voor alle duidelijkheid, Als MediaMarkt het goedkoopste is, zal ik dat hier graag melden want dat is in mijn voordeel. Als het niet zo is hoor ik bij de negatievelingen en die zijn dat overal ook bij UPC..

Hallo ikke1974

Misschien heb je gelijk en heb ik een trauma opgelopen bij MediaMarkt maar dat weerhoudt mij niet om in dit forum mijn oprechte mening te geven.
Uiteraard kan en mag ook U uw mening geven en wees blij dat die niet traumatisch is want perfectie is soms een levenswijsheid.

Wees blij dat U de gelukkige bent..

Zoethout
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 nov 2006 22:14

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door Zoethout »

Dit soort programma's zijn er echt alleen maar om mensen bang te maken..Ondanks dat ze anders beweren. Het voorbeeld van de Toshiba lcd-tv is echt een schrijnend stukje werk van de redactie. Ten eerste uitersten zijn er altijd. Als je ze zoekt dan vind je die overal, ook bij de BCC, De Block of waar dan ook. Ten tweede vergelijken ze een oud model. Lekker eerlijk en objectief. Ik koop al jaren bij Media Markt en heb er tot nu toe altijd de goedkoopste prijs gevonden..Dat BCC bijvoorbeeld mijn onlangs bij Media Markt gekochte LCD scherm voor bijna 200 euro meer "in de aanbieding" had hoorde ik echter niet terug bij radar...En wie adverteert er ook alweer met "everyday low pricing"?? Ik zou bijna zeggen dat er een beetje sprake is van "klasse-justitie".

miniad
Berichten: 72
Lid geworden op: 10 aug 2005 04:00

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door miniad »

Hallo Bailey,

Je hebt wel een beetje gelijk.
Niet wat betreft de MidiMarkt medewerkers in dit Topic maar wel b.v. wat Correct betreft. Misschien een nieuwe Topic.
Ik heb ervaringen met een Expert uit Utrecht i.v.m. met vriendin die daar voor duizenden euro’s kocht.. TV, IJskast en Magnetron.
TV beeldbuis ging 1 maand na garantie stuk en er werd niets gedaan totdat ikzelf serieus ging reageren. Uiteindelijk werd het bedrag gedeeld door Expert en mijn vriendin. Dus zeer slecht.
Dan magnetron 1 maand na garantietijd defect. Kon niet gerepareerd worden en werd niet vergoed want garantie was verlopen.
Nu heb ikzelf verschillende apparaten gekocht bij Expert in Breukelen.
En heb daar een Topservice.

Maar ik had een beetje begrepen dat het hier om prijzen ging..
Voor alle duidelijkheid, Als MediaMarkt het goedkoopste is, zal ik dat hier graag melden want dat is in mijn voordeel. Als het niet zo is hoor ik bij de negatievelingen en die zijn dat overal ook bij UPC..

Hallo ikke1974

Misschien heb je gelijk en heb ik een trauma opgelopen bij MediaMarkt maar dat weerhoudt mij niet om in dit forum mijn oprechte mening te geven.
Uiteraard kan en mag ook U uw mening geven en wees blij dat die niet traumatisch is want perfectie is soms een levenswijsheid.

Wees blij dat U de gelukkige bent..

Stanley
Berichten: 94
Lid geworden op: 31 dec 2005 20:07

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door Stanley »

Hallo Miniad,

Ik begin me af te vragen waarom je alle posts dubbel verzendt? :?

Volgens mij werk jij zelf bij een van de concurrenten van MM.

turbo1971
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 nov 2006 22:37

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door turbo1971 »

laten we nu eens ophouden te zeuren waar het het goedkoopst is.... als je gaat zoeken als je wat gekocht hebt durf ik te wedden dat je altijd een score van 100 % heb waar je het misschien wat goedkoper kan krijgen.

het volgende hoofdstuk is hoe zijn ze aan die grote prijsverschillen gekomen?
stond het zo geprijsd of is er een onderhandse prijs afgesproken ??? uit ervaring weet ik dat de prijs bij mediamarkt die je op het prijskaartje ziet staan je die ook betaald of je moet kunnen aantonen dat het product elders goedkoper aangeboden wordt

1 ding is duidelijk de mediamarkt heeft het grootste assortiment en je kan er alles aanraken en proberen voor je het koopt.......

de sterkste zal overleven

miniad
Berichten: 72
Lid geworden op: 10 aug 2005 04:00

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door miniad »

Sorry Stanley

Het dubbel plaatsen van mijn berichten komt omdat als ik op verzenden klik en er niets gebeurt en dan klik ik nog eens..
Excusses als dit U aan andere dingen laat denken dan dat er werkelijk is. (goed voorbeeld hoe het gaat in deze topic)

Nee.. ik ben geen medewerker van MediaMarkt en als het wel zo was dan had ik in dit verband goed voor mijzelf gezorgd.
Dus nogmaals excuses voor mijn fout en jammer dat u daardoor op slechte gedachtes kwam.

AD

turbo1971
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 nov 2006 22:37

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door turbo1971 »

het grote probleem met al die internetwinkels is dat er van al die aanbieders er maar een paar echt betrouwbaar zijn en die ook echt leveren. ik kan ook een site beginnen en een miele wasautomaat aanbieden die €400 goedkoper is als bij de mediamarkt. maar wil je hem geleverd hebben zijn ze niet thuis of is zogenaamd niet op voorraad en bieden ze je een ander model aan die dan weer vaak duurder is dan bij de mediamarkt.....
zo kan ik ook uiten dat ik goedkoop ben.
bij de mediamarkt geld is wat je ziet dat krijg je ook en is ook direct leverbaar en je kan er zelf voor kiezen om het te laten bezorgen of zelf mee te nemen.... bij andere zaken moet je dan vaak weer 2 of 3 dagen wachten omdat het uit een centraal magazijn moet komen naar het filiaal toe

Gesloten