LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hoezo?? media markt de goedkoopste

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
frikko
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 dec 2005 22:14

hoezo?? media markt de goedkoopste

Ongelezen bericht door frikko »

Was al een tijdje op zoek naar een lcd tv. Ik kan iedereen aanraden om eerst eens te googelen met het merk en type nr waar de keus op is gevallen. Ik had bij media markt een mooie gezien (samsung) maar ben niet over een nacht ijs gegaan. Eerst gegoogeled, en tot mijn verbazing kwam ik op de site van kieskeurig en trof daar hetzelfde toestel €130 goedkoper aan bij een internet bedrijf waar je ook af kon halen. (zelfde stad...almere) Ik naar markerkant en naar binnen, het was een stoomcabineshop......klinkt misschien vreemd maar....ze verkopen er ook tv's en alle andere soorten bruingoed. Tot mijn verbazing was de tv nog in voorraad ook!!.....dus betaald en gelijk meegenomen, en....zefde garantie als bij een ieder ander. Geen opdringerige verkoper, maar rustig bakje koffiedrinken. Ze hebben geen showroom, maar mediamarkt zit 5 min. verderop, dus daar lekker kijken kijken kijken, proberen aanraken, en ergens anders voor 130€ goedkoper meenemen :D Media markt.....ik ben toch niet gek. voor een ieder die ook graag geld bespaard ...zyztem.nl

DennisThePennis
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 sep 2006 01:16

Re: hoezo?? media markt de goedkoopste

Ongelezen bericht door DennisThePennis »

Ze hebben geen showroom, maar mediamarkt zit 5 min. verderop, dus daar lekker kijken kijken kijken, proberen aanraken, en ergens anders voor 130€ goedkoper meenemen Media markt.....ik ben toch niet gek. voor een ieder die ook graag geld bespaard ...zyztem.nl
Als je bij de MediaMarkt gezegd had dat je 'm verderop voor 130 euro minder kunt krijgen, had je 'm bij MM hoogstwaarschijnlijk ook wel meegekregen voor 130 euro minder. De verkopers zien in hun systeem gewoon hoe ver ze naar beneden kunnen gaan om toch nog met een redelijke marge te kunnen verkopen.

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: hoezo?? media markt de goedkoopste

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Afgezien daarvan vind ik dat een echte winkel als Mediamarkt - een waardeoordeel over de winkel zelf daargelaten - niet hoeft te concurreren met en of andere obscure stoomcabine die toevallig ook tv's verkoopt.

Een webshop waar je kan afhalen is nog steeds een webshop. Geen winkel, geen personeel, geen kosten. Je moet geen appels met peren vergelijken.

frikko
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 dec 2005 22:14

Re: hoezo?? media markt de goedkoopste

Ongelezen bericht door frikko »

appels en peren vergelijken??.....het feit blijft dat je je gewoon 130€ goedkoper uit bent, en dat is toch nog een slordige 285 ouderwetse guldens. Ik blijf het een hoop geld vinden... En nee, het model was al een actiemodel model van media markt, dus ze deden niet veel meer met de prijs. Dit was overigens wel het geval met een plasma, daar wilden ze 250€ mee zakken, maar ja die gaan er ook langzaam uit.
En misschien boeit het een hoop mensen niet dat ze voor hetzelfde toestel en voor dezelfde garantie 130€ meer moeten betalen, maar voor dat geld kan ik een hoop andere dingen doen.

VanTels
Berichten: 112
Lid geworden op: 07 aug 2006 23:41

Re: hoezo?? media markt de goedkoopste

Ongelezen bericht door VanTels »

En als de winkel met de stoomcabine's van de ene dag op de andere weg is. Dan kun je ook fluiten naar je garantie!. Na 1 jaar en een dag zullen ze ook geen coulance regeling toepassen, dit soort zaken hanteert vaak 1 jaar garantie en niet langer. Terwijl er een wettelijke regeling is.

frikko
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 dec 2005 22:14

Re: hoezo?? media markt de goedkoopste

Ongelezen bericht door frikko »

Op een samsung zit 2 jaar garantie aan huis, dit geld voor het toestel, het maakt niet uit waar het gekocht is. Voor repraties moet je toch de sevice dienst van samsung bellen.
Maar zelfs voor grote zaken is dat geen garantie....denk maar eens aan megapool, die was ook van de een op de andere dag falliet.
En wie zegt dat media markt er volgend jaar nog is????

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: hoezo?? media markt de goedkoopste

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Ik en God

jiping

Re: hoezo?? media markt de goedkoopste

Ongelezen bericht door jiping »

Nog twijfelachtiger vind ik fabrikanten die bijv. 35 jaar garantie geven.

DennisThePennis
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 sep 2006 01:16

Re: hoezo?? media markt de goedkoopste

Ongelezen bericht door DennisThePennis »

Nog twijfelachtiger vind ik fabrikanten die bijv. 35 jaar garantie geven.
Wie zijn dat dan? :lol:

Ik ken wel fabrikanten die levenslange garantie geven, bijv. Kingston van de geheugenmodules ...

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: hoezo?? media markt de goedkoopste

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Of Tupperware :)

Atmoz
Berichten: 107
Lid geworden op: 21 nov 2006 10:11

Re: hoezo?? media markt de goedkoopste

Ongelezen bericht door Atmoz »

Of Facom. Tenminste, dat moet ik nog gaan uittesten. Ik heb van een vriend vernomen dat zij levenslange garantie hebben op al hun gereedschap. Het zou zelfs zo zjin dat als iets kapot is gegaan (je moet er wel normaal mee om zijn gegaan) en je gaat naar een willekeurige winkel waar ze Facom verkopen (aankopbon niet nodig) dan ruilen ze het zomaar gratis en direct om voor een nieuw exemplaar.

Weet iemand of dit echt zo is? c.q. heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb namelijk een gloednieuwe Facom zijkniptang waar het chroom-vanadium nu al begint los te laten.

Sorry voor de offtopic, maar kan iemand dit even beantwoorden?




P.S. ik zou zeker geen LCD tv kopen bij een of andere winkel die ik niet ken en waar die "maar" 130 euro goedkoper is. Op zo'n bedrag wat een LCD tv kost is dat niets. Met name om de reden dat hij zomaar falliet kan gaan... Verder ook met garantie's die vaak niet worden toegepast als het een buitenlands model betreft.

Greetz,

Atmoz

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: hoezo?? media markt de goedkoopste

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Vroeg of laat komt hij er zelf wel achter. Als de eigenaar met z'n bruine zonnestudiokop er vandoor is. :oops:

DennisThePennis
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 sep 2006 01:16

Re: hoezo?? media markt de goedkoopste

Ongelezen bericht door DennisThePennis »

Als de eigenaar met z'n bruine zonnestudiokop er vandoor is
:lol:

Maakt dat in dit geval trouwens uit? Dat scherm heeft toch 2 jaar garantie van Samsung zelf en garantiegevallen gaan direct via Samsung?
http://www.samsung.com/nl/support/warranty/index.htm

Mocht u een Samsung product willen opsturen voor reparatie , neem dan eerst contact op met de Samsung Service en Informatielijn 0900-2020088 (EUR 0,10 per minuut).

jiping

Re: hoezo?? media markt de goedkoopste

Ongelezen bericht door jiping »

Mijn ervaring is waneer bedrijven je van iets proberen te overtuigen meestal het tegenovergestelde waar is.
Zo zijn dingen die "heel handig in het gebruik zijn" meestal het lastigst te bedienen.
En winkels die er alles aan doen om te overtuigen dat ze het goedkoopst zijn zijn vaak duurder.

DennisThePennis
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 sep 2006 01:16

Re: hoezo?? media markt de goedkoopste

Ongelezen bericht door DennisThePennis »

En winkels die er alles aan doen om te overtuigen dat ze het goedkoopst zijn zijn vaak duurder.
Dat heet marketing. :wink:

ikbenik

Re: hoezo?? media markt de goedkoopste

Ongelezen bericht door ikbenik »

En winkels die er alles aan doen om te overtuigen dat ze het goedkoopst zijn zijn vaak duurder.
Diverse onderzoeken hebben dat ook uitgewezen.

Mediamarkt is bijna altijd veel duurder, alleen de aanbiedingen zijn idioot goedkoop!

Atmoz
Berichten: 107
Lid geworden op: 21 nov 2006 10:11

Re: hoezo?? media markt de goedkoopste

Ongelezen bericht door Atmoz »

Maakt dat in dit geval trouwens uit? Dat scherm heeft toch 2 jaar garantie van Samsung zelf en garantiegevallen gaan direct via Samsung?
http://www.samsung.com/nl/support/warranty/index.htm

Mocht u een Samsung product willen opsturen voor reparatie , neem dan eerst contact op met de Samsung Service en Informatielijn 0900-2020088 (EUR 0,10 per minuut).
--->

Verder ook met garantie's die vaak niet worden toegepast als het een buitenlands model betreft.

ikbenik

Re: hoezo?? media markt de goedkoopste

Ongelezen bericht door ikbenik »

Als je als Nederlander een product koopt in Duitsland, dan is het Duitse wetgeving van toepassing en kun je als Nederlander niet beroepen op de Nederlandse consumentenbescherming.

Dus als je problemen hebt met het product, dan moet je ook met het merk contact opnemen waar je het product gekocht hebt.


Dit klinkt logisch, en dat is het ook.

De reden dat ik het aangeef is dat veel consumenten in Nederland weer niet met deze stelling eens zijn!

Die vinden dus dat als zij een TFT-scherm in Duitsland kopen, dat dan het Nederlandse wetgeving van toepassing is, omdat zij Nederlandse consumenten zijn.

Zo is het dus niet.

frikko
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 dec 2005 22:14

Re: hoezo?? media markt de goedkoopste

Ongelezen bericht door frikko »

je kunt hier nu wel oeverloos blijven zeuren en blabla over garantie, het is gewoon dezelfde nederlandse tv net als bij elke andere zaak.

Gezeur over falliet gaan......kom op mensen, elk bedrijf kan falliet gaan en ook de media markt.
fabrieksgarantie blijft fabrieksgarantie hoe je het wend of keert.
deze shop heeft alleen geen150 man personeel in huis die ook betaald moeten worden.
het scheelt mij behoorlijk in de prijs......tov media markt.
En ik weet dat je bij media markt ook kan afdingen omdat ze een marge hebben, maar waarom????? waarom bieden ze het dan niet meteen aan tegen die scherpe prijs????
iedereen die daar koopt wordt dus gewoon bedonderd

frikko
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 dec 2005 22:14

Re: hoezo?? media markt de goedkoopste

Ongelezen bericht door frikko »

en nog even voor alle scepticie, ik heb het hier over een webshop!!!!
maar een die gewoon z'n adres vermeld op de site, en waar je nog binnen kan lopen ook.

Gesloten