LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hoezo?? media markt de goedkoopste

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
idi
Berichten: 41
Lid geworden op: 29 nov 2005 13:51

Re: hoezo?? media markt de goedkoopste

Ongelezen bericht door idi »

Hey Frikko,

ben jij eigenaar van die stoomcabine soms?
Wellicht levert die stoomcabine via grijze import?

frikko
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 dec 2005 22:14

Re: hoezo?? media markt de goedkoopste

Ongelezen bericht door frikko »

nee helaas ben ik een eenvoudige defensie ambtenaar die ook een gezin heeft te onderhouden.....dus ook voor mij is elke besparing welkom :D
grijze import?? ik zou het niet weten...hun leverancier zit in lisse werdt mij verteld, want binnenkort is er ook de mogelijkheid om daar af te halen voor de mensen die geen 2 dagen willen wachten

ikbenik

Re: hoezo?? media markt de goedkoopste

Ongelezen bericht door ikbenik »

hoezo?? media markt de goedkoopste
Ik word er echt niet goed van.
Van die winkelketens die altijd de goedkoopste willen zijn!

Sterker nog:
De winkels die keihard roepen dat zij de goedkoopste zijn en dit willen zijn, daar ga ik dus nooit naar toe!

Goedkoop! Goedkoop! Goedkoop! Goedkoop! Goedkoop!

Wordt wakker!
De degene die alle moeite doet om de goedkoopste te zijn zal het niet lang volhouden. De geschiedenis bewijst dit.
Altijd de laagste prijs. Zeker dat er geen omzet gedraaid wordt om de boel gezond te houden.

Een gezonde winkel is nooit de goedkoopste!

En bij de degene die steeds roepen dat ze de goedkoopste zijn, is gelijk ook de service heel slecht.

DennisThePennis
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 sep 2006 01:16

Re: hoezo?? media markt de goedkoopste

Ongelezen bericht door DennisThePennis »

Een gezonde winkel is nooit de goedkoopste!
Jawel, een gezonde winkel is juist de goedkoopste. Maar wel met een juiste balans tussen kwaliteit en service voor de beste prijs. Service mag best wat kosten, wanneer de klant dat er ook voor over heeft.

De allerlaagste prijs + slechte service is voor veel klanten meestal niet goedkoop, omdat goedkoop dan in veel gevallen duurkoop wordt door slechte voorlichting of belabberde garantie. Definitiekwestie dus.

Een redelijke prijs + goede service, da's goedkoop. Alleen is service moeilijk uit te drukken in euro's. De kale prijs wel en daar wordt door de meeste mensen helaas alleen maar op vergeleken.

Een gezonde winkel gaat efficiënt om met bijv. voorraadbeheer en afwikkeling van service-verzoeken. Dan hoeft er ook niet zoveel doorberekend te worden in de prijs en is men toch de goedkoopste.

Atmoz
Berichten: 107
Lid geworden op: 21 nov 2006 10:11

Re: hoezo?? media markt de goedkoopste

Ongelezen bericht door Atmoz »

Een gezonde winkel is nooit de goedkoopste!

En bij de degene die steeds roepen dat ze de goedkoopste zijn, is gelijk ook de service heel slecht.
De MM roept steeds dat ze de goedkoopste zijn... Hun service vind ik in ieder geval niet slecht. Ik heb daar nog nooit problemen gehad en ben altijd netjes geholpen aan de servicebalie. Kan altijd alles ruilen, repareren, geld terug, etc, etc... Echt totaal geen klachten erover.

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: hoezo?? media markt de goedkoopste

Ongelezen bericht door hharteman »

De grote zaken hebben met het geschuif van dozen de kleine ondernemer in deze branche kapot gemaakt, en de webshops zullen op dezelfde manier de grote zaken uit de markt prijzen.
Koekje van eigen deeg heet dat.
Megapool en enkele anderen zijn al historie.
Ik lig er niet wakker van, ik geniet.

ex kleine ondernemer in deze branche.

ikbenik

Re: hoezo?? media markt de goedkoopste

Ongelezen bericht door ikbenik »

En maar een strijd voeren wie de laagste winstmarge gaat voeren!

Er zijn webwinkels die 5% vragen en sommige al 1%!


Waarom geven we als detaillisten gewoon niet alles tegen inkoopprijs weg?

Daar gaat het wel naar toe!


WAKKER WORDEN MENSEN!
DIT GAAT GIGANISCH FOUT!

Son of god
Berichten: 105
Lid geworden op: 06 aug 2004 16:17

Re: hoezo?? media markt de goedkoopste

Ongelezen bericht door Son of god »

Toch nog even ´zeuren´over de garantie
fabrieksgarantie blijft fabrieksgarantie hoe je het wend of keert

fabrieksgarantie bestaat niet, de verkopende partij geeft de garantie aan de consument. Als die het vervolgens bij de fabrikant claimt is een samenwerkingsverband tussen retailer en fabrikant, de consument staat daar volledig buiten.

Op de site van samsung staat ook
In het geval dat u service nodig zou hebben, raden wij u aan contact op te nemen met de handelaar van wie het product aanvankelijk werd gekocht.
Je moet dus toch terug naar je zonnestudiotje als er een probleem is. Als Samsung eventueel rechtstreeks je probleem in behandeling neemt is dat een gunst. Ze hoeven dit niet te doen.

Overigens stoor ik me mateloos aan je opmerking kijken, kijken bij Media markt en ergens anders kopen. De TV was toch op voorraad in je zonnestudio? Ga daar dan kijken en laat je uitleg geven. Wel willen profiteren van de winkel en zijn medewerkers (die ook betaald moeten worden) en vervolgens naar een of andere cowboy lopen om het product aan te schaffen.

ikbenik

Re: hoezo?? media markt de goedkoopste

Ongelezen bericht door ikbenik »

fabrieksgarantie bestaat niet, de verkopende partij geeft de garantie aan de consument. Als die het vervolgens bij de fabrikant claimt is een samenwerkingsverband tussen retailer en fabrikant, de consument staat daar volledig buiten.

De fabrieksgarantie bestaat wel!
En je moet dat niet steeds ontkennen!

Naast de garantie die je hebt van de winkelier, heb je ook garantie van de fabrikant.
Meestal zijn deze periodes aan elkaar gelijk.

In de gebruiksaanwijzing staat precies wanneer je wel garantie hebt en wanneer niet.

Je zegt dat de fabrieksgarantie niet bestaat.
Maar als je een product koopt waarop 2 jaar winkelgarantie zit en 3 jaar fabrieksgarantie en het product gaat na 2½ jaar kapot, dan eis je wel die 3 jaar fabrieksgarantie op!
Dus doe a.u.b. niet zo schijnheilig.

Als detaillist heb je wel degelijk te maken met de fabrieksgarantie.
De consumenten verlangen dat ik als detaillist zelf de producten repareer zonder deze op te sturen naar de fabrikant.
Dat kan ik doen, echter vergooi ik het recht op de fabrieksgarantie, dus dat doe ik niet.
Dus het product wordt in de fabrieksgarantie netjes opgestuurd naar de fabrikant.

Son of god
Berichten: 105
Lid geworden op: 06 aug 2004 16:17

Re: hoezo?? media markt de goedkoopste

Ongelezen bericht door Son of god »

Niet zo boos worden :lol:

Wat ik bedoel, en volgens mij ook schrijf, is dat wettelijk de retailer verantwoordelijk is voor de garantie als verkopende partij. Uiteraard wordt dit 99 van de 100 keer door de fabrikant opgelost, dat is het samenwerkingsverband tussen retailer en fabrikant. Een fabrieksgarantie die de wettelijke termijn van 2 jaar overschrijdt is uiteraard wel de verantwoordelijkheid van de fabrikant. Die heeft dit zo afgesproken, hier kun je de retailer niet verantwoordelijk voor houden.

Ik kan mij echter zo voorstellen (ik weet dat het zo is want ik ben zelf een fabrikant) dat zodra een toestel via oneigenlijke kanalen wordt aangeschaft je als consument wordt verwezen naar de verkopende partij.

Ik werk samen met retailers, bij hun haal ik de reparaties bij hun winkel op en bezorg ze weer terug na herstel. Ook wil ik het toestel rechtstreeks bij de consument ophalen en terugbezorgen als service, dan heeft de retailer er helemaal geen omkijken naar.
Echter zodra een consument een toestel via internet aangeschaft heeft, wat geen officiële dealer van mijn produkt is, vervalt deze service en is de consument aangewezen op de verkopende partij. Dat deze het alsnog bij mij claimt is wettelijk gezien juist maar voor de consument is deze weg niet handig aangezien de meeste internetsite´s niet thuis zijn als het om serviceverlening gaat.

Wat ik bedoel te zeggen is dat internetsite´s wel erg snel zijn met het schermen met fabrieksgarantie en dat je daarvoor rechtstreeks met de fabrikant contact op kunt nemen maar dat gaat niet altijd op.
We bedoelen hetzelfde, willen alleen de risico´s van een aanschaf via internet duidelijk maken :wink:

ikbenik

Re: hoezo?? media markt de goedkoopste

Ongelezen bericht door ikbenik »

Wat ik bedoel te zeggen is dat internetsite´s wel erg snel zijn met het schermen met fabrieksgarantie en dat je daarvoor rechtstreeks met de fabrikant contact op kunt nemen maar dat gaat niet altijd op.
Als verkopende partij moet je de klant zo goed mogelijk voorlichten.
Dus als een fabrikant van een product 5 verschillende types heeft, dan is het de taak van de winkelier om de juiste type voor de wensen van de klant uit te zoeken.

Veel winkeliers vertellen precies wat de klant horen wilt, en dat is totaal verkeerd.

Daarintegen kopen veel consument totaal verkeerd.
In plaats van eerst al hun wensen op een rij te zetten en dan het juiste product uit te kiezen, gaan ze eerst het goedkoopste product kopen en daarna gaan ze zeuren dat het product niet aan hun verwachtingen voldoet.
In het laatste geval hebben ze een probleem.
Ze hebben dan een goed werkend product gekocht waarmee ze niets kunnen doen en hebben dan ook totaal geen recht op geld terug of iets dergelijks.
Wat ik bedoel, en volgens mij ook schrijf, is dat wettelijk de retailer verantwoordelijk is voor de garantie als verkopende partij.
Klopt. Als detaillist ben ik ook het aanspreekpunt voor de klant.
Als een product opgestuurd is naar de fabrikant, dan ben ik ook het contactpersoon.
Een fabrieksgarantie die de wettelijke termijn van 2 jaar overschrijdt is uiteraard wel de verantwoordelijkheid van de fabrikant. Die heeft dit zo afgesproken, hier kun je de retailer niet verantwoordelijk voor houden.
Steeds meer consumentenorganisaties en ook de wetgever zijn van mening dat de retailer de volledige verantwoordelijkheid draagt voor de eventuele misstappen die een fabrikant zou maken.

Ik ben van mening dat als fabrikanten zich misdragen en er een potje van maken, dat zij dan ook rechtstreeks aan te spreken moeten zijn.
Volgens de huidige regels kan dat niet. De detaillist moet de klappen opvangen. En dat vind ik persoonlijk niet juist.

Neem bijvoorbeeld Microsoft met hun Xbox 360!
De meeste consoles hebben grote problemen met de optische stations.
Nu heeft Microsoft gezegd dat dit probleem niet onder garantie valt omdat het hun veel geld kost!
Dus omdat 95% van de consoles problemen hebben, geeft Microsoft dus niet thuis.
Dus mag dan de retailers voor de schade opdraaien, terwijl Microsoft hiervoor 100% verantwoordelijk is.
Volgens de huidige regels en de eisen van de consumenten moeten dus de retailers de schade op zich nemen en dan via dure gerechtelijke procedures Microsoft te dwingen om de schade te vergoeden!

Totaal verkeerd!

In zo'n geval moet het voor de consumentenorganisaties eenvoudig zijn om Microsoft te dwingen om alle kosten op zich te nemen en hierdoor de consumenten en de retailers te ontzien.

Volgens de regels van de consumentenkoop moet het eenvoudig zijn om de fabrikanten rechtstreeks aan te spreken op hun misstappen!

Maar nee hoor! De retailer moet weer de kl**tzak zijn!
En daar word ik dus heel sch**tziek van!
Altijd weer dat vingertje naar de retailer!

alfatrion
Berichten: 21896
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: hoezo?? media markt de goedkoopste

Ongelezen bericht door alfatrion »

Echter zodra een consument een toestel via internet aangeschaft heeft, wat geen officiële dealer van mijn produkt is, vervalt deze service en is de consument aangewezen op de verkopende partij.
Fabrieksgarantie is een toezegging van de fabrikant aan de eind gebruiker. De consument mag ook direct naar de fabrikant toe stappen, ook als het om een officeuze dealer gaat. Met het oog op het consumenten recht is niet verstandig, maar dat is iets anders. Zakelijke klanten hebben vaak niet eens een andere keuze.

frikko
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 dec 2005 22:14

Re: hoezo?? media markt de goedkoopste

Ongelezen bericht door frikko »

tja of ik hem nou bij media markt koop of bij de bakker, als er 2 jaar garantie aan huis op zit moet ik toch de samsung bellen. je kan het natuurlijk ook via de media markt doen maatr in de regel ben je dan je toestel 4 weken kwijt (uit eigen ervaring)

nee geven jullie maar lekker 130 extra uit, ik doe daar wel andere dingen voor

Son of god
Berichten: 105
Lid geworden op: 06 aug 2004 16:17

Re: hoezo?? media markt de goedkoopste

Ongelezen bericht door Son of god »

De consument mag ook direct naar de fabrikant toe stappen, ook als het om een officeuze dealer gaat.
Klopt, maar ik mag die klant weigeren rechtsreeks te helpen en dat doe ik dan ook.
Zakelijke klanten is een heel ander verhaal. Het gaat hier om consumenten.

alfatrion
Berichten: 21896
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: hoezo?? media markt de goedkoopste

Ongelezen bericht door alfatrion »

Consumenten hebben alle rechten die zakelijke klanten ook hebben. Als je zegt dat je consumenten wel en zakelijke klanten niet mag weigeren te helpen, dan vraag ik me af op welk wetsartikel je je gebasseerd.

Gesloten